Avto

Bitka električnih vozil prihaja v Evropo

Ameriški proizvajalec električnih avtov Tesla je po uspehih doma zapeljal v osrčje evropske avtoindustrije - na avtosalon v nemški Frankfurt, kjer so slavili Nemci.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.09.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Električne tesle je domač ameriški trg sprejel z odprtimi rokami, Evropa pa domače znamke kupuje bolj zadržano. Bodo Evropejci, ki nikoli niso kaj prida marali ameriških avtov, sprejeli teslo?

Nemška avtoindustrija se zdi nepremagljiva. BMW, Audi in Mercedes-Benz vladajo svetu prestižnih vozil, Volkswagen hiti na prestol največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, hkrati večina nemških znamk posluje dobro, osvaja ameriški, ruski in kitajski trg. Nemci so torej kralji avtoposla.

Ta hip slavijo svoje uspehe v nemškem Frankfurtu, kjer do nedelje poteka največji avtosalon v drugi polovici leta. Vsaka izmed velikih nemških prestižnih znamk ima svojo dvorano, ne le ograjen predstavni prostor. BMW je v dvorani naredil pravo cesto, dolgo več kot kilometer, po kateri se vozijo novi električni i3. Ja, Nemci končno množično vstopajo v električni svet, BMW ima novo podznamko BMW i s povsem električnim i3 in hibridnim superšportnikom i8. Skupina Volks­wagen ima električnega golfa in upa!, v prihodnjem letu pa bo imela na trgu kar 14 električnih in hibridnih modelov znamk Volkswagen. Druge nemške znamke stavijo na kombinacijo, denimo opel ampera, ki je tehnično enaka chevroletu voltu, teče predvsem na elektriko, za pomoč oziroma podaljševanje dosega pa ima majhen bencinski motor. Podobno so zasnovani porsche panamera plug-in hybrid, tudi novi mercedes-benz S 500 plug-in hybrid in še nekateri drugi. Nemška predstava daje misliti, da so Nemci glavni tudi na tem področju, k evropski prevladi pa jim pomagajo še Francozi z električnimi renaulti.

weekendavto.1379614831.JPG.o.600px.jpg
Tesla S je v Ameriki prepričal že 20 tisoč kupcev, zdaj se je lotil dvomečih Evropejcev.

weekendavto1.1379614844.JPG.o.240px.1379614945.jpg

Evropski trg še upada

A razmere v Evropi so vse prej kot bleščeče. Evropski trg je še vedno slaboten, tudi klasično zasnovani avtomobili vse teže najdejo kupce. Od leta 2008 do lani se je prodaja zmanjšala za 4,5 milijona vozil, letos bo upadla na zgodovinsko dno v zadnjih 20 letih - na le 12,1 milijona. Nič boljše ni na področju elektromobilnosti.

Bo sprejel električne avte?

Omrežje elektropolnilnic v Evropi se razvija počasi, kupci ostajajo zadržani do nove tehnologije zaradi omejenih dosegov baterij, visokih cen in dolgotrajnega polnjenja. Skeptični so tudi mediji, je na razkritju BMW i3 s ceno 35 tisoč evrov poudaril predsednik uprave BMW Norbert Reithofer, ki je v znamko BMW i vložil več kot dve milijardi evrov. Reithofer si je na predstavitvi zaželel več optimizma in manj zadržanosti do novih tehnologij, ki bodo še nekaj časa zgolj vzporedne klasični zasnovi bencinskih in dizelskih avtomobilov. Zaželel si je, da bi bili evropski mediji in kupci bolj podobni ameriškim, ki nove tehnologije sprejemajo z odprtimi rokami. BMW i3 je sicer zbudil veliko zanimanja, prva naročila že dežujejo. Ni pa še jasno, ali ne gre le za prvo navdušenje.

Renault ne izpolnjuje načrtov

Zadržanost trga potrjuje Carlos Ghosn, predsednik pionirjev električnih vozil - znamk Nissan in Renault. Na salonu v Frankfurtu je povedal, da znamki ne bosta dosegli skupne prodaje 1,5 milijona vozil do leta 2016, saj se trg na tovrstne avte odziva slabše, kot so predvideli. Zgovorna je tudi zamuda renaulta zoe, ki bi že moral zapeljati na evropski trg. Na našem trgu pa še vedno ni električnih renaultov, njihov prihod čakamo že dlje kot leto dni.

Proizvajalci se v tem trenutku odzivajo z nižanjem cen, denimo Opel je električno ampero z manjšim bencinskim motorjem pred nekaj dnevi tudi na našem trgu pocenil za dobrih devet tisoč evrov, na 39.900 evrov za dobro opremljen model komfort edition. Ceno za elek­tričnega priusa plug-in z zunanjim polnjenjem so znižali tudi pri Toyoti, zdaj stane manj kot 30 tisočakov. Ta hip je v Sloveniji okoli sto polnilnic. Petrol jih ima šest, mrežo pa bo širil, če bodo avtomobilski distributerji na trg poslali več vozil po ugodnejših cenah.

BMW si želi Teslove zgodbe...

Prvi človek BMW je z navedbo ameriškega optimizma brez dvoma pomislil na uspeh ameriške družbe Tesla - še pred nekaj leti povsem neznane znamke, ki so jo Američani sprejeli odprtih rok. Zato ni mogoče prezreti frankfurtske predstave ameriške tesle, ki je zapeljala naravnost v nemški brlog, opogumljena z uspehi na domačem trgu.

... ta pa napada Evropo

Tesla piše izjemno, prav hollywoodsko zgodbo. Letos je ameriška znamka s sedežem v kalifornijskem Palo Altu razprodala 20 tisoč električnih avtov, prihodnje leto jih bo 40 tisoč, toliko jim jih bo uspelo izdelati. Ustanovitelj in šef Elon Musk pa verjame, da bo povpraševanje preseglo omenjene številke. Musk je z načrti na trdnih tleh, letos je na domačem trgu z luksuzno limuzino tesla S v prodaji premagal tekmece, kot so BMW, Audi, Mercedes-Benz. V Ameriki lastniki tesle S polnijo brezplačno, mreža polnilnic bo do konca leta 2015 pokrila celotno območje ZDA. Tako je v ZDA, letos je družba z modelom S vstopila še v Evropo, prihodnje leto bodo lastniki tesel S svoje avte že polnili na evropskih hitrih polnilnicah. Iz Slovenije se boste z nekaj kratkimi polnjenji lahko odpeljali do Amsterdama. Bo to dovolj za dvomeče Evropejce?

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
IKT
Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji
IKT
ZASEBNA 5G OMREŽJA
IKTPodpornik projekta Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji

Gre za naložbo v robustno omrežno infrastrukturo, ki je pripravljena na prihodnost in podpira trenutne in prihodnje potrebe po brezžični povezljivosti v proizvodnji in skladišču

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
IKT
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje
FINANCE
Vlagatelj Maks
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice 1

Trojica delnic, povezanih z bitcoinom, v zadnji polovici leta več kot 150 odstotkov v zelenem.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo