Izbor Poslovni avto leta (PAL) 2014 bo z novostmi še nekoliko bogatejši od letošnjega. Veliko novosti bo predvsem v kategoriji službeni avto leta, pričakujemo veliko novih poslovnežev in managerskih limuzin. Množili se bodo tudi športni terenci.
Izbor bo spet pester v vseh kategorijah, najzanimiveje pa bo gotovo pri »službenih kandidatih«. Tu bomo ocenili, ali se lahko majhni športni terenci oziroma mestni crossoverji, kakršne so v svojo ponudbo uvrstile številne znamke, enakovredno postavijo ob bok klasičnim kombilimuzinskim predstavnikom v obliki renaulta megana ali mazde3. Tudi v kategoriji poslovnih avtov bomo spet ocenjevali tako klasične limuzinske predstavnike kakor tudi športne terence, v najprestižnejši, managerski kategoriji pa se z BMW M6 gran coupejem, maseratijem quattroportom in porschejem panamero obeta veliko športno nabitih čustev. O tem, ali lahko presežejo klasično eleganco in vrhunsko udobje, ki ju bo gotovo utelešal novi mercedes razreda S, pa v PAL 2014.
Mali službeni avto leta
Po številnih letošnjih novostih v kategoriji najmanjših bo prihodnje leto, kot kaže, skromnejše oziroma je ta hip znanih le malo možnih kandidatov. Vemo pa že, da bosta z novimi generacijami modela i10 in corse nastopila Hyundai in Opel, ki pa novinca za zdaj še uspešno skrivata in ju bosta razkrila verjetno na jesenskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Citroën se bo za uvrstitev v finale potegoval s prenovljenim C3, ki je dobil nove odbijače, luči, še dlje v streho potegnjeno vetrobransko steklo zenith in učinkovite trivaljne bencinske motorje puretech, prenova pa čaka tudi nissana micro in simpatičnega Fiatovega malčka 500. Za malce več živahnosti bo poskrbel novi nissan note, ki je tudi v drugi generaciji ohranil enoprostorsko zasnovo in kompaktne mere, poleg trivaljnih bencinskih motorjev iz micre pa bo na voljo tudi z 1,5-litrskim turbodizlom. Eden izmed njegovih adutov bo vsekakor tako imenovani safety shield, varnostni ščit sodobnih varnostnih sistemov, ki jih sicer najdemo v večjih in dražjih avtomobilih.
Službeni avto leta
V nasprotju s skromnim številom malčkov se v kategoriji službeni avto leta napoveduje pravo mesarsko klanje. Med klasičnimi predstavniki bosta meče prekrižali novi generaciji mazde3 in renaulta megana, v obliki novega brava in corolle pa bosta iz nožnice svoja potegnila tudi Fiat in Toyota. Ali se bo Renaultov predstavnik zavihtel vsaj tako visoko kot v izboru PAL 2012, bomo izvedeli prihodnje leto, računati pa kaže tudi na prenovljenega peugeota 308. Ta bo dobil nekaj lepotnih popravkov in čistejše motorje, zaradi svoje nišnosti in višjih cen pa bosta v kategoriji službeni avto leta kot stranska igralca nastopila tudi nova subaru impreza in prenovljeni volkswagen scirocco. Podrobnosti za zdaj še niso znane, je pa precej več kart razkritih v drugi skupini, pri malih športih terencih oziroma crossoverjih. Ti bodo dobesedno preplavili ponudbo na trgu in tudi izbor PAL. Ford bo namreč v Evropi začel prodajati model ecosport, katerega oblikovna posebnost je na zadek nameščeno rezervno kolo, pod kožo pa skriva učinkovite trivaljne bencinske stroje ecoboost. Trivaljni bencinarji bodo v ospredju tudi pri francoskih tekmecih: novih peugeotu 2008 in renaultu capturju, ki se tako oblikovno kakor tudi tehnično opirata na letošnja, številko manjša kandidata oziroma na peugeota 208 in renaulta clia. Pridružila se jima bosta še trax, Chevroletov tehnični dvojček opla mokke, in novi suzuki SX4, ki pa bi s precej večjimi merami v primerjavi z zdajšnjim modelom oziroma dolžino 4,31 metra in prostornejšo notranjostjo morda segel že kategorijo višje. Za dodatno popestritev bosta poskrbela prenovljena škoda yeti, zlasti pa cenovno zanimiva dacia duster.
Od enoprostorcev do električnih avtov
Novega citroëna C4 picassa napoveduje spomladi v Ženevi predstavljen 4,43 metra dolg koncept technospace. Z 98 grami obljublja rekordno majhne izpuste ogljikovega dioksida za ta avtomobilski razred vozil s klasičnim pogonom. Poleg prenovljene merive se nam bo pridružil še v zdajšnji generaciji drugič prenovljeni renault scenic, ki je bogatejši tudi za robustnejšo izvedbo xmod. Ali je potniški dostavnik lahko zanimiva alternativa klasičnim enoprostorcem, bomo znova poskušali ugotoviti na podlagi prenovljenega renaulta kangooja, ki je med drugim dobil varčnejše motorje s porabo od 4,3 litra in ki z daljšim servisnim intervalom napoveduje nižje stroške vzdrževanja. Nizke tekoče stroške lahko pričakujemo tudi od električno gnanih avtomobilov; morda bomo končno dočakali nissana leafa in ga ocenili v njegovi prenovljeni izvedbi z daljšim dosegom in dodelanim podvozjem. Gotovo pa bo zanimiv tudi kompaktni BMW i3.
Poslovni avto leta
V izboru PAL 2014 bomo končno lahko ocenili novega forda mondea, med novostmi pa je tudi nova generacija lexusa IS, ki je namesto dizelskega motorja pod oznako IS 300h dobila hibridni pogonski sklop 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika in električnega motorja. Med klasičnimi limuzinskimi kandidati oziroma skupaj z njihovimi karavanskimi izvedenkami bomo prihodnje leto pod drobnogled vzeli prenovljenega opla insignio, subaruja legacyja oziroma malce bolj terensko obarvano izvedbo outback, škodo superb ter celotno družino prenovljenih poslovnih volvov - limuzinskega S60, karavanskega V60 in športnega terenca XC60. Prav vsi so dobili malce osveženo podobo, med tehničnimi novostmi pa sistem nezasenčenih sprednjih žarometov, ki ne slepijo naproti vozečih voznikov, nekaj informacijske tehnologije modela V40 in sistem za zaznavanje kolesarjev. Gre za nadgrajen sistem zaznavanja pešcev, ki ob morebitni nevarnosti nesreče voznika na to opozori in po potrebi tudi samodejno zavira.
Podaljšana trojka, osveženi športni terenci
Poleg prenovljenih volvov se bosta s svojim premium predznakom za naslov bojevala tudi BMW serije 3 gran turismo, ki je v primerjavi z navadno trojko 200 milimetrov daljši, 81 milimetrov višji in 110 milimetrov radodarnejši v medosju, v notranjosti pa prostorsko primerljiv s serijo 5. Zaradi tega, pa tudi zaradi višje cene, ga bomo morda uvrstili celo razred višje. Na osnovi serije 3 lahko pričakujemo tudi novega kupeja in kabrioleta, ki pa bosta imela oznako 4, med kabrioletske kandidate pa bo zapeljal tudi opel cascada, 4,7 metra dolg štirisedežnik s platneno streho in astrino tehnično osnovo. Poslovne športne terence bodo zastopali novi ford kuga, ki je s 4,52 metra precej daljši od predhodnika in se s tem uvršča med večje predstavnike razreda, družbo pa mu bosta delala še drugič prenovljeni chevrolet captiva in manjši hyundai ix35, ki mu je prenova med drugim prinesla bolje uravnoteženo podvozje in dnevne LED-luči. Pestrost te kategorije bosta z enoprostorskimi barvami zaokrožila še nova kia carens in temeljito prenovljena toyota verso, ki je dobila precej bolj agresivno in všečno urezan sprednji del. Pri obeh je na voljo pet ali sedem sedežev.
Managerski avto leta
Po pravilih PAL se bodo prihodnje leto za naslov v kategoriji managerski avto leta drugič potegovali tudi letošnji novinci. To pomeni, da bomo vnovič ocenili prenovljenega BMW serije 7, lexusa GS in prenovljenega RX 450h ter mercedesa razreda E in G, prav tako pa range roverja, ki bo bogatejši za hibridno gnano izvedbo, in BMW serije 6 gran coupeja, ki se mu bo pridružila brutalna M-različica s prisilno polnjenim osemvaljnim strojem s 412 kilovati oziroma 560 konjskimi močmi. Med izrazito športne in razkošnejše kandidate bomo prvič uvrstili tudi prenovljenega porscheja panamero in novega maseratija quattroporta. Pregrešno privlačen italijan je v primerjavi s predhodnikom zrasel in v kabini pridobil več prostora, namesto atmosferskega osemvaljnega motorja pa ga poganja prisilno polnjen šestvaljni stroj prostornine treh ali 3,8 litra in z močjo 301 oziroma 390 kilovatov (409 oziroma 530 konjskih moči). Nestrpno pričakujemo tudi novega Mercedesovega zastavonošo oziroma novi razred S, ki bo zamenjal tako zdajšnji model kakor tudi razkošno limuzino ugaslega Maybacha. Predstavitev lahko pričakujemo kmalu, do konca redakcije pa oblikovne in tehnične podrobnosti še niso bile uradno razkrite. Bo pa avtomobil spet klasično oblikovan z izrazito veliko sprednjo masko in sodobnejšim, bolj zaobljenim zadnjim delom, medtem ko se bo v notranjosti kitil z velikim večnamenskim zaslonom, ki se bo razprostiral tako prek merilnikov kakor tudi sredinske konzole. Za varnost bo poskrbljeno z najsodobnejšimi pripomočki in sistemi, za udobje potnikov pa s sistemom aktivnega vzmetenja in prilagajanja njegovega delovanja glede na profil ceste tik pred vozilom.
Spet več limuzin
Audi bo odgovoril s prenovljenim A8, BMW pa poleg letos prenovljene sedmice še s prenovljeno petico in luksuznim terencem X5. V boj za naslov se bosta vmešala tudi prenovljeni jeep grand cherokee, ki je dobil nekaj oblikovnih sprememb in nov samodejni menjalnik z osmimi stopnjami prenosa namesto dozdajšnjega petstopenjskega, ter Volvo z oblikovno osveženimi modeli S80, V70 in XC70. Ti so dobili intuitivni sistem povezovanja sensus connected touch, sistem žarometov oziroma aktivni nadzor dolgih luči in sistem za zaznavanje kolesarjev, S80 pa v izvedbi D2 tudi varčnejši 1,6-litrski turbodizelski motor, ki po novem porabi le 4,1 litra goriva.