"Poglej ga, kako je lušten," je bila ena izmed številnih opazk na račun adama, novega Oplovega trendovskega malčka z nešteto možnostmi individualizacije. Če ne bi slišali glasu, bi izjavo prej pripisali ženskemu delu mimoidočega para, tako pa smo se le še prepričali, da testni temno modro-vijolični oziroma indigo nastopač (uradno se barva odštekano imenuje Dark Ink/Pump up the blue) lahko pritegne tudi moški del populacije.
Že med našimi prvimi in kratkimi kilometri sredi marca so se radovedno zanj zanimali lastnik Fiata 500, naključni dostavljalec ekspresnih pošiljk in diplomant računalniške fakultete. Punc, žensk in dam, ki jih je trivratni in 370 centimetrov dolgi adam omrežil tudi tokrat nismo šteli, smo si pa med preizkusom lahko vestno zabeležili njihove redke pripombe. Teh vsekakor niso bile deležni adamova zunanja pojava, notranjost, občutki med vožnjo in zajeten spisek dodatne opreme - tudi takšne, v vrednosti nekaj kosil ali gledaliških predstav.
Dodatna oprema? Seznam obsega pet strani!
Opel z adamom sicer stopa na morda nekoliko spolzka tla trendovskih malčkov oziroma ikon sodobnega časa. Zmagovalne karte se tukaj večinoma delijo med že nekaj let uveljavljena modela Fiat 500 in Mini, v ozadju sta Audi A1 in Citroen DS3, vsi pa bolj kot s prostorom ali uporabnostjo igrajo na emocije, individualnost posameznikov ter modne dodatke. Med vsemi je prvak nedvomno adam, saj ponuja 61 tisoč kombinacij, seznam dodatne opreme pa obsega pet na gosto tipkanih strani. Vzemite si čas! In strogo določite zgornji limit! Adam na zunaj sicer deluje sveže, všečno, privlačno, zanimivo in tudi dovolj posebno, da mnogim kar dolgo ni bilo jasno, da gre pravzaprav za Opla. Po avtomobilu sodobnega življenjskega sloga za mlade in večno mlade naj bi sicer največ povpraševale predstavnice ženskega spola (60 odstotkov), ker je dovolj opazen, eleganten in tudi športen pa naj bi prepričal tudi moške.
Dobro opremljen in prikrojen željam posameznikov
Trendovski urbani malček sicer ponuja tri različna razpoloženja, ki temeljijo na obliki - naš je bil drugi najsiromašnejši vendar odštekani Jam z 1.4 motorjem ter 64 kW (87 KM), ki mu je ukazoval petstopenjski ročni menjalnik. Pri opremi gre za oprijemljivo nadgradnjo povsem golega adama (10.400 evrov s popustom), v osnovni različici s popustom pa testni stane 12.300 evrov. Po želji si sicer lahko omislite živahni Slam ali elegantni Glam model, na voljo sta še dva motorja. Dnevnih LED luči spredaj in zadaj naš paket ni zajemal, zanje je sicer treba doplačati 300 evrov. Testnega adama je krasila tudi bela streha (200 evrov), po želji je ta lahko črna ali rjava, ta možnost zajema tudi dodatno zatemnjena zadnja stekla in ogrevana vzvratna ogledala z električnim nastavljanjem. Spredaj je adamu nasmešek risala bela okrasna letev z logotipom (110 evrov), v belo sta bili odeti tudi ohišji zunanjih ogledal in platišča s 17-palčnimi gumami (350 evrov). Bela je prevladovala tudi v sicer tribarvni notranjosti.
Glamurozna, a občutljiva notranjost
Zgornji del na otip mehke in kvalitetne armaturne plošče je tako prekrivala temno siva barva z zanimivimi vzorci, srednji del je bil enake barve kot zunanjost (150 evrov), monotonost pa je pomagala razbijati snežno bela. Takšne barve so bili tudi delno usnjeni sedeži, spodnji del usnjenega volana, obloge vrat in prav tako v usnje odeta prestavna ročica (100 evrov), nekaj dodatkov pa je bilo kromiranih (150 evrov). Pridih prestiža in glamurja, ki ga na najbolj izpostavljenih delih kaže bela barva pa ima tudi slabost - prekomerna občutljivost na umazanijo, ta se tudi z intenzivnim krtačenjem in pranjem le stežka ukloni. Nad kakovostjo izbire materialov in končne izdelave se sicer ne moremo pritoževati, vse kaže da so bili izbrani skrbno in pazljivo, pred domači prag pa bi zlahka lahko odnesli tudi tepihe iz velurja z napisom adam in veliko dekorativno packo na njem (70 evrov).
"Naj nebo nad nami se zjasni"
Ko se voznik udobno namesti na sedež, ki kljub drugačnim prvim občutkom ponuja dovolj prostora njemu in sovozniku in obrne ključ, lahko sledi vprašanje: "Ali sem morda v casinoju?" Armaturka namreč ponuja živo rdečo osvetlitev, ki v mraku in ponoči kar kliče po zatemnitvi, iz obeh predalov prednjih vrat je "butala" vijolična barva (100 evrov), nad glavo pa nas je pričakalo zvezdnato nebo v obliki 64 LED-diod (280 evrov). Ko prideš malo k sebi ugotoviš, da si lahko z gumbom nad glavo ambientalno svetlobo prilagodiš tako po moči kot po barvi, s sosednjim gumbom pa si glede na počutje nastaviš, kako močno naj sijejo zvezdo. Ker adam (še) ni kabriolet, lahko to romantičnim dušam pride še kako prav. Poleg zvezd si lahko omislite tudi odtisnjene motive šahovnice, oblakov ali jesenskih listov.
Kar nekaj koristnih dodatkov je treba doplačati
Štiri varnostne blazine, dve varnostni zavesi, ESP, tempomat, omejevalnik hitrosti, sistem prostoročnega telefoniranja, radio z USB priključkom in tipkami na volanu, pomoč pri speljevanju v klanec ter osnovna klimatska naprava so del serijske opreme Jam, za elektronsko klimatsko napravo pa boste morali doplačati 250 evrov.
Del dodatne opreme sta bila tudi brisalca s senzorjem za dež, samozatemnitveno vzvratno ogledalo in samodejni vklop luči (145 evrov), skoraj 300 evrov pa je bil vreden radio My Media s sedempalčnim na dotik občutljivim zaslonom ter tipkami za za glasnost in vrnitev na osnovno stran - zabavno informacijski sistem z možnostjo povezovanja, ki je zagotovljeno uporabnikom pametnih telefonov in tablic, je pri tem pritegnil pozornost potnikov. Voznik si po želji lahko za ozadje nastavi tudi kakšno svojo fotografijo, skozi menije pa nas vodi slovenski jezik.
Motor v mestu kot doma, na avtocesti kot tujek
Pod motornim pokrovom testnega adama se je skrivala srednja od treh možnosti; na spodnjem delu ponudbe je namreč 1,2-litrski motor z 51 kW (70 KM), na vrhu pa 1,4-litrski s 74 kW (100 KM). Sam motor se je izkazal za nekaj povprečnega, v mestu pa povsem zadovolji potrebe. Do hitrosti 100 km/h potrebuje 12,5 sekunde, merilnik hitrosti se ustavi pri 176 km/h, največji navor 130 Nm pa doseže pri 4.000 vrtljajih. Med mestno in primestno vožnjo ni bil pretirano glasen, med celotnim testom pa smo v povprečju porabili 7,6 litra na sto prevoženih kilometrov.
Medtem ko se je v mestni vožnji izkazal z zmerno žejo okoli 6,5 litra, zelo kratkimi prestavnimi razmerji in kjer nam je servo s programom City dodatno pomagal pri obračanju in parkiranju, je adam kar malo nerad zavijal na avtoceste in pri tem tudi precej spil. Tudi vključena funkcija ECO ni pripomogla k nižjim številkam, saj ta pride prav pri nežnem pospeševanju in hitrem prestavljanju. Pri avtocestnih hitrostih okoli 130 km/h se je namreč vrtel z okoli 4.000 vrtljaji, pri tem povzročal kar nekaj hrupa in večkrat smo pomislili na to, kako drugače bi lahko bilo s šesto prestavo. Nizko težišče avtomobila sicer ponuja dober oprijem s cestiščem, prostora za izboljšave na področju vzmetenja in prenosa informacij prek volana do voznika pa je še nekaj.
Pri Oplu se vsega tega zelo verjetno zavedajo, zato že nestrpno pričakujemo različico s povsem novim 1,0-litrskim trivaljnim turbo SIDI motorjem, ki bo ponujala 85 kW (115 KM).
Kaj vse je zmotilo Eve?
In pripombe žensk? Barva testnega vozila je bila zares občutljiva za umazanijo, zapovrh so jo na posameznih mestih že grdo kazile praske od krtač pralnice. A temu se bodoča Eva lahko hitro ogne z izbiro kake druge barve z odštekanim imenom. Rahlega negodovanja so bila deležna tudi velika in dokaj težka vrata, ki na kakšnem klancu nežnim ženskim rokam lahko spolzijo iz rok in pristanejo v denimo betonski ogradi. Teža Oplovcem sicer pregovorno povzroča težave in morda je čas, da obiščejo kak program za zmanjševanje teže z uporabo raznih naprednih materialov. Prazen adam tehta 1.120 kg, približno toliko kot Mini One, primerljivi Fiat 500 pa je težak (zgolj) tono.
Nekatere punce so pogrešale tudi klasični vrtljivi gumb za uravnavanje jakosti zvoka, avdio sistemu namreč ukazujemo izključno s pomočjo na dotik občutljivih tipk. Gumbi na volanu so sicer v pomoč, a stara navada je železna srajca.
Novopečena imetnica Fiata 500 se je ob adamu spraševala, kam lahko zadaj spravi tri otroke - prostora je res malo, a za krajši čas se je tam spodobno prevažal tudi naš informatik Renato, navdušenje nad stropnimi LED diodami je najbrž naredilo svoje. Ob nežnem pritisku na Oplov znak in odpiranju prtljažnih vrat smo opazili tudi damsko vihanje nosu nad prostorom v prtljažniku. Ta sicer ponuja 170 litrov, kar je 15 litrov manj od prostora v Fiatu 500, a vseeno deset več kot v Miniju. Prostora je za kako potovalko ali dve ter nekaj nakupovalnih vrečk, s podiranjem po polovici deljive zadnje klopi pa ga pridobimo še nekaj. Po potrebi lahko v adamu sicer prevažamo marsikaj, le več spretnosti in potrpljenja pri zlaganju potrebujemo.
Pri testnem avtu pa se je bilo treba tudi precej zanašati na občutke in lastne parkirne sposobnosti, saj je imel za doplačilo 320 evrov le zadaj na voljo osnovni parkirni sistem Park Pilot, dodatna tipala spredaj pa bi denarnico skupaj olajšala za 580 evrov!