Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.
(Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih (Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih Elektrika je prihodnost, trenutno največji izziv pa je najti dobre mehanike, ličarje in druge tehnične poklice. Te v Porscheju Slovenija iščejo tudi v nekdanjih državah nekdanje Jugoslavije.
Slovenska Toyota ustvarila lastni car sharing, preizkuša ga v BTC Slovenska Toyota ustvarila lastni car sharing, preizkuša ga v BTC Podjetja v BTC Cityju lahko od danes uporabljajo storitev souporabe, najamejo lahko toyote ali lexuse, cene najema od devet evrov za uro do 48 evrov za osem ur s toyoto corollo. Najdražji lexus ES300h stane 19 oziroma 110 evrov za enak najem.

Ali se mi splača kupiti hibrida?

Čas branja: 2 min
20.03.2013  07:00
Vprašanje: Razmišljam o hibridu za razumen denar, recimo do 20 tisoč evrov, ker sem ekološko usmerjen in imam rad nove tehnologije. K-ljub temu pa se mi zdi, da so hibridi predragi za to, kar ponujajo, ter da ne izpolnijo obljub o manjši porabi in nižjih stroških lastništva. Mi lahko pomagate?

Odgovor:

Vaši dvomi so bili upravičeni predvsem v preteklosti. Danes pa hibridi postajajo tudi smiseln nakup in zato niso namenjeni samo ekonavdušencem. Seveda ni tako preprosto, hibridi imajo nekaj posebnosti, ki vam ustrezajo ali pa ne. Naredili smo primerjavo treh toyot auris. Toyoto smo izbrali zato, ker ima najdaljšo tradicijo na tem področju, ima tudi največ izkušenj in največje prodajne uspehe. Do zdaj so v svetu prodali že več kot tri milijone hibridnih toyot. Poleg tega pa Toyota za hibridne različice zahteva najmanjša doplačila, kar pomeni, da je primerjava tovrstnega pogona z drugima, bencinskim in dizelskim, pri Toyoti najbolj smiselna.

[A] 5004Untitled-7.1363723111.jpg

Primerjava treh avtomobilov

Za primerjavo smo torej vzeli tri toyote auris: hibridno, dizelsko in bencinsko. Hibridna je le ena, poganjata jo 1,8-litrski bencinski motor s 73 kilovati in elektromotor s 60 kilovati. Skupna moč sklopa je sto kilovatov (kilovati se tukaj ne seštevajo), povprečna poraba tovrstnega aurisa pa je le 3,8 litra bencina na sto kilometrov, trdi tovarna. Cena takšnega aurisa z opremo luna je, z odštetimi popusti, 18.990 evrov. Upoštevati pa moramo, da ima hibridni auris serijski samodejni menjalnik, dizelski in bencinski imata ročnega.

Za primerjavo smo hibridu postavili dizelskega aurisa 2.0 D4-D, ki zmore 91 kilovatov in v povprečju porabi 4,3 litra. Dizelski auris je za 1.040 evrov cenejši, opremljen pa je z opremo style, ki ima v primerjavi z opremo luna pri hibridu dodatno potovalni računalnik. Za konec pa še bencinski auris 1.6 style z najnižjo ceno 15.600 evrov, a tudi največjo porabo 5,7 litra in močjo 97 kilovatov, s katero bencinar sodi med hibrida in dizla.

Za primerjavo stroškov aurisov smo vzeli obdobje pet let in 75 tisoč prevoženih kilometrov. Pri distributerju Toyote so na podlagi izkušenj iz prejšnjih let določili izgubo vrednosti, torej dejanski strošek posameznega modela. Izračunali so, da je izguba v absolutnem znesku, zaradi najvišje cene, največja pri hibridu, ter najmanjša pri bencinarju, ki ima najnižjo nakupno ceno. V odstotkih hibridni auris izgubi najmanj, 43 odstotkov vrednosti v tem času, dizelski 45 in bencinski skoraj 47 odstotkov. Drugi največji strošek pri avtomobilu je gorivo. Na tem področju je hibridni auris najbolj ugoden, ker ima najmanjšo tovarniško porabo 3,8 litra (dizel porabi 4,3 litra), ki izniči tudi malce višjo ceno bencina v primerjavi z dizelskim gorivom. Bencinski auris je najbolj požrešen, v petletnem obdobju boste za gorivo zapravili 2.100 evrov več kot pri hibridu.

Auris hibrid je najcenejši tudi pri servisu, a razlike niso velike. Ko seštejemo vse skupaj, izpustili smo le zavarovanje avtomobilske odgovornosti in kaska, kjer so avtomobili med seboj primerljivi, se po teh merilih hibrid tudi stroškovno izkaže kot najbolj učinkovit. V petih letih boste imeli z njim 13.668 evrov stroškov, po tem času pa ga boste prodali za 10.800 evrov. Ob tem v paketu dobite tudi samodejni menjalnik, kar je lahko velika prednost, če si ga želite, ali pa slabost, če vas moti. Dobite tudi zelo tih pogonski sklop, ki zna kakšen kilometer prevoziti tudi zgolj z elektriko, ter seveda nekaj tehnične eksotike. Povsem klasičen dizelski auris vas bo stal slabih 200 evrov več. Precej cenejši bencinar pa bo zaradi velike porabe goriva in razmeroma največjega upada vrednosti najdražji.

Tako je v teoriji. V praksi pa številke držijo le, če avtomobil uporabljate predvsem v mestih in na krajših poteh, le delno pa na avtocestah. Za hibride, tudi za Toyotine, namreč velja, da je njihova poraba zelo majhna pri majhnih hitrostih, recimo v mestih. Na avtocesti pa prednosti električnega motorja zbledijo, saj je njegov učinek manjši, poraba pa zato večja. Če ste dolgoprogaš in veliko kilometrov naredite na avtocesti, je prava izbira dizelski auris. V nasprotnem primeru pa priporočamo nakup hibrida. Ne le zaradi ugodnega ekološkega, ampak tudi stroškovnega odtisa.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost

Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila...

AVTO
Posel
Posel (Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih 3

Elektrika je prihodnost, trenutno največji izziv pa je najti dobre mehanike, ličarje in druge tehnične poklice. Te v Porscheju Slovenija...

AVTO
Novice
Novice Slovenska Toyota ustvarila lastni car sharing, preizkuša ga v BTC

Podjetja v BTC Cityju lahko od danes uporabljajo storitev souporabe, najamejo lahko toyote ali lexuse, cene najema od devet evrov za uro do...

AVTO
Novice
Novice Evropa vodilna v car sharingu, posel se razvija tudi v Sloveniji

Danes predstavitev nove platforme souporabe vozil za podjetja v BTC Cityju, Toyota DriveMe. Preverili smo oblike in potencial souporabe v...

AVTO
Testi
Testi Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači 10

GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga...

AVTO
Testi
Testi Fordova zmagovalna formula

Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.

AVTO
Novice
Novice Zvezde Frankfurta, novi okoljski pritiski na cene avtov in mobilnost kot suženjstvo 4

Razburljiv avtomobilski teden poln pozitivnih in negativnih novic, privlačnih klasičnih in električnih novosti salona v Frankfurtu in...