Avto

Majhni bi radi sedeli na dveh stolih

Kompaktna nissan qashqai in hondo CR-V smo soočili s srednjerazrednima hyundaiem santa fejem in mitsubishijem outlanderjem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.02.2013 22:30
Čas branja: 5 min

4,33 metra je dolg nissan qashqai, qashqai +2 je za 21 centimetrov daljši.

4,66 metra je dolg mitsubishi outlander.

4,57 metra je dolga honda CR-V.

4,69 metra je dolg hyundai santa fe.

Avtomobilske znamke v želji po vse večjem ulovu zadnje čase ribarijo v več ribnikih. S kompaktnimi terenci se denimo bojujejo v lastnem in še za stopničko višjem razredu. Primerjava dokazuje, da delno lahko lovijo večje tekmece, za sabo pa puščajo prostor in priložnosti za manjše tekmece.

Proizvajalci avtomobilov so se v zadnjih desetih letih zaradi pozitivnega odziva kupcev močno usmerili v razred športnih terencev. Ta zdaj ni več nišni, saj trg polnijo športni terenci v skoraj vseh velikostnih razredih, med njimi pa se vse bolj brišejo meje, kar je sicer značilno tudi za klasično oblikovane avtomobile. Za novodobne športne terence so na splošno značilne zelo cestne lastnosti, bolj preprosta zasnova, marsikateri izmed njih zna gnati le en kolesni par in tudi ugodne cene.

Trg se je začel polniti, cenovne vojne so tu. Zaslužke pa ustvarjajo predvsem tisti, ki si v okviru razredov ustvarjajo majhne niše. Najvidnejši primer so kompaktni športni terenci, ti so začeli preraščati velikostne meje razreda, radi bi ribarili v svojem ribniku in še v za razred večjem. Sedijo na dveh stolih torej, a stola se nekoliko majeta.

Razreda se srečujeta

Običajne mere kompaktnih terencev so med 4,3 in 4,5 metra, srednjerazredni pa merijo od 4,55 do 4,7 metra in več. Res je, so precej skupaj, a njihovo velikost določajo tudi širina in višina, prostornost potniške kabine, ne nazadnje tudi odraslost tehnike in pogona.

Honda med kompaktnimi in srednjimi

Zgoraj opisani mejni primer kompaktnega športnega terenca velja za še zelo svežo hondo CR-V, ki je v osnovi dolga 4,57 metra in na glas razmišlja o kupcih obeh razredov - kompaktnega in srednjega. Res je, orjaški 589-litrski prtljažnik je na ravni razreda višje, tudi tehniki ni kaj zameriti. Štirikolesni pogon je povsem samodejen. Prav tako ne pušča možnosti fiksne razdelitve moči v razmerju 50 proti 50 med obema osema.

Avto z 2,2-litrskim turbodizlom in 110 kilovati je tih, močan in s porabo 6,5 litra dovolj varčen. Zatakne pa se pri prostoru v potniški kabini, ta je v prednjem in zadnjem delu v širino vidno bolj utesnjena kot pri terencih razreda višje. Zadnja klop je sicer radodarna s prostorom za kolena, manjka pa prostora in zračnosti za volanom. Po tej plati je CR-V še vedno kompaktni športni terenec z razred večjim nahrbtnikom (prtljažnikom). Cena 28.490 evrov za dobro opremljen CR-V z dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom je primerna, več ne. Starejši in nekaj manjši tekmeci so cenejši do štiri tisočake, nekateri so tudi dražji.

honda-CR-V-2013-2-mm.1361992813.jpg.o.470px.jpg
Honda CR-V nastopa v dveh razredih, dejansko je to kompaktni športni terenec, razred više pa sega z orjaškim 589-litrskim prtljažnikom. Hondini aduti so še tehnika in vozne lastnosti.

Qashqai ima jasno mesto, +2 sili višje

Nissan qashqai 1.6 dci acenta 4wd pa je s ceno 26.090 evrov od honde cenejši za dobra dva tisočaka, a ponuja tudi nekaj manj vsebine. Kot predstavnik nekaj let stare šole je qashqai še zelo jasni kompaktni športni terenec. Dolg je 4,33 metra, kompaktne pa so tudi mere kabine in 400-litrskega prtljažnika. Zato je qashqai zelo okreten in prijazen v mestih, zaradi zasnove je pregleden, razen skozi majhno zadnje steklo. Večje ambicije pa ima za 21 centimetrov daljši in dva tisočaka dražji sedemsedežni qashqai +2, ki je dejansko pravi tekmec honde CR-V.

Qashqai kljub priletnosti ponuja dober paket, predvsem ima zelo dobre cestne vozne lastnosti, zamerimo mu le posreden volan, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom qashqai še vedno ponuja nekaj terenskih sposobnosti. Ne ustraši se kolovoza, manjših vzpetin in tudi lažjega terena, kaj več pa tudi zaradi premajhne oddaljenosti od tal ne zmore. Po tej plati zaostaja za bolj dodelano hondo, ki je bolj dinamična in natančna, a nekoliko prečvrsto vzmetena. V kabini je za odtenek imenitnejša, čeprav podobno pusta kot qashqai.

Qashqajev le 1,6-litrski turbodizel preseneti z zelo živahnimi 96 kilovati, brez težav sledi dvo- in večlitrskim strojem, in zmerno motorno žejo 6,2 litra, honda je spila osem decilitrov več.

nissan-qashqai-1.6dci-mm.1361992813.jpg.o.470px.jpg
Nissan qashqai je ostal majhen, okreten in razmeroma dostopen. Za 26 tisočakov ponuja odličen 1,6-litrski dizel in predvsem dobre cestne lastnosti. Na terenu se znajde slabše od honde in mitsubishija.

Polne mere imajo le večji

Oba kompaktneža sta dobra in racionalna izbira, njuni prednosti sta tudi okretnost in ugodna cena. Prostornost bo zadoščala večini kupcev. Kdor pa želi športnega terenca polne prostornosti, vsaj v kabini, pa kompromisna honda CR-V ali qashqai +2 vseeno ne bosta zadoščala. Moral bo poseči razred višje, denimo po mitsubishiju outlanderju ali hyundaiu santa feju.

Razkošni hyundai

Azijca za dober paket opreme in pogona zahtevata dobrih 30 tisočakov, za ta denar pa ponujata predvsem prostornejšo in zračnejšo potniško kabino. Pri santa feju je ta v najbogatejšem paketu posebno prestižna in prijetna. Pričaka vas lična dvobarvna armaturna plošča, značilno široka sredinska konzola z dosegljivimi stikali in precej majhnim zaslonom. Bistvo pa je udobje santa feja, ko gre za vzmetenje, sedeže in sam občutek, da res sedite v za razred večjem avtomobilu, kot sta honda CR-V in qashqai (le prtljažnik je s 516 litri manjši kot v hondi). To omogoča skoraj 4,7 metra zunanje dolžine, mere pa prinašajo tudi dodatnih 200 kilogramov v primerjavi s hondo in mitsubishijem, zato santa feju dodatna moč, 2,2-litrski dizel ima 145 kilovatov, pride zelo prav. So pa konji žejni, potrebujejo vsaj osem litrov na sto kilometrov. Hyundai ima edini med tekmeci stalni štirikolesni pogon, ima pa dodatno možnost zaklepa polovičnega razmerja moči med obema osema. Kot drugi terenci je tudi santa fe predvsem cestni terenec, ki razvaja predvsem na daljših vožnjah in se spogleduje že s prestižnimi terenci.

Zadošča santa fe za 33 tisočakov

Če je santa fe polno opremljen, stane 44.490 evrov, a ponuja najmočnejši dizel, samodejni menjalnik, usnje na sedežih in cel kup dodatkov. Racionalnejša izbira je paket opreme style in ročni menjalnik (ta je kar štiri tisočake cenejši od samodejnega, razlog so večji izpusti in davki pri avtu s samodejnim menjalnikom) za 33 tisoč evrov. Kar veliko denarja, a novi santa fe je postal resnično dober avto.

hyundai-santafe-2-mm.1361992813.jpg.o.470px.jpg
Novi santa fe je najbolj postaven in razkošen, tako po opremi, materialih kakor tudi po prostoru, razen v skromnem prtljažniku. Velikan je tudi težak, kar požrešen in ne več tako poceni kot nekoč.

Okrogli outlander...

Podobno dober vtis je pustil japonec močno zaokroženih karoserijskih robov - mitsubishi outlander. Ta je s 4,66 metra zunanje dolžine povsem primerljiv s santa fejem, v kabini je podobno zračen, nekaj bolj preprost, a prijeten in domač. Outlander navduši predvsem z udobnimi sedeži in vzmetenjem, podobno zračnostjo kot santa fe in prostorno zadnjo klopjo. Prtljažnik pa je glede na dolžino precej skromen, le 477-litrski, in ima visok nakladalni rob. Pod pokrovom se je znašel že znani 2,2-litrski dizel s 110 kilovati, ki po živahnosti skoraj lovi močnejšega in težjega santa feja. Motor je tudi zelo prožen, se razmeroma rad vrti, zmerno pije (od sedem do osem litrov), le bolje bi bil lahko zvočno zatesnjen.

mitsubishi-outlander-2.2DID-mm.1361992813.jpg.o.470px.jpg
Mitsubishi outlander je najmanj opazen, a sodi med boljše pakete. Za 28 tisočakov ponuja dober dizel, štirikolesni pogon, zelo prostorno in udobno kabino, a tudi skromen prtjažnik.

... je med najcenejšimi

Adut mitsubishija pa je še cena, dizel s štirikolesnim pogonom in nekaj luknjami v opremi invite+ (kolesa so le 16-palčna, v opremi ni povezave bluetooth) stane le 28 tisoč evrov. Paket intense+ ponuja več opreme in dodatna dva sedeža v prtljažniku za 31.490 evrov - tudi poštena cena. V vsakem primeru ima outlander dober štirikolesni pogon s funkcijo eco za manjšo porabo in možnostjo zaklepa 50: 50 med obema osema, zdi se tudi nekaj bolj robusten od santa feja, čeprav z res terenskim pajerom nima kaj dosti skupnega.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

22.01.2014
24.09.2015
FINANCE
Manager
Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov
Manager
PETER FRANKL
ManagerPeter Frankl Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov

Tomaž Vesel bi v evropski komisiji lahko prevzel nov resor za finančno medijsko podporo, mar ne?

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo

V živem laboratoriju bodo predstavljene novosti na področju trajnostnega razvoja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
ESG
Izzivi trajnostnega poročanja
ESGAna Ivančič Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
FINANCE
Dražbe
Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali
Dražbe
DražbeRedakcija Dražbe Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali

Katere počitniške nepremičnine se dajo trenutno kupiti na dražbah.