Peugeot 208 XY je namreč prava uganka - s svojimi elegantnimi in kompaktnimi zunanjimi linijami piha na dušo predvsem ženskam, omahljivke znotraj dokončno prepriča z dobršno mero ekskluzivnosti in žlahtnosti. A ker v kabini nudi tudi nekaj drugačnosti ter športnega pridiha, pod kožo pa je sploh lahko pravi športnik, je všeč tudi moškim. GTI za prefinjene?
Na mestnih ulicah so v zadnjem času svoj prostor pod soncem našli raznorazni prestižni modni avtomobilčki kot so Audi A1, Citroen DS3, Fiat 500, Mini in Opel adam. Menda je prostor še za kakšnega, so si mislili pri Peugeotu, ko so pripravili posebno šik različico male dvestoosmice imenovane XY.
Nežen, eleganten in hkrati športen
Da avto pade v oči, ni nobenega dvoma, med testom pa je bilo moč (presenetljivo) opaziti, da zanima tako ženske, kot tudi moške. Ženske so ga takoj vzele za svojega zaradi posebne vijolične barve karoserije imenovane Purple Night, kompaktne oblike in elegantnih linij, dodatno navdušenje pa so poželi še modra LED osvetlitev ob ekskluzivni in razkošni stekleni panoramski strehi Cielo, majhen in priročen volan ter udobni, usnjeni in precej športni sedeži. Močnejši spol so sprva pritegnila in na ogled privabila 17-palčna platišča, le en par vrat ter njegova nabita športna podoba, ob zvoku motorja in zmogljivostih pa so bili „pečeni" tudi največji dušebrižneži. Za dodatno dinamiko vozila in s tem še za nekaj dodatnih pogledov so poskrbeli kromirani dodatki, zapeljevanje tako enega kot drugega spola pa se je dokončno končalo z žarometi in smerokazi, ki s svetlobnim vodilom "Flat guide" najnovejše generacije spominjajo na mačje oči. In slednje so vsekakor zapeljive!
Oblikovalci so dobro opravili svoje delo
Na limanice trendnega XY se je ujel tudi prijatelj, sicer dober poznavalec avtomobilov in zagovornik karavanov, ki je testnega šarmerja naključno opazil parkiranega v senci ob cesti. Njegove široke, nabite, precej športne podobe ni mogel zgrešiti, Peugeot 208 XY si namreč kar nekaj svoje osnove deli z nezgrešljivo športno različico GTI. To pomeni, da ima širši sprednji (+10 mm) in zadnji kolotek (+20 mm) ter trše vzmetenje, kar se pozna tudi pri voznih lastnostih in pripomore k bolj športnemu značaju. Vse skupaj so začinila temna, a kljub temu zelo vpadljiva platišča, opazen spojler na zadku, zatemnjena zadnja stekla ter kromirani dodatki na boku, zunanjih ogledalih, spredaj pa ob meglenkah in maski. "Levčka" na motornem pokrovu je kar nekako spregledal, za barvo mislil da je črna, posledično pozneje skorajda ni mogel verjeti, da gre za Peugeota 208 in še vijoličnega povrhu - model moškim že sam po sebi deluje kot ženski avto, s takšno barvo pa še posebej. A namen oblikovalcev je vsekakor dosežen!
Podkožna eksplozivnost
"Odpri havbo!" je zahteval drugi prijatelj, po tem, ko si je avto dodobra ogledal in videno tudi pospremil z odobravanjem. Pod motornim pokrovom ni predel kak dizelski „šparovček", kot je denimo 1.6 e-Hdi v izvedbah z 68 kW (92 KM) oziroma 84 kW (115 KM), tam se tudi ni vrtel 1,6-litrski motor s 120 "konji" - tam je bil kar najmočnejši 1,6-litrski turbobencinar s 115 kW (156 KM), ki mu ukazuje ročni šeststopenjski menjalnik in ki ponuja zajetnih 260 Nm navora med 1750 in 4000 vrtljaji v minuti. Motor je vse prej kot primeren za "nežne dušice", saj 396,2 centimetra dolgega in 1.090 kilogramov težkega 208 XY z mesta do stotice požene v 8,1 sekunde, merilec hitrosti se ustavi pri 215 km/h, vse skupaj pa spremlja prijetno basiranje ali rohnenje - zvok motorja je vidno ugajal tudi predstavnicam nežnejšega spola.
Dinamična vožnja mu prav nič ni tuja
Avto je med vožnjo sicer lahko krotek kot kak mucek, lahko pa zarohni in skoči kot lačen lev. Občutki med vožnjo so temu primerni, motor bržkone pusti povsem hladne le največje izbirčneže in razvajence, o športnih genih priča tudi volan, ki je spodaj raven. Trše vzmetenje dopušča tudi bolj dinamično vožnjo skozi ovinke, moči na sprednjih kolesih je hkrati ravno prav, da nos ne sili iz ovinka, morebiten skok prek meje pa uspešno kroti elektronika. Peugeota 208 XY smo tako večinoma zapuščali nasmejani, veselja ni skalilo niti računanje povprečne porabe, ki se je ustalilo pri skoraj osmih litrih na sto prevoženih kilometrov - tovarna sicer obljublja 5,8 litra kombinirane porabe.
Primeren za vse priložnosti
Ženske je 208 XY odkrito navdušil. Začelo se je že - razumljivo - z njegovo barvo, zaradi katere kromirani dodatki pridejo še bolj do izraza. Tudi velik je ravno prav, tako za nastopanje in uživanje po mestu, kot za nedeljski potep v neznano ali avtocestno popotovanje. V prtljažnik gre za 285 litrov prtljage, Znaki XY za zadnjima bočnima stekloma in na prtljažnih vratih pričajo o posebnosti vozila, logotip deluje sodobno in elegantno. Kljub le enemu paru vrat se jim ta niso zdela pretežka, pri odpiranju in izstopanju pa bo zaradi njihove širine vseeno potrebno nekaj več previdnosti. Salve navdušenja je nato požela notranjost, kako ne bi, saj toliko žlahtnosti na kupu marsikateri podoben avto ne premore.
Žlahtna notranjost
Panoramsko stekleno streho smo že omenili, lastnika serijsko razvaja multimedijski sistem z na dotik občutljivim zaslonom, za odlično ozvočenje prek šestih zvočnikov in basovskega v prtljažniku lahko poskrbi priznani JBL, volan elegantnega videza prekriva usnje z luknjičastim vzorcem, njegova majhnost in priročnost pa vozniku omogoča več prostora med vožnjo ter več udobja. Vsi materiali in površine vsebujejo okrasne šive za barvit in izviren videz potniškega prostora, posebej za XY pa so oblikovalci pripravili usnjeno oblazinjenje, sedeži so tudi ogrevani. Osvetlitev okrog merilnikov nas je sprva napeljala k misli, da smo v cirkusu, a pritisk na gumb hitro poskrbi za zatemnitev. Stopalke so odete v aluminij, s katerim se delno ponašata tudi volan in prestavna ročica - v vročih dneh je dobro paziti, saj se ta močno segreje na soncu.
Posameznice so pogrešile iz DS3 jim znani parfumski vložek, pohvale je bil deležni pomočnik pri bočnem parkiranju, graje pa odsotnost pomočnika pri speljevanju v klanec. Preglednost nazaj nekoliko ovira zadnji stebriček, položaj volana pa lahko ovira pogled na merilnike - ti so namreč postavljeni precej globoko na armaturni plošči in niso neposredno za volanskim obročem.
XY ali GTI?
Najbolj osnovni model Peugeota 208 1.0 Vti 68 Access je sicer moč dobiti za dobrih 10.500 evrov, cena XY se začne pri 17.629 evrov (VTi 120) in konča pri dobrih 20 tisočakih (HDI 115). Osnovna cena naše različice se ustavi tik pod 19 tisočaki, z nekaj dodatne opreme smo pri testnem prišli na dobrih 20.500 evrov. Veliko? Upoštevati je treba, da je v ceno XY zajeto skoraj vse, kar lahko za doplačilo dobite pri drugih izvedenkah modela 208 - v takšnem primeru nakupovanju dodatne opreme znesek zleze prek cene našega Peugeota in to s šibkejšimi motorji. Po drugi strani smo s takšnim zneskom že pri pravem GTI in 200 "konjih"...