Volkswagen se je dolgo držal nazaj pri energetsko učinkovitih avtomobilih. Doslej je stavil na sicer odlične dizle in bencinarje, v dobo hibridov pa resno vstopa šele letos. Pozen prihod je sicer običajen za nemškega proizvajalca, izjemne lastnosti pa prav tako. Zato novi XL1, ki je leta 2009 dobil konceptno, včeraj pa serijsko podobo ni presenečenje.
Dolg 3,89, visok 1,15 metra
Avto futuristične oblike odlikujejo izjemne lastnosti. Dolg je 3,89 metra, širok 1,66 metra in visok le 1,15 metra. Kljub razmeroma zajetnim meram, dolg je skoraj toliko kot volkswagen polo, ima v kabini prostor le za dva potnika. Oblika, ki je le spredaj še nekako podobna drugim volkswagnom, je v celoti podrejena doseganju rekordnega količnika zračnega upora, ki je s 0,189 najboljši med serijskimi avtomobili.
Prepolovljen motor 1,6 TDI + elektrika
Še bolj osupnejo tehnični podatki. XL1 poganja na pol prerezal 1,6 litrski TDI, torej 0,8 litrski dvovaljni turbodizel s 35 kilovati oziroma 48 konjskimi močmi in še 20 kilovatni električni motor. Skupna moč je 50 kilovatov oziroma 69 konjskih moči (ni napaka, dizelski in električni kilovati se pač ne seštevajo), ki znajo mali varčnež popeljati do 160 kilometrov na uro, do stotice pa pospešiti v 12,7 sekunde.
Povprečno 0,9, le z dizlom 2,2 litra
To so odlične številke, če upoštevamo, da je povprečna poraba XL1 le 0,9 litra na sto kilometrov. Prvih 50 kilometrov XL1 naredi zgolj na elektriko, baterije pa polnimo prek zunanjega polnjenja (plug-in). Preostalih 450 kilometrov naredimo z dizelskim motorjem z le desetlitrsko posodo za gorivo, ki ima povprečno porabo 2,2 litra.
Sto na uro s z 8,4 konji
Energetsko učinkovitost označuje tudi volkswagnova obljuba, da XL1 pri stalni hitrosti sto kilometrov na uro potrebuje le 6,2 kilovata moči. V električnem načinu pa vsak prevožen kilometer porabi 0,1 kilovatno uro električne energije. Kapaciteta baterije je 5,5 kilovatnih ur.
Kljub bateriji lažji od 800 kg
Učinkovitost ni le stvar pogona, ampak delno tudi zasnove XL1. Ta skupaj tehta 795 kilogramov, od tega šasija tehta 153, karoserija 230 kilogramov, pogon skupaj z baterijo pa 227 kilogramov.