Avto

Avto, ki skoraj sam vozi, masira in pije po kapljicah

Prvi mož Mercedes-Benza Dieter Zetsche in ameriška pevka Alicia Keys sta pred nekaj trenutki v Hamburgu predstavila najbolj razkošno limuzino razreda S, oblika je delo slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.05.2013 19:15
Dopolnjeno: 15.05.2013 23:25
Čas branja: 4 min

Novi mercedes je v nalivu priletel s tovornim letalom DHL iz Stuttgarta neposredno v Airbusov hangar, zapeljal na oder in se razkril pred 500 novinarji. Predstavo pa mu je z nekaj pesmimi ukradla Alicia Keys, ki se je iz zadnjih sedežev limuzine S presedla za klavir.

Prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche ga je označil za airbus 380 na cesti, saj prinaša vrhunec avtomobilske tehnike, med drugim zma pilotirati, pardon voziti skorajda sam.

In kaj obljublja razkošni mercedes-benz razreda S? Predstavitve novih avtov tovarne vselej pospremijo z velikimi besedami, le redko pa za njimi stojijo tako navdušujoča dejstva kot pri novem razredu S. Okroglih pet metrov dolga in dve toni težka limuzina je polna inovacij, dizelski hibrid obljublja porabo le 4,4 litra, prihaja priključni hibrid s porabo manj kot štiri litre ... Pri nas bo konec poletja za najmanj 80 tisoč evrov.

id-F122MA_lesnik_robert4_mm
Oblikovalec novega mercedesa Robert Lešnik.

Novi S, pod katerega se je podpisal Robert Lešnik kot oblikovalec in vodja oblikovanja osebnih avtomobilov te znamke, podobno kot prejšnja generacija izraža elegantno in klasično držo. Posebej učinkovit je pri rezanju zraka, najvarčnejša različica ima količnik zračnega upora le 0,23, preostale pa 0,24, kar je rekorden dosežek v tem razredu.

Za tradicionalne in sveže bogataše

Novi S je namenjen tako tradicionalistom z ameriškega in evropskega trga in še novopečenim bogatašem iz Kitajske, Indije, Rusije in drugih rastočih držav. Novi S zamenjuje starega S in hkrati še megarazkošnega maybacha, ki je lani zapeljal v muzej avtomobilske zgodovine zaradi skromnih prodajnih številk. Ni se mogel kosati z bolj tradicionalnima in prepoznavnima bentleyjem in rolls royceom. Zato bo novi S na voljo v več različicah kot kadarkoli doslej, z njim pa želi Mercedes-Benz voziti v višjem in luksuznem razredu hkrati.

Bencinarji, dizli, hibridi, tudi priključni

Vsaka generacija razreda S je prinesla veliko tehničnih in varnostnih inovacij k znamki Mercedes-Benz in hkrati v celotno avtomobilsko industrijo. Tudi novi S je nosilec številnih inovacij. Denimo pri pogonskih sklopih, ki ponujajo največjo raznolikost v tem razredu, od klasičnih s turbopolnilnikom podprtih bencinskih in dizelskih motorjev, bencinskega in dizelskega hibrida ter priključnega hibrida S 500 plug-in hybrid, ki bo predstavljen pozneje. Motorji so že znani, a močno izpopolnjeni. Bencinski S 500, poganja ga 5,5-litrski V8 biturbo, sedaj zmore 335 kilovatov (455 konjskih moči) in v povprečju porabi 8,6 litra bencina na sto kilometrov.

Najmanjši stroj s porabo 4,4 litra!

Dizelski S 350 CDI je zadržal moč 190 kilovatov, poraba se je zmanjšala na 5,5 litra. Hibridna stroja sta še varčnejša. Bencinski S 400 hybrid z 225 kilovati v povprečju porabi le 6,3, dizelski S 300 bluetec hybrid (poganjata ga 2,1-litrski dizel in elektromotor s skupno močjo 150 kilovatov) pa le 4,4 litra plinskega olja na sto kilometrov. V kratkem bo predstavljen še S 500 plug-in hybrid z zunanjim polnjenjem baterije, napovedujejo pri Mercedes-Benzu, poraba pa bo manjša od štirih litrov.

Mehko čez cestne grbine

Podvozje novega S ima izboljšano različico zračnega vzmetenja, popolna novost pa so senzorji, ki s posebno kamero spremljajo cestišče in prilagajajo čvrstost vzmetenja. Če denimo na cesti zaznajo grbino, še preden z avtom zapeljete čeznjo, elektronika omehča vzmetenje.

Prvi avto brez klasičnih žarnic

V času LED-tehnologije so šli Mercedes-Benzovi inženirji najdlje doslej in novega S opremili s skoraj 500 LED-lučmi, od teh jih okoli 300 skrbi za osvetlitev potniške kabine, druge so skrite v žarometih. Novi S je tako prvi avto na svetu brez klasične žarnice.

Pol iz aluminija, pol iz jekla

Delež aluminija v karoseriji se je pri novem razredu S dvignil na 50 odstotkov, preostanek je jeklo različnih kakovosti. Zato je novi S izgubil nekaj deset kilogramov v primerjavi s starim, še vedno pa je najlažji model S 400 hybrid saj v podaljšani izvedbi tehta 1.975 kilogramov.

Razkošje spredaj in zadaj

Največji mercedes-benz v kabini ponuja še več kot predhodnik, od mehkih prehodov plastike med armaturno ploščo in vrati, 12,3-palčnega zaslona na osrednji konzoli, do razkošne zadnje klopi, ki je v vseh smereh pridobila centimeter ali več prostora. Zadnja klop je po besedah inženirjev najbolj razkošna doslej. To je pomembno, ker mercedes S velikokrat, še posebej pa v azijskih državah, nastopa kot šoferski avto.

Ležalnik, masaža ...

Zato je hrbtni del posameznega sedeža mogoče pomikati v kotu 43 stopinj, pomik naslona klopi je 37-stopinjski. Prednja in zadnja dva ali trije sedeži so dobili še novo maserko, ki z napihovanjem 14 zračnih blazinic v posameznem sedežu prek šestih različnih programov razvaja potnike na poti. Sedeži so tudi greti in hlajeni, ogrevanje pa si je moč omisliti tudi za naslone za roke.

Varen za potnike in druge udeležence

Na področju varnosti je S zapeljal še dlje z novimi in izboljšanimi sistemi. Radarski tempomat distronic plus deluje ves čas, tudi v strnjenih kolonah. Hkrati avto drži znotraj voznega pasu, torej vozi skorajda sam. Sistem pre-safe sedaj zaznava tudi pešce in se odzove z zaviranjem do ustavitve, obenem zaznava nevarnost trka zadaj vozečih avtomobilov, takrat prižge zavorne luči in po potrebi tudi povsem ustavi avto in prepreči verižno trčenje. Potnike pred trkom zaščiti z zategovanjem varnostnih pasov, pomikom volana, vzglavnikov in sedeža, da bi bile poškodbe čim manjše. Potnikom na zadnji klopi pri čelnem trku zmanjša poškodbe zračna blazina, vgrajena v varnostni pas.

Nekaj sistemov, znanih iz razreda E

Pri aktivni varnosti S prinaša nekaj sistemov, ki so bili premierno predstavljeni v osveženem razredu E. Denimo sistem, ki zna tudi držati avto znotraj voznega pasu in ob nevarnosti trka z nasproti vozečim avtom še dodatno zavirati. V križiščih pa s pomočjo kamer, ki spremljajo okolico avtomobila v kotu 360 stopinj, opazi vsiljivce tudi z desne ali leve in zna hitro ustaviti avto. Nočni vid deluje s pomočjo termične kamere. Ko zazna oviro na cesti, denimo pešca ali žival, elektronske merilnike nemudoma zamenja s sliko okolice in osvetli oviro.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

15.05.2013
06.09.2013
19.01.2015
16.04.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)