Avto

BMW ali deset tisoč evrov cenejši citroën

BMW X1 20d xDrive in citroën C4 aircross HDI150 exclusive

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.03.2013 22:30
Čas branja: 2 min

Kompaktni športni terenci so uspešnica, tudi med njimi pa nastajajo velike razlike v tehniki, uporabnosti in ceni. Primerjali smo športnega in tehnično odličnega BMW X1 in za kar deset tisoč evrov cenejšega citroëna C4 aircrossa. Na prvo žogo je prava izbira citroën, v podrobnostih pa zmaguje BMW.

BMW-X1-20d.1363203523.jpg.o.470px.jpg
BMW X1 je terenec po videzu, po lastnostih pa prinaša užitke predvsem na cesti, tudi na snegu.

Izbira med BMW in citroënom se je še pred leti zdela nesmiselna, zdaj pa so kupci manj zvesti, sledijo željam in tudi svojim zmožnostim, ki so seveda manjše kot pred leti. Vse več je zaljubljencev v športne terence, ti božajo čustva z avanturistično in modno obliko, hkrati obljubljajo uporabnost terenca in klasičnega avtomobila. Oboje znata tudi X1 in C4 aircross. Pri BMW kupec dobi oglate karoserijske robove, zelo nizko streho in razmeroma utesnjeno potniško kabino. Spredaj je BMW ergonomsko odličen, a namenoma tudi utesnjen. Zadnja dva pa grizeta kolena, če sta večjih mer, za njune glave pa se ravno še izide. Citroën je kljub 11 centimetrov krajši karoseriji bolj zračen od BMW, streha je višja, prostora je več, več je tudi predalov za drobnarije. Na področju ergonomije pa mu zamerimo previsoke prednje sedeže, materiali so manj imenitni. Prtljažnika sta v obeh primerih skromna - 420 (BMW) in 440 litrov (citroën), a povečljiva s podiranjem zadnje klopi.

29.410

evrov je tržna cena C4 aircrossa HDI150 exclusive.

39.372

evrov je redna cena X1 20d xDrive automatica.

BMW pri tehniki blesti

Pri tehniki pa se pošteno razhajata. BMW z dvolitrskim dizlom s 135 kilovati navduši s pospeški, prožnostjo, hitrim in mehkim samodejnim menjalnikom in še z lego na cesti, ki mu jo zavidajo tudi klasično zasnovani avti. Odličen je tudi štirikolesni pogon, ki stalno prilagaja razmerje moči na kolesih. Večjo zamero si zasluži pretrdo vzmetenje, ki slabo požira luknje. Tudi poraba je s 6,5 litra daleč od ugleda varčnih strojev, s katerim se ponaša BMW.

Manj užitkov, več udobja v francozu

Citroën je udobnejši in tudi manj uživaški. Dizel s prostornino 1,8 litra in 110 kilovati zmore manj, a še vedno dovolj. Predvsem pa je za osem decilitrov varčnejši. Tudi pogonu ni kaj zameriti, je tudi preklopljiv med dvo- in štirikolesnim, tako prinaša prihranke pri porabi.

BMW dostopen le v osnovni različici

Pod črto je odločitev jasna. C4 aircross za manj kot 30 tisočakov ponuja več prostora, opreme in skromnejšo porabo. Na vseh področjih je soliden, večjih napak nima in tako ponuja dobro izbiro med kompaktnimi terenci. Kdor pa si od športnega terenca želi boljše tehnike in več užitkov, bo moral seči globoko v denarnico. Takšen X1 stane deset tisoč evrov več, pa še skromneje je opremljen. Edina pot do poceni uživaškega BMW je le akcijski X1 16d s 85 kilovati in le zadnjim pogonom. Ta je cenejši za krepkih 15 tisočakov.

citroen-C4-aircross-1-mm.1363203524.jpg.o.470px.jpg
Citroën C4 aircross je preprostejši, udobnejši in precej cenejši. Večjih napak nima, ne zna pa tako navdušiti kot drag BMW.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 3

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji