Avto

Ali se mi splača kupiti hibrida?

Vprašanje: Razmišljam o hibridu za razumen denar, recimo do 20 tisoč evrov, ker sem ekološko usmerjen in imam rad nove tehnologije. K-ljub temu pa se mi zdi, da so hibridi predragi za to, kar ponujajo, ter da ne izpolnijo obljub o manjši porabi in nižjih stroških lastništva. Mi lahko pomagate?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.03.2013 07:00
Čas branja: 2 min

Odgovor:

Vaši dvomi so bili upravičeni predvsem v preteklosti. Danes pa hibridi postajajo tudi smiseln nakup in zato niso namenjeni samo ekonavdušencem. Seveda ni tako preprosto, hibridi imajo nekaj posebnosti, ki vam ustrezajo ali pa ne. Naredili smo primerjavo treh toyot auris. Toyoto smo izbrali zato, ker ima najdaljšo tradicijo na tem področju, ima tudi največ izkušenj in največje prodajne uspehe. Do zdaj so v svetu prodali že več kot tri milijone hibridnih toyot. Poleg tega pa Toyota za hibridne različice zahteva najmanjša doplačila, kar pomeni, da je primerjava tovrstnega pogona z drugima, bencinskim in dizelskim, pri Toyoti najbolj smiselna.

[A] 5004Untitled-7.1363723111.jpg

Primerjava treh avtomobilov

Za primerjavo smo torej vzeli tri toyote auris: hibridno, dizelsko in bencinsko. Hibridna je le ena, poganjata jo 1,8-litrski bencinski motor s 73 kilovati in elektromotor s 60 kilovati. Skupna moč sklopa je sto kilovatov (kilovati se tukaj ne seštevajo), povprečna poraba tovrstnega aurisa pa je le 3,8 litra bencina na sto kilometrov, trdi tovarna. Cena takšnega aurisa z opremo luna je, z odštetimi popusti, 18.990 evrov. Upoštevati pa moramo, da ima hibridni auris serijski samodejni menjalnik, dizelski in bencinski imata ročnega.

Za primerjavo smo hibridu postavili dizelskega aurisa 2.0 D4-D, ki zmore 91 kilovatov in v povprečju porabi 4,3 litra. Dizelski auris je za 1.040 evrov cenejši, opremljen pa je z opremo style, ki ima v primerjavi z opremo luna pri hibridu dodatno potovalni računalnik. Za konec pa še bencinski auris 1.6 style z najnižjo ceno 15.600 evrov, a tudi največjo porabo 5,7 litra in močjo 97 kilovatov, s katero bencinar sodi med hibrida in dizla.

Za primerjavo stroškov aurisov smo vzeli obdobje pet let in 75 tisoč prevoženih kilometrov. Pri distributerju Toyote so na podlagi izkušenj iz prejšnjih let določili izgubo vrednosti, torej dejanski strošek posameznega modela. Izračunali so, da je izguba v absolutnem znesku, zaradi najvišje cene, največja pri hibridu, ter najmanjša pri bencinarju, ki ima najnižjo nakupno ceno. V odstotkih hibridni auris izgubi najmanj, 43 odstotkov vrednosti v tem času, dizelski 45 in bencinski skoraj 47 odstotkov. Drugi največji strošek pri avtomobilu je gorivo. Na tem področju je hibridni auris najbolj ugoden, ker ima najmanjšo tovarniško porabo 3,8 litra (dizel porabi 4,3 litra), ki izniči tudi malce višjo ceno bencina v primerjavi z dizelskim gorivom. Bencinski auris je najbolj požrešen, v petletnem obdobju boste za gorivo zapravili 2.100 evrov več kot pri hibridu.

Auris hibrid je najcenejši tudi pri servisu, a razlike niso velike. Ko seštejemo vse skupaj, izpustili smo le zavarovanje avtomobilske odgovornosti in kaska, kjer so avtomobili med seboj primerljivi, se po teh merilih hibrid tudi stroškovno izkaže kot najbolj učinkovit. V petih letih boste imeli z njim 13.668 evrov stroškov, po tem času pa ga boste prodali za 10.800 evrov. Ob tem v paketu dobite tudi samodejni menjalnik, kar je lahko velika prednost, če si ga želite, ali pa slabost, če vas moti. Dobite tudi zelo tih pogonski sklop, ki zna kakšen kilometer prevoziti tudi zgolj z elektriko, ter seveda nekaj tehnične eksotike. Povsem klasičen dizelski auris vas bo stal slabih 200 evrov več. Precej cenejši bencinar pa bo zaradi velike porabe goriva in razmeroma največjega upada vrednosti najdražji.

Tako je v teoriji. V praksi pa številke držijo le, če avtomobil uporabljate predvsem v mestih in na krajših poteh, le delno pa na avtocestah. Za hibride, tudi za Toyotine, namreč velja, da je njihova poraba zelo majhna pri majhnih hitrostih, recimo v mestih. Na avtocesti pa prednosti električnega motorja zbledijo, saj je njegov učinek manjši, poraba pa zato večja. Če ste dolgoprogaš in veliko kilometrov naredite na avtocesti, je prava izbira dizelski auris. V nasprotnem primeru pa priporočamo nakup hibrida. Ne le zaradi ugodnega ekološkega, ampak tudi stroškovnega odtisa.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Prevozi
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev

Daimler Truck tovornjake znamke Fuso na Portugalskem izdeluje že od leta 1964. V tovarni v Tramagalu so v preteklosti nastajali tudi mitsubishiji L 200 pick-up, L 300 van in pajero.

FINANCE
Okolje & energija
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi

Še bolj bomo spodbujali obnovljive vire energije in učinkovito rabo energije, črpali bomo EU denar za prestrukturiranje premogovnih regij, občine bodo energetsko prenavljale javne stavbe

FINANCE
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb
Finance
omejevanje
Tanja Smrekar Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3

Predlogi novega zakona o gostinstvu bo nared sredi maja, sporoča ministrstvo za gospodarstvo; o kakšnih omejitvah se govori

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
Avto
AvtoJure Šujica Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami

Brezplačna storitev je porabnikom ponujala vpogled v stanje vozila ob uvozu, med drugim tudi podatek o tem, ali je bilo vozilo v trenutku uvoza poškodovano. Zakaj je bila storitev komaj dve leti po uvedbi odpravljena in kako lahko kupci pridejo do enakih oziroma bolj podrobnih podatkov?

FINANCE
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
Finance
PMI
Albina Kenda Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji

Po prvih ocenah je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI pokazala, da se je aprila evrsko gospodarstvo krepilo. Pogledali smo, kaj se skriva v podrobnostih.

FINANCE
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani!
Finance
jurij šimac
Jurij Šimac Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 3

Kako omejiti populistične nepremičninske ideje veseljakov iz Golobove vlade

FINANCE
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto
Finance
pokojnine
Lana Dakić Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5

"40 let delovne dobe ostaja," je komentiral pokojninsko reformo minister za delo Luka Mesec, o drugih ukrepih ni hotel govoriti