Nemški proizvajalec avtomobilov BMW je prejšnje leto končal z rekordnimi številkami. Leto 2013 bo po besedah prvega človeka skupine BMW Norberta Reithoferja težje, saj je evropski trg še bolj slaboten, ohlaja se tudi kitajski trg.
Prodaja bo še rasla, dobiček ne
Pri napovedih za leto 2013 pa je bil Norbert Reithofer previdnejši; napovedal je enomestno rast prihodkov in podoben dobiček lanskemu ter doseganje od osem- do desetodstotne dobičkovne marže (lani 10,9 odstotka). Razloga za previdnost so še slabše gospodarske razmere v Evropi in politična nestabilnost na Kitajskem.
Kitajski trg se umirja in dozoreva
BMW je prodajo na Kitajskem lani povečal za 40 odstotkov, letos pa si je član uprave, odgovoren za prodajo in trženje, Ian Robertson upal napovedati le do desetodstotno rast. Dodal je, da kitajski trg počasi dozoreva in se spreminja. Povečuje se konkurenčnost, spreminja oblika prodaje, pojavlja se trg rabljenih vozil, ki ponuja nove priložnosti za prodajno mrežo.
Večja vlaganja, poplava novih modelov
Za prihodnjo rast - leta 2016 želi BMW svojo stoletnico zaznamovati s prodajo dveh milijonov avtov - bo proizvajalec povečal vlaganja v raziskave in razvoj. Letos bo za to namenil več kot štiri milijarde evrov, lani je 3,9 milijarde. Rezultat vlaganja bo prihod kar 25 novih modelov in različic v tem in prihodnjem letu. Od teh bo deset povsem nišnih, ki bodo vstopali v nove razrede in tako pridobivali nove kupce. Letos bodo na trg zapeljali denimo petvratni poslovni avtomobil BMW 3 gran turismo, kupejevska serija 4, športni M4, prihodnje leto pa še prvi enoprostorec active sports tourer in srednje velik športni terenec kupejevske oblike X4.
Z elektriko in trivaljnimi motorji do ciljev
Ob koncu leta bo BMW na večjih evropskih trgih začel prodajo nove podznamke BMW i s povsem električnim manjšim i3 in hibridnim športnikom i8. Sočasno bo v BMW in minije začel vgrajevati nove majhne in varčne trivaljne motorje, s katerimi želi do leta 2020 zmanjšati povprečen izpust ogljikovega dioksida na 99 gramov na kilometer. Lani je proizvajalec dosegel povprečen izpust 145 gramov, leta 2007 pa 210 gramov.
Nič z vlaganji v jugovzhodno Evropo
Našemu vprašanju, kako bo z napovedanimi vlaganji BMW v jugovzhodno Evropo, se je član uprave, odgovoren za proizvodnjo, Klaus Draeger izognil. Tiskovni predstavniki znamke so nam pojasnili, da je bila informacija o vlaganjih v tem delu Evrope, lani jo je objavil romunski časnik, neresnična. BMW bo letos vlagal le v tovarno na Kitajskem in Braziliji ter v prilagoditev nekaterih zdajšnjih tovarn.
Napišite svoj komentar
Opozorilo: po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Finance: Prijava
Prijavite se. Če še nimate podatkov za prijavo, namesto tega uporabite zavihek Registracija.
Pomoč pri prijavi: admin@finance.si
Finance: Registracija
Če podatke za prijavo že imate, namesto tega uporabite obrazec Prijava.
Z registracijo boste avtomatično prejemali bilten Novosti, ponudbe, ugodnosti in akcije Časnika Finance v vaš e-poštni nabiralnik.
Za dodatno pomoč nam pišite na admin@finance.si. Splošni pogoji so objavljeni na www.finance.si/pogoji.
Spoštujemo vašo pravico do zasebnosti!
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.