Avto

Juke nismo, povsem drugačen in še bolj vpadljiv

Kako narediti po svoje zanimiv, vznemirljiv in poseben avto še bolj opazen? Pri Nissanu to zna oddelek Nismo, ki je športno opremil in dodatno 'navil' križanca juka z 1,6-litrskim turbo motorjem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.09.2013 11:20
Čas branja: 7 min

IMG_5627

"Poglej tega juka zunaj, ta je najmočnejši od vseh pri nas," je simpatično-grdega, odvisno seveda od oči opazovalca, predvsem pa s številnimi športnimi dodatki zelo opaznega Nissana juka nismo poznavalsko prepoznal uslužbenec na bencinski črpalki. Nissanovci so z njim zadeli v polno! Vsaj optično...testni primerek je ob navitem motorju ter tršem vzmetenju namreč ponujal kombinacijo štirikolesnega pogona in brezstopenjskega menjalnika CVT, ob kateri pa se med vozniki lomijo kopja.

Športna različica juka Nismo pade v oči

Nissanov drzni križanec juke s svojim drugačnim in povsem samosvojim videzom že od svojega prihoda pred tremi leti močno deli avtomobilsko publiko. Zagotovo ga poznate: napihnjen kot žaba oziroma nabit kot čmrlj, izbočeni blatniki, veliki sprednji in nenavadno razpotegnjeni zadnji žarometi ter linije, ki združujejo kupeja in terenca. Za jukom se še danes obračajo pogledi, a kolikor ima oboževalcev, prav toliko ima sovražnikov. Glavno, da se dviguje prah, si najbrž mislijo pri Nissanu, še več prahu pa dvigne posebna športna različica nismo.

Tudi dobesedno, saj se z njim zaradi 17-centimetrskega odmika od tal brez težav in hitro zapeljemo tudi po brezpotjih, na zunaj pa je serijsko tako predelan, da ga je nemogoče zamenjati z običajnim. Ste se morebiti ob omembi "nismo" popraskali po glavi? Potem najprej preberite članek Nismo - Nissanov GTI in ugotovili boste, da je naloga Nissan Motorsporta takšna: v serijske avtomobile vdahniti športne gene in privabiti športno naravnane voznike.

20130813_132803

Logotipi Nismo prvič v Evropi

Karizmatičnega juka je tako doletela čast, da kot prvi v Evropi na prednji maski, zadku, notranjih pragovih, sedežih, armaturki in še kje nosi logotipe Nismo. Zakaj ravno juke? Potencialni Nismo kupci na Stari celini so zagledani predvsem v "hot hatch" modele, kot so Ford focus ST, Opel astra OPC, Peugeot GTI, Renault megane RS, VW golf GTI... iščejo torej bolj zmogljiv motor, trše vzmetenje, športno zunanjost in notranjost ter večja platišča. In juke je kot nalašč za takšne, čeprav se sicer dobra športna dodelava še vedno zdi nesmiselna. Športni avto je pač nizek, ne pa SUV.

Na zunaj je pravi razgrajač

IMG_5631

Karoserijsko je juke nismo lahko le siv, črn ali perla bel, kakršen je bil testni. Avtu so Nismovci spredaj nadeli športen in zelo atraktiven odbijač, kjer imajo svoj prostor tudi LED dnevne luči, razširili so blatnike, ob strani je dobil posebne športne pragove. Razgrajaško noto poudarjata še rdeča linija okoli vozila in v rdečo odeta stranska ogrevana ogledala, v zadnji odbijač sta prefinjeno integrirana difuzor in ogromna kromirana izpušna cev s premerom desetih centimetrov, prtljažna vrata pa krasi velik spojler. Ta ni zgolj za okras, ustvarja namreč za tretjino večji pritisk kot znaša pri običajnem juku. Avto je bil postavljen na atraktivna 18-palčna platišča s širokimi pnevmatikami. Nismo je sicer za tri centimetre daljši od običajnega in za slab centimeter širši, ima trše vzmetenje in bolj neposreden krmilni mehanizem. Pogled na cenik pokaže, da Nismo paket avto podraži za štiri tisočake, testni je s popustom tisoč evrov stal 27.630 evrov.

Okusno opremljena in stilska notranjost

IMG_5636

Ko odpremo vrata ne moremo mimo napisa Nismo na pragu, v notranjosti pa je še nekaj dodatkov, ki jih prinaša paket Nismo: volan odet v kombinacijo usnja in alkantare, sredinsko pozicijo označuje rdeč usnjen pas, vsem zelo všečno črno stropno oblogo, v usnje odeto prestavno ročico in ročico ročne zavore, aluminijaste stopalke, Nismo logotipe, števce z rdečo podlago, rdeče šive in športne ter ogrevane sedeže iz alkantare. Razgibana armaturna plošča je takšna kot pri navadnih jukih, ponuja navigacijski sistem in zaslon, ki omogoča nastavitev klimatske naprave ali pa režima vožnje - podatki o delovanju motorja in vožnji so ob tem kar malo preveč skriti pred očmi voznika in njihovo spremljanje odvrača pozornost z dogajanja na cesti. Med obema sedežema je bila ročica brezstopenjskega menjalnika CVT, levo spodaj pa še gumba, kjer reguliramo sistem proti zdrsu koles in preklapljamo med 2WD, 4WD-V in 4WD. Štirikolesno gnani Nismo je sicer na voljo zgolj z avtomatskim menjalnikom, opcija z ročnim menjalnikom ima tako pogon le na prednji kolesni par.

Nismo posegel tudi v drobovje motorja

IMG_5735

Če je juke nismo s svojim prihodom obvezno zbudil pozornost naključnih mimoidočih in požel tudi kar nekaj pozitivnih komentarjev, posebej iz ženskih ust, je sopotnike po začetnem nameščanju na odlične športne sedeže in opazovanju notranjosti, kjer na zaslončku lahko spremljamo tudi smer težnostnega pospeška in njegovo vrednost, kmalu zanimalo: "A to tudi kam gre?" Juke nismo pod motornim pokrovom skriva 1,6-litrski DIG-T bencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva, pri dihanju pa mu pomaga turbopuhalo. Motor je že znan iz bolj civilnih različic, a so Nismo mojstri iz njega iztisnili dodatnih 10 "konjičev" in 10 Nm več navora - tako na koncu postreže s 147 kW (200 KM) in 250 Nm navora, ki so na voljo med 2.400 in 4.800 vrtljaji.

CVT menjalnik - morilec motorne moči

IMG_5637

Na prvi pogled se številke za 1.430 kilogramov težko vozilo zdijo korektne za bolj športno navdahnjeno vožnjo, vendar so že na oko opazne razlike med 2WD in 4WD različico, ob tem tudi običajni juke ni kdo ve kako slabši. Pogled v tehnične podatke razkrije, da testni juke nismo do stotice potrebuje 8,2 sekunde oziroma skoraj pol sekunde več kot 2WD Nismo različica, od katere je sicer za 130 kilogramov težji, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 200 km/h, kar je 15 km/h manj od dvokolesno gnane izbire in enako končni hitrosti, ki jo doseže običajni juke. Za slovenske ceste in razmere to sicer niti ni tako pomembno, a zanimivo je, koliko moči mu - tudi v praksi - pobere kombinacija CVT menjalnika in štirikolesnega pogona. Zaradi nje je juke Nismo požel kar nekaj kritik ob našem prvem stiku z vozilom aprila na poligonu Navak in pozneje v zapisih novinarskih kolegov. Nam se na koncu vse skupaj le ni zdelo tako zelo zelo napačno. Zakaj? Predvsem zaradi odličnega štirikolesnega pogona!

Močan in prožen motor, moteč menjalnik

juke nismo display1

S pritiskom na rdeče obrobljeni gumb "Start/Stop engine" turbo žaba oživi, stikalo preklopimo na 2WD pogon, se udobno namestimo v sedeže z izdatno bočno oporo, ki obljubljajo dovolj oprijema tudi v ovinkih ter poprimemo za odličen in ravno prav velik volan. Ta ima tipično Nissanovsko napako, nastavljiv je zgolj po višini. Med vožnjo lahko izbiramo tudi med različnimi programi vožnje, Normal, Eco in Sport, razlike pa so še kako opazne. V Eco načinu sta menjalnik in motor lenobna, ob odločnejšem pritisku stopalke za plin pa najprej dobimo občutek, da drsi sklopka, saj začne motor z zamudo rohneti kot kak skuter in nato v višjih obratih tuli tako dolgo, dokler prej ne popustijo vaša ušesa, kot pa kam pridete. Sopotnikom se je juke kar malo zasmilil, a takšen je karakter CVT menjalnika - poln plin pomeni visoke vrtljaje.

Dobro se obnese tudi v mestu

IMG_5691

Za lenobno križarjenje po magistralkah in avtocestah je Eco program sicer povsem primeren, vrtljaji motorja so večinoma namreč udobno nizki, motor je kljub temu dovolj prožen, vožnja je precej tiha. Za mestne opravke je morda bolje izbrati program Normal, stopalka za plin se že nekoliko hitreje odziva, menjalnik dopušča višje vrtljaje, pospeševanje je bolj tekoče, vožnja zaradi menjalnika udobna, iz izpuha pa se sliši prijetno bobnenje. Tudi manevriranje z njim ni težaško opravilo, saj obračalni krog znaša 10,7 metra, pri parkiranju pa vzvratna kamera.

Premik v Sport juka povsem prebudi

V programu Sport se avto dobesedno prebudi. Stopalka za plin postane še bolj odzivna, vrtljaji motorja se zvišajo do rdečega polja, volan otrdi, menjalnik pa deluje sunkoviteje. Do izraza pride tudi ročno pretikanje, s sedmimi prednastavljenimi razmerji, ki nam dopušča nekaj več nadzora nad vozilom, prestavljanje pa je praktično zvezno. Motor se rad zavrti v višje vrtljaje, presenetljivo dobro namreč vleče od 4.000 do 6.000 vrtljajev v minuti, vendar pa zvok motorja takrat preglasi tistega iz izpušne cevi. Moči za hitro vožnjo je povsem dovolj, v ovinkih celo preveč. Ker nos občasno sili ven, notranje kolo izgublja oprijem, v dogajanje pa poseže elektronika, stikalo preklopimo na štirikolesni pogon, ki se ponaša z vektoriranjem navora (opcija 4WD-V).

IMG_5681

Vektoriranje navora - prava stvar

prenos navora

Juke Nismo voznika zdaj popelje v nek drug svet. Lega v ovinkih je odlična, kljub nekoliko višji postavi pa se juke zadane smeri drži kot klop. V počasnih ovinkih je poskočen in okreten, kljub odločnemu pritiskanju na plin zlahka ostane na svojem pasu, iz ovinka nato zgledno pospešuje proti novi krivini. V hitrih ovinkih ob zmernem plinu ponuja obilico zadovoljstva, zaradi tršega vzmetenja pa skorajda ne prihaja do neprijetnega nagibanja karoserije, juke tako kilometre po Jadranski magistrali nabira kot za šalo. Kako se med vijuganjem prenaša navor med vsemi štirimi kolesi se sproti kaže na informativnem zaslonu med števcema vrtljajev in hitrosti, pogon z vektoriranjem navora svoje odlike pokaže tudi na mokri cesti.

Pohvale zavoram in sedežem

V snežnih razmerah bi se do cilja še lažje prebili s stalnim štirikolesnim pogonom (4WD), juke nismo 4WD se tako pokaže kot pravi multipraktik. Če k temu dodamo še odlične zavore (na poligonu Navak niso znakov popuščanja kazale niti po celodnevnem dirkanju), dovolj prostora in udobja na prednjih sedežih, da človeka ne utrudi niti celodnevna vožnja, v vročih dneh zmogljivo klimatsko napravo, dobro preglednost, varnostne elemente in denimo deljivo zadnjo klop, s pomočjo katere se sicer skromnih 207 litrov prtljažnika (44 litrov manj od običajnega juka) poveča vse do 786 litrov, se zdi, da juke Nismo napak skorajda nima.

IMG_5650

Ob priganjanju ga muči velika žeja

Ampak, če odmislimo menjalnik, ki marsikomu (upravičeno) ni všeč - a ga je ob želji po odličnem štirikolesnem pogonu pač treba vzeti v zakup - in tudi pomanjkanju udobnosti na zadnji klopi - resna kritika za juka, saj sodobni SUV zmorejo več - pa pridemo tudi do črne pike: porabe. Nissan obljublja 7,4 litra kombinirane porabe na sto kilometrov, kar nam z vožnjo, po kateri s celostno športno podobo kar sam kliče, seveda ni uspelo doseči. Povprečna poraba se je tako sukala pri 10,3 litra, ob priganjanju v klanec in med ovinki Jezerskega in Pavličevega sedla ter prek Velenja nazaj do Ljubljane pa je znašala krepkih 16 litrov. Bolje se je avto odrezal na skorajda prazni Jadranski magistrali, kjer se je gibala pri okoli 9,5 litra.

IMG_5702

Če vam je Nissan juke všeč, če ste se potihem že ogreli za različico z bencinskim motorjem,potem vsekakor razmislite o Nismo paketu. Razlika v ceni odtehta tisto, kar z njim pridobite, s takšnim vozilom pa boste tudi še bolj posebni kot s kakšnim hot-hatchem nemškega ali francoskega porekla. Pri slovenskem zastopniku letos računajo, da bodo prodali štiri, drugo leto pa prihaja še močnejša 215 "konjska" različica RS.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

08.04.2013
10.04.2013
21.11.2013
FINANCE
Avto
To so prihajajoči Volkswagnovi avtomobili, ki jih ne bo poganjala elektrika
Avto
AvtoJure Šujica To so prihajajoči Volkswagnovi avtomobili, ki jih ne bo poganjala elektrika 1

Ob novih modelih s klasičnimi motorji se bodo pri Volkswagnu v prihodnjih letih posvetili tudi polnim hibridom. Tiguan allspce medtem dobiva naslednika z drugačno podobo kot novi tiguan in povsem novim imenom.

FINANCE
Topjob
Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...

Pregledali smo ponudbe na trgu dela za strokovni kader in izbrali najboljše

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov

O delnici je nedavno spregovoril prvi mož Nvidie Jensen Huang

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami!
Finance
ČASOVNICA
Tanja Smrekar L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami! 11

Naredili smo pregled nekaterih pričakovanih izhodišč za pokojninske in davčne spremembe, vsaj večjih premikov pa še ne pričakujte letos; Mesec napoveduje tudi red na inšpektoratu za delo

FINANCE
PMM
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostFinance prPRO Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)

Platforma bo po besedah župana Berta Menarda služila kot centralno mesto za dostop do informacij in občinskih storitev za zaposlene na občini, občane ter obiskovalce. V prihodnosti nameravajo namreč vanjo dodati še več storitev, ki bodo olajšale komunikacijo z občino in uporabo občinskih storitev prek mobilnih ali spletnih aplikacij.

FINANCE
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...
Finance
letna poročila
Jurij Šimac Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ... 4

Komu je sprememba oblasti slabo dela, kdo se je znebil dolga in kateri profesor se je lotil trgovanja z elektriko.