Avto

Za volanom najboljšega avta na svetu

Šef Mercedesa je novo limuzino razreda S označil za nekaj, česar med najbolj luksuzno pločevino še ni bilo. Drzna trditev, ki pa ni povsem iz trte izvita. Toliko presežkov in skromnosti, kjer je ta zaželena, ni do zdaj ponudil še noben avto.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.07.2013 22:30
Čas branja: 8 min

Novi razred S smo pred nekaj dnevi spoznavali v Torontu - največjem, ne pa tudi glavnem mestu Kanade (ta naziv pripada Ottawi, oddaljeni dve uri vožnje proti severovzhodu), ki se napihuje hitreje kot ameriški New York. Nebotičniki rastejo kot gobe po dežju, v nebo jih sega 147, 15 jih meri več kot 150 metrov. S temi številkami Toronto premaguje New York, Los Angeles in druga severnoameriška mesta.

Središče mesta je v bližini jezera in nekdaj najvišje stavbe na svetu - 553 metrov visokega stolpa CN - živo in neprehodno gradbišče, ki močno ovira promet. Toronto je z 2,5 milijona prebivalcev (Kanada jih ima skupaj 34 milijonov oziroma devetkrat manj kot Združene države Amerike) tudi finančno in trgovsko središče Kanade, ima tudi močno slovensko skupnost, je multikulturno mesto, saj je kar 49 odstotkov prebivalcev priseljencev.

mercedes-s500-2.1374171120.jpg.o.600px.jpg

Namesto v Šanghaj ali New York

Tudi zato ga je Mercedes-Benzova ekipa izbrala za novinarski krst najbolj razkošnega mercedes-benza razreda S. Zakaj ne Šanghaj, New York ali Los Angeles? To so za novega S pomembnejša mesta na večjih trgih, saj cilja na bogataše z najmanj sto tisoč evri v žepu.

»Tudi v Torontu je veliko naših kupcev, za vstop v Kanado ni potreben vizum, kar je močno olajšalo organizacijo dogodka za 700 novinarjev z vsega sveta,« pojasnjuje šef novinarske predstavitve razreda S Jorg Zwilling, ki je lani vodil tudi svetovno predstavitev mercedesbenza razreda A v Sloveniji.

Do vseh prijazni Toronto

Torkovo popoldne smo razred S po poštenem jet lagu (v Sloveniji je odbila polnoč) spoznavali z zadnjega sedeža. Voznik Pablo, ki je v Toronto prišel iz Nikaragve, nas je zapeljal iz severnega dela mestnega jedra po nakupovalnih ulicah Yorkville Avenue in Yonge Street, potem mimo sodobno oblikovanega muzeja moderne umetnosti in univerze v Torontu do stolpa CN. Vtis, ki ga pusti urejeno in čisto mesto Toronto, je mešanica evropske arhitekture in ameriškega priokusa, ki ga podkrepijo široke ceste in vozni park, napolnjen z ameriškimi terenskimi poltovornjaki, športnimi terenci, limuzinami ter manjšimi korejskimi in japonskimi avti. Pablo pravi, da je Toronto izbral zaradi urejenega socialnega sistema, nizke stopnje kriminala in prijaznosti do tujcev. Verjame, da bo tu našel več priložnosti za delo kot v New Yorku ali kakšnem drugem ameriškem mestu.

13C-700-005.1374171117.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-benz S s podaljšano medosno razdaljo z dolžino 5,25 metra in medosjem 3,11 metra. Krajši bo dolg »le« 5,13 metra.

Iz razkošja zadnjega sedeža

Novi S s trilitrskim dizelskim motorjem je medtem neslišno in mehko požiral rahlo razrahljan mestni asfalt, siceršnji ropot motorja je nadomestil glas Michaela Bubleja iz zvočnikov. Na zadnjem sedežu 5,25 metra dolge podaljšane različice S 350 CDI s kar 3,11 metra v medosju udobje prinaša nove razsežnosti. S široko sredinsko konzolo ločena sedeža se lahko raztegneta v ležalnik z oporo za noge, masažo, ki jo povzroča napihovanje 14 zračnih blazinic, hlajenjem in gretjem tudi za naslon za roke. Glava počiva na blazinici, komolec pa na sredinski konzoli, iz katere lahko potegnemo zložljivo mizico, ki zadnji del kabine S spremeni v mobilno pisarno. Poigramo se še z daljincem za 12,3-palčni zaslon, ki skriva nastavitve navigacijskega sistema in vrhunskega hi-fija znamke Burmester, pred močnim soncem v tem tednu pregretega Toronta s 35 stopinjami plusa zatemnimo kabino s senčniki, vgrajenimi v okna, zastremo dvodelno sončno streho in se potopimo v mehke sedeže. Vrhunsko, da te v hipu odnese v spanec. Tu je novi S na prestolu, brez dvoma.

13C255-11.1374171116.jpg.o.600px.jpg
Poslovni razred z izvlečljivo mizico, 12,3-palčnim zaslonom, masažnimi sedeži, ki se raztegnejo skorajda v ležišče.

Karoserijo je izklesal Slovenec

Drugi dan nas čaka eleganten S 350 CDI v podaljšani različici in s srebrno kovinsko barvo karoserije. Po merah je S zrasel le za nekaj centimetrov, ohranil pa je klasično in prepoznavno obliko, ki jo je zasnoval Slovenec Robert Lešnik. Ta nam je na prvi predstavitvi razreda S v Hamburgu pojasnil, da mora novi S ugajati kupcem na vseh celinah, denimo novopečenim bogatašem na Kitajskem in v Rusiji, ki se radi postavljajo, in tradicionalnim Nemcem, ki avto kupujejo zase, ne za sosede. Lešnik je odpravil moteče podrobnosti predhodnika, marsikoga so v oči zbodli preveč izbočeni blatniki, opazni so bili že od daleč, pravi Lešnik in dodaja, da je pri novem S zasnovo pogona poudaril prek zadnjih koles.

»Avto oziroma kabina mora sedeti na zadnjih kolesih, v preteklosti so naši avtomobili prežali, kabina je bila potisnjena naprej. Hkrati smo spremenili bočno linijo, spredaj smo jo dvignili, zadaj spustili, zdaj kaže dol proti zadku.« Lešnik je še povečal razdaljo med začetkom kabine oziroma sprednjimi vrati in kolesi, ki zdaj znaša 20 centimetrov, ter poskrbel za rekordno aerodinamiko, koeficient zračnega upora je le od 0,23 do 0,24.

13C607-104.1374171114.jpg.o.600px.jpg
Oblikovni oče najbolj razkošnega mercedesa S je Slovenec Robert Lešnik. Ta mu je vcepil postavnost, odlično aerodinamiko in tipično prežo avta z zadnjim pogonom.

Dvojna vloga novega S

Razred S je za to znamko izjemno pomemben avto, v preteklosti je bil vselej nosilec inovacij pri MercedesBenzu in širše. Je najbolj prepoznaven mercedes-benz in najbolje prodajan avto tega razreda, za kupce se bojuje denimo še z audijem A8, BMW serije 7, lexusom LS. Razred S je nekakšen ambasador znamke, je seveda najbolj razkošen in drag, kljub temu nikakor ni redek, zato v Daimlerjevo bilanco prinaša velik del dobička. Prejšnja generacija je v sedmih letih našla več kot 500 tisoč kupcev. V novi generaciji prevzema še posebno nalogo, zamenjuje starega S iz leta 2006, hkrati pa zamenjuje tudi superluksuznega maybacha, ki se je lani poslovil od tržnega boja.

Gleda in razmišlja namesto voznika

Od teorije v prakso, z novim S se že prebijamo iz središča Toronta v smeri proti severu. S je kljub konkretnim meram v mestu obvladljiv, pregleden, tudi zaradi širokih cest Toronta in zaradi številnih kamer (360-stopinjska kamera omogoča povsem samodejno bočno ali stransko parkiranje) in asistenčnih sistemov. Nova armaturna plošča je ostala razkošna, oblikovno je elegantnejša, kabino pa osvetljujejo le LED-luči (S je prvi avto brez klasične žarnice). Nadstrešek nad merilniki je mehkeje oblikovan, gumbi na sredinski konzoli so še imenitnejši, usnje na vratih in sedežih še mehkejše. V času elektronike in velikih zaslonov S zvesto sledi smernicam. Merilniki so tako kot prej digitalni, čeprav tega na prvi pogled niti ni opaziti. Vseskozi prilagajajo skalo glede na druge podatke med merilnikoma. Zaslon je kar 12,3-palčni, enake velikosti kot v lexusu GS, in ponuja razkošno in grafično predstavitev informacij o avtomobilu, zemljevidu navigacije, glasbi in drugem. Posežemo še po nastavitvah sedeža, ta ima 14 zračnih blazinic, ki izvajajo masažo na šest različnih načinov.

13C255-06.1374171117.jpg.o.600px.jpg
Armaturna plošča orjaških mer, mehkejših potez, odlične opremljenosti in s kupom elektronike, tudi povezljivostjo s spletom, pametnimi telefoni...

Med zvezdniške hišice na sever

Iz mesta zapeljemo na avtocesto proti severu, ki pelje mimo jezera Simkoe, mesta Gravenhurst do jezer Muskoka, od Toronta oddaljenih slabih 200 kilometrov. Jezera očarajo z idiličnimi pogledi na zalive, lesene hišice, majhne in urejene vasice. Ni težko razumeti, zakaj so si počitniške hišice ob jezeru ali na otokih postavili tudi hollywoodski zvezdniki - Tom Hanks, Goldie Hawn in Steven Spielberg. Vrednosti nepremičnin so tudi z njihovim prihodom poskočile, povprečna hišica je vredna prek milijon dolarjev.

Doma je na avtocesti

Razred S na avtocesti lažje zadiha, tu je dejansko doma. Omejitve nam narekujejo največjo hitrost sto kilometrov na uro. A Kanadčani so manj papeški od Američanov, vsi po vrsti na avtocesti vozijo od 20 do 30 kilometrov na uro hitreje od omejitev, zato se jim pridružimo. Pri tej hitrosti v S vlada popolna tišina, ki jo zmoti le tretja stopnja jakosti klimatske naprave ali odstrto strešno okno. Dizelski stroj je slišen le pri grobih pospeševanjih, sicer deluje neslišno v ozadju. Za pogon novega S, ki je v primerjavi s starim izgubil do sto kilogramov, 190 dizelskih kilovatov in 620 newtonmetrov navora povsem zadošča. Dizel brez težav uresniči želje po motornem razkošju, do stotice skoči v 6,8 sekunde, moči mu ne zmanjka tako rekoč nikoli.

Mercedes-S-baterije-mm.1374171116.jpg.o.600px.jpg
Poraba goriva pod 3,5 litra, moč 442 konjev so obljube S 500 plug-in hybrida. Na trgu bo prihodnje leto, v zadku ima nameščene baterije zmogljivosti devet kilovatnih ur z zunanjim polnjenjem. Poganjala ga bosta šestvaljni bencinski z 245 in elektromotor z 80 kilovati.

Dizel proti bencinarju

Ob tem je ob umirjenem tempu tudi precej skromen, 180-kilometrsko preizkušnjo smo prevozili s povprečno porabo natanko sedem litrov, tovarna sicer obljublja še manjšo žejo - 5,5 litra. Na kratek krog zapeljemo trenutno najmočnejšega S 500 (4,7-litrskega V8 z dvema turbopolnilnikoma) s 335 kilovati, ki zna do stotice pospešiti v 4,8 sekunde in porabiti le 8,6 litra bencina. Ko smo sledili omejitvam in precej nežno pritiskali plin grmečega osemvaljnika, je računalnik pokazal porabo 10,3 litra. Še vedno ugodno, a kot že rečeno, dizelski motor ponuja dovolj razkošja ob še precej manjši žeji in predvsem nižji ceni. Za S 350 CDI boste pri nas odšteli 93 tisoč, za S 500 pa več kot 142 tisoč evrov.

Vozil bi sam, a ne sme

Na avtocesti preizkusimo še nove asistenčne sisteme, radarski tempomat distronic plus, povezan s sistemom za vožnjo znotraj voznega pasu (lane keeping assist), deluje brezhibno. Avto vzdržuje razdaljo pred spredaj vozečim, sledi mu tudi v daljših zavojih, sam usmerja volan znotraj pasu, po potrebi pa zna tudi močneje zavirati. Gre za skoraj avtonomno vožnjo, kar pa po 15 sekundah prekine zvočno opozorilo in nasvet, naj le vnovič poprimemo za volan. Za sistem sicer skrbijo vrsta radarjev kratkega in daljšega dosega ter stereokamere, ki znajo še kaj drugega.

Grbine spreminja v ravnice

Najmočnejši vtis pusti sistem magic body control. »Kamere skozi vetrobransko steklo vseskozi spremljajo podlago pred avtom, sliko v obdelavo pošiljajo vsakih šest stotink. Če zaznajo spremembo, luknjo, grbino ali kaj drugega, nemudoma, še preden zapeljete na grbino, prilagodijo zračno vzmetenje,« pojasnjuje Simon Kern iz Daimlerja, ki je zasnoval ta sistem. Medtem dejansko nezaznavno zdrsnemo čez grbino oblike in višine ležečega policaja na letališču Muskoka. Izjemno, dobavljiv pa bo le v kombinaciji z motorjem V8. Kern ob tem pravi, da sistem že dodeluje. Zdaj deluje do hitrosti 130 kilometrov na uro, izboljšane kamere s krajšimi časi med posnetki bi to mejo dvignile.

Ustavlja se pred pešci

Zapeljemo se še na letališče, kjer preizkusimo sistema distronic plus in pre safe plus s prepoznavo pešcev. Preizkusni S 500 pri hitrosti 50 kilometrov na uro silovito zavira in ustavi pred testno lutko. Zazna tudi lutko, ki iznenada skoči pred avto, avto se odzove s silovitim zaviranjem, ne zmeni pa se za živali. Ponoči se med merilniki pojavi osvetljena slika pešca, ki jo predvaja kamera. Preizkusimo še distronic plus, ki v povezavi z drugimi sistemi zazna nasproti vozeč avto, avto drži znotraj pasu in še dodatno zavira, ko zazna bližino nasproti vozečega - učinkovito in prepričljivo, kot piše v gradivu za novinarje. Omenjene kamere v novem S znajo slediti tudi prometu s pravokotnih cest v križiščih in se ustrezno odzivati. Nočni vid deluje s pomočjo termične kamere in zazna oviro na cesti, denimo pešca ali žival.

Kako se v velikanu znajde mini hibrid

Za konec skočimo še za volan hibridnega S 300 bluetec hybrid, ki je ponosno stal zraven table z izmerjenimi porabami goriva novinarjev. Eden je dosegel povprečje le 3,5 litra, z ugasnjeno klimatsko napravo pri 36 stopinjah zunanje temperature. V redu, kaj pa poraba 2,1-litrskega dizla z elektromotorjem in skupno močjo 170 kilovatov? Počasi ga poženemo skozi gozdove, avtomatika prestavlja pri dva tisoč do 2.500 vrtljajih. Majhen stroj se v velikanu s težo dveh ton dobro odziva, zmore poštenih 500 newtonmetrov navora, tudi precej bolje je zadušen kot denimo v E 300 hybridu. Po nekaj deset kilometrih končamo s porabo 6,2 litra (1,8 litra več od tovarniških obljub) in solidnim vtisom, a vseeno s prepričanjem, da S bolje pristaja šestvaljni dizel, in tudi z vtisom, da bolj razkošnega, tehnično izpopolnjenega, varnega in hkrati učinkovitega avtomobila, kot je novi mercedes-benz razred S, v tem trenutku ni na trgu. Zato se samovšečna izjava prvega moža Daimlerja Dieterja Zetscheja o najboljšem avtomobilu na svetu zdi le samovšečna, ne pa tudi napačna.

Pri nas bo avgusta za 93 tisočakov

Novi mercedes-benz razreda S bo na naš trg zapeljal konec avgusta. Dizelski S 350 CDI s 190 kilovati bo stal 93 tisoč evrov, v podaljšani različici pa 99.500 evrov. Za S 400 hybrid s skupno močjo 245 kilovatov boste odšteli najmanj 101 tisoč evrov, za osemvaljnega S 500 s 335 kilovati pa 142 tisoč evrov. V jeseni bo na trgu še S 300 bluetec hybrid, njegova cena bo po naši oceni dobrih 80 tisoč evrov. Pri Autocommerceu imajo za novinca že nekaj naročil.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

06.09.2013
19.01.2015
16.04.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo

FINANCE
IKT
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
IKT
KIBERNETSKA VARNOST
IKTMiran Varga Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi

Več ko je virov, do katerih dostopa mobilna naprava, strožje mora biti varovana.

FINANCE
Subvencije
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
Subvencije
POMOČI OB ENERGETSKI DRAGINJI
SubvencijeTeja Grapulin Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo

Zaradi težav s podatki ugotavljanje, ali so bila podjetja sploh upravičena do subvencij, ne gre tako, kot je bilo načrtovano

FINANCE
Okolje & energija
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije
Okolje & energija
Intervju
Okolje & energijaNataša Koražija (Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2

Kako bodo razogljičili ogrevanje v Danfossu? »Ideja je, da bi tovarno v Ljubljani ogrevali na odpadno toploto, ki jo v Mercatorjevem centru proizvajajo hladilniki,« pravi direktorica Danfossa Trate

FINANCE
International
AI Is Putting the Silicon Back in Silicon Valley
International
International© Bloomberg Businessweek AI Is Putting the Silicon Back in Silicon Valley
FINANCE
International
Jokes, Pop Music and Radical Honesty: How TikTok Is Changing Home Sales
FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.