Avto

Iz salonarjev v škornje in nazaj

Ko avto s ceno 160 tisoč evrov na razmočenih tleh že pošteno nagneš, se ti prikaže zavaravalniški agent, ki razlaga, da kasko na takem terenu ne velja.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.06.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Na preizkus smo zapeljali enega najbolj prestižnih avtov na trgu - range roverja brez dodatnih oznak, kar pomeni, da je največji in najprestižnejši svoje vrste. Od takšnega avtomobila pričakuješ, da bo zmogel vse, od superudobnega kotaljenja po cestah, dinamike, ki mu je sicer na pogled ne gre pripisati, in da na terenu premika skale, če ne more prek njih, tako drag in ugleden je ta anglež. Pa je orjak zlat, da stane 133 tisoč evrov (brez dodatne opreme), je res vreden še enkrat toliko kot BMW X5, mercedes-benz ML?

range1-mm.1371147582.jpg.o.600px.jpg
Orjak je v zadnji generaciji dobil le malo bolj zaobljene karoserijske poteze. Bistvo je pod kožo, v celoti aluminijasta karoserija, ki je prispevala levji delež k 420-kilogramski shujševalni kuri avta.

Mogočen, da je nežnim dušam kar nerodno

Najprej smo ga zapeljali po asfaltu, po nekajdnevnem druženju pa smo na terensko preteklost range roverja kar pozabili. Orjaka posvojiš med vsakodnevnimi vožnjami v službo, razvažanjem otrok v vrtec in šolo in na družinskih izletih. Tako zlahka se navadiš na sicer osnovni, a kar idealni trilitrski šestvaljni dizel s 190 kilovati in skoraj brez dizelskega ropota, tako dobro je zadušen in zasnovan. Navadiš se na odzivnost motorja, mehkost osemstopenjske avtomatike, mogočnost in prefinjeno obdelavo potniške kabine in seveda mogočno pojavo range roverja. Ta v črni barvi deluje že kar malo preveč nastopaško, razsipno. Če ti to ne ustreza, se skriješ za dodatno zatemnjenimi stekli in uživaš v vrhunski akustiki kabine, ki udarne zvoke do ušes pospremi v kakovosti koncertne dvorane. Mogočnost je prve kilometre moteča tudi na cesti, še posebej pa na parkiriščih in v ozkih ulicah. Range ima v dolžino natanko pet in v širino prek dva metra. A navadiš se ga takoj, ko začneš pri parkiranju uporabljati vseh pet kamer, ki jih premore, in ko vidiš, da ga je s hitrim vrtenjem volana zaradi majhnega obračalnega kroga mogoče zelo hitro obrniti. V ozkih ulicah pa se range seveda ne zna skrčiti, v pomoč so vendarle še vedno precej ostro odsekane karoserijske poteze. Ko si blizu ovire, to veš.

range4-mm.1371147579.jpg.o.600px.jpg
Senzor nagiba in še kopica drugih kazalnikov, ki jim informacije s terena sporoča kar 420 senzorjev.

Vrednost mu da šele primerjava s tekmeci

Navdušenje nad range roverjem ni brez podlage. To ugotoviš po preizkusu tekmecev, ki so v tem razredu mercedes-benz GL in ML, BMW X5, audi Q7, volkswagen touareg in porsche cayenne. Druščina morda še bolj slovitih, vsaj bolj razvpitih luksuznih terencev stane natanko polovico manj kot osnovni range rover 3.0 TDV6. S tekmeci ni nič narobe, dokler se ne presedeš v range roverja. Ko pa splezaš v 133 tisočakov vrednega luksuznega terenca, se počasi začnejo kazati napake, ki jih prej niti nisi opazil, temveč si jih pripisal lastnostim avtomobila te zasnove. Denimo ropot dizelskega stroja in pretrdo podvozje BMW X5, udobje in razkošje mercedes-benza ML, ki je bilo do tega trenutka vrhunsko, z range roverjevim zračnim podvozjem pa se ne more meriti. Opaziš tudi, da orjaška mercedes-benz GL in audi Q7 na več centimetrih zunanje dolžine ne ponujata nič več, raje manj prostora v kabini. Torej je range tudi racionalno zasnovan. Opaziš tudi, da se znajo našteti luksuzni terenci peljati bolj športno in uživaško od range roverja. Zato so si tudi pridobili minus točke pri trdoti vzmetenja. Range rover je ostal udobna križarka, ne želi biti še športnik, kar prinaša velike pluse na drugi strani.

range-rover-3.0-TDV6.1371147590.jpg.o.600px.jpg
Lastniki tega sicer ne delajo, a range se zna potopiti 90 centimetrov pod vodo in še vedno vleči naprej.

range-rover-3.0-TDV6-3.1371147586.jpg.o.240px.jpg
Klasično in razkošno okolje. Recept je predimenzioniranost: debeline šivov in usnja, predalov, širine in oblazinjenosti sedežev. Le stikal je na srečo pol manj.

Budnica na razmočenem terenu

Skoraj bi ga že vrnili. A v ponedeljek zjutraj smo za grmičevjem opazili terenski poligon. Lastniki range roverja ga menda poznajo bolj od daleč, le tisti pravi poznavalci znamke zapeljejo tudi v blato. Pa smo se odpravili, z navadnimi gumami, na razmočen terenski poligon, kjer smo doslej že plezali z bolj resnimi terenci. Pred prvim vzponom smo se kot vsak drug prišlek v tem avtu najprej zagledali v vrtljivi gumb, ki razkriva programe terenske vožnje, od peska do skalnatega terena, desno pa je mogoče nastaviti še višino podvozja, vklopiti reduktor motorne moči (ta iz tekmecev izginja) ali pa preprosto vklopiti gumb auto. Tega so inženirji namestili zato, da se lastniki ne bi več ubadali z nastavitvami, za vse poskrbi množica (kar 420!) senzorjev. Range spelje brez težav, leze čez grbine in pleza v hrib, ne da bi pri tem dvigal kolesa od tal. Vseeno se poigramo z gumbi, nastavimo največjo višino in vklopimo reduktor. Kar 59,7 centimetra je hod kolesa v obe smeri, kar 30 centimetrov pa se v celoti aluminijasta karoserija lahko oddalji od podlage.

To so številke, ki presegajo tekmece, zato se orjak tudi na najbolj strmih delih, ki se zalomijo, ne plazi s trebuhom po terenu. Ustavi nas šele bočni nagib, ki zaradi razmočenosti daje slutiti, da bi lahko dragega terenca zvrnili na bok, v misli se že prikrade zavarovalniški agent, ki pojasnjuje, da zavarovanje zunaj asfaltiranih cest ne velja. Pa ga vseeno zvozimo, adrenalin je skoraj najboljša budnica v meglenih ponedeljkovih jutrih.

Pa je vreden 133 tisočakov? Retorično vprašanje, saj noben tekmec ni za polovico slabši, čeprav so vsi po vrsti za polovico cenejši. Vsota denarja je za te čase tudi naravnost absurdna. Res pa je, da boljše kombinacije razkošja, udobja in terenskih zmogljivosti na trgu ni mogoče dobiti.

range-rover05-be.1371147585.jpg.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

30.09.2013
29.10.2013
09.01.2014
22.04.2015
FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 4

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let 1

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.