Avto

Beetle cabrio: Spomin na stare čase

Kabrioleti že sami po sebi pritegnejo precej pogledov mimoidočih, med njimi pa so takšni, ki jih olazi domala vsako oko. Tak je tudi novi Volkswagnov beetle, po želji tudi z navdihom iz petdesetih let

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.08.2013 11:21
Čas branja: 5 min

Ob druženju s kabrioleti se mi v spomin prikliče zgodba iz najstniških let, ko si je mulec iz sosednje ulice omislil starega fička in lokalnega mojstra-za-vse povprašal, kako bi lahko iz njega naredil kabrioleta. Še preden je željo pravzaprav povedal do konca, je mojster z veliko kotno brusilko fičku odrezal streho in mu dejal: "Evo, imaš kabrioleta!" In približno tako se je začela tudi kabrio zgodba legendarnega Volkswagnovega hrošča - Wilhelm Karmann, mojster avtomobilskih predelav, si je kmalu po koncu druge svetovne vojne zaželel odprtega hrošča. Kar sam mu je odrezal streho in model predstavil Volkswagnu, ta je garažni poskus pograbil z obema rokama in legenda je bila rojena. Tradicije so se v Wolfsburgu držali tudi pri drugi generaciji hrošča oziroma beetla, zdaj jo po 65 letih nadaljuje šele tretja generacija.

IMG_0583

Novi beetle ni le za ženske

Če smo na vozniškem sedežu druge generacije VW beetla cabrio večinoma opazovali predstavnice nežnejšega spola, se novi model trudi prepričati tudi moške. O tem pričajo njegove zunanje mere - od predhodnika je daljši za več kot 15 centimetrov, več kot pol toliko tudi v širino - in sama podoba, saj je glede na drugo generacijo nižji in širši, bolj nabit in precej kupejevski, zadek mu obvezno krasi spojler, prednje luči pa spominjajo na tiste iz Porscheja 911.

Sodobni oblikovalci se po navdih za svoje novotarije pogosto zatečejo v zgodovino, retro je tako "in". Tega se zavedajo tudi pri VW, saj novega beetla ponujajo tudi v trendovskih paketih 50's, 60's in 70's - modeli so tako navdahnjeni s stilom iz petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let. Sami smo preizkusili črnega 50's, za katerega lahko rečemo, da je dober približek unisex vozilom. Paket ima sicer usnjeno oblazinjenje Vienna, športna in ogrevana prednja sedeža, posebna aluminijasta platišča, ter kromirana ohišja zunanjih ogledal.

IMG_0594

Kabriolet z nadpovprečno lego

Občasno nas je med vožnjo z beetlom sicer nekaj motilo, vendar nismo točno vedeli kaj. Vsekakor to ni bilo pretirano stresanje ali zvijanje karoserije, sploh na slabši podlagi oziroma na že močno načetih cestah, kar je sicer neljuba lastnost kabrioletov. Tale beetle je namreč na pravih mestih ojačan, zato deluje precej čvrsto in pusti med vožnjo dober občutek. Zaradi ojačitev je od običajnega težji 114 kilogramov - tehtnica mu pokaže 1.462 kg -, vendar ostaja lepo vodljiv in ne deluje prav nič težko. Vožnja z njim je prijetna in udobna, za njegov tanek volan ter na usnjene sedeže se bodo prav rade usedle predstavnice nežnejšega spola.

Udobno gnezdo za dva

vw_beetle_interier

Tudi v notranjosti bi mu težko kaj očitali, čeprav na prvi pogled nekaj manjka. Oblikovalci so namreč odstranili vazico za rože, ki je krasila (ali pač "krasila") drugo generacijo beetla! Armaturna plošča tako deluje nekoliko bolj pusto, a zato nekoliko bolj moško, sploh v testnem beetlu, kjer je bila odeta v piano black plastiko - črna, ki zgleda kot fino lakiran klavir. Zlobni jeziki so ob tem pomislili, da bi tukaj svoj pečat lahko pustil Adolf Hitler. Na plastiki se sicer hitro poznajo razni odtisi in prah, zato priporočamo kakšno drugo barvno kombinacijo - prah je namreč pogost spremljevalec kabrioletov. Če smo v Citroenu DS3 grajali pomanjkanje odlagalnih površin za pijačo, je tukaj povsem drugače. Prostora je dovolj, tudi za večje plastenke, ki zlahka najdejo svoj prostor v notranji oblogi vrat.

IMG_0616

Beetle je v notranjosti sicer nekoliko podoben VW golfu, kar s seboj prinaša dobro ergonomijo in položaj za volanom. Za volanom in na sedežu ob njem je več kot dovolj prostora za dva, na obeh zadnjih sedežih pa se bo še najbolje počutil nežnejši spol oziroma otroci. Tako številčni se na kakšno dolgotrajnejšo pot sicer ne boste mogli podati, v prtljažniku je namreč tudi prostor za zlaganje strehe in uporabni litri kaj hitro skopnijo - sploh če s seboj vozimo pokrivalo strehe. Za kakšno žensko torbo in potovalko bo še prostor, za kaj več pa bo že treba podreti zadnje sedeže. In že smo pri vožnji v dvoje!

Do brezmejnih užitkov v manj kot desetih sekundah

vw_beetle_cabrio

Vožnja z beetlom in spuščeno streho je pravi užitek, saj človeka hitro preplavijo neki povsem drugi občutki, ki jih s seboj prinaša svoboda nad glavo in okoli nje. Sonce (ali oblaki) se nad potniki s pomočjo elektrike razbohoti(jo) v pičle 9,5 sekunde, za kar je dovolj le držanje gumba in vožnja z manj kot 50 km/h. Kdor da nekaj več na estetiko, bo avto ustavil in čez streho prej kot v minuti poveznil še posebno usnjeno pokrivalo. S tem bosta mehanizem in streha lepo skrita, avto pa bo še bolj stilski. Ko vam je vetra dovolj ali pa vas preseneti dež, boste "pod streho" v vsega 11 sekundah - seveda tudi med vožnjo (le usnjeno prekrivalo je prej treba pospraviti).

Postavljena troslojna platnena streha tudi zadovoljivo duši hrup, dobro tesni v slabem vremenu, kot celota deluje zelo kvalitetno, ob spuščeni strehi pa je v zakup treba vzeti nekoliko oviran pogled nazaj.

Ob štirih potnikih bo v posebnem prostoru v prtljažniku beetla ostala protivetrna mrežica, kar bo deloma vplivalo na najvišjo potovalno hitrost. Piš vetra pri visokih hitrostih se takrat še kako čuti in sliši! Povsem drugačna je zgodba s postavljeno mrežico, ki odlično opravlja svojo nalogo. Takrat beetle namreč tudi pri višjih hitrostih postane prijetno gnezdo za dva, katerih meja se zdi zgolj nebo. Ali pač globina denarnice - testni VW je namreč stal 28.680 evrov, kot dodatna oprema so se na spisku znašli klimatska naprava climatronic, protivetrna zaščita in usnjen večfunkcijski trikraki volan.

IMG_0464

Kabriolet z dizlom? Naš glas gre bencinarju

In kaj je tisto, kar nas je občasno motilo? Čeprav ni absolutno nič kriv - nasprotno, seznam njegovih pozitivnih lastnosti ni kratek - je bil to motor. Testnega beetla 50s je namreč poganjal 1,6-litrski turbodizelski motor s 77 kW (105 KM). Dovolj zmogljiv in varčen agregat, ki si svojo pot do kupcev zlahka utira v skoraj nešteto manjših in srednje velikih modelih skupine Volkswagen. Kljub majhni prostornini da od sebe dovolj, da beetla z mesta do 100 km/h spravi v 12,1 sekunde in ga požene do 178 km/h. Ponuja 250 newtonmetrov največjega navora med 1.750 in 2.500 vrtljajih ter tovarniško kombinirano porabi 4,7 litra na sto prevoženih kilometrov - na našem testu je sicer v povprečju porabil 5,8 litra goriva. Za umirjeno uživaško vožnjo je bil naravnost odličen, saj lepo vleče iz nizkih vrtljajev, počasnejšo vožnjo pa spodbuja tudi 5-stopenjski ročni menjalnik s precej dolgimi prestavnimi razmerji.

vw beetle voznja

Dovolj dolgo se tako tipično dizelskega ropota niti ne sliši, k temu pripomore tudi vbrizgavanje prek skupnega voda. Moteč je motor postal pri priganjanju, vožnji pri višjih hitrostih, pri premagovanju klancev in občasnih prehitevanjih. Takrat si rečeš, da bi se mu bistveno bolje podal kakšen (zmogljiv) turbobencinar, kakršnih ima VW v ponudbi kar nekaj - že po ceni mu je blizu 1.4 TSI motor. Pravi balzam za ušesa pa bi bil bokser motor, ki so se v hroščih vrteli v njegovi prvi generaciji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo 1

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.