Avto

Par na zahtevo

Volkswagen v golfu za tiste, ki so naveličani ali ne marajo turbodizlov, ponuja zmogljiv štirivaljni turbobencinski 1.4 TSI motor z oznako ACT, ki par valjev vklaplja le po potrebi. Nežne noge so tako lahko tudi prav po dizelsko varčne

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.09.2013 10:59
Čas branja: 4 min

Po slovenskih cestah se vozi približno 64 tisoč VW golfov, dizelsko gorivo pa poganja več kot dve tretjini primerkov. Ljubezen do dizlov je zelo močna tudi letos, saj imajo bencinarji le 23-odstotni delež v prodaji. Precejšen navor in s tem večja prožnost motorja, zelo dobre zmogljivosti za vsakdanje opravke in razmeroma nizka poraba goriva so tisti aduti, ki nase vežejo tudi Slovence.

IMG_4401

Prodajne številke kažejo, da praviloma višja cena, večje onesnaževanje okolja ter ropot in robatost motorjev glede na bencinske niso tak faktor, da bi se ljubezen ohladila. A kljub temu je tudi pri nas veliko voznikov, ki prisegajo na bencin ali pa bi z veseljem "presedlali" na bencinarje, če bi ti ponujali približno enako zmes vozniškega udobja, zmogljivosti in porabe, kot jo turbodizelski.

golf1

Volkswagnov koncern ima posluh za takšne in zdaj tudi v velikoserijskem motorju ponuja sicer že nekaj časa znano tehnologijo "cylinder on demand" - prvič so jo inženirji uporabili v nekaterih zmogljivih Audijevih modelih S in RS. Za kaj gre pri testnem golfu z oznako ACT (Active Cylinder ManagemenT) oziroma aktivno podporo valjev?

"Čudežni" 1.4 TSI motor

IMG_4263

Poseben sistem lahko med vožnjo v povsem nezaznavnem času, med 13 in 36 milisekundami, zapre dovod goriva v drugi in tretji valj, hkrati trdno zapre tudi ventile obeh valjev. Motor takrat namesto s štirimi deluje zgolj z dvema valjema, način njegovega delovanja pa reguliramo sami s tem, kako močno pritiskamo na stopalko za plin. Ko je noga težka lahko izkoriščamo polno moč 1.4-litrskega TSI motorja z obetavnimi 103 kW (140 KM), kar sicer golfa od 0 do 100 km/h požene v 8,4 sekunde, ob nežni nogi pa se lahko vseeno udobno in spodobno hitro peljemo ter hkrati za žep opazno varčujemo z gorivom.

Številke glede mešane normne porabe goriva so pri tem golfu res občudovanja vredne, saj obljubljajo porabo 4,7 litra bencina na sto prevoženih kilometrih. Toliko, kot normno spijejo po moči približno enakovredni turbodizli! A normna poraba je eno, resničnost pa nekaj povsem drugega, zavajanje kupcev s (pre)nizkimi številkami s strani proizvajalcev je postala že folklora. V praksi se še tako nežna noga v domala idealnih pogojih ne približa normnim vrednostnim, seveda pa je dejanska poraba goriva na koncu v veliki meri vseeno odvisna od voznika in njegovega načina vožnje - tudi pri golfu s "čudežnim" bencinskim motorjem.

Dva valja se neopazno odklopita

IMG_4310

Golf 1.4 TSI se je z nizko porabo najbolj izkazal na magistralnih cestah in daljših vožnjah po avtocestah, ko lahko na stopalko za plin pritiskamo bolj nežno oziroma lahko za stalno hitrost skrbi tempomat. Takrat smo na sredinskem zaslonu med obema merilnikoma lahko velikokrat opazovali obvestilo "2-cylinder mode", kar kaže na delovanje v varčevalnem programu z delovanjem le dveh valjev. Obvestilo se je precejkrat pokazalo tudi med mestnimi semaforji, motor v dvovaljnem načinu sicer deluje v precej širokem razponu vrtljajev - med 1.250 in 4.000, izhodni navor pa znaša med 25 in 100 Nm. Motor največjo moč sicer razvije pri 4.500 vrtljajev v minuti, največji navor doseže 250 Nm pri 1.500-3.500 vrtljajih, 1.270 kilogramov težak avto pa požene vse do 212 km/h.

Spodobna hitra in varčna vožnja z bencinarjem

Takšne hitrost ob delovanju le enega para valjev seveda ne boste dosegli, vendar se da s tem motorjem vseeno spodobno hitro in hkrati varčno peljati po avtocestah. V praksi se je 1.4 TSI ACT izkazal tudi kot resen tekmec turbodizlom, bolj pikri komentatorji so ga označili za "TDI Killerja". Kako tudi ne, denimo na avtocesti se je v vrhniški klanec zagnal in tudi brez težav sledil enako močnemu turbodizelskemu Passatu (ki je sicer 250 kg težji), po daljši in umirjeni vožnji s hitrostjo blizu najvišje dovoljene pa tam imel povprečno porabo sedem litrov. Še bolj ugodne številke smo dosegli z običajno vožnjo po navadnih cestah, s hitrostjo manj ali blizu 90 km/h, kjer se je poraba vrtela pri okoli 5,4 litra, občasno je bila tudi za liter nižja.

4cm 2cm 1

En motor zadovolji različne potrebe

Naša povprečna poraba na koncu preizkusa je bila sicer za dva in pol litra višja, kot jo obljublja VW v normnih podatkih, in je znašala 7,2 litra, vseeno pa je bila za bencinarja s temi zmogljivostmi precej ugodna. Motorju je ob tem ukazoval odlični 7-stopenjski DSG menjalnik, kombinacija pa lahko iz takšnega mirnega golfa naredi tudi pravo zver, ki svoje precej ostre zobe pokaže v višjih vrtljajih. Takrat mu pri globokem dihanju seveda pomagajo vsi štirje valji, ko je "nevarnost" mimo pa se znova mimogrede in neopazno prepusti teku dveh valjev.

IMG_4314

Ognjeno rdeči golf je tako z enim srcem pokazal dva obraza - hkrati je všeč tistim, ki želijo varčevati z gorivom in tistim, ki od motorja na trenutke potrebujejo več poskočnosti. In kakšno ceno ima takšen čudežni paket? Najcenejši dvovratni 1.4 TSI ACT s comfortline opremo in ročnim šeststopenjskim menjalnikom stane 18.860 evrov, kar je približno 1.600 evrov več od šibkejšega 1.4 TSI z 90 kW (122 KM), a hkrati domala enako kot stane najšibkejši turbodizel - 1.6 TDI s 77 kW (105 KM). Večji in močnejši 2.0 TDI s 110 kW (150 KM) z enako stopnjo opreme stane skoraj 20.600 evrov, tisti s šeststopenjskim DSG menjalnikom pa 22.750 evrov - domala dva tisoč evrov več, kot stane 1.4 TSI ACT s sedemstopenjskim DSG.

Bogata oprema lahko vidno zviša nakupno ceno

IMG_4302

Testni golf z najbogatejšim paketom opreme highline stane 21.750 evrov, ob tem nas je razvajal tudi z bogato dodatno opremo. Poleg dvosklopčnega DSG menjalnika se je kitil tudi z odličnimi komfortnimi sedeži ergoActive z masažno funkcijo (328 evrov), dinamičnim uravnavanjem podvozja (DCC) (758 evrov), paketom luči z biksenonskima žarometoma in LED dnevnimi lučmi (1.033 evrov), navigacijskim sistemom (753 evrov), radarskim tempomatom (329 evrov), parkirnim sistemom ParkPilot in kamero za vzvratno vožnjo (732 evrov),...

Na koncu je znesek zrasel na domala 27 tisočakov. Brez posameznih dodatkov se da preživeti, če vam denarnica dopušča pa vsekakor razmislite o radarskem tempomatu, DSG in DCC ter potipajte in preizkusite sedeže.

dcc 600

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross
Avto
AvtoMiloš Milač Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross

Novi C3 aircross je krepko zrasel, dolg je 4,39 metra in ponuja tri sedežne vrste. Poleg bencinskega bo na voljo tudi elektropogon.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Nova uredba, še en papirnati tiger
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Nova uredba, še en papirnati tiger

Lobisti so poskrbeli, da se bomo še bolj dušili v odpadni embalaži, le plastiko bo zamenjal papir.

FINANCE
Manager
Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki
Manager
Zakonodaja EU
ManagerGorazd Suhadolnik Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki 2

Zaradi interesov industrije se je izjalovil poskus, da EU z novo uredbo ukroti nenasitno porabo plastične in papirnate embalaže.

FINANCE
Manager
Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull?
Manager
FRANKLOSKOP
ManagerPeter Frankl Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull? 9

Vsak demonstrant na električnem kolesu lahko demonstrativno prekolesari vsaj dvakrat več kot tisti na navadnem.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)