4,66 metra je dolg mitsubishi outlander.
4,57 metra je dolga honda CR-V.
4,69 metra je dolg hyundai santa fe.
Avtomobilske znamke v želji po vse večjem ulovu zadnje čase ribarijo v več ribnikih. S kompaktnimi terenci se denimo bojujejo v lastnem in še za stopničko višjem razredu. Primerjava dokazuje, da delno lahko lovijo večje tekmece, za sabo pa puščajo prostor in priložnosti za manjše tekmece.
Proizvajalci avtomobilov so se v zadnjih desetih letih zaradi pozitivnega odziva kupcev močno usmerili v razred športnih terencev. Ta zdaj ni več nišni, saj trg polnijo športni terenci v skoraj vseh velikostnih razredih, med njimi pa se vse bolj brišejo meje, kar je sicer značilno tudi za klasično oblikovane avtomobile. Za novodobne športne terence so na splošno značilne zelo cestne lastnosti, bolj preprosta zasnova, marsikateri izmed njih zna gnati le en kolesni par in tudi ugodne cene.
Trg se je začel polniti, cenovne vojne so tu. Zaslužke pa ustvarjajo predvsem tisti, ki si v okviru razredov ustvarjajo majhne niše. Najvidnejši primer so kompaktni športni terenci, ti so začeli preraščati velikostne meje razreda, radi bi ribarili v svojem ribniku in še v za razred večjem. Sedijo na dveh stolih torej, a stola se nekoliko majeta.
Razreda se srečujeta
Običajne mere kompaktnih terencev so med 4,3 in 4,5 metra, srednjerazredni pa merijo od 4,55 do 4,7 metra in več. Res je, so precej skupaj, a njihovo velikost določajo tudi širina in višina, prostornost potniške kabine, ne nazadnje tudi odraslost tehnike in pogona.
Honda med kompaktnimi in srednjimi
Zgoraj opisani mejni primer kompaktnega športnega terenca velja za še zelo svežo hondo CR-V, ki je v osnovi dolga 4,57 metra in na glas razmišlja o kupcih obeh razredov - kompaktnega in srednjega. Res je, orjaški 589-litrski prtljažnik je na ravni razreda višje, tudi tehniki ni kaj zameriti. Štirikolesni pogon je povsem samodejen. Prav tako ne pušča možnosti fiksne razdelitve moči v razmerju 50 proti 50 med obema osema.
Avto z 2,2-litrskim turbodizlom in 110 kilovati je tih, močan in s porabo 6,5 litra dovolj varčen. Zatakne pa se pri prostoru v potniški kabini, ta je v prednjem in zadnjem delu v širino vidno bolj utesnjena kot pri terencih razreda višje. Zadnja klop je sicer radodarna s prostorom za kolena, manjka pa prostora in zračnosti za volanom. Po tej plati je CR-V še vedno kompaktni športni terenec z razred večjim nahrbtnikom (prtljažnikom). Cena 28.490 evrov za dobro opremljen CR-V z dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom je primerna, več ne. Starejši in nekaj manjši tekmeci so cenejši do štiri tisočake, nekateri so tudi dražji.
Qashqai ima jasno mesto, +2 sili višje
Nissan qashqai 1.6 dci acenta 4wd pa je s ceno 26.090 evrov od honde cenejši za dobra dva tisočaka, a ponuja tudi nekaj manj vsebine. Kot predstavnik nekaj let stare šole je qashqai še zelo jasni kompaktni športni terenec. Dolg je 4,33 metra, kompaktne pa so tudi mere kabine in 400-litrskega prtljažnika. Zato je qashqai zelo okreten in prijazen v mestih, zaradi zasnove je pregleden, razen skozi majhno zadnje steklo. Večje ambicije pa ima za 21 centimetrov daljši in dva tisočaka dražji sedemsedežni qashqai +2, ki je dejansko pravi tekmec honde CR-V.
Qashqai kljub priletnosti ponuja dober paket, predvsem ima zelo dobre cestne vozne lastnosti, zamerimo mu le posreden volan, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom qashqai še vedno ponuja nekaj terenskih sposobnosti. Ne ustraši se kolovoza, manjših vzpetin in tudi lažjega terena, kaj več pa tudi zaradi premajhne oddaljenosti od tal ne zmore. Po tej plati zaostaja za bolj dodelano hondo, ki je bolj dinamična in natančna, a nekoliko prečvrsto vzmetena. V kabini je za odtenek imenitnejša, čeprav podobno pusta kot qashqai.
Qashqajev le 1,6-litrski turbodizel preseneti z zelo živahnimi 96 kilovati, brez težav sledi dvo- in večlitrskim strojem, in zmerno motorno žejo 6,2 litra, honda je spila osem decilitrov več.
Polne mere imajo le večji
Oba kompaktneža sta dobra in racionalna izbira, njuni prednosti sta tudi okretnost in ugodna cena. Prostornost bo zadoščala večini kupcev. Kdor pa želi športnega terenca polne prostornosti, vsaj v kabini, pa kompromisna honda CR-V ali qashqai +2 vseeno ne bosta zadoščala. Moral bo poseči razred višje, denimo po mitsubishiju outlanderju ali hyundaiu santa feju.
Razkošni hyundai
Azijca za dober paket opreme in pogona zahtevata dobrih 30 tisočakov, za ta denar pa ponujata predvsem prostornejšo in zračnejšo potniško kabino. Pri santa feju je ta v najbogatejšem paketu posebno prestižna in prijetna. Pričaka vas lična dvobarvna armaturna plošča, značilno široka sredinska konzola z dosegljivimi stikali in precej majhnim zaslonom. Bistvo pa je udobje santa feja, ko gre za vzmetenje, sedeže in sam občutek, da res sedite v za razred večjem avtomobilu, kot sta honda CR-V in qashqai (le prtljažnik je s 516 litri manjši kot v hondi). To omogoča skoraj 4,7 metra zunanje dolžine, mere pa prinašajo tudi dodatnih 200 kilogramov v primerjavi s hondo in mitsubishijem, zato santa feju dodatna moč, 2,2-litrski dizel ima 145 kilovatov, pride zelo prav. So pa konji žejni, potrebujejo vsaj osem litrov na sto kilometrov. Hyundai ima edini med tekmeci stalni štirikolesni pogon, ima pa dodatno možnost zaklepa polovičnega razmerja moči med obema osema. Kot drugi terenci je tudi santa fe predvsem cestni terenec, ki razvaja predvsem na daljših vožnjah in se spogleduje že s prestižnimi terenci.
Zadošča santa fe za 33 tisočakov
Če je santa fe polno opremljen, stane 44.490 evrov, a ponuja najmočnejši dizel, samodejni menjalnik, usnje na sedežih in cel kup dodatkov. Racionalnejša izbira je paket opreme style in ročni menjalnik (ta je kar štiri tisočake cenejši od samodejnega, razlog so večji izpusti in davki pri avtu s samodejnim menjalnikom) za 33 tisoč evrov. Kar veliko denarja, a novi santa fe je postal resnično dober avto.
Okrogli outlander...
Podobno dober vtis je pustil japonec močno zaokroženih karoserijskih robov - mitsubishi outlander. Ta je s 4,66 metra zunanje dolžine povsem primerljiv s santa fejem, v kabini je podobno zračen, nekaj bolj preprost, a prijeten in domač. Outlander navduši predvsem z udobnimi sedeži in vzmetenjem, podobno zračnostjo kot santa fe in prostorno zadnjo klopjo. Prtljažnik pa je glede na dolžino precej skromen, le 477-litrski, in ima visok nakladalni rob. Pod pokrovom se je znašel že znani 2,2-litrski dizel s 110 kilovati, ki po živahnosti skoraj lovi močnejšega in težjega santa feja. Motor je tudi zelo prožen, se razmeroma rad vrti, zmerno pije (od sedem do osem litrov), le bolje bi bil lahko zvočno zatesnjen.
... je med najcenejšimi
Adut mitsubishija pa je še cena, dizel s štirikolesnim pogonom in nekaj luknjami v opremi invite+ (kolesa so le 16-palčna, v opremi ni povezave bluetooth) stane le 28 tisoč evrov. Paket intense+ ponuja več opreme in dodatna dva sedeža v prtljažniku za 31.490 evrov - tudi poštena cena. V vsakem primeru ima outlander dober štirikolesni pogon s funkcijo eco za manjšo porabo in možnostjo zaklepa 50: 50 med obema osema, zdi se tudi nekaj bolj robusten od santa feja, čeprav z res terenskim pajerom nima kaj dosti skupnega.