Distributer Toyote se je odzval na naš predlog in pripravil tri toyote s hibridnim pogonom, auris in prius. Za volane smo za tri dni posedli pet bralcev. Skupaj so prevozili več kot dva tisoč kilometrov in si med preizkusom pošteno izoblikovali mnenje o tej tehnologiji. Bralce smo izžrebali med vsemi, ki so izpolnili našo anketo o hibridih.
Po mestu gre skoraj zastonj
Aleš Rebec (desno), toyota auris hybrid:
Z avtom sem prevozil dobrih 500 kilometrov, največ po avtocesti. Tu me je pustil rahlo ravnodušnega, saj že ob pritisku na plin zaslišiš zvok motorja, ki daje vedeti, da z njim nisi glavni na levem pasu. Vrtljaje motorja začutiš tudi pod nogami in občutek te prisili, da popustiš pritisk na pedalu in se mu nekako podrediš. Zato avto kar kliče po varčni vožnji, ki je prijetna predvsem v mestu. Na to opozarjajo vsi kazalci, LCD-zaslon pa ponuja ogromno podatkov o trenutnem poteku vožnje. Samodejni menjalnik odlično opravlja svojo nalogo, poraba v mestu je celo manjša kot pri dizlih in bencinarjih. Večino časa se avto poganja samo na električni motor in za napajanje uporablja baterijo, ki smo jo pred tem napolnili z zaviranjem, tako da je vožnja po mestu tako rekoč zastonj. Povprečna poraba se nam manjša in dlje se lovimo po mestu in iščemo parkirno mesto, bolj se nam riše nasmešek na obrazu. Avto je tako primeren za mestne in primestne vožnje, rad ima tudi zastoje, ob katerih nam avtomatski menjalnik toliko olajša delo, da se kar veselimo naslednjega semaforja.
Prave prihranke prinese izposoja
Jernej Šetinc, toyota auris hybrid:
Z avtomobilom sem naredil približno 300 kilometrov. Na poti od Ljubljane do Brežic po avtocesti sem pri hitrosti med 120 in 140 kilometri na uro izmeril povprečno porabo šest litrov, zato menim, da takšen avto s samodejnim menjalnikom ni primeren za avtoceste. Vožnja po mestu pa je super zadeva. Če si pozoren in izkoriščaš elektriko, na primer za pomikanje od semaforja do semaforja in podobno, lahko veliko privarčuješ. Na splošno pa mislim, da sam hibrid ni optimalna zadeva glede na to, da poznamo električna vozila, ki imajo vse večji doseg, ali pa vozila na zemeljski plin (CNG), ki so zelo varčna in ekološko najmanj sporna. Razmišljanje bi moralo iti tudi v smeri izposoje avtomobila (car sharing), ki lahko stroške z avtom zniža tudi za polovico.
Varčnejši kot dizelski passat
Miloš Sluga, toyota prius:
S priusom sem dodobra izkoristil vse tri preizkusne dni, povprečna poraba pa je bila dobrih pet litrov. Tako sam kot znanci, ki so občasno prisedli v priusa, smo bili navdušeni nad izredno tihim delovanjem, nad preglednostjo vseh kazalcev na armaturni plošči in lego na cesti. Pogoste pa so bile pripombe v zvezi z zadnjimi sedeži, predvsem pritožbe nad trdoto in čudnim kotom sedenja. Za 30 tisoč evrov bi kabina lahko bila videti malo bolje. Če priusa z vso opremo primerjamo s passatom 2.0 TDI DSG, je cena podobna. V družbi se je vnela debata o tem: »Japonski deli naj bi bili precej dražji kot evropski, evropska vozila imajo veliko več pooblaščenih servisov, tako da je izbira večja, poraba pa je priusu hybridu vseeno kar precejšnja prednost.« Moj sklep: nad priusom sem navdušen. Ko bom zamenjal avto, bo moja odločitev nihala med hibridnim vozilom in vozilom z normalnim motorjem na dizelski pogon. Zanima me tudi, kako se vozi prius plug-in.
Motorja sta brezhibno usklajena
Danijel Zavratnik, toyota auris hybrid:
Na začetku me je presenetila nizka stopnja hrupa in tresljajev, tudi ob preklopu z električnega pogona in zagonu bencinskega motorja ni bilo opaziti večje razlike. Že po kakšnem dnevu voznik med vožnjo s svojimi čutili ne zazna več niti izklopa bencinskega pogona in preklopa na električni pogon. Prikazovalniki na armaturni tabli vozila so ergonomsko zelo dobro postavljeni in lepo vidni. Krmilna elektronika v kombinaciji s samodejnim menjalnikom odlično skrbi za brezhibne preklope med obema motorjema tako, da se med vožnjo tega ne opazi v voznih lastnostih. Ob nenadnih obremenitvah je poskrbljeno tudi za sočasno delovanje obeh motorjev, kar precej izboljša pospeške. Pri aurisu hybridu se občutno pozna manjša poraba goriva kot pri klasičnem bencinskem motorju, še zlasti pri jutranji vožnji po mestu s hladnim motorjem ali ob popoldanskih konicah. Po mestu sem brez težav imel porabo pet litrov na sto kilometrov, tudi ob umirjeni vožnji na avtocesti, pri hitrosti sto do 120 kilometrov na uro, se je poraba gibala na dobrih 5,5 litra. Za boljše rezultate - predvsem če se precej vozite po mestu - pa manjkata malo bolj zmogljiva baterija za vsaj pet kilometrov samostojne vožnje na električni pogon in možnost polnjenja na zunanji električni mreži. Avto prijetno preseneti še s pripomočki za parkiranje in vzvratno vožnjo ter dvojnim dnom prtljažnika, ki olajša delo z drobno prtljago.
Kot iz enega kosa
Dušan Rogelj, toyota prius:
Vizualni vtis je močan, avto je oblikovno »kot iz enega kosa«, še najbolj podoben masivnemu, a hkrati elegantnemu klinu. Nekje sem videl posnetke prvega priusovega modela, tisti se v primerjavi s tem zdi kot sploščena limuzina. Ko se usedeš v avto, začutiš kompaktnost, prikrito in nebahavo moč, zanesljivost na prvi pogled, varnost in udobje. Vožnja v eco izbiri je lagodna in dremava, speljevanje in pospeševanje nežni in poraba zmerna; v power pa je zelo živahna, avto tu pokaže svoje odlike: okretnost, natančnost vodenja, dobro lego in stabilnost. Povezana moč bencinskega motorja in električnega pogona brez težav premaguje vzpetine, navzdol pa pridno polni glavno baterijo. Po živahni, čeprav ne ravno športni vožnji, ti hibrid predloži »račun«, ki se dvigne na šest do sedem litrov goriva na sto kilometrov ..., kar je za precejšnjo maso vozila in tri potnike v njem še vedno v razumnih mejah.
Po mojih izračunih se nam je nakup tega prejšnjega priusa, uporabljamo ga kot družinski avto, po dobrih petih letih in pri 20 do 25 tisoč prevoženih kilometrih na leto splačal tudi zaradi majhne porabe goriva - med 4,9 in 5,7 litra na sto kilometrov. Naj dodam, da nisem kakšen varčevalni fanatik. Mislim, da v pretiranem varčevanju uživajo samo skopuhi.