Češka Škoda je predstavila novo octavio combi, ki je natanko takšna kot smo pričakovali. Oblikovno je klasična, prostorsko izjemna, cenovno pa zelo dostopna. Osnovni bencinar 1.2 TSi s 73 kilovati v tem velikanu stane 15.690, 1,6 litrski dizel s 77 kilovati pa 18.290 evrov.
Nova octavia combi je zadržala enake zunanje mere kot kombilimuzina, dolga je 4,66 metra, v medosju pa meri 2,69 metra. Skupna jima je tudi lahka gradnja, octavia combi tehta od dobrih 1.200 do 1.400 kilogramov. Razlike pa so seveda predvsem karoserijske. Combi prinaša položnejšo streho, prisekan zadek, velika stranska in zadnje steklo in več prostora v zadku, tudi v višino na zadnji klopi.
Brezhibna ergonomija
V kabini octavie combi kot pri petvratni različici ugajajo prostornost na prednjih sedežih, brezhibna ergonomija, ki jo zagotavljajo čvrsti in udobni sedeži ter bogata nastavljivost sedežev in volana. Ugajajo tudi enostavna razporeditev stikal, dobra izdelava in prijeten videz potniške kabine. Plastika je imenitnejša kot v stari octavii, še vedno pa ni tako imenitna kot v njenih poslovnih - torej vsaj po zasnovi nekaj večjih tekmecih.
Combi: več prostora za glave in prtljago
Različica combi ob tem prinaša več prostora za glave potnikov na zadnji klopi, saj je streha zaradi karavanskega zadka položnejša. Bistvo combija pa je prtljažnik, rekorden po prostoru in še prilagodljiv. Zadnja vrata lahko, za doplačilo, odpira tudi elektrika. V vsakem primeru pa razkrije kar 610 litrski prtljažni prostor, ki ga je moč s podiranjem zadnje klopi povečati na 1.740 litrov. To pa so številke, ki jih octavii zavidajo tudi pravi poslovni tekmeci, torej volkswagen passat, ford mondeo, toyota avensis, opel insignia in drugi. Octaviini naravni tekmeci, opel astra, ford focus, chevrolet cruze, renault megane in drugi, pa za Čehinjo že močno zaostajajo.
Litri se seštevajo
Kaj ponuja njen zadek in kje dejansko je vseh teh 610 osnovnih litrov? Na prvi pogled jih octavia ne razkriva. Prtljažnik je pravilnih oblik, oblečen je v razmeroma grob material, ki sporoča da je octavia robusten avto in ne želi biti imeniten karavan. Predmete je moč pritrditi z mrežo ali rolojem, na bokih pa so še pripravne kljukice za nakupovalne vrečke. V bokih za zadnjimi koloteki ima combi še dodatne žepe, ki povečujejo prostor. Razlika do 610 litrov pa se skriva pod dnom, ki je nastavljiv po višini. V spodnjem delu najdete tudi nekaj manjših predalov za drobnarije.
Tri metre nakladalne dolžine
Na trgih, kjer je octavia combi opremljena s kompletom za popravilo pnevmatik (to velja tudi za naš trg, ne pa denimo za ruskega), se na mestu za rezervno kolo razkrije velika luknja. Ko želiš še več prostora, podreš zadnje sedeže (za doplačilo je to možno narediti tudi s vzvodom iz prtljažnika). Prostor se poveča na razkošnih 1.740 litrov, največ v tem avtomobilskem razredu. Poleg tega pa lahko podrete še naslon sopotnikovega sedeža in v octavio naložite do tri metre dolge predmete.
Varčnost in ropot
Octavio combi smo pred kratkim zapeljali po zavitih cestah med Munchnom in avstrijskim zimskim letoviščem Kitzbuhel. Vtisi so podobni kot pri komblimuzini, tudi kombijevska octavia se pelje enako dobro, večjih zamer ni, pogrešali smo le nekaj mehkejšo vzmetenje. Na preizkusnih vožnjah smo preizkušali najbogatejši različici 2,0 TDI s 110 kilovati in bencinsko 1,8 TSI s 132 kilovati. Dizelska je na dvesto kilometrski preizkušnji razvajala z navorom, odločnimi pospeški in skromno porabo le 5,4 litra na sto kilometrov. Moteč je bil le vseskozi prisoten dizelski ropot, tudi tresljaji.
Ali uglajenost in večja žeja
Na tem področju se precej bolje izkaže najmočnejši turbo bencinar, ki je žametno tih in v višjih vrtljajih tudi prijetno zveneč. Ob tem je bencinar prožen kot elastika, brez obotavljanja pospešuje že pri 1.500 vrtljajih, najbolje se počuti v srednjem območju in se tudi kar rad vrti. Do stotice skoči v le 7,5 sekunde. Davek na bencinsko zasnovo pa je poraba, ki je na preizkusu dosegla 8,2 litra. To je ugodno glede na zmogljivosti, a pač še vedno slabše kot pri dizelskem stroju.
Učinkovita,...
V Kitzbuhlu se poženemo še na lažji teren s štirikolesno gnano octavio 4x4, ki je za 2.400 evrov dražja od običajne. Izbrati pa jo je moč z enim dizelskim in dvema bencinskima motorjema. Octavia 4x4 je opremljena z zadnjo generacijo haldex sklopke in elektronskim polzapornim diferencialom na prednjih in zadnjih kolesih. Omenjena tehnika je na makadamskih poteh v okoli Kitzbuhla poskrbela za hitro odzivnost pogona ob zdrsih in posledično odličen stik s podlago.
...a neopazna octavia 4x4
Večvrednost takšne octavie pa bodo opazili le vozniki in zelo pozorno opazovalci, na zunaj se namreč od običajnih octavij z izjemo napisov ne razlikuje. Tudi višina podvozja je enaka, doplačati pa je moč za 15 milimetrov večjo oddaljenost od tal. Tudi v tej generaciji prihaja octavia combi scout, ta bo še višja, tudi na pogled bo vidno robustna.
Tisoč evrov za dodaten prostor
Za dodaten prostor bodo pri slovenski škodi, prihaja junija, zaračunali natanko tisoč evrov. To pomeni, da boste za octavio combi 1,2 TSI active odšteli 15.690 (s 63 kilovati) ali 16.290 (s 77 kilovati) evrov, za dizelsko octavio 1,6 TDI active s 77 kilovati pa 18.290 evrov. Za najbogatejšo octavio combi 1,8 TSI elegance DSG s 132 kilovati pa 25.590 evrov.