Leta 1999 sta težnja po enoprostorcih in povpraševanje po njih na trgu pri Citroënu poskrbela za rojstvo kompaktnega in uporabnega enoprostorca. S tekočih trakov je zapeljala xsara Picasso in tam vztrajala vse do leta 2011. Vmes, leta 2006, jo je nadomestil C4 Picasso, oba skupaj sta v tem času našla tri milijone kupcev, zdaj pa je za kupce nared nova generacija.
C'est magique!*
Novi Citroën C4 Picasso je na nek način posebnež. Med slovenske kupce se bo septembra pripeljal za štiri centimetre krajši od predhodnika, v dolžino namreč meri 4,43 metra. Bolj kompaktne zunanje mere naj bi bile še posebej pogodu nežnejšemu spolu, a kdor avto kupuje z metrom, naj ob krajši dolžini ne vrže puške v koruzo. S pomočjo nove platforme EMP2 (na njej bo tudi Peugeot 308) so snovalci uspeli pridobiti več notranjega prostora, medosna razdalja se je namreč povečala za 5,5 centimetra, večji pa je tudi prtljažni prostor. Ta v osnovi meri 537 litrov, kar je 40 litrov več od predhodnika. Vozilo je ob tem široko 1,83 in visoko 1,61 metra.
* - to je čarovnija
Neobičajen sprednji del, že viden zadnji del
Novinec se ni samo skrčil, ampak je tudi shujšal. Z uporabljenimi materiali kot so aluminij, jeklo z zelo visoko mejo elastičnosti ter kompozitnimi materiali so inženirji prihranili 140 kilogramov teže - tehtnica mu pokaže toliko kot C3 Picassoju. Novinec oblikovno sledi prototipu technospace, spredaj je prav po citroenovsko poseben, zadaj pa spominja na VW golfa - kar pa ni nujno slabost.
Prostorna in svetla notranjost
Potniška kabina da nekaj več prostora kot pri prejšnji generaciji, snovalci pa so znova poskrbeli za veliko svetlobe. Omogoča jo kar 5,3 kvadratnega metra steklenih površin, vetrobransko steklo pa je potegnjeno v streho in meri prek dva kvadrata. Za dodatno svetlobo poskrbi tudi 1,2 kvadratna metra velika panoramska streha. Notranjost je precej funkcionalna, med drugim jo omogočajo preklopljiv sovoznikov sedež, trije ločeni sedeži v drugi vrsti z individualno nastavljivim naklonom naslona in vzdolžnim pomikom ter spodoben prtljažnik.
Ne eden, kar dva LCD zaslona
Nekaj posebnega je armaturna plošča. Vozniku je v pomoč sedempalčni vmesnik za vožnjo na dotik (nadzor nad A/C, navigacijo in avdio sistemom), na voljo pa ima tudi 12-palčni panoramski zaslon visoke ločljivosti, ki prikazuje najpomembnejše informacije za vožnjo in si ga voznik lahko dodatno prilagodi po svojih željah. Vozilo postreže še s kupom tehničnih pripomočkov, kot sta Vision 360 in Park Assist, med novosti spadata radarski aktivni tempomat ter aktivni varnostni pasovi. Že znan je sistem za nadzor mrtvih kotov, asistenčni eTouch za klic v sili, samodejna zatemnitev dolgih luči ter opozorilnik nenamerne spremembe voznega pasu.
Letos 90 kupcev, cene od 20.700 evrov naprej
Novi Citroën C4 Picasso boste lahko naročili od julija dalje, pobliže pa ga boste lahko spoznali še nekoliko prej pri posameznih trgovcih. K nam prvi primerki pridejo s septembrom, cene se začnejo pri 20.700 evrov in končajo pri 33.600 evrov. Citroën Slovenija za letos upa na 90 prodanih primerkov, oktobra bo na voljo tudi sedemsedežni Grand Picasso. Individualne želje kupcev bo skušalo zadovoljiti osem barv, štirje nivoji opreme in deset doplačilnih paketov.
Skoraj vsak peti je enoprostorec
Trg enoprostorcev v Evropi dosega 18,5-odstotni delež, kar pomeni 800 tisoč prodanih primerkov letno. Pri nas si je Citroënovo vozilo s podpisom slavnega španskega slikarja v zadnjih 14 letih omislilo 15.900 kupcev, od tega slabih tri tisoč pomenita C4 picasso in C4 grand picasso. Priljubljenost takšnih avtomobilov se skriva v kompaktnosti, visokem sedišču in gledišču, velikem prtljažniku in seveda splošni prostornosti. To naj bi cenile tudi gospodarske družbe, ki so vse pogostejši kupci tovrstnih vozil.