Avto

Škodin velikan za 15 tisoč evrov

Škoda octavia combi je le tisočaka dražja od kombilimuzine, ponuja pa kar 610 do 1.740 litrov prostora.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.05.2013 17:57
Čas branja: 4 min

Češka Škoda je predstavila novo octavio combi, ki je natanko takšna kot smo pričakovali. Oblikovno je klasična, prostorsko izjemna, cenovno pa zelo dostopna. Osnovni bencinar 1.2 TSi s 73 kilovati v tem velikanu stane 15.690, 1,6 litrski dizel s 77 kilovati pa 18.290 evrov.

IMG-8284.1369065413.jpg.o.470px.jpg
Prisekane poteze, velika stekla in dobra preglednost so lastnosti nove octavie combi. Od kombilimuzine je dražja za tisočaka.

Nova octavia combi je zadržala enake zunanje mere kot kombilimuzina, dolga je 4,66 metra, v medosju pa meri 2,69 metra. Skupna jima je tudi lahka gradnja, octavia combi tehta od dobrih 1.200 do 1.400 kilogramov. Razlike pa so seveda predvsem karoserijske. Combi prinaša položnejšo streho, prisekan zadek, velika stranska in zadnje steklo in več prostora v zadku, tudi v višino na zadnji klopi.

IMG-8266.1369065419.jpg.o.470px.jpg
Po zunanjih merah se octavia combi uvršča med kompaktne in poslovne tekmece, po notranjih merah pa se brez težav kosa s poslovnimi.

Brezhibna ergonomija

V kabini octavie combi kot pri petvratni različici ugajajo prostornost na prednjih sedežih, brezhibna ergonomija, ki jo zagotavljajo čvrsti in udobni sedeži ter bogata nastavljivost sedežev in volana. Ugajajo tudi enostavna razporeditev stikal, dobra izdelava in prijeten videz potniške kabine. Plastika je imenitnejša kot v stari octavii, še vedno pa ni tako imenitna kot v njenih poslovnih - torej vsaj po zasnovi nekaj večjih tekmecih.

IMG-8302.1369065423.jpg.o.470px.jpg
Octavia je 4x4 na zunaj, razen napisov, kot običajna octavia.

Combi: več prostora za glave in prtljago

Različica combi ob tem prinaša več prostora za glave potnikov na zadnji klopi, saj je streha zaradi karavanskega zadka položnejša. Bistvo combija pa je prtljažnik, rekorden po prostoru in še prilagodljiv. Zadnja vrata lahko, za doplačilo, odpira tudi elektrika. V vsakem primeru pa razkrije kar 610 litrski prtljažni prostor, ki ga je moč s podiranjem zadnje klopi povečati na 1.740 litrov. To pa so številke, ki jih octavii zavidajo tudi pravi poslovni tekmeci, torej volkswagen passat, ford mondeo, toyota avensis, opel insignia in drugi. Octaviini naravni tekmeci, opel astra, ford focus, chevrolet cruze, renault megane in drugi, pa za Čehinjo že močno zaostajajo.

IMG-8334.1369065432.jpg.o.470px.jpg
Štirikolesni pogon gre pri octavii combi skupaj z ročnim ali samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama DSG.

Litri se seštevajo

Kaj ponuja njen zadek in kje dejansko je vseh teh 610 osnovnih litrov? Na prvi pogled jih octavia ne razkriva. Prtljažnik je pravilnih oblik, oblečen je v razmeroma grob material, ki sporoča da je octavia robusten avto in ne želi biti imeniten karavan. Predmete je moč pritrditi z mrežo ali rolojem, na bokih pa so še pripravne kljukice za nakupovalne vrečke. V bokih za zadnjimi koloteki ima combi še dodatne žepe, ki povečujejo prostor. Razlika do 610 litrov pa se skriva pod dnom, ki je nastavljiv po višini. V spodnjem delu najdete tudi nekaj manjših predalov za drobnarije.

Skoda-Octavia-Combi-2014-800x600-wallpaper-58.1369065437.jpg.o.470px.jpg
Prtljažnik je pravilnih oblik, oblečen je v razmeroma grob material, ki sporoča da je octavia robusten avto in ne želi biti imeniten karavan.

Tri metre nakladalne dolžine

Na trgih, kjer je octavia combi opremljena s kompletom za popravilo pnevmatik (to velja tudi za naš trg, ne pa denimo za ruskega), se na mestu za rezervno kolo razkrije velika luknja. Ko želiš še več prostora, podreš zadnje sedeže (za doplačilo je to možno narediti tudi s vzvodom iz prtljažnika). Prostor se poveča na razkošnih 1.740 litrov, največ v tem avtomobilskem razredu. Poleg tega pa lahko podrete še naslon sopotnikovega sedeža in v octavio naložite do tri metre dolge predmete.

Skoda-Octavia-Combi-2014-800x600-wallpaper-4f.1369065442.jpg.o.470px.jpg
Naslon sopotnikovega sedeža je moč podreti in v octavio combi naložiti do tri metre dolge predmete.

Varčnost in ropot

Octavio combi smo pred kratkim zapeljali po zavitih cestah med Munchnom in avstrijskim zimskim letoviščem Kitzbuhel. Vtisi so podobni kot pri komblimuzini, tudi kombijevska octavia se pelje enako dobro, večjih zamer ni, pogrešali smo le nekaj mehkejšo vzmetenje. Na preizkusnih vožnjah smo preizkušali najbogatejši različici 2,0 TDI s 110 kilovati in bencinsko 1,8 TSI s 132 kilovati. Dizelska je na dvesto kilometrski preizkušnji razvajala z navorom, odločnimi pospeški in skromno porabo le 5,4 litra na sto kilometrov. Moteč je bil le vseskozi prisoten dizelski ropot, tudi tresljaji.

Ali uglajenost in večja žeja

Na tem področju se precej bolje izkaže najmočnejši turbo bencinar, ki je žametno tih in v višjih vrtljajih tudi prijetno zveneč. Ob tem je bencinar prožen kot elastika, brez obotavljanja pospešuje že pri 1.500 vrtljajih, najbolje se počuti v srednjem območju in se tudi kar rad vrti. Do stotice skoči v le 7,5 sekunde. Davek na bencinsko zasnovo pa je poraba, ki je na preizkusu dosegla 8,2 litra. To je ugodno glede na zmogljivosti, a pač še vedno slabše kot pri dizelskem stroju.

Učinkovita,...

V Kitzbuhlu se poženemo še na lažji teren s štirikolesno gnano octavio 4x4, ki je za 2.400 evrov dražja od običajne. Izbrati pa jo je moč z enim dizelskim in dvema bencinskima motorjema. Octavia 4x4 je opremljena z zadnjo generacijo haldex sklopke in elektronskim polzapornim diferencialom na prednjih in zadnjih kolesih. Omenjena tehnika je na makadamskih poteh v okoli Kitzbuhla poskrbela za hitro odzivnost pogona ob zdrsih in posledično odličen stik s podlago.

Skoda-Octavia-Combi-2014-800x600-wallpaper-5d.1369065446.jpg.o.470px.jpg
Predmete je moč pritrditi z mrežo ali rolojem, na bokih pa so še pripravne kljukice za nakupovalne vrečke. V bokih za zadnjimi koloteki ima combi še dodatne žepe, ki povečujejo prostor. Razlika do 610 litrov pa se skriva pod dnom, ki je nastavljivo po višini. V spodnjem delu najdete tudi nekaj manjših predalov za drobnarije.

...a neopazna octavia 4x4

Večvrednost takšne octavie pa bodo opazili le vozniki in zelo pozorno opazovalci, na zunaj se namreč od običajnih octavij z izjemo napisov ne razlikuje. Tudi višina podvozja je enaka, doplačati pa je moč za 15 milimetrov večjo oddaljenost od tal. Tudi v tej generaciji prihaja octavia combi scout, ta bo še višja, tudi na pogled bo vidno robustna.

Tisoč evrov za dodaten prostor

Za dodaten prostor bodo pri slovenski škodi, prihaja junija, zaračunali natanko tisoč evrov. To pomeni, da boste za octavio combi 1,2 TSI active odšteli 15.690 (s 63 kilovati) ali 16.290 (s 77 kilovati) evrov, za dizelsko octavio 1,6 TDI active s 77 kilovati pa 18.290 evrov. Za najbogatejšo octavio combi 1,8 TSI elegance DSG s 132 kilovati pa 25.590 evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

29.09.2014
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 1

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)