Nemška avtoindustrija se zdi nepremagljiva. BMW, Audi in Mercedes-Benz vladajo svetu prestižnih vozil, Volkswagen hiti na prestol največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, hkrati večina nemških znamk posluje dobro, osvaja ameriški, ruski in kitajski trg. Nemci so torej kralji avtoposla.
Ta hip slavijo svoje uspehe v nemškem Frankfurtu, kjer do nedelje poteka največji avtosalon v drugi polovici leta. Vsaka izmed velikih nemških prestižnih znamk ima svojo dvorano, ne le ograjen predstavni prostor. BMW je v dvorani naredil pravo cesto, dolgo več kot kilometer, po kateri se vozijo novi električni i3. Ja, Nemci končno množično vstopajo v električni svet, BMW ima novo podznamko BMW i s povsem električnim i3 in hibridnim superšportnikom i8. Skupina Volkswagen ima električnega golfa in upa!, v prihodnjem letu pa bo imela na trgu kar 14 električnih in hibridnih modelov znamk Volkswagen. Druge nemške znamke stavijo na kombinacijo, denimo opel ampera, ki je tehnično enaka chevroletu voltu, teče predvsem na elektriko, za pomoč oziroma podaljševanje dosega pa ima majhen bencinski motor. Podobno so zasnovani porsche panamera plug-in hybrid, tudi novi mercedes-benz S 500 plug-in hybrid in še nekateri drugi. Nemška predstava daje misliti, da so Nemci glavni tudi na tem področju, k evropski prevladi pa jim pomagajo še Francozi z električnimi renaulti.
Evropski trg še upada
A razmere v Evropi so vse prej kot bleščeče. Evropski trg je še vedno slaboten, tudi klasično zasnovani avtomobili vse teže najdejo kupce. Od leta 2008 do lani se je prodaja zmanjšala za 4,5 milijona vozil, letos bo upadla na zgodovinsko dno v zadnjih 20 letih - na le 12,1 milijona. Nič boljše ni na področju elektromobilnosti.
Bo sprejel električne avte?
Omrežje elektropolnilnic v Evropi se razvija počasi, kupci ostajajo zadržani do nove tehnologije zaradi omejenih dosegov baterij, visokih cen in dolgotrajnega polnjenja. Skeptični so tudi mediji, je na razkritju BMW i3 s ceno 35 tisoč evrov poudaril predsednik uprave BMW Norbert Reithofer, ki je v znamko BMW i vložil več kot dve milijardi evrov. Reithofer si je na predstavitvi zaželel več optimizma in manj zadržanosti do novih tehnologij, ki bodo še nekaj časa zgolj vzporedne klasični zasnovi bencinskih in dizelskih avtomobilov. Zaželel si je, da bi bili evropski mediji in kupci bolj podobni ameriškim, ki nove tehnologije sprejemajo z odprtimi rokami. BMW i3 je sicer zbudil veliko zanimanja, prva naročila že dežujejo. Ni pa še jasno, ali ne gre le za prvo navdušenje.
Renault ne izpolnjuje načrtov
Zadržanost trga potrjuje Carlos Ghosn, predsednik pionirjev električnih vozil - znamk Nissan in Renault. Na salonu v Frankfurtu je povedal, da znamki ne bosta dosegli skupne prodaje 1,5 milijona vozil do leta 2016, saj se trg na tovrstne avte odziva slabše, kot so predvideli. Zgovorna je tudi zamuda renaulta zoe, ki bi že moral zapeljati na evropski trg. Na našem trgu pa še vedno ni električnih renaultov, njihov prihod čakamo že dlje kot leto dni.
Proizvajalci se v tem trenutku odzivajo z nižanjem cen, denimo Opel je električno ampero z manjšim bencinskim motorjem pred nekaj dnevi tudi na našem trgu pocenil za dobrih devet tisoč evrov, na 39.900 evrov za dobro opremljen model komfort edition. Ceno za električnega priusa plug-in z zunanjim polnjenjem so znižali tudi pri Toyoti, zdaj stane manj kot 30 tisočakov. Ta hip je v Sloveniji okoli sto polnilnic. Petrol jih ima šest, mrežo pa bo širil, če bodo avtomobilski distributerji na trg poslali več vozil po ugodnejših cenah.
BMW si želi Teslove zgodbe...
Prvi človek BMW je z navedbo ameriškega optimizma brez dvoma pomislil na uspeh ameriške družbe Tesla - še pred nekaj leti povsem neznane znamke, ki so jo Američani sprejeli odprtih rok. Zato ni mogoče prezreti frankfurtske predstave ameriške tesle, ki je zapeljala naravnost v nemški brlog, opogumljena z uspehi na domačem trgu.
... ta pa napada Evropo
Tesla piše izjemno, prav hollywoodsko zgodbo. Letos je ameriška znamka s sedežem v kalifornijskem Palo Altu razprodala 20 tisoč električnih avtov, prihodnje leto jih bo 40 tisoč, toliko jim jih bo uspelo izdelati. Ustanovitelj in šef Elon Musk pa verjame, da bo povpraševanje preseglo omenjene številke. Musk je z načrti na trdnih tleh, letos je na domačem trgu z luksuzno limuzino tesla S v prodaji premagal tekmece, kot so BMW, Audi, Mercedes-Benz. V Ameriki lastniki tesle S polnijo brezplačno, mreža polnilnic bo do konca leta 2015 pokrila celotno območje ZDA. Tako je v ZDA, letos je družba z modelom S vstopila še v Evropo, prihodnje leto bodo lastniki tesel S svoje avte že polnili na evropskih hitrih polnilnicah. Iz Slovenije se boste z nekaj kratkimi polnjenji lahko odpeljali do Amsterdama. Bo to dovolj za dvomeče Evropejce?