Odgovor:
Vaši dvomi so bili upravičeni predvsem v preteklosti. Danes pa hibridi postajajo tudi smiseln nakup in zato niso namenjeni samo ekonavdušencem. Seveda ni tako preprosto, hibridi imajo nekaj posebnosti, ki vam ustrezajo ali pa ne. Naredili smo primerjavo treh toyot auris. Toyoto smo izbrali zato, ker ima najdaljšo tradicijo na tem področju, ima tudi največ izkušenj in največje prodajne uspehe. Do zdaj so v svetu prodali že več kot tri milijone hibridnih toyot. Poleg tega pa Toyota za hibridne različice zahteva najmanjša doplačila, kar pomeni, da je primerjava tovrstnega pogona z drugima, bencinskim in dizelskim, pri Toyoti najbolj smiselna.
Primerjava treh avtomobilov
Za primerjavo smo torej vzeli tri toyote auris: hibridno, dizelsko in bencinsko. Hibridna je le ena, poganjata jo 1,8-litrski bencinski motor s 73 kilovati in elektromotor s 60 kilovati. Skupna moč sklopa je sto kilovatov (kilovati se tukaj ne seštevajo), povprečna poraba tovrstnega aurisa pa je le 3,8 litra bencina na sto kilometrov, trdi tovarna. Cena takšnega aurisa z opremo luna je, z odštetimi popusti, 18.990 evrov. Upoštevati pa moramo, da ima hibridni auris serijski samodejni menjalnik, dizelski in bencinski imata ročnega.
Za primerjavo smo hibridu postavili dizelskega aurisa 2.0 D4-D, ki zmore 91 kilovatov in v povprečju porabi 4,3 litra. Dizelski auris je za 1.040 evrov cenejši, opremljen pa je z opremo style, ki ima v primerjavi z opremo luna pri hibridu dodatno potovalni računalnik. Za konec pa še bencinski auris 1.6 style z najnižjo ceno 15.600 evrov, a tudi največjo porabo 5,7 litra in močjo 97 kilovatov, s katero bencinar sodi med hibrida in dizla.
Za primerjavo stroškov aurisov smo vzeli obdobje pet let in 75 tisoč prevoženih kilometrov. Pri distributerju Toyote so na podlagi izkušenj iz prejšnjih let določili izgubo vrednosti, torej dejanski strošek posameznega modela. Izračunali so, da je izguba v absolutnem znesku, zaradi najvišje cene, največja pri hibridu, ter najmanjša pri bencinarju, ki ima najnižjo nakupno ceno. V odstotkih hibridni auris izgubi najmanj, 43 odstotkov vrednosti v tem času, dizelski 45 in bencinski skoraj 47 odstotkov. Drugi največji strošek pri avtomobilu je gorivo. Na tem področju je hibridni auris najbolj ugoden, ker ima najmanjšo tovarniško porabo 3,8 litra (dizel porabi 4,3 litra), ki izniči tudi malce višjo ceno bencina v primerjavi z dizelskim gorivom. Bencinski auris je najbolj požrešen, v petletnem obdobju boste za gorivo zapravili 2.100 evrov več kot pri hibridu.
Auris hibrid je najcenejši tudi pri servisu, a razlike niso velike. Ko seštejemo vse skupaj, izpustili smo le zavarovanje avtomobilske odgovornosti in kaska, kjer so avtomobili med seboj primerljivi, se po teh merilih hibrid tudi stroškovno izkaže kot najbolj učinkovit. V petih letih boste imeli z njim 13.668 evrov stroškov, po tem času pa ga boste prodali za 10.800 evrov. Ob tem v paketu dobite tudi samodejni menjalnik, kar je lahko velika prednost, če si ga želite, ali pa slabost, če vas moti. Dobite tudi zelo tih pogonski sklop, ki zna kakšen kilometer prevoziti tudi zgolj z elektriko, ter seveda nekaj tehnične eksotike. Povsem klasičen dizelski auris vas bo stal slabih 200 evrov več. Precej cenejši bencinar pa bo zaradi velike porabe goriva in razmeroma največjega upada vrednosti najdražji.
Tako je v teoriji. V praksi pa številke držijo le, če avtomobil uporabljate predvsem v mestih in na krajših poteh, le delno pa na avtocestah. Za hibride, tudi za Toyotine, namreč velja, da je njihova poraba zelo majhna pri majhnih hitrostih, recimo v mestih. Na avtocesti pa prednosti električnega motorja zbledijo, saj je njegov učinek manjši, poraba pa zato večja. Če ste dolgoprogaš in veliko kilometrov naredite na avtocesti, je prava izbira dizelski auris. V nasprotnem primeru pa priporočamo nakup hibrida. Ne le zaradi ugodnega ekološkega, ampak tudi stroškovnega odtisa.