Luštkan, seksi, simpatičen, kul, "fancy", lep,...in še kakšen tak pridevnik pospremi prvi stik nežnejšega spola s Citroënovim "pol kabrioletom" iz linije DS3. Nekatere so se ob tem komajda odtrgale od njega in kar malo pozabile na ves svet. Povečini je všeč tudi moškemu delu populacije, sploh v kombinaciji z najmočnejšim motorjem, a vsekakor manj očitno, tako bolj na skrivaj. Brez dvoma gre za avto, ki pri ljudeh vzbudi čustva, predvsem pa ga ljudje - mladi in stari - na cesti opazijo in si tudi tako na svoj način utira pot do kupcev. DS3 Cabrio ima še druge adute, tu in tam pa tudi kakšno pomanjkljivost.
Novinec naj bi bil v prvi vrsti resda namenjen predvsem ženskam, kar so Francozi podkrepili s študijo. Tako naj bi bile dekleta, ki štejejo vsaj 35 pomladi, med najbolj pogostimi kupci kabrioletov iz evropskega B segmenta, naslednja ciljna skupina kupcev pa so samski posamezniki obeh spolov. V njem naj bi se tako dobro počutili tudi moški! Da je ženskam že osnovni DS3 všeč, ni sicer nič čudnega.
Mikavna in simpatična zunanjost, ravno prav velik, da ni premajhen ali utesnjen in ravno prav dolg, da parkiranje ne povzroča preglavic. Pozerski videz pri tem preveč ne osuši denarnice, avto je tudi dovolj športen, da pritegne pozornost moških, hkrati pa ni predivji in se ga ženske ne bojijo. Že običajen DS3 je torej tak, da ti hitro priraste k srcu, za ljubitelje prepiha in tiste, ki imajo nad glavo radi zgolj nebo pa je v novi različici tudi dober nadomestek za pravega kabrioleta. Nadomestek?
Da, nadomestek. DS3 Cabrio ni povsem čistokrvni kabriolet, saj se odpre kot kaka konzerva. V tej smeri so pri Citroënu že pred dobrimi desetimi leti zakorakali s C3 Plurielom, pri katerem se je mehka streha s pomočjo elektrike zapeljala nazaj in navzdol, potem je sledil ročni potisk v prtljažnik in na koncu snemanje obeh strešnih lokov. Pluriel je tako resda postal pravi kabrio, a če je vmes začel padati dež, je sledil prisilni postanek, saj v avtu prostora za strešna loka ni bilo. Pri Citroënu so z DS3 cabrio napako popravili, sistem odpiranja je sicer podoben kot pri Fiatovem 500C. S pritiskom na tipko platno na strehi zapeljemo proti ali po želji povsem do zadnjega roba strehe, ponovni pritisk pa povzroči zlaganje zadnjega steklenega okna, streha pa se namesti na njegov položaj. DS3 se tako ne spremeni v pravega kabrioleta, ob zaprti strehi je celo na las podoben trdostrešnemu bratu, obdržal je celo prvotne stebričke in identično strešno linijo. Inženirji so tako poskrbeli za večjo varnost, težo ohranili na primerni ravni - cabrio je le 24 kg težji, obenem pa tudi zmanjšali stroške izdelave.
„Odpri streho!" je bila sicer običajna želja sopotnikov še preden so se sploh dobro usedli v DS3. Rečeno, storjeno, in to kar med vožnjo. In to ne pri mestnih hitrostih, pri kakršnih lahko sicer upravljamo s prepihom pri običajnih kabrioletih! V DS3 Cabrio se streha odpre ali zapre v zgolj 16 sekundah pri hitrostih vse do 120 km/h, kar je v muhastem vremenu prišlo še kako prav. Kakšni so občutki med vožnjo s takšnim pol kabrioletom? Na prednjih sedežih je moč občutiti nekaj malega vetra, še več ga je ob spuščenih prednjih oknih, vseeno pa se piš in posledično občutki ne morejo primerjati s tistimi v pravem kabriju. Široka strešna loka pri tem dajeta vtis, kot da sedimo v običajnem avtu z velikim odprtim strešnim lokom, kar utegne koga tudi razočarati. Tiste drugo bo razveselilo dejstvo, da vetrna mrežica dobro opravlja svoje delo in pričeske ostanejo bolj ali manj nedotaknjene.
Manj navdušenja je DS3 Cabrio požel zaradi slab(š)e preglednosti nazaj, še posebej ob povsem spuščeni strehi. Ko je ta povsem zložena je namreč tako visoka, da skoraj popolnoma prekrije dogajanje za vozilom, tukaj petke nežnejšemu spolu prav nič ne pomagajo. V vzvratnem ogledalu in tudi sicer bodo lahko opazovale zgolj tovornjakarje pa še to takrat, ko jim bodo ti povsem za ritjo. Stranska ogledala so ob tem kaj slaba tolažba. Avto ima precejšnje težave s preglednostjo tudi zaradi debelih prednjih stebričkov, občasno pa je iz nosilca ušel tudi zadnji rob notranje obloge ob zaprti strehi in zakrival pogled nazaj v zgornjem delu zadnjega stekla.
Streha je super, prtljažnik malo manj
Nad zvočno izoliranostjo strehe se nihče ni kaj dosti pritoževal, pri višjih hitrostih se je sicer treba glasneje pogovarjati, nek poseben čar pa ima lahko streha v dežju. Punce so ocenile, da jih padanje dežnih kapelj po platnu DS3 spominja na vedrenje pod šotorom. Iglu za dva pa je tudi stvar, ki lahko zaradi pomične strehe še pristane v (nepraktičnem) prtljažniku, za kaj več pa bo kaj hitro zmanjkalo prostora. Odprtina, ki je le malo večja od tiste na poštnem nabiralniku, sprva sproži začudenje, nato pa vase sprejme 285 litrov. Dostop do nje je sicer precej omejen, prtljažnik je tako občutno manj uporaben kot pri navadnem DS3.
In kako se pelje? Tukaj bo že bolj na svoj račun prišel moški spol! Volan je ravno prav velik in dobro sede v roke, krmiljenje je natančno, navaditi pa se je treba na vložek iz aluminija - slednjega je moč opaziti tudi na pedalih. Podvozje je trdo, športno naravnano in je naklonjeno vijuganju skozi ovinke. Udobje ne trpi, čeprav je karoserija zaradi odstranjene trdne strehe manj toga. Motor je tisti, zaradi katerega si v DS3 hitro „pečen". Turbobencinski 1,6-litrski štirivaljnik iz sebe iztisne 115 kW (156 KM), do stotice pospeši v 7,4 sekunde, kazalec merilnika hitrosti pa se ustavi pri 212 km/h. Največji navor 240 Nm se ponuja med 1.400 in 4.700 vrtljaji, kjer pri nižjih hitrostih prav prijetno športno brbota, pri višjih pa veselo in odločno vleče.
Zmogljivosti motorja poskrbijo, da DS3 še hitreje priraste k srcu, po potrebi pa se lahko pelje tudi uglajeno in varčno. Tovarna predvideva povprečno porabo v višini šestih litrov na sto prevoženih kilometrov, naša športno-uživaška pa je pokazala 7,7 litra. V notranjosti je prostora sicer dovolj, armaturna plošča je posrečena, po želji pa vam vgradijo tudi navigacijski sistem MyWay z velikim barvnim zaslonom. Ta ponoči na nebo nariše celo zvezde, kar lahko opazi zgolj žensko oko, tukaj pa je tudi svojevrstna posebnost nekaterih Citroenov - parfumski vložek ob instrumentni plošči. Precej zamere pa je DS3 požel zaradi pomanjkanja odlagališč za pijačo - na voljo ni niti enega prostora za pločevinko ali plastenko. Ker predvsem ženske vestno skrbijo za dovolj vnosa tekočin v telo, je to kar opazna napaka.
In cena? Testni je stal približno 24 tisoč evrov, ponašal se je s precej bogato opremo, vključno z usnjem, ogrevanjem sedežev, navigacijo,... Vstopni model s šibkejšim 1,2-litrskim motorjem VTI 82 in osnovno opremo Chic sicer stane 16.400 evrov, za dizelsko 1,6 e-HDI 90 in z drugim paketom opreme So Chic je treba odšteti 20.600 evrov. Pri Citroënu Slovenija upajo, da bodo letos pritegnili vsaj 20 kupcev, konkurenca pa so modeli, kot so Peugeot 207 CC, Beetle cabrio, Mini convertible,...