Avto

Servisno dejavnost razširil tudi v Avstrijo

Prodaja avtomobilov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
04.06.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Nekdanji slovaški premier Mikulaš Dzurinda se je ob informaciji, da bodo nov kompleks za proizvodnjo Kijinih avtomobilov v vrednosti okoli dve milijardi evrov gradili na Poljskem, takoj dogovoril za poslovni sestanek z vodjo uprave južnokorejskega avtomobilskega koncerna v Seulu in mu ponudil fantastične možnosti za gradnjo njihove tovarne na Slovaškem.

pignar-darko-xx.1370369780.jpg.o.470px.jpg
»Zdaj se preživi od servisiranja, zgolj s prodajo avtomobilov bi bilo težko,« pravi Darko Pignar, pooblaščeni trgovec in serviser za Kijine avtomobile.

Na podlagi teh pogovorov je Kia leta 2006 odprla tovarno v mestu Žilina, v regiji, ki je zdaj ena najbolj gospodarsko cvetočih na Slovaškem. »Slovenija za takšen poslovni met še ni pripravljena, saj je že v izhodišču cena zemljišč za gradnjo proizvodnih objektov postavljena tako visoko, da tuji vlagatelj ne bo vlagal tam, kjer ima velikanske stroške, še preden zasadi prvo lopato. Za boljše razmere pri pritegovanju tujih vlagateljev v Slovenijo do zdaj ni naredila nič ne leva ne desna oblast,« uvodoma komentira svojo pripoved Darko Pignar, pooblaščeni trgovec in serviser za Kijine avtomobile z najdaljšim, 19-letnim stažem v Sloveniji.

Kijine uprave ne zanima kriza ne v Sloveniji ne v svetu in tudi ne splošni upad prodaje avtomobilov. Kia je v EU in tudi Sloveniji najhitreje rastoča avtomobilska blagovna znamka in v svetu nenehno gradi nove tovarne. Kljub dobremu sedmemu mestu po prodaji se želi zavihteti na tretje. Zato partnerjem postavlja čedalje višje in teže dosegljive cilje v zvezi s poslovnimi rezultati in načinom poslovanja, videzom poslovnih prostorov, servisno dejavnostjo...

Notranja konkurenca

Prodajalcu avtomobilov sicer ne postavljajo neposredne zahteve po letnem številu prodanih avtomobilov, ker se te prenašajo na uvoznika, ki nato raven letne prodaje usklajuje za Slovenijo. Ceno avtomobila za slovenski trg določi uvoznik - ta določi tudi provizijo prodajalcu avtomobilov. Generalni uvoznik za območje nekdanje Jugoslavije, razen Makedonije, ima sedež v Ljubljani in z vozili oskrbuje 25 slovenskih pooblaščenih trgovcev, s čimer je ustvarjena tudi notranja konkurenca, kar po Pignarjevem mnenju ni najbolj zdravo.

»Poslovna politika Korejcev je, da prodajalcu, ki dosega dobre prodajne rezultate, v regiji dodajo še enega pooblaščenega prodajalca. Kijini predstavniki prihajajo vsako leto na kontrolni pregled poslovanja in največ pozornosti namenjajo garancijskemu poslovanju. Kljub majhnemu številu pritožb je treba nekatere okvarjene dele poslati na analizo v strokovni laboratorij z namenom dodatnega zmanjševanja števila pritožb. Stik s Kio je vzpostavljen tudi prek e-izobraževanja, ki poteka neposredno na uradni spletni strani, na kateri je učni portal. Vsako leto znova moramo zaposleni glede na naloge, ki jih opravljamo v podjetju, opraviti določene izpite in se vnovič certificirati. Za vodilni kader je e-gradivo v angleškem jeziku, za serviserje pa delno v hrvaščini in slovenščini,« pojasnjuje Pignar.

15-20

odstotkov ustvarjene razlike v ceni prodajalec avtov Darko Pignar nameni za trženje.

Pol milijona za začetek

Pignar je svojo poslovno dejavnost širil postopoma, ocenjuje pa, da bi bil današnji vložek za začetek poslovanja gotovo okoli pol milijona evrov. »Sprva sem se ukvarjal zgolj s prodajo avtomobilov, od leta 2000 pa še s servisno dejavnostjo, pri čemer Kia začetka poslovanja ne sofinancira. Zdaj se preživi od servisiranja, zgolj s prodajo avtomobilov bi bilo težko. Za uveljavljanje garancije je pogoj servisiranje avtomobila pri pooblaščenih serviserjih in pri tem je Kia zelo dosledna, sicer kupec izgubi garancijo,« pravi Pignar.

Njegov poslovni moto je veliko vlagati v promocijo in iskati tržne niše takrat, ko so poslovni rezultati najboljši. Zato je pred leti, ko je bilo število nesreč v Sloveniji zelo veliko, ljudje pa so stali v vrsti, čakajoč na kleparska in avtoličarska popravila, odločil za širitev servisne dejavnosti v Avstrijo, kjer sodeluje s servisno delavnico, ki mu vsak teden pripelje v popravilo kar nekaj avtomobilov. Rezervni deli so v Avstriji le nekoliko dražji kot v Sloveniji, cene ur servisnih storitev pa precej višje.

Tržna niša

Ciljne skupine kupcev so večinoma fizične osebe, med njimi v zadnjem času mlajše generacije, ki so jim Kijini avtomobili všeč zaradi privlačnih modelov. Kratkoročna tržna niša je trgu ponuditi cenovno ugoden, kakovosten in zanesljiv avtomobil, dolgoročno pa je to avtomobil z manjšo porabo in izpusti ogljikovega dioksida, torej hibridni in električni avtomobil.

Prestrog lizing

»Država od prodaje avtomobilov in servisnih storitev pobere precej davkov, ki pa se nižajo zaradi upada prodaje avtomobilov. Slovenija bi morala narediti podobno potezo kot Nemčija pred leti, ko je sofinancirala nakup avta, če je kupec pripeljal staro vozilo. S tem je država zaradi večje prodaje avtomobilov pridobila več davkov, hkrati pa se je znebila starih, okolju škodljivih vozil. Tako bi lahko tudi pri nas pomladili avtomobilski trg, država pa bi imela več finančnih prihodkov. Zdaj se več kot 80 odstotkov avtomobilov kupi na lizing, pri čemer so merila za njegov najem prestroga, saj je potrebna že skoraj takšna dokumentacija kot za posojilo, kar je nesmiselno, saj je lizingodajalec pravni lastnik avtomobila ob neodplačevanju lizinga. Tudi v tem je razlog za manjšo prodajo avtomobilov, predvsem v regijah z manjšo kupno močjo,« meni Pignar.

V trgovskih središčih najboljša promocija

Promocijo v Sloveniji financira uvoznik, lokalno trženje pa je naloga prodajalca. Za promoviranje Pignar vsako leto nameni med 15 in 20 odstotki ustvarjene razlike v ceni. Interne analize so pokazale, da je prodajno najučinkovitejše promoviranje v velikih trgovskih središčih. K prepoznavnosti pripomore tudi spletna stran, ki hkrati ponuja še naročanje testnih voženj in servisnih storitev.

Primer

Tovarna na Slovaškem

Kijina tovarna v slovaški Žilini je zgrajena na 223 hektarjih, ki jih je vlada s trdimi pogajanji z lastniki zemljišč na koncu odkupila po 9,5 evra za kvadratni meter. Zemljišče v vrednosti 650 tisoč evrov je prodala Kii za evro, za ureditev infrastrukture, ki je obsegala 43 kilometrov štiripasovne avtoceste in gradnjo tisoč najemniških stanovanj za prihodnje delavce, pa namenila 730 milijonov evrov. Zdaj 3.500 zaposlenih izdela okoli 300 tisoč vozil na leto, skupno ustvarjenih delovnih mest pa je okoli 10 tisoč.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.