Avto

Krajši, a z več prostora - Citroënova čarovnija

Redko se zgodi, da avtomobilski proizvajalci predstavijo nov model, ki je krajši od predhodnika. A prav tak je novi kompaktni enoprostorec Citroën C4 Picasso

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.05.2013 08:00
Čas branja: 3 min

IMG_6368
Novi Citroënov adut med enoprostorci - C4 Picasso - se počasi pelje tudi proti slovenskim kupcem.

Leta 1999 sta težnja po enoprostorcih in povpraševanje po njih na trgu pri Citroënu poskrbela za rojstvo kompaktnega in uporabnega enoprostorca. S tekočih trakov je zapeljala xsara Picasso in tam vztrajala vse do leta 2011. Vmes, leta 2006, jo je nadomestil C4 Picasso, oba skupaj sta v tem času našla tri milijone kupcev, zdaj pa je za kupce nared nova generacija.

C'est magique!*

Novi Citroën C4 Picasso je na nek način posebnež. Med slovenske kupce se bo septembra pripeljal za štiri centimetre krajši od predhodnika, v dolžino namreč meri 4,43 metra. Bolj kompaktne zunanje mere naj bi bile še posebej pogodu nežnejšemu spolu, a kdor avto kupuje z metrom, naj ob krajši dolžini ne vrže puške v koruzo. S pomočjo nove platforme EMP2 (na njej bo tudi Peugeot 308) so snovalci uspeli pridobiti več notranjega prostora, medosna razdalja se je namreč povečala za 5,5 centimetra, večji pa je tudi prtljažni prostor. Ta v osnovi meri 537 litrov, kar je 40 litrov več od predhodnika. Vozilo je ob tem široko 1,83 in visoko 1,61 metra.

* - to je čarovnija

Neobičajen sprednji del, že viden zadnji del

Novinec se ni samo skrčil, ampak je tudi shujšal. Z uporabljenimi materiali kot so aluminij, jeklo z zelo visoko mejo elastičnosti ter kompozitnimi materiali so inženirji prihranili 140 kilogramov teže - tehtnica mu pokaže toliko kot C3 Picassoju. Novinec oblikovno sledi prototipu technospace, spredaj je prav po citroenovsko poseben, zadaj pa spominja na VW golfa - kar pa ni nujno slabost.

Prostorna in svetla notranjost

Potniška kabina da nekaj več prostora kot pri prejšnji generaciji, snovalci pa so znova poskrbeli za veliko svetlobe. Omogoča jo kar 5,3 kvadratnega metra steklenih površin, vetrobransko steklo pa je potegnjeno v streho in meri prek dva kvadrata. Za dodatno svetlobo poskrbi tudi 1,2 kvadratna metra velika panoramska streha. Notranjost je precej funkcionalna, med drugim jo omogočajo preklopljiv sovoznikov sedež, trije ločeni sedeži v drugi vrsti z individualno nastavljivim naklonom naslona in vzdolžnim pomikom ter spodoben prtljažnik.

Ne eden, kar dva LCD zaslona

Nekaj posebnega je armaturna plošča. Vozniku je v pomoč sedempalčni vmesnik za vožnjo na dotik (nadzor nad A/C, navigacijo in avdio sistemom), na voljo pa ima tudi 12-palčni panoramski zaslon visoke ločljivosti, ki prikazuje najpomembnejše informacije za vožnjo in si ga voznik lahko dodatno prilagodi po svojih željah. Vozilo postreže še s kupom tehničnih pripomočkov, kot sta Vision 360 in Park Assist, med novosti spadata radarski aktivni tempomat ter aktivni varnostni pasovi. Že znan je sistem za nadzor mrtvih kotov, asistenčni eTouch za klic v sili, samodejna zatemnitev dolgih luči ter opozorilnik nenamerne spremembe voznega pasu.

Letos 90 kupcev, cene od 20.700 evrov naprej

Novi Citroën C4 Picasso boste lahko naročili od julija dalje, pobliže pa ga boste lahko spoznali še nekoliko prej pri posameznih trgovcih. K nam prvi primerki pridejo s septembrom, cene se začnejo pri 20.700 evrov in končajo pri 33.600 evrov. Citroën Slovenija za letos upa na 90 prodanih primerkov, oktobra bo na voljo tudi sedemsedežni Grand Picasso. Individualne želje kupcev bo skušalo zadovoljiti osem barv, štirje nivoji opreme in deset doplačilnih paketov.

Skoraj vsak peti je enoprostorec

Trg enoprostorcev v Evropi dosega 18,5-odstotni delež, kar pomeni 800 tisoč prodanih primerkov letno. Pri nas si je Citroënovo vozilo s podpisom slavnega španskega slikarja v zadnjih 14 letih omislilo 15.900 kupcev, od tega slabih tri tisoč pomenita C4 picasso in C4 grand picasso. Priljubljenost takšnih avtomobilov se skriva v kompaktnosti, visokem sedišču in gledišču, velikem prtljažniku in seveda splošni prostornosti. To naj bi cenile tudi gospodarske družbe, ki so vse pogostejši kupci tovrstnih vozil.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

26.08.2013
FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 1

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 3

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji