Ko smo pacemana dobili na test, smo ga najprej prepustili strogim rokam in očem Jaceka Utka, glavnega dizajnerja skupine Bonnier, ki je oblikoval tudi spletno stran Financ in časnik Finance. Jacek Utko je edini Poljak, ki je zasedel govorniški oder na konferenci TED v letu 2009, prislužil si je tudi nagradi worlds best design na Poljskem in v Estoniji. Kot dizajner spletnih strani in časnikov skupine Bonnier ima pri svojem delu vselej en cilj - izdelati učinkovit dizajn, ki je lep, pregleden in predvsem praktičen. Torej, da je spletna stran berljiva, pregledna, da ima poudarke na pravih mestih. Podobno je s časniki, le v drugem formatu in dimenzijah. Kaj pa avto, kakšen mora biti dizajn avtomobila, industrijskega izdelka?
Raztegljiv pojem dobrega dizajna pri avtih
Pri avtomobilih so merila sicer zelo raztegljiva. Od dostavnega kombija pač pričakujemo maoblikovalske spretnosti in precej več praktičnosti kot od športnega kupeja. Vseeno oba pri kupcih vžgeta bolje, če sta prijetna na oko, torej dobro oblikovana. Dizajn mora biti tudi pri avtomobilu učinkovit. Ta snovalcem, inženirjem dopušča, da mu vcepijo praktičnost, torej prostorno in ergonomsko zasnovano potniško kabino, preglednost. Vse to želi biti tudi mini paceman, dizajnerski avto, ki je zapeljal v trendovski smeri športnih terencev in še kupejev. Ker je mini, je tudi kultni avto z bogato zgodovino in angleškim značajem. Paceman je hkrati netipičen mini, z dolžino 4,11 metra je za to znamko precej velik, ponuja prostor za štiri ljudi in še 330 litrov prtlgjage, a le dvoje stranskih vrat, od tal je dvignjen bolj kot drugi miniji, razen bolj robustnega countrymana. Torej je uporaben tudi zunaj asfaltnih površin, kjer se običajni športni miniji ustrašijo korenin, peska in blata. V različici cooper S je tudi zelo živahen, 1,6-litrski turbo ponuja 135 kilovatov (184 konjskih moči), pospešek do stotice v manj kot osmih sekundah in porabo 6,1 litra - no, vsaj v teoriji. Posebnež stane zasoljenih 28.900 evrov, z nekaj opreme pa krepko čez 30 tisočakov. V tem pogledu je paceman pravi mini.
Jacek bi ga predelal predvsem spredaj
Kaj nanj pravi Jacek Utko? »No ja, spredaj ni najbolj posrečen. Sam bi ga naredil drugače, bolj sofisticirano. Precej bolj kot cooper S s črnimi zračnimi režami mi je všeč običajni paceman s kromiranimi. Te bolj sodijo k retro dizajnu. Najbrž so ga želeli narediti bolj agresivnega, a menim, da ni videti tako dobro,« je prva ocena Utka. Ko je vstopal v pacemana, so ga zmotila tudi težka vrata, tudi dolga so, z njimi hitro zadeneš v drug avto na parkirišču.
Lepa stikala na napačnih mestih
V kabini se je naš dizajner bolje počutil. »Vsa stikala so zelo dobro zasnovana, navdušen sem nad drobnimi stvarmi, denimo avtomatskim vklopom luči, start & stopom, enostavnim vklapljanjem luči za meglo. Tudi ključ je super, dizajnersko poseben in dobro deluje. Vsakič, ko ga vtaknem v ključavnico za vžig, naredi klik - vključi in izključi avto,« nadaljuje Jacek Utko. Navdušile so ga tudi druge uporabne posebnosti, denimo samodejno odpiranje pokrova za rezervoar, ročice za brisalnike so enostavne in lahko dosegljive, prostor za levo nogo je ravno prav odmerjen, všeč so mu tudi aluminijasta pedala. Ugajajo mu stikala za luči na stropu, ampak so neuporabno daleč od oči in pogleda. Tudi etui za očala in držalo za mobitel med zadnjima sedežema sta videti super, ampak tega bi potreboval voznik, ne pa sopotniki, ki imajo proste roke. Spredaj pa bi ju težko namestil, ker je v napoto orjaška ročica ročne zavore.
Krožnik je lep, a merilnik hitrosti ni mesto zanj
Zatakne se še pri velikem krožniku, pardon merilniku, na sredinski konzoli. »Zelo mu je bil všeč z dizajnerskega vidika, a bi ga zasnoval povsem drugače. Zemljevid navigacije bi lahko zapolnil ves krog v okrogli, ne pa kvadratni obliki, to bilo precej bolj uporabno in drzno. Številke na obodu krožnika bi Utko ugasnil, saj jih med vožnjo sploh ni uporabljal, predaleč so od pogleda. Namesto v krožnik bi jih raje namestil v majhen merilnik za volanom, kjer sicer domuje digitalni merilnik hitrosti. »Ta je premalo viden, nisem majhen, ampak mi je zgornji del sredinskega dela volana prekrival informacije na tem ekranu, »nadaljuje sogovornik in se obregne še ob desno ogledalo, na katerega mu pogled prekrivajo vrata.
Super motor, trda sklopka
O motorju pa nič slabega. »Kaj, 184 konjev ima!?« se začudi Utko. »Ja, res je, dobro potegne, dobro se drži ceste in ponuja veliko zabave. Omogoča tudi lenarjenje s prestavno ročico, saj je prijetno prožen. To je dobro, saj zaradi precej trde sklopke nisem veliko prestavljal. Tudi preveč požrešen ni, porabi okoli osem litrov bencina na sto kilometrov.«