Kompaktni športni terenci so uspešnica, tudi med njimi pa nastajajo velike razlike v tehniki, uporabnosti in ceni. Primerjali smo športnega in tehnično odličnega BMW X1 in za kar deset tisoč evrov cenejšega citroëna C4 aircrossa. Na prvo žogo je prava izbira citroën, v podrobnostih pa zmaguje BMW.
Izbira med BMW in citroënom se je še pred leti zdela nesmiselna, zdaj pa so kupci manj zvesti, sledijo željam in tudi svojim zmožnostim, ki so seveda manjše kot pred leti. Vse več je zaljubljencev v športne terence, ti božajo čustva z avanturistično in modno obliko, hkrati obljubljajo uporabnost terenca in klasičnega avtomobila. Oboje znata tudi X1 in C4 aircross. Pri BMW kupec dobi oglate karoserijske robove, zelo nizko streho in razmeroma utesnjeno potniško kabino. Spredaj je BMW ergonomsko odličen, a namenoma tudi utesnjen. Zadnja dva pa grizeta kolena, če sta večjih mer, za njune glave pa se ravno še izide. Citroën je kljub 11 centimetrov krajši karoseriji bolj zračen od BMW, streha je višja, prostora je več, več je tudi predalov za drobnarije. Na področju ergonomije pa mu zamerimo previsoke prednje sedeže, materiali so manj imenitni. Prtljažnika sta v obeh primerih skromna - 420 (BMW) in 440 litrov (citroën), a povečljiva s podiranjem zadnje klopi.
29.410
evrov je tržna cena C4 aircrossa HDI150 exclusive.
39.372
evrov je redna cena X1 20d xDrive automatica.
BMW pri tehniki blesti
Pri tehniki pa se pošteno razhajata. BMW z dvolitrskim dizlom s 135 kilovati navduši s pospeški, prožnostjo, hitrim in mehkim samodejnim menjalnikom in še z lego na cesti, ki mu jo zavidajo tudi klasično zasnovani avti. Odličen je tudi štirikolesni pogon, ki stalno prilagaja razmerje moči na kolesih. Večjo zamero si zasluži pretrdo vzmetenje, ki slabo požira luknje. Tudi poraba je s 6,5 litra daleč od ugleda varčnih strojev, s katerim se ponaša BMW.
Manj užitkov, več udobja v francozu
Citroën je udobnejši in tudi manj uživaški. Dizel s prostornino 1,8 litra in 110 kilovati zmore manj, a še vedno dovolj. Predvsem pa je za osem decilitrov varčnejši. Tudi pogonu ni kaj zameriti, je tudi preklopljiv med dvo- in štirikolesnim, tako prinaša prihranke pri porabi.
BMW dostopen le v osnovni različici
Pod črto je odločitev jasna. C4 aircross za manj kot 30 tisočakov ponuja več prostora, opreme in skromnejšo porabo. Na vseh področjih je soliden, večjih napak nima in tako ponuja dobro izbiro med kompaktnimi terenci. Kdor pa si od športnega terenca želi boljše tehnike in več užitkov, bo moral seči globoko v denarnico. Takšen X1 stane deset tisoč evrov več, pa še skromneje je opremljen. Edina pot do poceni uživaškega BMW je le akcijski X1 16d s 85 kilovati in le zadnjim pogonom. Ta je cenejši za krepkih 15 tisočakov.