Po slovenskih cestah se vozi približno 64 tisoč VW golfov, dizelsko gorivo pa poganja več kot dve tretjini primerkov. Ljubezen do dizlov je zelo močna tudi letos, saj imajo bencinarji le 23-odstotni delež v prodaji. Precejšen navor in s tem večja prožnost motorja, zelo dobre zmogljivosti za vsakdanje opravke in razmeroma nizka poraba goriva so tisti aduti, ki nase vežejo tudi Slovence.
Prodajne številke kažejo, da praviloma višja cena, večje onesnaževanje okolja ter ropot in robatost motorjev glede na bencinske niso tak faktor, da bi se ljubezen ohladila. A kljub temu je tudi pri nas veliko voznikov, ki prisegajo na bencin ali pa bi z veseljem "presedlali" na bencinarje, če bi ti ponujali približno enako zmes vozniškega udobja, zmogljivosti in porabe, kot jo turbodizelski.
Volkswagnov koncern ima posluh za takšne in zdaj tudi v velikoserijskem motorju ponuja sicer že nekaj časa znano tehnologijo "cylinder on demand" - prvič so jo inženirji uporabili v nekaterih zmogljivih Audijevih modelih S in RS. Za kaj gre pri testnem golfu z oznako ACT (Active Cylinder ManagemenT) oziroma aktivno podporo valjev?
"Čudežni" 1.4 TSI motor
Poseben sistem lahko med vožnjo v povsem nezaznavnem času, med 13 in 36 milisekundami, zapre dovod goriva v drugi in tretji valj, hkrati trdno zapre tudi ventile obeh valjev. Motor takrat namesto s štirimi deluje zgolj z dvema valjema, način njegovega delovanja pa reguliramo sami s tem, kako močno pritiskamo na stopalko za plin. Ko je noga težka lahko izkoriščamo polno moč 1.4-litrskega TSI motorja z obetavnimi 103 kW (140 KM), kar sicer golfa od 0 do 100 km/h požene v 8,4 sekunde, ob nežni nogi pa se lahko vseeno udobno in spodobno hitro peljemo ter hkrati za žep opazno varčujemo z gorivom.
Številke glede mešane normne porabe goriva so pri tem golfu res občudovanja vredne, saj obljubljajo porabo 4,7 litra bencina na sto prevoženih kilometrih. Toliko, kot normno spijejo po moči približno enakovredni turbodizli! A normna poraba je eno, resničnost pa nekaj povsem drugega, zavajanje kupcev s (pre)nizkimi številkami s strani proizvajalcev je postala že folklora. V praksi se še tako nežna noga v domala idealnih pogojih ne približa normnim vrednostnim, seveda pa je dejanska poraba goriva na koncu v veliki meri vseeno odvisna od voznika in njegovega načina vožnje - tudi pri golfu s "čudežnim" bencinskim motorjem.
Dva valja se neopazno odklopita
Golf 1.4 TSI se je z nizko porabo najbolj izkazal na magistralnih cestah in daljših vožnjah po avtocestah, ko lahko na stopalko za plin pritiskamo bolj nežno oziroma lahko za stalno hitrost skrbi tempomat. Takrat smo na sredinskem zaslonu med obema merilnikoma lahko velikokrat opazovali obvestilo "2-cylinder mode", kar kaže na delovanje v varčevalnem programu z delovanjem le dveh valjev. Obvestilo se je precejkrat pokazalo tudi med mestnimi semaforji, motor v dvovaljnem načinu sicer deluje v precej širokem razponu vrtljajev - med 1.250 in 4.000, izhodni navor pa znaša med 25 in 100 Nm. Motor največjo moč sicer razvije pri 4.500 vrtljajev v minuti, največji navor doseže 250 Nm pri 1.500-3.500 vrtljajih, 1.270 kilogramov težak avto pa požene vse do 212 km/h.
Spodobna hitra in varčna vožnja z bencinarjem
Takšne hitrost ob delovanju le enega para valjev seveda ne boste dosegli, vendar se da s tem motorjem vseeno spodobno hitro in hkrati varčno peljati po avtocestah. V praksi se je 1.4 TSI ACT izkazal tudi kot resen tekmec turbodizlom, bolj pikri komentatorji so ga označili za "TDI Killerja". Kako tudi ne, denimo na avtocesti se je v vrhniški klanec zagnal in tudi brez težav sledil enako močnemu turbodizelskemu Passatu (ki je sicer 250 kg težji), po daljši in umirjeni vožnji s hitrostjo blizu najvišje dovoljene pa tam imel povprečno porabo sedem litrov. Še bolj ugodne številke smo dosegli z običajno vožnjo po navadnih cestah, s hitrostjo manj ali blizu 90 km/h, kjer se je poraba vrtela pri okoli 5,4 litra, občasno je bila tudi za liter nižja.
En motor zadovolji različne potrebe
Naša povprečna poraba na koncu preizkusa je bila sicer za dva in pol litra višja, kot jo obljublja VW v normnih podatkih, in je znašala 7,2 litra, vseeno pa je bila za bencinarja s temi zmogljivostmi precej ugodna. Motorju je ob tem ukazoval odlični 7-stopenjski DSG menjalnik, kombinacija pa lahko iz takšnega mirnega golfa naredi tudi pravo zver, ki svoje precej ostre zobe pokaže v višjih vrtljajih. Takrat mu pri globokem dihanju seveda pomagajo vsi štirje valji, ko je "nevarnost" mimo pa se znova mimogrede in neopazno prepusti teku dveh valjev.
Ognjeno rdeči golf je tako z enim srcem pokazal dva obraza - hkrati je všeč tistim, ki želijo varčevati z gorivom in tistim, ki od motorja na trenutke potrebujejo več poskočnosti. In kakšno ceno ima takšen čudežni paket? Najcenejši dvovratni 1.4 TSI ACT s comfortline opremo in ročnim šeststopenjskim menjalnikom stane 18.860 evrov, kar je približno 1.600 evrov več od šibkejšega 1.4 TSI z 90 kW (122 KM), a hkrati domala enako kot stane najšibkejši turbodizel - 1.6 TDI s 77 kW (105 KM). Večji in močnejši 2.0 TDI s 110 kW (150 KM) z enako stopnjo opreme stane skoraj 20.600 evrov, tisti s šeststopenjskim DSG menjalnikom pa 22.750 evrov - domala dva tisoč evrov več, kot stane 1.4 TSI ACT s sedemstopenjskim DSG.
Bogata oprema lahko vidno zviša nakupno ceno
Testni golf z najbogatejšim paketom opreme highline stane 21.750 evrov, ob tem nas je razvajal tudi z bogato dodatno opremo. Poleg dvosklopčnega DSG menjalnika se je kitil tudi z odličnimi komfortnimi sedeži ergoActive z masažno funkcijo (328 evrov), dinamičnim uravnavanjem podvozja (DCC) (758 evrov), paketom luči z biksenonskima žarometoma in LED dnevnimi lučmi (1.033 evrov), navigacijskim sistemom (753 evrov), radarskim tempomatom (329 evrov), parkirnim sistemom ParkPilot in kamero za vzvratno vožnjo (732 evrov),...
Na koncu je znesek zrasel na domala 27 tisočakov. Brez posameznih dodatkov se da preživeti, če vam denarnica dopušča pa vsekakor razmislite o radarskem tempomatu, DSG in DCC ter potipajte in preizkusite sedeže.