Avto

Nasvet: Sestavite varčen in učinkovit vozni park

Varčen in sodoben motor ter nadzor zaposlenih je pravi recept

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.09.2013 22:30
Čas branja: 10 min

Podjetja, še zlasti tista z veliko terenskega dela, brez voznega parka skoraj ne morejo poslovati. Ta pomeni visok, a nujen strošek, ki pa ga je s pametnim vodenjem in doslednostjo mogoče znižati tudi za 20, 30 ali celo več odstotkov.

Gospodarska kriza je v zadnjih petih letih močno pretresla tudi vozne parke slovenskih podjetij. Po besedah avtotrgovcev se je prodaja podjetjem v letih 2009 in 2010 skoraj ustavila, avtomobili so prihajali na servise z 200 in več tisoč kilometri, stroški okvar so pogosto dosegli vrednost izrabljenih avtomobilov. Marsikatero, sicer manjše podjetje pa je začelo izpuščati redno vzdrževanje, da bi kratkoročno prihranilo. Odziv je razumljiv, recesija je zahtevala krčevito rezanje stroškov.

avtomobili-parkirisce-bl.1379525012.jpg.o.600px.jpg
Vozni parki podjetij so se v zadnjih nekaj letih postarali in tudi podražili. Avtomobili hitreje izgubljajo vrednost, dražje je njihovo vzdrževanje. Zato obnova voznega parka lahko prinese prihranke, a tega se je treba lotiti pravilno - izbirati avte po namenu uporabe, posegati po varčnih motorjih in nadzorovati zaposlene.

Cena je le eno izmed meril

 

»Vozni park je treba obnavljati, predvsem pa ga dobro voditi in v proces vključiti tudi zaposlene,« je sporočilo analitske hiše Hitachi Capital, ki navaja tudi številne nasvete, kako lahko podjetje učinkovito vodi vozni park. Pri nakupu avtomobilov ni pomembna le cena, temveč še vrsta drugih lastnosti, vse pa se začne pri izbiri vozil in njihovem financiranju.

Čustva na stran, kupujte po namenu uporabe

 

Izbira vozil je v podjetjih skoraj brez izjeme tesno povezana s čustvi, zlasti ko gre za avtomobile za vodilni kader. To je sicer razumljivo, a nikakor ne pripomore k racionalnosti. V Hitachi Capitalu svetujejo, naj bo izbira vozila čim tesneje povezana z namenom uporabe. Tudi ko gre za razkošne avtomobile, denimo za člane uprave večjih podjetij, je mogoče stroške ohraniti v razumnih mejah z izbiro najvarčnejših motorjev in razumne - le potrebne, ne pa tudi razkošne opreme.

 

Relativna vrednost luksuza

 

Po besedah lizinških hiš pametno sestavljen avto po nekaj letih uporabe dosega precej višjo vrednost in tudi laže ga je prodati kot avto s požrešnim bencinskim motorjem in številnimi dodatki. Dodatna oprema, za katero boste odšteli denimo 20 tisoč evrov, bo čez pet let vredna le še tisočaka ali dva. Rabljeni avtomobili z varčnimi motorji so na trgu še bolj zaželeni kot tisti z manj učinkovitimi. Denimo BMW serije sedem boste laže in bolje prodali, če ga bo poganjal trilitrski dizel kot pa 4,4-litrski osemvaljni bencinar, čeprav je bil pri nakupu tudi za 30 ali več tisočakov cenejši od bencinarja.

 

Opredelite namen uporabe, zožite izbiro

 

Avtomobile podjetja skoraj brez izjeme financirajo z lizingom, finančnim ali operativnim - po njegovem poteku avto ostane v lasti lizinške hiše. Naloga lizinških hiš pa ni le financiranje, ampak tudi svetovanje pri sestavi voznega parka, ki bo najprimernejši in tudi najbolj učinkovit. Direktorica slovenske pisarne upravljavca voznih parkov ALD Automotive Klaudija Časar Torkar pravi, da je zelo dobro, če ima podjetje jasno strategijo tega, kakšna in koliko vozil potrebuje za določena delovna mesta, koliko kilometrov bodo prevozili, kakšen bo predviden ciklus zamenjave in podobno.

 

Zunanje upravljanje odžene tveganja

 

Časar Torkarjeva svetuje tudi omejitev pri izbiri posameznih znamk in modelov. Tako lahko kupec sam ali lizinško podjetje v njegovem imenu doseže ugodnejše pogoje pri nakupu in vzdrževanju vozil kot pri bolj razpršenem voznem parku. Časar Torkarjeva zagovarja idejo, naj podjetja upravljanje voznega parka prepustijo strokovnjakom, saj s tem največja tveganja in z lastništvom povezane stroške prenesejo na ponudnika poslovnega najema s celostnimi storitvami. Po njihovih izkušnjah takšno upravljanje voznega parka zagotavlja tudi največjo mobilnost zaposlenih.

 

Dizli za daljše, bencinarji in hibridi za krajše poti

 

Službene avtomobile vse pogosteje poganjajo dizelski motorji, a ni nujno, da so ti vselej najboljša izbira. Iz naših izračunov se je izkazalo, da lahko sodobni bencinski motorji na krajših vožnjah prinesejo večje prihranke kot dizelski, saj je njihovo vzdrževanje cenejše, nižja je nakupna cena, razlike v porabi goriva pa niso tako velike kot pred leti. To je dokazal tudi Elektro Gorenjska, ki za delo na terenu uporablja bencinsko gnane fiate pande 4 x 4. Te se po njihovih izkušnjah manj kvarijo od dizelskih in še cenejše so pri nakupu. Na kratkih poteh so vse učinkovitejši tudi bencinski hibridi, njihova smiselnost pa je povezana predvsem z načinom uporabe, na krajših vožnjah in v mestih so hibridi zelo učinkoviti, na avtocesti manj. Poraba je močno odvisna tudi od načina vožnje.

 

Dizli ohranjajo vrednost, plin vse pogostejši

 

Za daljše poti so še vedno najpogostejša izbira dizelski motorji, ki ponujajo velike prihranke pri porabi in ceni dizelskega goriva, ki je v tem hipu pri litru za 69 centov cenejše od neosvinčenega bencina. Poleg tega avtomobili z dizelskim motorjem počasneje izgubljajo vrednost kot bencinarji, na primeru renaulta megana pravijo v ALD Automotivu. Avtoplin počasi prodira na trg, ta hip je po ocenah strokovnjakov pri nas okoli deset tisoč vozil na LPG (avtoplin), njihovo število pa se povečuje. Ti ponujajo prihranke pri stroških goriva tudi do 40 odstotkov v primerjavi z bencinskimi, a so nekaj dražji zaradi vgradnje in pogosto nimajo tovarniških garancij (na trgu je skromna ponudba tovarniško predelanih vozil).

 

Načrtovanje poti, nadzor delavcev

 

Ne glede na vrsto pogona v Hitachi Capitalu svetujejo temeljit nadzor zaposlenih, ki uporabljajo službene avtomobile. Podjetje lahko stroške zniža s skrbnim načrtovanjem poti z namenom zmanjšanja števila poti in souporabe službenega avtomobila. Nadzor nad prevoženimi kilometri in porabo daje informacije o tem, kako učinkoviti so vozniki. S tečaji varčne vožnje, tudi s poznejšim nagrajevanjem ali kaznovanjem bolj grobih voznikov, je mogoče povprečno porabo zmanjšati tudi za 20 odstotkov. Sočasno s porabo pa varčna vožnja tudi zniža stroške menjave delov, pnevmatik, zavornih ploščic, sklopke in podobno.

 

Reden servis znižuje stroške

 

Stroški servisa so visoki predvsem pri starejših vozilih, podjetja pa jih lahko zadržijo v predvidenih mejah le z rednim vzdrževanjem, pravijo pri Hitachi Capitalu. Neredno vzdrževanje namreč zvišuje stroške odprave okvar, slabo vzdrževan avto ima večjo porabo, prihranke pa lahko prinese tudi izbira enega servisnega partnerja, saj si lahko izpogajate boljše cene.

 

Zaposleni naj sami plačajo manjše poškodbe

 

Dobre informacije daje tudi redno spremljanje poškodb avtomobilov in njihovih povzročiteljev. Analize kažejo, da se povzročitelji pogosto iste osebe, ti bodo ravnali odgovorneje, če bodo sami plačali stroške manjših popravil.

 

Prijavite se na www.finance.si/ekovoznipark

Projekt EKO vozni park smo zasnovali z namenom ozaveščanja poslovne javnosti. Podjetja z vsaj petimi službenimi vozili vabimo, da se prijavijo na naš izbor z izpolnjenim vprašalnikom, to lahko storijo na naslovu www.finance.si/ekovozni park . Na sklepnem dogodku konec oktobra bo pokrovitelj projekta Toyota Slovenija trem podjetjem z najbolj ekološkim voznim parkom za leto dni podaril toyoto prius plug-in hybrid. Zbrane prijave bomo pregledali in ocenili, 80 odstotkov končne ocene bomo namenili povprečnemu izpustu avtomobilov, preostalih 20 odstotkov pa si bodo podjetja prislužila z aktivnostmi za izboljšanje učinkovitosti. Generalni pokrovitelj projekta je Toyota Slovenija. Projekt so po besedah Gašperja Piclja iz družbe podprli zato, ker imajo v ponudbi zelo racionalne avtomobile z vidika cene, stroškov vzdrževanja in preostanka vrednosti. Poleg tega imajo vse toyote pet let garancije za neomejeno število kilometrov, hibridi pa še absolutno najmanjšo porabo, nizke stroške vzdrževanja zaradi manj obremenjenih obrabljivih delov in na splošno najmanj okvar med vsemi vozili. Toyota prius je najzanesljivejše vozilo po testu ADAC 2012, auris hibrid pa po nemški reviji Auto moto sport in njenem podaljšanem testu na 100 tisoč kilometrov vozilo z najmanj okvarami. Pregorela je le žarnica.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

25.04.2013
FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
35 nasvetov, kako do pravega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač 35 nasvetov, kako do pravega avtomobila

Kakšnega sploh potrebujete, kako si izpogajati najboljšo ceno, kako je z elektriko in priključnimi hibridi in katere informacije morate pridobiti, da sestavite celotno stroškovno bilanco avtomobila

FINANCE
Avto
Kaj dobite za 37 centov na kilometer?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj dobite za 37 centov na kilometer? 7

Stroški goriva pomenijo le približno od deset do 25 odstotkov vseh stroškov, ki jih imate z avtomobilom. Približno polovico zneska boste zapravili zaradi upada vrednosti – postavka, ki je ne opazite, ne čutite, dokler avtomobila ne ponudite na trgu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Cene dizlov v Nemčiji že upadajo, kako je pri nas?
Avto
AvtoMiloš Milač Cene dizlov v Nemčiji že upadajo, kako je pri nas? 3

»Lažje prodam deset dizelskih avtov kot enega bencinskega, cene zanje pa niso upadle,« pravi trgovec z rabljenimi avti Igor Andolšek.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Manager
Tam, kjer živali naredijo pravi spektakel
Manager
ManagerLuka Jesih Tam, kjer živali naredijo pravi spektakel

V kenijskem nacionalnem parku Masai Mara je kar 40 odstotkov vseh večjih vrst sesalcev, glavne zvezde pa so lev, leopard, nosorog, bivol in slon. Zaradi vse več obiskovalcev z vsega sveta so se Masaji, ki so tam nekoč živeli, morali preseliti na obrobje parka, a jim je razvoj turizma hkrati izboljšal življenje.