Novi mercedes je v nalivu priletel s tovornim letalom DHL iz Stuttgarta neposredno v Airbusov hangar, zapeljal na oder in se razkril pred 500 novinarji. Predstavo pa mu je z nekaj pesmimi ukradla Alicia Keys, ki se je iz zadnjih sedežev limuzine S presedla za klavir.
Prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche ga je označil za airbus 380 na cesti, saj prinaša vrhunec avtomobilske tehnike, med drugim zma pilotirati, pardon voziti skorajda sam.
In kaj obljublja razkošni mercedes-benz razreda S? Predstavitve novih avtov tovarne vselej pospremijo z velikimi besedami, le redko pa za njimi stojijo tako navdušujoča dejstva kot pri novem razredu S. Okroglih pet metrov dolga in dve toni težka limuzina je polna inovacij, dizelski hibrid obljublja porabo le 4,4 litra, prihaja priključni hibrid s porabo manj kot štiri litre ... Pri nas bo konec poletja za najmanj 80 tisoč evrov.
Novi S, pod katerega se je podpisal Robert Lešnik kot oblikovalec in vodja oblikovanja osebnih avtomobilov te znamke, podobno kot prejšnja generacija izraža elegantno in klasično držo. Posebej učinkovit je pri rezanju zraka, najvarčnejša različica ima količnik zračnega upora le 0,23, preostale pa 0,24, kar je rekorden dosežek v tem razredu.
Za tradicionalne in sveže bogataše
Novi S je namenjen tako tradicionalistom z ameriškega in evropskega trga in še novopečenim bogatašem iz Kitajske, Indije, Rusije in drugih rastočih držav. Novi S zamenjuje starega S in hkrati še megarazkošnega maybacha, ki je lani zapeljal v muzej avtomobilske zgodovine zaradi skromnih prodajnih številk. Ni se mogel kosati z bolj tradicionalnima in prepoznavnima bentleyjem in rolls royceom. Zato bo novi S na voljo v več različicah kot kadarkoli doslej, z njim pa želi Mercedes-Benz voziti v višjem in luksuznem razredu hkrati.
Bencinarji, dizli, hibridi, tudi priključni
Vsaka generacija razreda S je prinesla veliko tehničnih in varnostnih inovacij k znamki Mercedes-Benz in hkrati v celotno avtomobilsko industrijo. Tudi novi S je nosilec številnih inovacij. Denimo pri pogonskih sklopih, ki ponujajo največjo raznolikost v tem razredu, od klasičnih s turbopolnilnikom podprtih bencinskih in dizelskih motorjev, bencinskega in dizelskega hibrida ter priključnega hibrida S 500 plug-in hybrid, ki bo predstavljen pozneje. Motorji so že znani, a močno izpopolnjeni. Bencinski S 500, poganja ga 5,5-litrski V8 biturbo, sedaj zmore 335 kilovatov (455 konjskih moči) in v povprečju porabi 8,6 litra bencina na sto kilometrov.
Najmanjši stroj s porabo 4,4 litra!
Dizelski S 350 CDI je zadržal moč 190 kilovatov, poraba se je zmanjšala na 5,5 litra. Hibridna stroja sta še varčnejša. Bencinski S 400 hybrid z 225 kilovati v povprečju porabi le 6,3, dizelski S 300 bluetec hybrid (poganjata ga 2,1-litrski dizel in elektromotor s skupno močjo 150 kilovatov) pa le 4,4 litra plinskega olja na sto kilometrov. V kratkem bo predstavljen še S 500 plug-in hybrid z zunanjim polnjenjem baterije, napovedujejo pri Mercedes-Benzu, poraba pa bo manjša od štirih litrov.
Mehko čez cestne grbine
Podvozje novega S ima izboljšano različico zračnega vzmetenja, popolna novost pa so senzorji, ki s posebno kamero spremljajo cestišče in prilagajajo čvrstost vzmetenja. Če denimo na cesti zaznajo grbino, še preden z avtom zapeljete čeznjo, elektronika omehča vzmetenje.
Prvi avto brez klasičnih žarnic
V času LED-tehnologije so šli Mercedes-Benzovi inženirji najdlje doslej in novega S opremili s skoraj 500 LED-lučmi, od teh jih okoli 300 skrbi za osvetlitev potniške kabine, druge so skrite v žarometih. Novi S je tako prvi avto na svetu brez klasične žarnice.
Pol iz aluminija, pol iz jekla
Delež aluminija v karoseriji se je pri novem razredu S dvignil na 50 odstotkov, preostanek je jeklo različnih kakovosti. Zato je novi S izgubil nekaj deset kilogramov v primerjavi s starim, še vedno pa je najlažji model S 400 hybrid saj v podaljšani izvedbi tehta 1.975 kilogramov.
Razkošje spredaj in zadaj
Največji mercedes-benz v kabini ponuja še več kot predhodnik, od mehkih prehodov plastike med armaturno ploščo in vrati, 12,3-palčnega zaslona na osrednji konzoli, do razkošne zadnje klopi, ki je v vseh smereh pridobila centimeter ali več prostora. Zadnja klop je po besedah inženirjev najbolj razkošna doslej. To je pomembno, ker mercedes S velikokrat, še posebej pa v azijskih državah, nastopa kot šoferski avto.
Ležalnik, masaža ...
Zato je hrbtni del posameznega sedeža mogoče pomikati v kotu 43 stopinj, pomik naslona klopi je 37-stopinjski. Prednja in zadnja dva ali trije sedeži so dobili še novo maserko, ki z napihovanjem 14 zračnih blazinic v posameznem sedežu prek šestih različnih programov razvaja potnike na poti. Sedeži so tudi greti in hlajeni, ogrevanje pa si je moč omisliti tudi za naslone za roke.
Varen za potnike in druge udeležence
Na področju varnosti je S zapeljal še dlje z novimi in izboljšanimi sistemi. Radarski tempomat distronic plus deluje ves čas, tudi v strnjenih kolonah. Hkrati avto drži znotraj voznega pasu, torej vozi skorajda sam. Sistem pre-safe sedaj zaznava tudi pešce in se odzove z zaviranjem do ustavitve, obenem zaznava nevarnost trka zadaj vozečih avtomobilov, takrat prižge zavorne luči in po potrebi tudi povsem ustavi avto in prepreči verižno trčenje. Potnike pred trkom zaščiti z zategovanjem varnostnih pasov, pomikom volana, vzglavnikov in sedeža, da bi bile poškodbe čim manjše. Potnikom na zadnji klopi pri čelnem trku zmanjša poškodbe zračna blazina, vgrajena v varnostni pas.
Nekaj sistemov, znanih iz razreda E
Pri aktivni varnosti S prinaša nekaj sistemov, ki so bili premierno predstavljeni v osveženem razredu E. Denimo sistem, ki zna tudi držati avto znotraj voznega pasu in ob nevarnosti trka z nasproti vozečim avtom še dodatno zavirati. V križiščih pa s pomočjo kamer, ki spremljajo okolico avtomobila v kotu 360 stopinj, opazi vsiljivce tudi z desne ali leve in zna hitro ustaviti avto. Nočni vid deluje s pomočjo termične kamere. Ko zazna oviro na cesti, denimo pešca ali žival, elektronske merilnike nemudoma zamenja s sliko okolice in osvetli oviro.