Avto

Nissan note, lepotec z vsebino

Novi Nissanov malček je za razliko od predhodnika tak, da te nikakor ne pusti ravnodušnega. To smo začutili tudi na njegovi predstavitvi med Dunajem in Bratislavo, tokrat tudi s pomočjo punc

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.07.2013 12:49
Čas branja: 8 min

IMG_2671

Priznam, ob Nissanovem vabilu na mednarodno predstavitev njihovega novega modela note sem bil malo manj navdušen, kot pa sem sicer. Prvi note, ki je luč sveta kot mali enoprostorec ugledal 2004 in je bil brat dvojček renaultovega modusa, mi ni "potegnil". V pregovorno zanesljivost Nissanovih vozil, dobro mehaniko in motorje, ki zadovoljijo ciljne kupce, nisem dvomil, predvsem zunanjost je bila tista, zaradi katere mi je vozilo hitro padlo ven iz vidnega polja in sem nanj kar malo pozabil. Na domačih cestah stari note kljub temu ni redka ptica, saj jih je dobrih 2.200, kar je 12 odstotkov vseh Nissanovih vozil. Novi k nam prihaja sredi oktobra, cene pa še niso znane.

Novi note ni stari note

IMG_2656

Potem je sledilo običajno pred-spoznavanje z novim modelom prek slik in interneta, občutki so postajali bolj in bolj pozitivni. Sploh ne zgleda slabo, proti prejšnjemu je oblikovno velik korak naprej, ponuja manj enoprostorskega videza in več atraktivnosti, nabit je s sodobno tehnologijo, kakršno sicer srečujemo v večjih in občutno dražjih vozilih, vsekakor ga bo vredno pobliže spoznati. In res, novi Nissan note noče biti in tudi ni stari note!

IMG_2599

Ženskam bo gotovo všeč

Do Dunaja smo se podali z Nissanovim qashqaijem, sopotnici sta se pogovarjali običajne ženske stvari, mimo avtov seveda ni šlo. Nežnejši spol se o avtih pogovarja nekoliko drugače kot moška populacija, kaj opazijo, kaj jim je pomembno, kaj jim je všeč, kaj pogrešajo, kaj jih (z)moti,...je zanimivo videti skozi njihove oči.

IMG_2714

Takole na prvi pogled je Nissanov malček note deloval kot avto, v katerega se hitro zaljubijo punce, žene, dame, gospe, ženske pač. Ravno prav je velik (4.100 mm oziroma natanko toliko kot predhodnik), da v mestu ne povzroča težav pri parkiranju - kopici sodobne tehnologije navkljub, a o tem pozneje -, ravno prav velik, da vase spravi takšno in drugačno prtljago (295 litrov, s klopjo povsem naprej 381 litrov), za kar ima zasluge tudi zelo pravokoten prtljažni prostor, note je obdržal tudi dvojno dno prtljažnika (kamor spravi 30 litrov). V notranjosti ponuja dovolj prostora za udoben in sproščujoč ženski izlet v štiri ali pa z otroci (s 639 mm prostora za kolena zadaj ne zasenči zgolj vozila v svojem razredu, ampak tudi nekatere iz višjih razredov). Novi note v širino sicer meri 1695 mm (le pet več kot predhodnik), pri tem je obdržal priljubljeno drsno zadnjo klop, ki jo je mogoče potisniti naprej ali nazaj za do 16 cm, ohranil je tudi številne prostor(čk)e za odlaganje raznih predmetov.

Športni izgled za moške, višje sedenje za starejše

IMG_2621

Na zunaj je novi note sodoben, po želji lahko bolj umirjen (beli preizkusni note), dinamičen (rdeči note) ali celo športen (paket opreme Sport zajema črne detajle okoli žarometov in sprednje maske ter prinaša večje in podrobneje oblikovane odprtine za zajem zraka, poleg tega pa vsebuje tudi drugačen sprednji in zadnji odbijač) - tak bo zagotovo spraznil denarnico tudi kakega moškega. Ker se kljub temu, da voznik sedi kak centimeter nižje kot pri predhodniku, sedi malo višje kot v običajnih malčkih (sploh zadaj, kjer potniki sedijo 23 mm višje kot prej), je tudi bolj pregleden in hrbtenici prijazen - to pa je tisto, kar razveseli tudi starejše. Nissan je ob tem zasnoval zadnja vrata, ki se odpirajo pod skoraj 90-stopinjskim kotom, kar omogoča enostaven in lahek vstop za potnike, neoviran dostop do prtljage in lahko nameščanje ter dostop do otroških sedežev. Torej gre za tudi za pravo družinsko vozilo, idealen je denimo za drugo vozilo pri hiši, na kar je pomislila sopotnica Nataša. Novi note bo tako kupce iskal domala povsod, tako ne čudi, da Nissan vanj polaga veliko upanja. V povečanje proizvodnih kapacitet za nota so na Otoku investirali skoraj 150 milijonov evrov.

Tehnologija velikih v majhnem avtu

nissan 360

Omahljivce bo novi note skušal prepričati še z veliko všite varnosti in s priročnimi in uporabnimi vsakodnevnimi tehnologijami, ki jih sicer srečujemo v prestižnejših modelih. Tako so v vozilu ponudili Nissanov sistem varnostnega ščita - Safety Shield, ki je sestavljen iz posameznih naprednih tehnologij: sistem za opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, opozorilo pred nenamerno spremembo voznega pasu in napreden sistem za zaznavanje premikajočih se predmetov. Vsi trije sistemi zajemajo podatke s širokokotne kamere, nameščene na zadku vozila, slednja se ponaša tudi s sistemom za pranje in sušenje z odpihovanjem, ki skozi posebno šobo s stisnjenim zrakom posuši oprano lečo. Žal tega nismo preskusili v praksi, saj sončno vreme tega ni dopuščalo.

Sistem safety shield po mnenju Nissanovcev zagotavlja večjo samozavest pri manevriranju na majhnih prostorih. Voznik se počuti varno ob zavedanju, da mu bo sistem pomagal z zaznavanjem skritih nevarnosti. Na ta način je bistveno zmanjšana nevarnost nenamernih trkov in poškodb površine vozila. Novi Note se ponaša tudi s sistemom Around View Monitor (sistem 360 stopinj). Sistem parkirne pomoči z več kamerami za pogled s ptičje perspektive zagotavlja pregleden in neoviran prikaz okolice vozila, voznik med parkiranjem tako gleda v zaslon namesto v ogledala.

Ko je parkiranje mačji kašelj

IMG_2903

Za demonstracijo najnovejših pripomočkov za parkiranje so nam vetrobransko in stranska stekla obložili s temno folijo, da je bilo v avtu temno skoraj kot v rogu. Med stožci smo naprej in nazaj vozili zgolj s pomočjo prednje in zadnje kamere oziroma 360 stopinjskega pregleda okoli vozila. Ustavljanje na določeni točki ni predstavljalo težav, sistem prepoznavanja premikajočih predmetov je deloval brez napak in nas vešče opozarjal na premikajoče vozičke za golf, ki nam jih je okoli nastavljalo osebje. Dvignjen palec in pohvala osebja na koncu sta bila dokaz, da smo »vožnjo na slepo« odpeljali brez enega samega podrtega stožca oziroma napake. Impresivna demonstracija!

Kup tehničnih novotarij prek Nissan Connecta

Seveda pa tudi pri tem novincu ni šlo brez tehničnih novotarij, kakršna je Nissan Connect. Naprava z zaslonom občutljivim na dotik je sicer nadgradnja navigacijske s servisi, kot je iskanje informacij prek interneta ter pošiljanje teh v navigacijsko napravo. Tako lahko že za domačo pisalno mizo naredimo načrt celotne poti in jo z enim klikom pošljemo v Nissana. Prek sistema so na voljo tudi vremenski podatki, ponuja pregled cen goriva na bližnjih bencinskih servisih, če pogosto letite pa lahko enostavno poiščete prihode in odhode letal ter druge podobne informacije, ki vam pridejo prav na poti. Sistem je tudi žepu prijazen, saj bo prenos podatkov prek vašega telefona ostal nedotaknjen, saj za delovanje izkorišča telefonske klice na določeno številko prometnega servisa.

Bencinarja sta trivaljna, en ima tlačni kompresor

IMG_3022

Pri motorjih kakšnih presenečenj ni, kot osnovo so ponudili 1,2-litrski trivaljnik z 59 kW (80 KM), z njim note doseže 168 km/h, do stotice pospeši v 13,7 sekunde in naj bi porabil 4,7 litra goriva na sto kilometrov pri tem pa v zrak spustil 109 g/kg CO2. Bolj ekološki je trivaljnik, podkrepljen s kompresorjem, po želji je ta na voljo tudi z brezstopenjskim menjalnikom. Motor ponuja 72 kW (98 KM), pospešek 11,7 sekund do 100 km/h in najvišjo hitrost 181 km/h. Po uradnih podatkih naj bi na sto kilometrov porabil 4,3 litra in v zrak spustil 99 g/km CO2.

Trivaljnik s kompresorjem smo na poti z Dunaja proti slovaški Bratislavi preskusili tudi sami. Motor(ček) med vožnjo oddaja zanimiv in za trivaljnike značilen zvok, 147 Nm navora pa ponudi pri 4.400 vrtaljih v minuti. Tja smo ga gnali le redkokdaj, saj je tudi v nižjem območju povsem zadovoljil naše potrebe. Pri prehitevanjih smo sicer potrebovali nekoliko več prostora, a je to za ta rang vozila in moč motorja pričakovano. Skupna poraba je bila na koncu sicer nad željami inženirjev, na sto kilometrov smo porabili 6,5 litra bencina.

Dizel je pravi šparovček - tudi ob bolj dinamični vožnji

IMG_2886

Nissan note ponuja tudi dizla, in sicer 1,5 dCi, ki zmore 66 kW (90 KM), igla merilnika hitrosti se ustavi pri 179 km/h, uradno naj bi porabil 3,9 litra na sto kilometrov. Katja pravi, da obožuje vonj bencina, zato je dizelskega notea vozila precej „po moško". Na kakšno varčevanje z gorivom se ni ozirala, navzgor je prestavljala pri višjih obratih, kot bi sicer ob zelo prožnem in odzivnem motorju lahko. Pred ovinki ni bojazljivo zavirala, ampak jih je odpeljala, kot bi šlo za kako „nismo" različico, tudi v takšnih pogojih se karoserija nota ni pretirano nagibala, vzmetenje pa je dobro požiralo cestne neravnine - note je bil sicer v največji meri razvit v Evropi in je tako naravnan po željah evropskih kupcev. Pri posameznih prehitevanjih je zaradi varnosti sicer raje počakala na povsem prazno cesto, a tukaj bi bila z lahkoto manj previdna, note sicer od 0-100 km/h pospeši v 11,9 sekunde, ponuja pa 200 Nm navora pri 1.750 vrtljajih. Za notov načrtovani vsakdanjik več kot odlično, s takšno oceno pa bi lahko ocenili tudi porabo goriva na odločno odpeljani testni poti - 4,5 litra na sto kilometrov.

Sistem, ki vas spodbuja k varčni vožnji

IMG_2591

Pred očmi voznika je poleg pregleda nad vsemi običajnimi podatki o vožnji na voljo tudi merilnik ekonomičnosti vožnje. Sistem za varčno upravljanje s pedali je podan z majhno okroglo merilno lestvico, ki z drsnim prikazom podaja oceno ekonomičnosti vožnje na osnovi položaja stopalke za plin. Nenadni in znatni pritiski dajo nizko oceno, majhni in enakomernejši pritiski stopalke pa povzročijo premik ocene na lestvici na visoko učinkovitost, kar kaže na ekonomičen način vožnje. Prikaz vsebuje tudi indikator varčne vožnje.

IMG_2928

Ta je podan v obliki modro osvetljenega traku nad tremi glavnimi merilniki v sklopu instrumentov in zelenega LED-indikatorja s petimi pikami, ki kažejo nivo varčnosti vožnje (ena zelena pika za nizko stopnjo varčnosti / tri zelene pike za povprečno stopnjo varčnosti vožnje / pet zelenih pik za dobro oceno varčnosti vožnje). Sistem nenehno ocenjuje učinkovitost porabe in daje povratne informacije v realnem času, če vozite neučinkovito je osvetljen le osrednji element, če vozite varčno pa je osvetljen celotni trak.

Kaj o novemu Nissan note pravijo ženske?

nissan note

Za pravo in zelo prijetno osvežitev na mednarodnih predstavitvah je poskrbela sopotnica in (so)voznica Katja, zaradi nje so bili tudi avti pri kolegih občasno v drugem planu. Tudi njej je bilo vse skupaj zelo všeč - mimogrede nam je pokazala še ABC ličenja pred dolgimi semaforji - o čemer priča tudi zelo osebni pogled na novega Nissana: "Vse avte jemljem zelo čustveno. Ali jih začutim ali sploh ne. Med nissani mi je zagotovo najbolj všeč juke. Note se mi je prav tako zdel simpatičen že ob prvem srečanju, ampak ker so me manj sladke življenjske izkušnje naučile, da se ljubezen na prvi pogled običajno ne obnese na dolgi rok, sem bila najprej malo skeptična. Nissan note vsekakor ni lepotec brez vsebine. Navdušilo me je, kar me sicer tudi pri moških, ker gre za redko vrlino, namreč - da je zares zanesljiv :) Njegov največji plus je varnostni sistem, ki deluje v celotni okolici avta. Posebej zanimiva se mi zdi še ena lastnost: da je malo zoprn in teži s piskanjem, če med vožnjo naredim kakšno napako. Dober in potrpežljiv učitelj, ki mu je mar za sprotno kakovostno komunikacijo pač ni nikoli odveč"

nissan ana

Simpatična blogerka Ana iz Portugalske je bila na Nissanovem dogodku sicer bolj zaradi prenovljene micre, a je tudi note ni pustil ravnodušne. Daleč od tega, proti svoji Hondi jazz ga je ocenila kot zelo dinamičnega in športnega, pohvalila pa je tudi trivaljni bencinski motor s kompresorjem. Avto ji je hitro zlezel pod kožo in prav nič ne bi imela proti, če bi ga lahko odpeljala domov. Ker pa se spopada s podobnimi težavami kot kup mladih Portugalcev - brezposelnost med mladimi je tam med najvišjimi v Evropi - sama ima zagotovljeno službo le do konca leta, bo za zdaj še ostala pri jazzu.





Kaj pravijo moški?

IMG_2590

Večinoma so se pritoževali nad "piano black" plastiko v notranjosti, armaturka je tudi na otip trda, najbolj kritičen do novega Nissana je bil izraelski par novinarjev. Avto jima je v celoti deloval preveč plastično in ceneno, dodala pa sta, da boljšega kot je bil prejšnji, sploh ni bilo težko narediti. Slovenci so se še največ pritoževali nad pomanjkljivimi podatki glede samega vozila na tiskovni konferenci, tako niso razkrili nobenih podatkov o merah. Naknadno ugotavljanje je razkrilo, da je novinec pravzaprav enako dolg kot prejšnji note, "kot da bi želeli kaj skriti". Tudi dodatno povpraševanje je razkrilo, da je novih 50 odstotkov delov pri karoseriji in ne pri celotnem avtu.

IMG_2846

Eden izmed inženirjev je nerodno izpostavil na trenutke moteč opozorilnik pred nenamerno spremembo voznega pasu na avtocesti, zato ga sam tam kar izklopi, čeprav ta najbolj prav pride ravno pri monotoni vožnji. Neodobravanja je bil deležen tudi pomik volanskega obroča, ki si ga lahko nastavimo le po višino, po globini pa ne. "Menimo, da lahko vsak s pomikom volana po višini in pomikom sedeža po dolžini in višini najde sebi primeren položaj za volanom, tako pomik po globini ni potreben," se je glasil odgovor. Fantje in punce pri Nissanu, tudi ta pomik je potreben! Zakaj kompresor in ne turbo je bilo še eno moško vprašanje. "Ker ta ponuja pravi kompromis med varčnostjo in močjo v celotnem območju delovanju motorja," se je glasil odgovor. V redu, a zakaj je motorjev s kompresorjem tako malo? "Note mora nazaj pridobiti razočarane micrine kupce!" se je glasila ugotovitev kolega s Siola po predstavitvi novega Nissana. Z njim se odgovorni gotovo strinjajo, micra prav zdaj piše novo pomlajeno poglavje...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)