London, Istanbul in St. Petersburg so bila hkrati prizorišča prve javne predstavitve že tretjega roda Mazdine trojke, rjuho pa so z nje potegnili tudi v New Yorku in Melbourneu. Nekoliko nenavadno, a Japonci menijo, da je za večji uspeh v nižjem srednjem razredu v Evropi treba narediti več kot običajne korake. Prodaja vozil v tem razredu na Stari celini namreč dosega četrtino vseh prodanih, zato se uspeh modela krepko pozna tudi po finančni plati. Oblika nove Mazde3 - v dolžino meri 446,5 cm, glede na skoraj enako dolgo predhodnico ima za pet cm daljšo medosno razdaljo in za 10 litrov večji prtljažnik - je precej podobna lani predstavljeni Mazdi6, saj je nastala s pomočjo hišnega oblikovalskega jezika Kodo.
Veliko naprednih sistemov in rešitev
To naj bi novi trojki zagotavljalo zanesljivo in dinamično lego na cesti, turbodizle in bencinarje z dovolj dobrimi zmogljivostmi ter majhno povprečno porabo goriva, vpletli so tudi številne druge rešitve. Tako so drugače zasnovali notranjost, sistem infotainment in izboljšali ergonomijo. Armaturna plošča se sicer ponaša s 7-palčnim barvnim zaslonom na dotik, v avto pa so Japonci vgradili celo vrsto naprednih sistemov, ki jih poznamo iz sorodnih avtomobilov (Adaptive Cruise Control, Active Driving Display, Smart Brake Support...).
Mazda3 bo prav tako imela poseben sistem zaustavljanja in zaganjanja motorja i-ELOOP, ki naj bi bil najhitrejši med vsemi, del aktivne varnostne tehnologije pa bo tudi i-Active Sense, ki samodejno preprečuje trke.
Sprva trije motorji, en dizelski
V Mazdi3 bo tudi vse tisto, kar pri njih predstavlja tehnologija SkyActive. Kupcem bodo sprva na voljo trije motorji, dva sta bencinska dvolitrska (120 in 165 KM) in 2,2-litrski turbodizel (150 KM), pozneje pride še nov 1,5-litrski bencinar s 100 KM. Z njim bo trojka do sto kilometrov na uro pospešila v 10,8 sekundah ter dosegla najvišjo hitrost 182 km/h. Močnejši bencinar in dizel bosta dosegla 210 km/h, do stotice pa bosta posprešila v dobrih osmih sekundah. Vsi modeli bodo serijsko opremljeni z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, v ponudbi bo tudi avtomatik.
Prva javna premiera Mazde3 bo sredi septembra v Frankfurtu, kak mesec pozneje pride tudi v Slovenijo. Cene so zaenkrat še uganka.