V življenju Pabla Picassa so imele ženske posebno vlogo, zanje je bil pravi magnet, ob njem so je jim šibila kolena in kaj hitro so podlegla njegovim čarom. Prav tak osvajalec pa je mali Citroënov enoprostorec C3 picasso, ki je luč sveta prvič ugledal pred štirimi leti, letos pa pozornost priteguje rahlo polepšan v skladu z zadnjimi modnimi smernicami.
Po prenovi svež in moderen
Sprememb sicer ni veliko, še največ jih je spredaj. C3 picasso je tako dobil nov odbijač in sprednjo masko, s katerima je oblikovno bližje Citroënovemu videzu, krasijo ga tudi že skoraj nepogrešljive led diode za dnevne luči in meglenke, ki svetijo v ovinek. V kombinaciji s paketom Exclusive za lepši izgled deluje že zelo trendovsko in šik, k temu pripomorejo tudi prstom in očem prijetnejši materiali. Njegova osnova seveda ostaja nespremenjena. Oblika je škatlasta, sedi se višje, preglednost je dobra, vrata se odpirajo pod velikim kotom, prtljažnik je dovolj velik za vsakdanje opravke in poti, prostor na zadnjih sedežih je navdušujoče prilagodljiv, odlagalnih površin je cel kup, armaturka je ekstravagantna, materiali kakovostni. Kot celota je zelo funkcionalen in se odlično znajde v mestih, saj zaradi njegovih mer manevriranje in parkiranje ni težaško opravilo. Sploh če vam pri tem pomaga vzvratna kamera.
Mali picasso ima kar nekaj odlik
C3 picasso je s svojo razigrano in zabavno zunanjo podobo sicer družinski avtomobil, s katerim vam ne bo nerodno pred prijatelji ali pa se boste z njim brez sramu pripeljali pred trendovske trgovine. Poleg tega 4,1 metra dolgo in 1.318 kilogramov težko vozilo krasijo tudi druge odlike, kot sta ekonomičnost Hdi 115 motorja in prostornost, testni pa je bil ob tem še bogato opremljen. Veliko vetrobransko in pokončna stranska stekla že sama po sebi zagotavljajo občutek zračnosti in preglednosti, ogromna opcijska panoramska streha pa z odprtim pogledom na nebo navduši male in velike sopotnike. Sedeže je deloma krasilo usnje, zložljivi plastični mizici v hrbtiščih prednjih sedežev sta priročni in praktični, ob tem je v hrbtišču tudi lučka, zavesici na zadnjih steklih pa potnike varujejo pred nadležnim soncem. Oprema Exclusive sicer vključuje še sistem za nadzor stabilnosti ESP, tempomat z omejevalnikom hitrosti, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, priključek USB, bluetooth povezljivost in samozatemnitveno notranje vzvratno ogledalo.
Samosvoja armaturka, uporabna notranjost
Kdor na voznikovem sedežu pred očmi pričakuje instrumentno ploščo, se je uštel. Tam ni nič, zgolj volanski obroč. Voznikovo delovno okolje je vseeno pregledno, dele multimedijskega sistema upravlja prek obvolanskih stikal, osrednji ekran ni občutljiv na dotik, a je dovolj velik za prikaz vseh želenih informacij. Na zadnjih sedežih se sedi dokaj razkošno, saj so ti posamično deljivi in jih je moč vzdolžno premikati za 15 centimetrov. Tako se lahko na njih udobno namestijo precej različno grajeni potniki, podreti pa jih je mogoče z eno potezo. V paru s pomičnim podom v prtljažniku lahko dobimo tudi povsem raven prtljažni prostor, ki se razpotegne vse do prednjih sedežev. Dolžino tovornega prostora lahko še izdatno povečamo, če sovoznikov sedežev preklopimo v mizico, tako lahko prepeljemo do 2,4 metra dolge predmete.
Prtljažnik se lahko poveča na prek 1.500 litrov
Velikost prtljažnika s povsem nazaj potisnjenimi zadnjimi sedeži znaša 385 litrov, ob povsem naprej potisnjenih pa se prostor poveča na zajetnih 500 litrov. Če sedeže preklopimo in upoštevamo ves prostor vse do strehe, potem prostornina znaša več kot 1.500 litrov. Prtljažnik ima ob tem uporabno dvojno dno, ki se lahko odstrani in pridobi dodaten prostor, lahko pa pod njim skrijemo razne predmete pred neželenimi pogledi. V prtljažniku je tudi lučka, ki se lahko uporablja kot svetilka.
Dovolj zmogljiv motor, ugodna poraba
Motorno najbolj zmogljiv dizel v ponudbi je preverjen in dober: 1.6 Hdi, ki se ponaša z visokotlačnim direktnim vbrizgom goriva, kar zagotavlja kultiviran tek, ekonomičnost in solidne zmogljivosti. Voznik ima neredko občutek, da vozi močnejši motor, kot pa znaša njegovih 82 kW oziroma 112 „konjev". Motor postreže z 270 Nm navora pri 1.750 vrtljajih, menjalnik je ročni in šeststopenjski, omogoča tudi hitro in razmeroma tiho vožnjo po avtocesti, moč pa narašča linearno in tako odgovarja tudi umirjeni družinski vožnji. Ob tem prav veliko ne porabi, na sto prevoženih kilometrov se je zadovoljil s 6,5 litra dizelskega goriva.
Širok cenovni razpon
Ogromen umetniški opus Pabla Picassa šteje okoli 1.900 slik, 7.000 risb, 1.200 skulptur in 20.000 grafik. Toliko C3 picassov pri nas sicer ne bodo prodali, do zdaj so jih skupaj prek 1.500, a če potegnemo črto, ugotovimo: C3 picasso je kljub manjši dolžini pravi enoprostorec, v notranjosti ponuja dovolj prostora tako za potnike, kot tudi za prtljago. Ob tem je očem všečen in zanimiv, poganja ga preverjen in dovolj zmogljiv motor, njegovi najhujši tekmeci pa so Fiat 500L, Ford B-Max in Opel Meriva. Najmočnejši turbodizel z opremo Exclusive sicer po ceniku stane 22.140 evrov, cena testnega je bila še dva tisočaka in pol višja, najcenejši C3 picasso na trgu pa po ceniku stane 13.890 evrov.