Avto

Iz salonarjev v škornje in nazaj

Ko avto s ceno 160 tisoč evrov na razmočenih tleh že pošteno nagneš, se ti prikaže zavaravalniški agent, ki razlaga, da kasko na takem terenu ne velja.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.06.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Na preizkus smo zapeljali enega najbolj prestižnih avtov na trgu - range roverja brez dodatnih oznak, kar pomeni, da je največji in najprestižnejši svoje vrste. Od takšnega avtomobila pričakuješ, da bo zmogel vse, od superudobnega kotaljenja po cestah, dinamike, ki mu je sicer na pogled ne gre pripisati, in da na terenu premika skale, če ne more prek njih, tako drag in ugleden je ta anglež. Pa je orjak zlat, da stane 133 tisoč evrov (brez dodatne opreme), je res vreden še enkrat toliko kot BMW X5, mercedes-benz ML?

range1-mm.1371147582.jpg.o.600px.jpg
Orjak je v zadnji generaciji dobil le malo bolj zaobljene karoserijske poteze. Bistvo je pod kožo, v celoti aluminijasta karoserija, ki je prispevala levji delež k 420-kilogramski shujševalni kuri avta.

Mogočen, da je nežnim dušam kar nerodno

Najprej smo ga zapeljali po asfaltu, po nekajdnevnem druženju pa smo na terensko preteklost range roverja kar pozabili. Orjaka posvojiš med vsakodnevnimi vožnjami v službo, razvažanjem otrok v vrtec in šolo in na družinskih izletih. Tako zlahka se navadiš na sicer osnovni, a kar idealni trilitrski šestvaljni dizel s 190 kilovati in skoraj brez dizelskega ropota, tako dobro je zadušen in zasnovan. Navadiš se na odzivnost motorja, mehkost osemstopenjske avtomatike, mogočnost in prefinjeno obdelavo potniške kabine in seveda mogočno pojavo range roverja. Ta v črni barvi deluje že kar malo preveč nastopaško, razsipno. Če ti to ne ustreza, se skriješ za dodatno zatemnjenimi stekli in uživaš v vrhunski akustiki kabine, ki udarne zvoke do ušes pospremi v kakovosti koncertne dvorane. Mogočnost je prve kilometre moteča tudi na cesti, še posebej pa na parkiriščih in v ozkih ulicah. Range ima v dolžino natanko pet in v širino prek dva metra. A navadiš se ga takoj, ko začneš pri parkiranju uporabljati vseh pet kamer, ki jih premore, in ko vidiš, da ga je s hitrim vrtenjem volana zaradi majhnega obračalnega kroga mogoče zelo hitro obrniti. V ozkih ulicah pa se range seveda ne zna skrčiti, v pomoč so vendarle še vedno precej ostro odsekane karoserijske poteze. Ko si blizu ovire, to veš.

range4-mm.1371147579.jpg.o.600px.jpg
Senzor nagiba in še kopica drugih kazalnikov, ki jim informacije s terena sporoča kar 420 senzorjev.

Vrednost mu da šele primerjava s tekmeci

Navdušenje nad range roverjem ni brez podlage. To ugotoviš po preizkusu tekmecev, ki so v tem razredu mercedes-benz GL in ML, BMW X5, audi Q7, volkswagen touareg in porsche cayenne. Druščina morda še bolj slovitih, vsaj bolj razvpitih luksuznih terencev stane natanko polovico manj kot osnovni range rover 3.0 TDV6. S tekmeci ni nič narobe, dokler se ne presedeš v range roverja. Ko pa splezaš v 133 tisočakov vrednega luksuznega terenca, se počasi začnejo kazati napake, ki jih prej niti nisi opazil, temveč si jih pripisal lastnostim avtomobila te zasnove. Denimo ropot dizelskega stroja in pretrdo podvozje BMW X5, udobje in razkošje mercedes-benza ML, ki je bilo do tega trenutka vrhunsko, z range roverjevim zračnim podvozjem pa se ne more meriti. Opaziš tudi, da orjaška mercedes-benz GL in audi Q7 na več centimetrih zunanje dolžine ne ponujata nič več, raje manj prostora v kabini. Torej je range tudi racionalno zasnovan. Opaziš tudi, da se znajo našteti luksuzni terenci peljati bolj športno in uživaško od range roverja. Zato so si tudi pridobili minus točke pri trdoti vzmetenja. Range rover je ostal udobna križarka, ne želi biti še športnik, kar prinaša velike pluse na drugi strani.

range-rover-3.0-TDV6.1371147590.jpg.o.600px.jpg
Lastniki tega sicer ne delajo, a range se zna potopiti 90 centimetrov pod vodo in še vedno vleči naprej.

range-rover-3.0-TDV6-3.1371147586.jpg.o.240px.jpg
Klasično in razkošno okolje. Recept je predimenzioniranost: debeline šivov in usnja, predalov, širine in oblazinjenosti sedežev. Le stikal je na srečo pol manj.

Budnica na razmočenem terenu

Skoraj bi ga že vrnili. A v ponedeljek zjutraj smo za grmičevjem opazili terenski poligon. Lastniki range roverja ga menda poznajo bolj od daleč, le tisti pravi poznavalci znamke zapeljejo tudi v blato. Pa smo se odpravili, z navadnimi gumami, na razmočen terenski poligon, kjer smo doslej že plezali z bolj resnimi terenci. Pred prvim vzponom smo se kot vsak drug prišlek v tem avtu najprej zagledali v vrtljivi gumb, ki razkriva programe terenske vožnje, od peska do skalnatega terena, desno pa je mogoče nastaviti še višino podvozja, vklopiti reduktor motorne moči (ta iz tekmecev izginja) ali pa preprosto vklopiti gumb auto. Tega so inženirji namestili zato, da se lastniki ne bi več ubadali z nastavitvami, za vse poskrbi množica (kar 420!) senzorjev. Range spelje brez težav, leze čez grbine in pleza v hrib, ne da bi pri tem dvigal kolesa od tal. Vseeno se poigramo z gumbi, nastavimo največjo višino in vklopimo reduktor. Kar 59,7 centimetra je hod kolesa v obe smeri, kar 30 centimetrov pa se v celoti aluminijasta karoserija lahko oddalji od podlage.

To so številke, ki presegajo tekmece, zato se orjak tudi na najbolj strmih delih, ki se zalomijo, ne plazi s trebuhom po terenu. Ustavi nas šele bočni nagib, ki zaradi razmočenosti daje slutiti, da bi lahko dragega terenca zvrnili na bok, v misli se že prikrade zavarovalniški agent, ki pojasnjuje, da zavarovanje zunaj asfaltiranih cest ne velja. Pa ga vseeno zvozimo, adrenalin je skoraj najboljša budnica v meglenih ponedeljkovih jutrih.

Pa je vreden 133 tisočakov? Retorično vprašanje, saj noben tekmec ni za polovico slabši, čeprav so vsi po vrsti za polovico cenejši. Vsota denarja je za te čase tudi naravnost absurdna. Res pa je, da boljše kombinacije razkošja, udobja in terenskih zmogljivosti na trgu ni mogoče dobiti.

range-rover05-be.1371147585.jpg.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

30.09.2013
29.10.2013
09.01.2014
22.04.2015
FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo 1

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.