Izbira motorja pri službenem avtu je ponavadi omejena zgolj na bencinskega in dizelskega. Ker pa so na naših cestah vse pogostejši tudi hibridi, smo primerjali vse tri vrste pogona. Rezultat - hibridi niso več eksotika, ob pravi uporabi se celo splačajo.
Za primerjavo smo vzeli toyoto auris, preprosto zato, ker gre za edini model na trgu, ki ima v ponudbi vse tri vrste pogona - bencinskega, dizelskega in bencinskega hibrida ter ima ob tem še razumno ceno. Vsak od naštetih aurisov stane manj kot 20 tisoč evrov, hibridna različica pa ima precej razumno doplačilo.
Hibridove velike obljube
Hibridni auris poganjata dva motorja - 1,8-litrski bencinski motor s 73 kilovati in elektromotor s 60 kilovati. Skupna moč sklopa je sto kilovatov (kilovati se tukaj ne seštevajo), povprečna poraba tovrstnega aurisa pa je le 3,8 litra bencina na sto kilometrov, trdi tovarna. Cena takšnega aurisa z opremo luna je, z odštetimi popusti, 18.300 evrov. Upoštevati pa moramo, da ima hibridni auris serijski samodejni menjalnik, dizelski in bencinski imata ročnega.
Dizel je cenejši za komaj 550 evrov
Za primerjavo smo ob hibrida postavili dizelskega aurisa 2.0 D4-D, ki zmore 91 kilovatov in v povprečju porabi 4,3 litra. Dizelski auris je za 550 evrov cenejši, opremljen pa je z opremo style, ki ima v primerjavi z opremo luna pri hibridu dodatno potovalni računalnik. Za konec pa še bencinskega aurisa 1.6 style z najnižjo ceno 15.400 evrov, a tudi največjo porabo 5,7 litra in močjo 97 kilovatov, s katero bencinar sodi med hibrida in dizla.
Hibrid ima najmanjšo izgubo vrednosti...
Za primerjavo stroškov aurisov smo vzeli obdobje pet let in 75 tisoč prevoženih kilometrov. Pri distributerju Toyote so na podlagi izkušenj iz prejšnjih let določili izgubo vrednosti, torej dejanski strošek posameznega modela. Izračunali so, da je izguba v absolutnem znesku, zaradi najvišje cene, največja pri dizlu ter najmanjša pri bencinarju, ki ima najnižjo nakupno ceno. V odstotkih hibridni auris izgubi najmanj, 43 odstotkov vrednosti v tem času, dizelski 45 in bencinski skoraj 47 odstotkov. Drugi najvišji strošek pri avtomobilu je gorivo. Na tem področju je hibridni auris najbolj ugoden, ker ima najmanjšo tovarniško porabo 3,8 litra (dizel porabi 4,3 litra), ki izniči tudi malce višjo ceno bencina v primerjavi z dizelskim gorivom. Bencinski auris je najbolj požrešen, v petletnem obdobju boste za gorivo zapravili 1.823 evrov več kot pri hibridu.
... in najcenejše vzdrževanje
Auris hibrid je najcenejši tudi pri servisu, a razlike niso velike. Ko seštejemo vse skupaj, izpustili smo le zavarovanje avtomobilske odgovornosti in kaska, kjer so avtomobili med seboj primerljivi, se po teh merilih hibrid tudi stroškovno izkaže kot najbolj učinkovit. V petih letih boste imeli z njim 13.668 evrov stroškov, po tem času pa ga boste prodali za 10.800 evrov. Ob tem v paketu dobite tudi samodejni menjalnik, kar je lahko velika prednost, če si ga želite, ali pa slabost, če vas moti. Dobite tudi zelo tih pogonski sklop, ki zna kakšen kilometer prevoziti tudi zgolj z elektriko, ter seveda nekaj tehnične eksotike. Povsem klasičen dizelski auris vas bo stal slabih 200 evrov več. Precej cenejši bencinar pa bo zaradi velike porabe goriva in razmeroma največjega upada vrednosti najdražji.
Zmagovalec je hibrid, če ga znate voziti
Tako je v teoriji. V praksi pa številke držijo le, če avtomobil uporabljate predvsem v mestih in na krajših poteh, le delno pa na avtocestah. Za hibride, tudi za Toyotine, namreč velja, da porabijo zelo malo pri majhnih hitrostih, recimo v mestih, kjer električni motor pogosto priskoči na pomoč bencinskemu. Na avtocesti pa prednosti električnega motorja zbledijo, saj je učinek električnega motorja manjši, poraba pa zato večja. Mi smo na dobrih sto kilometrov dolgi preizkušnji dosegli povprečje 4,8 litra. Če ste dolgoprogaš in veliko kilometrov naredite na avtocesti, je prava izbira dizelski auris, ki ima na daljših poteh preizkušeno skromnejšo porabo od hibrida. Na kratkih vožnjah in ob preudarnem vozniku pa se račun s Toyotinim hibridom izide, poleg ekougleda dejansko prinaša prihranke.