Avto

Iz bencinskega svetišča v turistično atrakcijo

V BMW Welt v severnem delu Münchna se zgrinjajo milijoni, ne le na ogled avtov, ampak po zabavo, dobro kosilo, predstavo ali koncert.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.05.2013 22:30
Čas branja: 5 min

Avtomobilski saloni so prodajno orodje tovarn. V njih se dogaja posel - pogajanja za ceno, izbiranje med barvami, motorji, modeli in barvo usnja ter obliko aluminijastih koles. Dejansko so avtosaloni trgovine z dražjim tehničnim blagom. Obiskujejo jih navdušenci in tudi kupci, čeprav je teh vse manj, pri nas in tudi drugje po Evropi. Avtosaloni so za avtomobilske proizvajalce, distributerje in seveda trgovce tudi močno oglaševalsko orodje, izložba njihovih izdelkov, veleplakat z izdelki v živo. Težava je le v tem, da vanje pač ne zahajajo množice, zato je njihov učinek po prodajni in trženjski strani močno omejen.

Ni pa nujno, da je tako. To dokazuje nemški BMW, ki je v severnem delu Münchna v okolici tovarne zgradil pravo avtomobilsko mesto. Tega letno obišče prek tri milijone turistov, do 2,5 milijona jih zaide v BMW Welt, pol milijona pa še v muzej na drugi strani ceste. Ne verjamemo, da gre le za bencinske navdušence, številka je prevelika. Zato smo preverili, kaj je tako posebnega v tem avtomobilskem mestu.

bmw-WELT-MUZEJ1.1368123814.jpg.o.470px.jpg
Poleg upravne stavbe v obliki štirih valjev v okolici Olympiaparka v Münchnu je leta 1973 zrasel muzej s streho v obliki in barvi loga znamke (muzej je bil leta 2008 močno razširjen in prenovljen), leta 2007 pa še BMW Welt s stekleno streho površine 16 tisoč kvadratnih metrov.

BMW-welt.1368123816.jpg.o.470px.jpg
Bi šli v soboto z družino v avtosalon? Zakaj pa ne, če v njem vsak član družine najde zabavo, na koncu pa se družina zbere na kosilu.

BMW-welt-2.1368123817.jpg.o.470px.jpg
Za kupce je posebno doživetje prevzem svojega novega avta v BMW Weltu, nekateri na ta dogodek priletijo tudi čez lužo. Od leta 2007 se je za takšen prevzem odločilo že 18 tisoč kupcev.

Arhitektura, ki jemlje dih

Prvo vabilo turist dobi pri spletnem iskanju prenočitve v Münchnu, BMW Welt in muzej sta v vrhu münchenskih atrakcij in ponujata dobro izhodišče za izlet v slovito mestno središče, zaprto za promet, ali Olympiapark s stadionom in 190-metrskim stolpom v neposredni bližini. Ko prideš zraven, pa tako stolp kot stadion ostaneta v senci arhitekturnih velikanov, upravne stavbe BMW z obliko štirih pokonci postavljenih valjev in zgradbe BMW Welt, ki povsem jasno sodi v te čase. Stavba vabi z obliko dveh nasproti postavljenih stožcev premera od 35 do 45 metrov, ki sestavljata sprialo in orjaški kvadrat iz betona in jekla. Ta je pokrit s sončno elektrarno površine 16 tisoč kvadratnih metrov in zmogljivosti 800 kilovatnih ur.

Ko vstopiš, te pričaka avtosalon v več etažah. V ospredju je komercialni del, salonska razstava avtomobilov. Ko se sprehodiš med njimi, najdeš še različne simulatorje delovanja motorja, igralne konzole za majhne in velike otroke, 460 kvadratnih metrov velik del, kjer potekajo različne delavnice za otroke vseh starosti. Ti rišejo, oblikujejo avtomobil ali pa se preprosto igrajo, starši pa lahko med tri- in večurnimi delavnicami zavijejo v svojo smer.

Denimo v trgovino z oblačili in obutvijo - seveda vselej v barvah znamk BMW, Mini in Rolls-Royce, na kavo in kosilo v eno izmed restavracij ali pa koncert ali kakšno drugo prireditev, ki so vseskozi na voljo v tem svetu. Če kljub raznovrstni ponudbi zdolgočaseno tavaš med betonskimi zidovi in bleščeče zloščenimi avtomobili, te v osrednjem delu pritegne motorist, ki se postavlja na zadnje kolo, pleza po stopnicah iz prvega v drugo nadstropje. Kot bi mignil, minejo tri ali štiri ure, ne da bi se sploh zmenil za razstavljene avtomobile.

bmw7.1368123811.jpg.o.470px.jpg
Prvi pravi BMW, model 303, je prišel leta 1932 s šestvaljnim vrstnim motorjem ter ozkimi in visokimi ledvičkami na maski (te so se pozneje raztegovale in pri novi seriji tri dotaknile žarometov).

bmw5.1368123822.jpg.o.470px.jpg
BMW R32 je bil prvi motocikel, razvit v hiši. Prinesel je uspeh ter kardanski prenos in bokserski dvovaljni motor, ki sta še danes del motociklov te znamke.

Muzej brez vonja po plesni

Avtomobilski navdušenec utegne v takšnem okolju ostati ves dan, vsekakor pa mora zaviti še v muzej na drugi strani ceste. To ni povsem navaden muzej, saj se od njegovih sten ne širi vonj po plesni, razstave niso enolične in zgrajene le okoli primerkov iz zgodovine znamke. Muzej vabi s tematskimi deli, ureditvijo cestnega vozlišča, ki se prepleta skozi več nadstropij in sklene s krožnim sprehodom v starem delu, ki deluje kot garažna hiša. Pri vstopu, ki ga odraslim zaračunajo 12 evrov, vas pozdravi kinetična skulptura, na stotine majhnih, s skoraj nevidno nitjo vodenih steklenih kroglic oblikuje ravno linijo, nato se razletijo v kaos in počasi preidejo v obliko starodobnega BMW.

bmw1.1368123810.jpg.o.470px.jpg
Na vhodu v muzej stoji kinetična skulptura - na stotine s skoraj nevidno nitjo natančno vodenih steklenih kroglic oblikuje ravno linijo, nato se razletijo v kaos in počasi preidejo v obliko starodobnega avtomobila.

bmw21.1368123804.jpg.o.470px.jpg
Isetta letnik 1955, izdelan po italijanski licenci, je bil prvi množični avto s porabo le tri litre bencina.

BMW4.1368123812.jpg.o.470px.jpg
Program Individual pomeni, da si kupec lahko sam izbere barvo usnja, materiale in opremo.

Vabijo zgodbe, ne le avti

Ozek hodnik vabi med izložbami, za katerimi se po kronološkem vrstnem redu plete zgodovina znamke, od prvega motocikla R32 iz leta 1924 in avtomobila BMW 303 iz leta 1933 naprej. Motocikli novejše dobe so pospravljeni za orjaškim steklom, vozijo drug za drugim, z njimi pa se srečuješ v več nadstropjih. Vmes se izgubiš v tematskih sobah, kjer so motocikli ali avtomobili postavljeni v okolje takratnega časa, denimo zmagovalni BMW 328 v ozadju spremlja zemljevid dirke leta 1939, BMW serije sedem iz 70. let prejšnjega stoletja so postavljeni v višino, drug nad drugega. Naslednja tematska soba razkriva zgodovino serije 3, avti so zloženi kot sardele od prvega do zadnjega. V naslednji sobi pa se svetita prednik te serije - BMW 2002 TI in majhna isetta, uspešen mestni malček iz 50. let prejšnjega stoletja. Ob imata posebno mesto, ker sta utirila razvoj v novo smer. Isettini časi sicer še prihajajo, BMW se vrača med majhne avte, medtem je nanje pozabil. Ko nadaljuješ pot po križiščih in različnih nivojih muzeja, te ustavijo oznake modelov, ki visijo s stene.

bmw14.1368123818.jpg.o.470px.jpg
Sodobnejši dvokolesni BMW v izložbi, vidni iz dveh nadstropij muzeja

bmw16.1368123806.jpg.o.470px.jpg
507 z letnicami od 1956 do 1959 in njegova sodobnejša naslednika v ozadju

Suhoparne oznake z zgodovino

Le kaj je tako posebnega na tablici s suhoparnimi oznakami 325i, 730i, 523i in drugih? Te številke so imena BMW različnih velikosti in zmogljivosti, ponavljajo se skozi vso zgodovino, le redka so povsem nova. Res pa je, da le poznavalcem pomenijo toliko kot ime golf, clio ali kakšno drugo prepoznavno avtomobilsko ime.

Zavijemo še v dirkaški oddelek, med motocikle in avtomobile nove in stare dobe, odpremo vrata cestnih športnikov BMW M in se ustavimo pred roadsterji v spodnjem delu muzeja. Vmes iz več nivojev spremljamo iste razstave, a z drugih zornih kotov, z druge višine, tako dobro je prepleten muzej. Hkrati hitro ostane kakšna tematska soba, ki si jo pomotoma spregledal, morda šel mimo, ker je bila dobro skrita. V hipu minejo štiri ure, čaka pa še cesta, ki se vzpenja v vrh starega dela in predstavlja koncepte, nove in starodobne. Čas mine v hipu, v živem spominu pa ostanejo predvsem zgodbe, ki jim jih je snovalcem BMW uspelo predstaviti v različnih tematskih sobah. Zgolj starodobnik, razstavljen v kvadratni sobi praznih sten, bi hitro ušel v pozabo. 

P90077306.1368123819.jpg.o.470px.jpg
Za marsikoga le suhoparne številke, za poznavalce pa oznake razkrivajo stopnjo moči, užitka, razkošja. V preteklosti so govorile tudi o prostornini motorja, danes ne več.

P90077305.1368123821.jpg.o.470px.jpg
Največji BMW 7 med letoma 1972 in 1976. Razlike med njimi so majhne, večinoma so skrite pod kožo.

BMW17.1368123808.jpg.o.470px.jpg
Iz črke M so naredili kult, ki označuje odlične športne avtomobile na osnovi serijskih BMW.

BMW2.1368123813.jpg.o.470px.jpg
BMW Welt je na kratko zabaviščni center, ki obiskovalce pritegne z različnimi prireditvami.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Avto
Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom
Avto
AvtoJure Šujica Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom 2

Novinec, ki se uvršča med modela captur in austral, je podobno kot izvirni scenic zasnovan kot klasičen družinski enoprostorec, v dolžino pa meri prav toliko kot četrta generacija scenica.

FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja 2

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 3