PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Bencinar, dizel ali hibrid?

Zgolj skozi podatke o ceni, porabi in stroških smo primerjali bencinsko, dizelsko in hibridno toyoto auris. Katera povzroča manj stroškov?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.09.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Izbira motorja pri službenem avtu je ponavadi omejena zgolj na bencinskega in dizelskega. Ker pa so na naših cestah vse pogostejši tudi hibridi, smo primerjali vse tri vrste pogona. Rezultat - hibridi niso več eksotika, ob pravi uporabi se celo splačajo.

toyota-auris-hibrid-1.1379525073.jpg.o.600px.jpg
Toyota auris je edini precej dostopen avto, ki na našem trgu ponuja vse tri vrste pogona - dizelskega, bencinskega in hibridnega. Toyota ima še posebej s hibridom velike načrte, zato je njegova cena le 550 evrov višja kot pri dizlu, lastništvo pa je ob preudarnem vozniku lahko celo cenejše od obeh drugih vrst pogona.

Za primerjavo smo vzeli toyoto auris, preprosto zato, ker gre za edini model na trgu, ki ima v ponudbi vse tri vrste pogona - bencinskega, dizelskega in bencinskega hibrida ter ima ob tem še razumno ceno. Vsak od naštetih aurisov stane manj kot 20 tisoč evrov, hibridna različica pa ima precej razumno doplačilo.

Hibridove velike obljube

Hibridni auris poganjata dva motorja - 1,8-litrski bencinski motor s 73 kilovati in elektromotor s 60 kilovati. Skupna moč sklopa je sto kilovatov (kilovati se tukaj ne seštevajo), povprečna poraba tovrstnega aurisa pa je le 3,8 litra bencina na sto kilometrov, trdi tovarna. Cena takšnega aurisa z opremo luna je, z odštetimi popusti, 18.300 evrov. Upoštevati pa moramo, da ima hibridni auris serijski samodejni menjalnik, dizelski in bencinski imata ročnega.

Dizel je cenejši za komaj 550 evrov

Za primerjavo smo ob hibrida postavili dizelskega aurisa 2.0 D4-D, ki zmore 91 kilovatov in v povprečju porabi 4,3 litra. Dizelski auris je za 550 evrov cenejši, opremljen pa je z opremo style, ki ima v primerjavi z opremo luna pri hibridu dodatno potovalni računalnik. Za konec pa še bencinskega aurisa 1.6 style z najnižjo ceno 15.400 evrov, a tudi največjo porabo 5,7 litra in močjo 97 kilovatov, s katero bencinar sodi med hibrida in dizla.

Hibrid ima najmanjšo izgubo vrednosti...

Za primerjavo stroškov aurisov smo vzeli obdobje pet let in 75 tisoč prevoženih kilometrov. Pri distributerju Toyote so na podlagi izkušenj iz prejšnjih let določili izgubo vrednosti, torej dejanski strošek posameznega modela. Izračunali so, da je izguba v absolutnem znesku, zaradi najvišje cene, največja pri dizlu ter najmanjša pri bencinarju, ki ima najnižjo nakupno ceno. V odstotkih hibridni auris izgubi najmanj, 43 odstotkov vrednosti v tem času, dizelski 45 in bencinski skoraj 47 odstotkov. Drugi najvišji strošek pri avtomobilu je gorivo. Na tem področju je hibridni auris najbolj ugoden, ker ima najmanjšo tovarniško porabo 3,8 litra (dizel porabi 4,3 litra), ki izniči tudi malce višjo ceno bencina v primerjavi z dizelskim gorivom. Bencinski auris je najbolj požrešen, v petletnem obdobju boste za gorivo zapravili 1.823 evrov več kot pri hibridu.

... in najcenejše vzdrževanje

Auris hibrid je najcenejši tudi pri servisu, a razlike niso velike. Ko seštejemo vse skupaj, izpustili smo le zavarovanje avtomobilske odgovornosti in kaska, kjer so avtomobili med seboj primerljivi, se po teh merilih hibrid tudi stroškovno izkaže kot najbolj učinkovit. V petih letih boste imeli z njim 13.668 evrov stroškov, po tem času pa ga boste prodali za 10.800 evrov. Ob tem v paketu dobite tudi samodejni menjalnik, kar je lahko velika prednost, če si ga želite, ali pa slabost, če vas moti. Dobite tudi zelo tih pogonski sklop, ki zna kakšen kilometer prevoziti tudi zgolj z elektriko, ter seveda nekaj tehnične eksotike. Povsem klasičen dizelski auris vas bo stal slabih 200 evrov več. Precej cenejši bencinar pa bo zaradi velike porabe goriva in razmeroma največjega upada vrednosti najdražji.

Zmagovalec je hibrid, če ga znate voziti

Tako je v teoriji. V praksi pa številke držijo le, če avtomobil uporabljate predvsem v mestih in na krajših poteh, le delno pa na avtocestah. Za hibride, tudi za Toyotine, namreč velja, da porabijo zelo malo pri majhnih hitrostih, recimo v mestih, kjer električni motor pogosto priskoči na pomoč bencinskemu. Na avtocesti pa prednosti električnega motorja zbledijo, saj je učinek električnega motorja manjši, poraba pa zato večja. Mi smo na dobrih sto kilometrov dolgi preizkušnji dosegli povprečje 4,8 litra. Če ste dolgoprogaš in veliko kilometrov naredite na avtocesti, je prava izbira dizelski auris, ki ima na daljših poteh preizkušeno skromnejšo porabo od hibrida. Na kratkih vožnjah in ob preudarnem vozniku pa se račun s Toyotinim hibridom izide, poleg ekougleda dejansko prinaša prihranke.

2.1379525201.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Okolje & energija
Plaho prihaja četrta vetrna elektrarna: Mali Log v občini Loški potok
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija Plaho prihaja četrta vetrna elektrarna: Mali Log v občini Loški potok

Dravske elektrarne Maribor, ki so del skupine HSE, bodo poleti zagnale gradnjo vetrne elektrarne v Malem Logu, izvajalec bo Hmezad TMT iz Ljubljane

FINANCE
Manager
Državni gozdar – partner ali parazit?
Manager
ManagerBoštjan Usenik Državni gozdar – partner ali parazit?

Na trgu z lesom zaudarja po nedopustnem izkoriščanju monopolnega položaja in žaganju pomembne veje slovenske industrije. Klasičen primer, ki zahteva poseg države.

FINANCE
Neuradno: Celjske mesnine naprodaj, zanimajo se Hrvati
Finance
ŠE EN PREVZEM PRI ŽIVILCIH?
Petra Sovdat Neuradno: Celjske mesnine naprodaj, zanimajo se Hrvati 4

Po prodaji večinskega deleža hrvaški družbi Mplus naj bi novega lastnika iz južne sosede dobilo še eno živilsko podjetje.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Naj minister Maljevac pove, ali je kdaj bival v airbnbju
Manager
FRANKLOSKOP
ManagerPeter Frankl Naj minister Maljevac pove, ali je kdaj bival v airbnbju

Kako pametno obdavčiti stanovanja, pomagati mladim in kje so pravica, smisel in pokončnost tovrstnih platform.

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi?
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi? (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: PRODAJA
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: PRODAJA

Kako svojega »otroka« prav po špartansko prepustiti volkovom?

FINANCE
Manager
Opomnik za čas po prvem maju
Manager
Lidija Jerkič
ManagerLidija Jerkič Opomnik za čas po prvem maju

Smo vso delavsko zakonodajo stoletje gradili zato, da je ne bomo več uporabljali? Tudi po 1. maju se moramo kdaj spomniti na to.