Avto

Kupujem avto - hibrida

V Sloveniji lahko izbirate že med 29 različnimi modeli hibridov; z razvojem tehnologije so se njihove cene znižale, zato tudi prodaja hibridov počasi raste

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.03.2013 07:00
Čas branja: 2 min

Hibridi niso nova domislica, prvi je namreč na ceste zapeljal že leta 1900, izdelal pa ga je ustanovitelj znamke Porsche - +Ferdinand Porsche. Takratni hibrid s pomenljivim imenom sempre vivus (vedno živ) sta poganjala dva električna motorja in še dva enovaljna bencinska motorja, ki sta delovala kot generator energije za akumulatorje. Podobno, sicer precej bolj učinkovito, delujejo tudi današnji priključni hibridi.

Sempre vivus je ostal eden izmed redkih hibridov, tehnična revolucija pa je sledila predvsem razvoju bencinskih in dizelskih motorjev brez dodatne pomoči elektrike, ki imajo še danes daleč največji delež v avtomobilih. Konec devetdesetih let prejšnjega stoletja pa se je zamisel o hibridih spet zbudila s sicer manj znanim audijem duo, bolj glasno pa s prvo generacije toyote prius in honde insight, ki sta takrat še precej šibak elektromotor uporabljala za pomoč pri pogonu. Bencinski motor je bil zaradi dodatne pomoči lahko manjši in šibkejši, s tem se je zmanjšala poraba.

hibridni-avto-ss.1363711185.jpg.o.470px.jpg

Kombinirani hibridi

Pozneje se je tehnologija razvijala v smeri kombiniranih hibridov, kjer kolesa lahko poganja bencinski, električni ali oba motorja, ter zaporednih hibridov. Pri teh električni motor poganja kolesa, manjši bencinski motor pa deluje kot generator električne energije, ki poganja električni motor ali polni akumulatorje. Akumulatorji imajo v tem primeru, recimo pri oplu amperi, toyoti prius plugin, tudi zunanje polnjenje prek vtičnice, zato jih imenujemo tudi priključni hibridi.

[A] cc68Untitled-5.1363722989.jpg
Foto: Redakcija Financ

[A] 5e90Untitled-6.1363723018.jpg
Foto: Redakcija Financ

Pestra ponudba 29 modelov

Danes je ponudba hibridov različnih zasnov na trgu že zelo bogata, v Sloveniji lahko izbirate med 29 različnimi modeli. Največ od teh jih prihaja iz Toyotine hiše, pet toyot in pet luksuznih toyot oziroma lexusov. Z razvojem so upadle cene oziroma so se zmanjšala doplačila za to tehnologijo, zato tudi prodaja hibridov počasi raste. Na našem trgu je najcenejša toyota mali yaris s skupno močjo 72 kilovatov, ki porabi le 3,5 litra goriva na sto kilometrov, in stane 14.900 evrov. Zmogljivejši auris hibrid s stotimi kilovati in porabo 3,8 litra pa stane slabih 19 tisoč evrov.

Kombinirane dizelske hibride, torej kombinacijo dizelskega in elektromotorja, imajo Francozi v peugeotih 508 hybrid4, 508 RXH in 3008 hybrid4 ter citroënu DS5 Hybrid4. Poraba vseh po vrsti je manjša od štirih litrov in ponujajo skupno moč 147 kilovatov ter sodijo v srednji cenovni razred med 30 in dobrih 40 tisoč evrov.

V višjih razredih pa spet kraljujejo bencinski hibridi, izjema je le mercedes-benz E300hybrid z dizelskim motorjem. Močni bencinski hibridi so bili izdelani predvsem za ameriški trg, kjer kupci na tovrstne hibride stavijo zaradi moči in luksuza ter ekougleda, v manjši meri pa zaradi porabe, ki ne prinaša večjih prihrankov. BMW, zdaj že upokojeni X6 active hybrid, je tako ponujal 357 kilovatov moči, v povprečju je po tovarniških obljubah porabil deset, v praksi pa med 11 in 15 litri bencina. Manjši in varčnejši - predvsem šestvaljni hibridi - ++v luksuzne avte prihajajo šele v zadnjih letih (no, lexus jih ima v ponudbi dalj časa).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 2

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 1

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 2

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)