Avto

Beetle cabrio: Spomin na stare čase

Kabrioleti že sami po sebi pritegnejo precej pogledov mimoidočih, med njimi pa so takšni, ki jih olazi domala vsako oko. Tak je tudi novi Volkswagnov beetle, po želji tudi z navdihom iz petdesetih let

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.08.2013 11:21
Čas branja: 5 min

Ob druženju s kabrioleti se mi v spomin prikliče zgodba iz najstniških let, ko si je mulec iz sosednje ulice omislil starega fička in lokalnega mojstra-za-vse povprašal, kako bi lahko iz njega naredil kabrioleta. Še preden je željo pravzaprav povedal do konca, je mojster z veliko kotno brusilko fičku odrezal streho in mu dejal: "Evo, imaš kabrioleta!" In približno tako se je začela tudi kabrio zgodba legendarnega Volkswagnovega hrošča - Wilhelm Karmann, mojster avtomobilskih predelav, si je kmalu po koncu druge svetovne vojne zaželel odprtega hrošča. Kar sam mu je odrezal streho in model predstavil Volkswagnu, ta je garažni poskus pograbil z obema rokama in legenda je bila rojena. Tradicije so se v Wolfsburgu držali tudi pri drugi generaciji hrošča oziroma beetla, zdaj jo po 65 letih nadaljuje šele tretja generacija.

IMG_0583

Novi beetle ni le za ženske

Če smo na vozniškem sedežu druge generacije VW beetla cabrio večinoma opazovali predstavnice nežnejšega spola, se novi model trudi prepričati tudi moške. O tem pričajo njegove zunanje mere - od predhodnika je daljši za več kot 15 centimetrov, več kot pol toliko tudi v širino - in sama podoba, saj je glede na drugo generacijo nižji in širši, bolj nabit in precej kupejevski, zadek mu obvezno krasi spojler, prednje luči pa spominjajo na tiste iz Porscheja 911.

Sodobni oblikovalci se po navdih za svoje novotarije pogosto zatečejo v zgodovino, retro je tako "in". Tega se zavedajo tudi pri VW, saj novega beetla ponujajo tudi v trendovskih paketih 50's, 60's in 70's - modeli so tako navdahnjeni s stilom iz petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let. Sami smo preizkusili črnega 50's, za katerega lahko rečemo, da je dober približek unisex vozilom. Paket ima sicer usnjeno oblazinjenje Vienna, športna in ogrevana prednja sedeža, posebna aluminijasta platišča, ter kromirana ohišja zunanjih ogledal.

IMG_0594

Kabriolet z nadpovprečno lego

Občasno nas je med vožnjo z beetlom sicer nekaj motilo, vendar nismo točno vedeli kaj. Vsekakor to ni bilo pretirano stresanje ali zvijanje karoserije, sploh na slabši podlagi oziroma na že močno načetih cestah, kar je sicer neljuba lastnost kabrioletov. Tale beetle je namreč na pravih mestih ojačan, zato deluje precej čvrsto in pusti med vožnjo dober občutek. Zaradi ojačitev je od običajnega težji 114 kilogramov - tehtnica mu pokaže 1.462 kg -, vendar ostaja lepo vodljiv in ne deluje prav nič težko. Vožnja z njim je prijetna in udobna, za njegov tanek volan ter na usnjene sedeže se bodo prav rade usedle predstavnice nežnejšega spola.

Udobno gnezdo za dva

vw_beetle_interier

Tudi v notranjosti bi mu težko kaj očitali, čeprav na prvi pogled nekaj manjka. Oblikovalci so namreč odstranili vazico za rože, ki je krasila (ali pač "krasila") drugo generacijo beetla! Armaturna plošča tako deluje nekoliko bolj pusto, a zato nekoliko bolj moško, sploh v testnem beetlu, kjer je bila odeta v piano black plastiko - črna, ki zgleda kot fino lakiran klavir. Zlobni jeziki so ob tem pomislili, da bi tukaj svoj pečat lahko pustil Adolf Hitler. Na plastiki se sicer hitro poznajo razni odtisi in prah, zato priporočamo kakšno drugo barvno kombinacijo - prah je namreč pogost spremljevalec kabrioletov. Če smo v Citroenu DS3 grajali pomanjkanje odlagalnih površin za pijačo, je tukaj povsem drugače. Prostora je dovolj, tudi za večje plastenke, ki zlahka najdejo svoj prostor v notranji oblogi vrat.

IMG_0616

Beetle je v notranjosti sicer nekoliko podoben VW golfu, kar s seboj prinaša dobro ergonomijo in položaj za volanom. Za volanom in na sedežu ob njem je več kot dovolj prostora za dva, na obeh zadnjih sedežih pa se bo še najbolje počutil nežnejši spol oziroma otroci. Tako številčni se na kakšno dolgotrajnejšo pot sicer ne boste mogli podati, v prtljažniku je namreč tudi prostor za zlaganje strehe in uporabni litri kaj hitro skopnijo - sploh če s seboj vozimo pokrivalo strehe. Za kakšno žensko torbo in potovalko bo še prostor, za kaj več pa bo že treba podreti zadnje sedeže. In že smo pri vožnji v dvoje!

Do brezmejnih užitkov v manj kot desetih sekundah

vw_beetle_cabrio

Vožnja z beetlom in spuščeno streho je pravi užitek, saj človeka hitro preplavijo neki povsem drugi občutki, ki jih s seboj prinaša svoboda nad glavo in okoli nje. Sonce (ali oblaki) se nad potniki s pomočjo elektrike razbohoti(jo) v pičle 9,5 sekunde, za kar je dovolj le držanje gumba in vožnja z manj kot 50 km/h. Kdor da nekaj več na estetiko, bo avto ustavil in čez streho prej kot v minuti poveznil še posebno usnjeno pokrivalo. S tem bosta mehanizem in streha lepo skrita, avto pa bo še bolj stilski. Ko vam je vetra dovolj ali pa vas preseneti dež, boste "pod streho" v vsega 11 sekundah - seveda tudi med vožnjo (le usnjeno prekrivalo je prej treba pospraviti).

Postavljena troslojna platnena streha tudi zadovoljivo duši hrup, dobro tesni v slabem vremenu, kot celota deluje zelo kvalitetno, ob spuščeni strehi pa je v zakup treba vzeti nekoliko oviran pogled nazaj.

Ob štirih potnikih bo v posebnem prostoru v prtljažniku beetla ostala protivetrna mrežica, kar bo deloma vplivalo na najvišjo potovalno hitrost. Piš vetra pri visokih hitrostih se takrat še kako čuti in sliši! Povsem drugačna je zgodba s postavljeno mrežico, ki odlično opravlja svojo nalogo. Takrat beetle namreč tudi pri višjih hitrostih postane prijetno gnezdo za dva, katerih meja se zdi zgolj nebo. Ali pač globina denarnice - testni VW je namreč stal 28.680 evrov, kot dodatna oprema so se na spisku znašli klimatska naprava climatronic, protivetrna zaščita in usnjen večfunkcijski trikraki volan.

IMG_0464

Kabriolet z dizlom? Naš glas gre bencinarju

In kaj je tisto, kar nas je občasno motilo? Čeprav ni absolutno nič kriv - nasprotno, seznam njegovih pozitivnih lastnosti ni kratek - je bil to motor. Testnega beetla 50s je namreč poganjal 1,6-litrski turbodizelski motor s 77 kW (105 KM). Dovolj zmogljiv in varčen agregat, ki si svojo pot do kupcev zlahka utira v skoraj nešteto manjših in srednje velikih modelih skupine Volkswagen. Kljub majhni prostornini da od sebe dovolj, da beetla z mesta do 100 km/h spravi v 12,1 sekunde in ga požene do 178 km/h. Ponuja 250 newtonmetrov največjega navora med 1.750 in 2.500 vrtljajih ter tovarniško kombinirano porabi 4,7 litra na sto prevoženih kilometrov - na našem testu je sicer v povprečju porabil 5,8 litra goriva. Za umirjeno uživaško vožnjo je bil naravnost odličen, saj lepo vleče iz nizkih vrtljajev, počasnejšo vožnjo pa spodbuja tudi 5-stopenjski ročni menjalnik s precej dolgimi prestavnimi razmerji.

vw beetle voznja

Dovolj dolgo se tako tipično dizelskega ropota niti ne sliši, k temu pripomore tudi vbrizgavanje prek skupnega voda. Moteč je motor postal pri priganjanju, vožnji pri višjih hitrostih, pri premagovanju klancev in občasnih prehitevanjih. Takrat si rečeš, da bi se mu bistveno bolje podal kakšen (zmogljiv) turbobencinar, kakršnih ima VW v ponudbi kar nekaj - že po ceni mu je blizu 1.4 TSI motor. Pravi balzam za ušesa pa bi bil bokser motor, ki so se v hroščih vrteli v njegovi prvi generaciji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
To so prihajajoči Volkswagnovi avtomobili, ki jih ne bo poganjala elektrika
Avto
AvtoJure Šujica To so prihajajoči Volkswagnovi avtomobili, ki jih ne bo poganjala elektrika

Ob novih modelih s klasičnimi motorji se bodo pri Volkswagnu v prihodnjih letih posvetili tudi polnim hibridom. Tiguan allspce medtem dobiva naslednika z drugačno podobo kot novi tiguan in povsem novim imenom.

FINANCE
Topjob
Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...

Pregledali smo ponudbe na trgu dela za strokovni kader in izbrali najboljše

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov

O delnici je nedavno spregovoril prvi mož Nvidie Jensen Huang

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami!
Finance
ČASOVNICA
Tanja Smrekar L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami! 11

Naredili smo pregled nekaterih pričakovanih izhodišč za pokojninske in davčne spremembe, vsaj večjih premikov pa še ne pričakujte letos; Mesec napoveduje tudi red na inšpektoratu za delo

FINANCE
PMM
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostFinance prPRO Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)

Platforma bo po besedah župana Berta Menarda služila kot centralno mesto za dostop do informacij in občinskih storitev za zaposlene na občini, občane ter obiskovalce. V prihodnosti nameravajo namreč vanjo dodati še več storitev, ki bodo olajšale komunikacijo z občino in uporabo občinskih storitev prek mobilnih ali spletnih aplikacij.

FINANCE
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...
Finance
letna poročila
Jurij Šimac Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ... 4

Komu je sprememba oblasti slabo dela, kdo se je znebil dolga in kateri profesor se je lotil trgovanja z elektriko.