Ena, dva, tri,..., 17 in voilà! Zgornjega dela že ni več. Približno tako se je začelo spoznavanje z lepotico po imenu Cascada ob zlatih peščenih plažah Azurne obale, kjer se srečujejo ter uživajo mondeni, bogati in slavni. Popeljati jo v sloviti MonteCarlo je bilo seveda obvezno.
Cascada - več kot le naslednica astre twintop
Cascada - njeno ime v španščini pomeni slap - prihaja iz družine s pedigrejem, njen prastari oče je bil Adam Opel, stara strica sta slišala na imeni Kapitän in Rekord, njena najbližja sorodnica danes pa bi lahko bila Astra. O cascadi zdaj že vemo nekaj več. Gre za novi Oplov kabriolet - s platneno streho, dobršno mere elegance, luksuzno notranjostjo in dolžino 4,7 metra pa si želi biti nekaj več, nikakor torej zamenjava za astro twintop. Ta je imela trdo zložljivo streho, v dolžino pa jo je bilo za 23 centimetrov manj.
Konkurenca, ki je ni
Opel jo je od tega naziva želel oddaljiti tudi s povsem novim imenom, kar se spodobi za še en nišni avto v njihovi floti, ki naj bi poskrbel tudi za dvig ugleda znamke. Če si je astra twintop svoj kos pogače rezala med kompaktnimi kabrioleti kot so Renault megane CC, Peugeot 308 CC, VW golf in eos, želi biti cascada nekaj več. Prišla je kot alternativa premijskim kompaktnežem, kot sta denimo BMW 1 in Audi A3 in od katerih bo cenejša za 15 odstotkov, pogleduje pa tudi proti višji ligi kabrioletov, kjer so BMW 3, Mercedes E in Audi A5. Z njimi se spogleduje predvsem z velikostjo, od njih pa bo za skoraj tretjino cenejša.
Avto za vse dni v letu
Po besedah Oplovih inženirjev in „stvarnikov" novega vozila, je cascada vozilo za štiri in za vse letne čase. Platnu navkljub! Zanj so se odločili iz več razlogov, predvsem je cascada z njim bolj elegantna in lepša, proizvodnja takšne strehe je cenejša, kar nekaj pa so prihranili tudi pri teži. Trdo streho nad glavami potnikov namreč nadomešča zgolj 50 kilogramov platna z mehanizmom vred, zanj so uporabili magnezij in aluminij. Pritisk na gumb streho pospravi v vsega 17 sekundah in to kar med vožnjo tja do 50 kilometrov na uro. Ob nenadnih nalivih in premočnem soncu je tako dovolj le zmanjšati hitrost, na tem mestu pa je cascada skorajda brez konkurence.
Zanimiva tudi zaradi novega motorja
Ušesa kljub platnu nad glavo ne trpijo kaj dosti, saj je zvočna izolacija zelo dobra, vseeno pa je moč slišati prijetno basiranje novega štirivaljnega 1.6 turbobencinskega motorja SIDI, ki postreže s 125 kW (170 KM). Zanj Oplovci pravijo, da ima do 15 odstotkov več navora od konkurence, v času največjega pospeševanja pa postreže z 280 Nm. V cascadi bodo na voljo tudi šibkejši bencinarji (1,4 turbo z 88 in 103 kW (120 in 140 KM), dizelski in na vrhu 2.0 turbo motor z 200 KM.
Teža cascade naredi svoje pri porabi
Platformo so razvili povsem na novo, karoserija je močno ojačana, kar se pozna pri (ne)zvijanju karoserije in vodljivosti. Pozna pa se tudi pri teži, cascada namreč tehta 1.700 kilogramov. To vpliva na njeno porabo, ki se je na spoznavnih kilometrih z 1,6-litrskim turbo novincem sukala okoli desetih litrov, z bolj umirjenim križarjenjem pa pade za kak liter in pol.
Cene se začnejo pri okoli 26 tisočakih
Cascada je lahko edini avto pri družini, pravijo pri Oplu. To so podkrepili s številkami o prostornini prtljažnega prostora, ki ob dvignjeni strehi znaša 380 litrov, s podiranjem zadnjih sedežev pa se dvigne na 750 litrov. V njej lahko pri tem prevažate do 1,82 metra dolge predmete.
Osnovna različica cascade 1,4 88 kW, ki postreže tudi z nekaj premijskimi dodatki, bo v Nemčiji stala okoli 26 tisoč evrov, njena cena pa se lahko kaj hitro dvigne na 40 tisočakov. Pri nas bo vse jasno tik pred poletjem, ko pride tudi na naše ceste.
Še kaj o novemu "mainstream" kabrioletu s "premium" dodatki in vtisih med vožnjo pa si preberite v jutrišnji številki Financ.