Nemška skupina Volkswagen je široko paleto različnih modelov na enotni hišni tehnični osnovi MQB dodatno razširila. Športno navdahnjene kupce bo pod znamko Volkswagen zapeljeval z najmočnejšim dizlom v golfu, z limuzinskim A3 pa je Audi stopil tja, kjer v tem razredu še ni bil.Volkswagen že desetletja utrjuje športnost najbolj prepoznavnega modela golf, tako z bencinskim kot z dizelskim agregatom. Bencinski je zloglasni GTI, dizelski malo manj glasni (sicer ne po ropotu motorja) GTD. To oznako nosi tudi golf VII, pod njegovim pokrovom pa se vrti najmočnejši dizel doslej - dvolitrski TDI s 135 kilovati (184 konjskimi močmi), ki novega GTD do stotice poženejo v 7,5 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 230 kilometrih na uro. Spodobno hitro, vendar do stotice prileti sekundo pozneje, pri končni hitrosti pa za 16 kilometrov zaostane za bencinskim bratom GTI s 162 kilovati (220 konjskimi močmi).
V uteho mu je domač cenik, saj je GTD cenejši. Dvovratni z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je lahko vaš za dobrih 25 tisočakov, primerljiv GTI stane 600 evrov več. Razlika se še poveča, ko pod drobnogled vzamemo porabo in ceno goriva. Pri osnovnem GTI ta v povprečju znaša šest litrov, v enakem režimu pa GTD porabi 4,2 litra - v denarnici to pomeni dobrih 300 evrov prihranka na 10 tisoč kilometrov. Tako teorija.
Teorija deluje v praksi
Tudi v praksi močni GTD ne razočara, saj je zelo natančno vodljiv in odziven, za kar pri pogonu na prednji kolesni par ob progresivnem volanu poskrbi tudi elektronsko vodeni diferencial XDS+. Ta z zaviranjem notranjega kolesa več navora prenaša na zunanje kolo, kar omili podkrmarjenje ter poskrbi za hitrejšo in hkrati varnejšo vožnjo skozi ovinke. Inženirji so sicer ocenili, da lahko GTD ovinke premaguje tudi brez elektronsko nadzorovane mehanske zapore diferenciala z lamelno sklopko, kakršnega ima močnejši GTI performance.
Brez nostalgije pač ne gre
GTD se že na oko loči od bolj civilnih različic, posamezni detajli so v srebrni barvi, v notranjosti pa za športno počutje in udobje skrbijo sedeža z retro vzorcem in retro prestavna ročica.
Zelo, bi bil kratek odgovor. Pa vseeno zapišimo kaj več. Rodil se je leta 1982, poganjal pa ga je klasični 1,6-litrski turbodizel z vbrizgom v predkomore. Skupaj je spravil 51 kilovatov (70 konjskih moči), do stotice pa je potreboval še enkrat dlje kot novi GTD - natančno 14 sekund, drvel pa je s 70 kilometri na uro manj, dosegel je številko 160. Kljub skromnosti je porabil 3,3 litra več, kar 7,5 litra nafte na sto kilometrov. Kaj dela tehnika!? Bil je tudi konkretno cenejši, leta 1982 je stal 17.850 takratnih mark. Manjše mere in precej manj varnosti je pomenilo tudi prihranke pri teži - prvi GTD je tehtal le 845, novi jih ima 1.377 kilogramov.
A3 sedan - limuzina z značilnostmi coupeja
Prav nič retro pa ni novi A3 sedan, ki končuje tradicijo le tri- in petvratnih audijev A3. »Končno,« se je marsikomu ob tem vstopu v največji svetovni avtomobilski razred izvil vzdih olajšanja. Pa vendar, ali ne gre zgolj za pomanjšan A4? Dejstvo je, da je A3 s štirimi vrati za 22 centimetrov daljši od trivratnega in za okoli 15 centimetrov od petvratne različice sportsback, večjemu A4 pa meter pokaže 24 centimetrov več. To se pozna tudi pri prostornini prtljažnika, kamor A3 sedan spravi 425 litrov oziroma 55 litrov manj od limuzinskega A4, ob tem pa ponuja 45 litrov več kot petvratni A3 - v zakup pri limuzinski različici je treba vzeti še manjšo odprtino.
4,46 metra zunanje dolžine. Pri nas ga pričakujemo septembra.
Sedan bo pripeljal nove kupce
Nova limuzinska različica iz Ingolstadta, ki je neposredni odgovor mercedesu CLA, cilja (tudi) na nove kupce: takšne, ki potrebujejo oziroma si želijo večji, a ne prevelik avto, takšne, ki jih pritegnejo lepota in obline limuzinskega zadka, hkrati pa želijo nekoliko športni videz.
Znana in raznovrstna tehnika
V notranjosti nas pričaka že znano in zelo dobro zasnovano okolje, na voljo je cel kup elektronike in različnih varnostnih pomagal. Tudi tehnika je znana, kar je zgolj dobro. Audi A3 sedan je na voljo z že znanim dvolitrskim dizlom, ki ponuja 110 kilovatov, ter 1,4- in 1,8-litrskim turbobencinarjem, katerih moč je 103 oziroma 132 kilovatov. Pozneje se jim bosta pridružila še 1,6-litrski TDI s 77, 2.0 TDI s 135 kilovati iz golfa GTD ter 125-kilovatni 1.4 TFSI. Seveda pride tudi 300-konjski S3. Da si bo v A3 sedanu mogoče izbrati prednji ali štirikolesni pogon ter ročni ali sedemstopenjski samodejni s-tronic, je že jasno.
Eleganca za 900 evrov doplačila
Dodatni centimetri in eleganca oblike ne bodo poceni, hkrati pa tudi ne bo precej dražja od kompaktnega A3 sportbacka - doplačilo za A3 sedan bo 700 evrov. To pa je že lep kup denarja manj od limuzinskega A4, kar bi pametni kupci lahko pretopili v dokup bogatejše dodatne opreme ali bolj mišičastega motorja.