Sivina parkirišča za Kristalno palačo in ob Hali A nakupovalnega središča BTC težko pritegne kogarkoli, ki se tam ne znajde zaradi takšnih in drugačnih opravkov. A ko asfalt zasedejo divji jekleni lepotci, ko na nekaj desetih kvadratnih metrih zasijejo dragocene zvezde, ko se v soncu lesketajo magične črke AMG, ko se sprva sliši bobnenje, nato rezko tuljenje in na koncu pokanje, ko v ozadju škripa in ko so zraven tudi mična dekleta - takrat je vse drugače.
Divja lepota tudi pri nas
Parkirišče je zasedla mednarodna karavana vozil Mercedes-Benz, ki po Evropi potuje pod imenom Star Experience Wild Beauties. Povabljenim in širši javnosti je v dveh dneh predstavila privlačna in super zmogljiva vozila s kratico AMG, glavna zvezda interaktivne in praktične predstavitve je bil najnovejši Mercedes CLA, zasijal pa je tudi novi razred E.
Povabljenci smo srečanje vrhunske tehnologije, zmogljivosti in atraktivne zunanjosti doživljali na testni vožnji in tudi na poligonu, kjer je Mercedes-Benz predstavil svojo moč in varnostne sisteme. Tekom druženja z zvezdami nam je pogosto vzelo sapo, nemalokrat pa se je tudi zdelo, da smo se znašli sredi divjine. Občutki ob tem so bili težko ponovljivi, za kar sta še posebej poskrbeli šifri SLK 55 AMG in C63 AMG.
Magične črke - AMG
Kratica AMG je pri Mercedesu že dolga leta rezervirana za najzmogljivejše različice njihovih jeklenih konjičkov. Iz delavnice dveh zanesenjakov se je pred skoraj pol stoletja začela pisati zgodba, ki je (tudi) danes sinonim za hitrost, surovo moč, dirkaško tehnologijo, prvovrstno kakovost, seveda pa tudi za prestiž, ugled, eleganco in ekskluzivnost. Vse to ima seveda svojo ceno, ki je za navadnega smrtnika težko dosegljiva in je zato običajno zgolj predmet sanj.
Valji: 8, turbine: 2, ccm: 5.500, kW: 310, streha: spuščena
Ko ti v roke potisnejo ključ z logom, kjer kraljuje drevo, okrog pa napisa AMG in Affalterbach, kjer je sedež te Mercedesove podružnice, se počasi zaveš, da ne gre za sanje. Oči, ki so še malo prej občudovale morda nedosegljivo, se široko razprejo, v trebuhu pa se začnejo mešati občutki napetosti in lagodja. Jupiiiii, gremo! Ključ odpira vrata "malega" kabrioleta SLK 55 AMG in "za začetek bodo njegovih osem valjev, dve turbini, 310 kW (421 KM) in pospešek 4,6 sekunde do 100 km/h povsem dovolj". Hec mora biti. Kabrioleti so bili vselej simbol avtomobilske romantike, skozi vso zgodovino so bili zelo opazni in pri vsaki znamki so pomenili vrhunec poželenja in graditelje ugleda znamk. Tudi SLK 55 AMG pri tem seveda ni nobena izjema pa čeprav Mercedes iz iste delavnice premore tudi denimo SL 63 AMG.
SLK je že sam po sebi lep kabriolet, tale pa je še posebej divji. Nizek, širok, zadaj štirje dimniki, hude feltne, na njih "valjarji", diskretni spojlerji ... Znotraj usnje, kup elektronike in vonj po prestižu, na merilnikih številke iz nekega drugega sveta. Minutka ali dve, da se človek sploh znajde v kokpitu, si nastavi položaj za volanom, pritisne na zavoro in prižge stroj. Vrrruuuuum. Ptiči v bližini odletijo, v trebuhu se občutijo metuljčki, po telesu mravljinci, srce zapoje.
Bobnenje, tuljenje, pokanje, suvanje - čisti užitek
Ogromen V8 motor sprva postreže z bobnenjem, da se sopotnica kar malo ustraši. A brez strahu, 421 konjičev je lahko tudi povsem krotkih, za kar poskrbijo nežna noga na stopalki za plin in elektronika. Zvoki iz štiricevnega izpuha sicer niso kdo ve kako civilizirani, a vseeno kar kličejo po tem, da pustimo avdiosistem pri miru. Speljemo skozi BTC in občasen odločnejši pritisk na plin iz motorja spravi rezko tuljenje, ko stopalko popustimo pa se oglasi z nekaj glasnimi poki, ki sicer spadajo na dirkališča.
Orkester pod motornim pokrovom zapeljemo proti avtocesti, vmes pa hitro začutimo, da je avto kljub elektroniki nemiren. Nemiren kot denimo lev, ki v nizkem startu čaka na antilopo. Pretikanje smo prepustili kar avtomatiki, sedemstopenjska prestavlja hitro in odločno, mrcine pa smo zapeljali proti avtocesti.
Zdravilo za živčne ljudi in lokalne dirkače
Tam nas pospeševanje s polnim plinom hipoma zasvoji - ne zgolj zaradi prijetnih sunkov v hrbet pač pa tudi zaradi rjovenja motorja. Z vsakim metrom in obratom se čuti, da vozniku na avtocesti ni kos skoraj nihče pa čeprav vozimo zmerno in v okviru omejitev. Občasno se kolona nekoliko raztegne, da lahko vsak po svoje prisluhne orkestru pod motornim pokrovom in agregatu dovoli, da pokaže vsaj del tega, kar zmore. Sploh ko za seboj, koloni na obeh pasovih štajerske avtoceste navkljub, opaziš živčno "blendanje" manjšega avtomobila, ki ga poganja "kavni mlinček". Prvi del naše poti je kmalu za nami in sledi menjava vozil.
Premalo moči? Tu je 63 AMG!
Sreča je tudi tokrat na najini strani, s fotografinjo imava skoraj glavni dobitek: C 63 AMG - 6.200 ccm, 358 kW (487 KM). Ni slabo! ;) Jackpot sta osvojila fanta iz Mercedes-Benz kluba, ki sta se užitkom na poti nazaj predajala v SL 63 AMG - s spuščeno streho seveda. Kolono zvezd je bilo od zadaj užitek opazovati in še slajše dohitevati z malo več plina. Gladek asfalt pred BTC je kar klical po izključitvi nekaterih elektronskih pomagal, kolesa so se tam občasno zavrtela v prazno, a le toliko, da je zadek rahlo odneslo in smo lahko potešili tudi malo drift adrenalina.
Bočnega oprijema, poplesavanja ob močnem navoru, skrajnih zmogljivosti podvozja in še česa nismo preizkušali. Čeprav je konjev ogromno in se hitro spravijo v dir, se jih ne gre bati. Za pristne občutke in nepozabne trenutke je bilo pač vse skupaj povsem dovolj.
Hvala sijočim zvezdnim lepoticam in zverem obenem.
Kako močne avte vozimo Slovenci?
Po vrnitvi je sledila demonstracija varnostnih sistemov, ki so plod razvoja Mercedesovih inženirjev, kot so Distronic Plus, Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Speed Limit Assist ... Še malo in se bo avto vozil povsem brez naše pomoči.
V Sloveniji ima od skupaj 1,1 milijona okoli 900 tisoč vozil manj kot 100 kW (136 "konjev"). Največ je takšnih s 75 konji, sledijo 90- in 100-konjski avti - glede na vse skupaj jih je za slabo četrtino. Za normalno vožnjo in tudi znotraj zakonskih omejitev povsem dovolj. Vse več novih avtov ima med 100 in 150 "konjev", med registriranimi pa se najdejo tudi takšni s 300, 400 in več kot 500 konji. Najmočnejši pri nas registriran avto se ponaša s 482 kW oziroma preračunano 655 konji. Za običajnega smrtnika nepojmljivo, kot so težko predstavljivi že pospeški, pojemki in krotenje manjše konjenice pod motornim pokrovom.
Ko stožci ostanejo na mestu...
Ali si tako lahko predstavljate, kakšna je vožnja športnih Mercedesovih modelov blizu meja njihovih zmogljivosti? Kot sopotniki ob inštruktorju smo na poligonu pod Kristalno palačo občutili, kaj pomeni hitra, vznemirljiva in tudi varna vožnja na improvizirani stezi med stožci. Ti so bili postavljeni "na milimeter" za najnovejši model CLA 250, kljub temu pa se je izkušen inštruktor s polnim plinom pognal med njimi. Glasno bobnenje pri pospeševanju je pri vstopih v ovinke zamenjalo škripanje gum, glave so nam nemočno silile nekam proti Hali A ali proti centru mesta, kljub temu pa se je Mercedes suvereno podil med stožci - ves čas ni padel niti eden!
Sistem opozori pred oviro, a zavirati morate sami!
Inštruktor je demonstriral tudi delovanje zavornega sistema, avto se je tako kljub precejšnji hitrosti ustavil kot za šalo, in ob tem delovanje zategovalnika varnostnega pasu. Sledila je predstavitev sistema, ki nas med vožnjo s piskanjem opozori na (nenadno) oviro pred nami - takrat je treba odločno pritisniti na zavoro. Vsekakor dobrodošla zadeva v prometnem kaosu našega glavnega mesta, kjer je gledanje naokoli, telefoniranje in ličenje med vožnjo pogostejše kot denimo pravočasno speljevanje pri zeleni luči, držanje primerne varnostne razdalje ali pravilno razvrščanje in postavljanje v križiščih.