Najlepši avto leta po izboru bralcev Financ mercedes-benz CLA naj bi Daimlerju pomagal do mlajših kupcev in prodajnega vrha v svetu, slovenskemu distributerju Mercedes-Benza pa do lanskih prodajnih številk.
Bralci Financ so v predizboru poslovnega avta leta izbirali najlepši avto. To je s 3.568 glasovi v štirih krogih postal mercedes-benz CLA. Tekmeca v finalu, BMW 6 gran coupe, je premagal za le 150 glasov, v vseh štirih krogih pa za le 28. Da je novi CLA lep, je zdaj uradno. Preverili smo, ali bo tudi uspešen in kako mu bo pri tem pomagal njegov stas.
Lepota pomaga, a ni dovolj
Ni skrivnost, da oblika prodaja oziroma močno vpliva na prodajo avtomobila. Prvi človek trženja v francoskem proizvajalcu avtomobilov Renault Stephen Norman pravi, da je čarobna formula za dobro prodajo privlačna oblika in še dobra vsebina. »Če ima avto oboje, bi moral biti uspešen, ni pa to zagotovilo za prihodnji uspeh, zato moraš vseskozi paziti na prave kombinacije,« pravi Norman.
Prepričal je že 20 Slovencev
Slovenski distributer Mercedes-Benza Autocommerce pri novem CLA vsekakor stavi na obliko pa tudi na vsebino in ne nazadnje ceno, ki je s 27 tisoč evri za osnovnega CLA 180 na ravni sicer nekoliko oddaljenih, predvsem pa po zasnovi za razred večjih poslovnih tekmecev BMW serije 3 in audija A4. »Oblika in zasnova nam bosta prinesli nove, mlajše kupce, ki do zdaj niso kupovali mercedes-benzov. V manj kot mesecu dni smo jih prodali že več kot 20, do konca leta jih bo skupaj vsaj 80, če nam jih bo Daimler toliko sploh namenil,« pravi direktor prodaje Mercedes-Benza Igor Geršak.
S CLA do lanskih številk
»Omenjeni prodajni načrti bodo pomagali doseči lansko prodajo 784 mercedes-benzov, brez CLA pa bi najbrž zaostali za tem rezultatom,« je še povedal Geršak. Mercedes-Benz je lani v Sloveniji povečal prodajo osebnih avtomobilov v primerjavi z letom 2011 za 19,7 odstotka predvsem zaradi uspešnega razreda B.
Lovil bo mlajše kupce
Lepota novega CLA ima še večji pomen za znamko na svetovnih trgih. Na ameriškem trgu so ceno zanj postavili pod 30 tisoč dolarjev (22.850 evrov), kar je manj od BMW in audija. Cena za kitajski trg še ni znana. Na obeh megatrgih pa želi mercedes-benz z njim prepričati kupce starosti od 30 do 40 let, kjer sta do zdaj ribarila omenjena tekmeca.
Majhen, a varčen in hiter
Mercedesov kupe je dolg 4,63 metra, v kabini pa ponuja dovolj prostora le za prednja potnika, zadnja dva sedita bolj utesnjeno. Tu CLA zaostaja za tekmeci, tudi za hišnim razredom C. Prtljažnik je s 460 litri na ravni tekmecev. Močno pred njimi pa je CLA pri aerodinamiki. S koeficientom zračnega upora od 0,22 do 0,23 bolje reže zrak kot katerikoli drugi serijski avto, zato je hiter, varčen in tih. Denimo že bencinski CLA 200 s 115 kilovati doseže hitrost 230 kilometrov na uro, kar je značilno za precej močnejše avte. CLA blesti tudi pri porabi, dizelski CLA 220 CDI porabi 4,2 litra, bencinski CLA 180 pa le pet litrov goriva. Cena od 27 tisoč evrov ni nizka, je pa razmeroma ugodna za to znamko.
Prihaja le iz Madžarske
Osnova zanjo v primerjavi denimo s podobno velikim mercedesom C pa sta cenejša izdelava in zasnova. Novi CLA je zasnovan na novi zasnovi s sprednjim pogonom, enako ima za razred manjši mercedes-benz razreda A - tekmec BMW serije 1 in audija A3 sportback. Proizvodnja CLA, tudi A in prihodnjih mercedesov na enaki osnovi, poteka le v povsem novi tovarni v madžarskem Kecskemetu jugovzhodno od Budimpešte, ki je že pri ceni delovne sile za več kot polovico cenejša kot Daimlerjeva tovarna v Nemčiji. Madžarska tovarna ima zmogljivost sto tisoč vozil na leto, po besedah Mercedes-Benzovega šefa proizvodnje Wolfganga Bernharda pa jo brez težav povečajo na 200 tisoč. Skupaj s tovarno v nemškem Rastattu, ki izdeluje mercedes-benza A in B z enako osnovno kot CLA, so zmogljivosti mercedes-benzov s sprednjim pogonom 450 tisoč vozil na leto.
Izboljšal bo tudi dobičkonosnost
S temi številkami se želi nemški proizvajalec vrniti na prodajni prestol v nemški trojici prestižnih znamk. Leta 2005 je Mercedes-Benzu prodajni prestol prevzel BMW, ki vodi še danes, leta 2011 pa še nemški Audi. Lani je Daimler za tekmecema močno zaostal tudi pri dobičkonosnosti. Dosegel je 7,1-odstotno dobičkovno maržo, medtem ko je BMW dosegel 10,9-, Audi pa 11-odstotno. Učinke novega CLA pri prodaji in zaslužku Daimler pričakuje že v drugi polovici tekočega leta.