Avto

Mini paceman v rokah oblikovalca Financ

Je dizajnerski izdelek, mešanec med športnim terencem in kupejem, hkrati pripada kultni znamki Mini, šele nato je športnik, avanturist.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.08.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Ko smo pacemana dobili na test, smo ga najprej prepustili strogim rokam in očem Jaceka Utka, glavnega dizajnerja skupine Bonnier, ki je oblikoval tudi spletno stran Financ in časnik Finance. Jacek Utko je edini Poljak, ki je zasedel govorniški oder na konferenci TED v letu 2009, prislužil si je tudi nagradi worlds best design na Poljskem in v Estoniji. Kot dizajner spletnih strani in časnikov skupine Bonnier ima pri svojem delu vselej en cilj - izdelati učinkovit dizajn, ki je lep, pregleden in predvsem praktičen. Torej, da je spletna stran berljiva, pregledna, da ima poudarke na pravih mestih. Podobno je s časniki, le v drugem formatu in dimenzijah. Kaj pa avto, kakšen mora biti dizajn avtomobila, industrijskega izdelka?

utko-jacek11-ih.1376588123.jpg.o.600px.jpg
»Prednji del minija pacemana bi oblikoval drugače, bolj mehko. Vsem modelom bi na masko namestil kromirane letve,« je komentiral oblikovalec časnika in spletne strani Financ Jacek Utko

Raztegljiv pojem dobrega dizajna pri avtih

Tudi etui za očala in držalo za mobitel med zadnjima sedežema sta videti super, ampak tega bi potreboval voznik, ne pa sopotniki, ki imajo proste roke.

Pri avtomobilih so merila sicer zelo raztegljiva. Od dostavnega kombija pač pričakujemo maoblikovalske spretnosti in precej več praktičnosti kot od športnega kupeja. Vseeno oba pri kupcih vžgeta bolje, če sta prijetna na oko, torej dobro oblikovana. Dizajn mora biti tudi pri avtomobilu učinkovit. Ta snovalcem, inženirjem dopušča, da mu vcepijo praktičnost, torej prostorno in ergonomsko zasnovano potniško kabino, preglednost. Vse to želi biti tudi mini paceman, dizajnerski avto, ki je zapeljal v trendovski smeri športnih terencev in še kupejev. Ker je mini, je tudi kultni avto z bogato zgodovino in angleškim značajem. Paceman je hkrati netipičen mini, z dolžino 4,11 metra je za to znamko precej velik, ponuja prostor za štiri ljudi in še 330 litrov prtlgjage, a le dvoje stranskih vrat, od tal je dvignjen bolj kot drugi miniji, razen bolj robustnega countrymana. Torej je uporaben tudi zunaj asfaltnih površin, kjer se običajni športni miniji ustrašijo korenin, peska in blata. V različici cooper S je tudi zelo živahen, 1,6-litrski turbo ponuja 135 kilovatov (184 konjskih moči), pospešek do stotice v manj kot osmih sekundah in porabo 6,1 litra - no, vsaj v teoriji. Posebnež stane zasoljenih 28.900 evrov, z nekaj opreme pa krepko čez 30 tisočakov. V tem pogledu je paceman pravi mini.

Jacek bi ga predelal predvsem spredaj

Kaj nanj pravi Jacek Utko? »No ja, spredaj ni najbolj posrečen. Sam bi ga naredil drugače, bolj sofisticirano. Precej bolj kot cooper S s črnimi zračnimi režami mi je všeč običajni paceman s kromiranimi. Te bolj sodijo k retro dizajnu. Najbrž so ga želeli narediti bolj agresivnega, a menim, da ni videti tako dobro,« je prva ocena Utka. Ko je vstopal v pacemana, so ga zmotila tudi težka vrata, tudi dolga so, z njimi hitro zadeneš v drug avto na parkirišču.

Mini-Paceman-2014-1600x1200-wallpaper-b5.1376588126.jpg.o.600px.jpg
Zemljevid navigacije bi lahko zapolnil celoten merilnik na sredinski konzoli, v okrogli, ne pa kvadratni obliki. Merilnik hitrosti na obodu krožnika pa bi Utko ugasnil, saj je predaleč od oči.

Lepa stikala na napačnih mestih

V kabini se je naš dizajner bolje počutil. »Vsa stikala so zelo dobro zasnovana, navdušen sem nad drobnimi stvarmi, denimo avtomatskim vklopom luči, start & stopom, enostavnim vklapljanjem luči za meglo. Tudi ključ je super, dizajnersko poseben in dobro deluje. Vsakič, ko ga vtaknem v ključavnico za vžig, naredi klik - vključi in izključi avto,« nadaljuje Jacek Utko. Navdušile so ga tudi druge uporabne posebnosti, denimo samodejno odpiranje pokrova za rezervoar, ročice za brisalnike so enostavne in lahko dosegljive, prostor za levo nogo je ravno prav odmerjen, všeč so mu tudi aluminijasta pedala. Ugajajo mu stikala za luči na stropu, ampak so neuporabno daleč od oči in pogleda. Tudi etui za očala in držalo za mobitel med zadnjima sedežema sta videti super, ampak tega bi potreboval voznik, ne pa sopotniki, ki imajo proste roke. Spredaj pa bi ju težko namestil, ker je v napoto orjaška ročica ročne zavore.

utko-jacek3-ih.1376588124.jpg.o.600px.jpg
Pedala so super, aluminijasta in še na pravih mestih

Krožnik je lep, a merilnik hitrosti ni mesto zanj

Zatakne se še pri velikem krož­niku, pardon merilniku, na sredinski konzoli. »Zelo mu je bil všeč z dizajnerskega vidika, a bi ga zasnoval povsem drugače. Zemljevid navigacije bi lahko zapolnil ves krog v okrogli, ne pa kvadratni obliki, to bilo precej bolj uporabno in drzno. Številke na obodu krožnika bi Utko ugasnil, saj jih med vožnjo sploh ni uporabljal, predaleč so od pogleda. Namesto v krožnik bi jih raje namestil v majhen merilnik za volanom, kjer sicer domuje digitalni merilnik hitrosti. »Ta je premalo viden, nisem majhen, ampak mi je zgornji del sredinskega dela volana prekrival informacije na tem ekranu, »nadaljuje sogovornik in se obregne še ob desno ogledalo, na katerega mu pogled prekrivajo vrata.

Super motor, trda sklopka

O motorju pa nič slabega. »Kaj, 184 konjev ima!?« se začudi Utko. »Ja, res je, dobro potegne, dobro se drži ceste in ponuja veliko zabave. Omogoča tudi lenarjenje s prestavno ročico, saj je prijetno prožen. To je dobro, saj zaradi precej trde sklopke nisem veliko prestavljal. Tudi preveč požrešen ni, porabi okoli osem litrov bencina na sto kilometrov.«

utko-jacek12-ih.1376588123.jpg.o.600px.jpg
Lep je, a spredaj

utko-jacek1-ih.1376588125.jpg.o.600px.jpg
Lepo in še uporabno - odpiranje prtljažnika

utko-jacek10-ih.1376588125.jpg.o.600px.jpg

Mini-Paceman-2014-1600x1200-wallpaper-c3.1376588125.jpg.o.600px.jpg
Zakaj imata potnika na zadnji klopi etui za očala in držalo za mobilni telefon, če pa imajo proste roke?

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Članki
MINI 'Ujemi me, če moreš' te dni
FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
(SMK2018) Zakaj morda potrebujete dizajnersko razmišljanje, četudi niste Lego
Finance
Klemen Koncilja (SMK2018) Zakaj morda potrebujete dizajnersko razmišljanje, četudi niste Lego 19

Podjetja, včasih pa celo družbene entitete, bi morala na poti do inovacij pogosto uporabiti dizajnersko razmišljanje, pravi James Hall na začetku drugega dne 23. Slovenske marketinške konference (SMK).