Avto

Z litrom nafte od Ljubljane do Kopra

Nemški Volkswagen je še pred nekaj leti na salonu v Katarju dražil s supervarčnim konceptom XL1, sedaj je ta postal resničnost. Še letos bo zapeljal med kupce, srkal pa bo le 0,9 litra nafte na sto kilometrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.02.2013 11:15
Čas branja: 1 min

Volkswagen se je dolgo držal nazaj pri energetsko učinkovitih avtomobilih. Doslej je stavil na sicer odlične dizle in bencinarje, v dobo hibridov pa resno vstopa šele letos. Pozen prihod je sicer običajen za nemškega proizvajalca, izjemne lastnosti pa prav tako. Zato novi XL1, ki je leta 2009 dobil konceptno, včeraj pa serijsko podobo ni presenečenje.

Dolg 3,89, visok 1,15 metra

Avto futuristične oblike odlikujejo izjemne lastnosti. Dolg je 3,89 metra, širok 1,66 metra in visok le 1,15 metra. Kljub razmeroma zajetnim meram, dolg je skoraj toliko kot volkswagen polo, ima v kabini prostor le za dva potnika. Oblika, ki je le spredaj še nekako podobna drugim volkswagnom, je v celoti podrejena doseganju rekordnega količnika zračnega upora, ki je s 0,189 najboljši med serijskimi avtomobili.

Prepolovljen motor 1,6 TDI + elektrika

Še bolj osupnejo tehnični podatki. XL1 poganja na pol prerezal 1,6 litrski TDI, torej 0,8 litrski dvovaljni turbodizel s 35 kilovati oziroma 48 konjskimi močmi in še 20 kilovatni električni motor. Skupna moč je 50 kilovatov oziroma 69 konjskih moči (ni napaka, dizelski in električni kilovati se pač ne seštevajo), ki znajo mali varčnež popeljati do 160 kilometrov na uro, do stotice pa pospešiti v 12,7 sekunde.

Povprečno 0,9, le z dizlom 2,2 litra

To so odlične številke, če upoštevamo, da je povprečna poraba XL1 le 0,9 litra na sto kilometrov. Prvih 50 kilometrov XL1 naredi zgolj na elektriko, baterije pa polnimo prek zunanjega polnjenja (plug-in). Preostalih 450 kilometrov naredimo z dizelskim motorjem z le desetlitrsko posodo za gorivo, ki ima povprečno porabo 2,2 litra.

Sto na uro s z 8,4 konji

Energetsko učinkovitost označuje tudi volkswagnova obljuba, da XL1 pri stalni hitrosti sto kilometrov na uro potrebuje le 6,2 kilovata moči. V električnem načinu pa vsak prevožen kilometer porabi 0,1 kilovatno uro električne energije. Kapaciteta baterije je 5,5 kilovatnih ur.

Kljub bateriji lažji od 800 kg

Učinkovitost ni le stvar pogona, ampak delno tudi zasnove XL1. Ta skupaj tehta 795 kilogramov, od tega šasija tehta 153, karoserija 230 kilogramov, pogon skupaj z baterijo pa 227 kilogramov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

03.06.2014
11.03.2015
16.04.2015
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.