Avto

Z litrom nafte od Ljubljane do Kopra

Nemški Volkswagen je še pred nekaj leti na salonu v Katarju dražil s supervarčnim konceptom XL1, sedaj je ta postal resničnost. Še letos bo zapeljal med kupce, srkal pa bo le 0,9 litra nafte na sto kilometrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.02.2013 11:15
Čas branja: 1 min

Volkswagen se je dolgo držal nazaj pri energetsko učinkovitih avtomobilih. Doslej je stavil na sicer odlične dizle in bencinarje, v dobo hibridov pa resno vstopa šele letos. Pozen prihod je sicer običajen za nemškega proizvajalca, izjemne lastnosti pa prav tako. Zato novi XL1, ki je leta 2009 dobil konceptno, včeraj pa serijsko podobo ni presenečenje.

Dolg 3,89, visok 1,15 metra

Avto futuristične oblike odlikujejo izjemne lastnosti. Dolg je 3,89 metra, širok 1,66 metra in visok le 1,15 metra. Kljub razmeroma zajetnim meram, dolg je skoraj toliko kot volkswagen polo, ima v kabini prostor le za dva potnika. Oblika, ki je le spredaj še nekako podobna drugim volkswagnom, je v celoti podrejena doseganju rekordnega količnika zračnega upora, ki je s 0,189 najboljši med serijskimi avtomobili.

Prepolovljen motor 1,6 TDI + elektrika

Še bolj osupnejo tehnični podatki. XL1 poganja na pol prerezal 1,6 litrski TDI, torej 0,8 litrski dvovaljni turbodizel s 35 kilovati oziroma 48 konjskimi močmi in še 20 kilovatni električni motor. Skupna moč je 50 kilovatov oziroma 69 konjskih moči (ni napaka, dizelski in električni kilovati se pač ne seštevajo), ki znajo mali varčnež popeljati do 160 kilometrov na uro, do stotice pa pospešiti v 12,7 sekunde.

Povprečno 0,9, le z dizlom 2,2 litra

To so odlične številke, če upoštevamo, da je povprečna poraba XL1 le 0,9 litra na sto kilometrov. Prvih 50 kilometrov XL1 naredi zgolj na elektriko, baterije pa polnimo prek zunanjega polnjenja (plug-in). Preostalih 450 kilometrov naredimo z dizelskim motorjem z le desetlitrsko posodo za gorivo, ki ima povprečno porabo 2,2 litra.

Sto na uro s z 8,4 konji

Energetsko učinkovitost označuje tudi volkswagnova obljuba, da XL1 pri stalni hitrosti sto kilometrov na uro potrebuje le 6,2 kilovata moči. V električnem načinu pa vsak prevožen kilometer porabi 0,1 kilovatno uro električne energije. Kapaciteta baterije je 5,5 kilovatnih ur.

Kljub bateriji lažji od 800 kg

Učinkovitost ni le stvar pogona, ampak delno tudi zasnove XL1. Ta skupaj tehta 795 kilogramov, od tega šasija tehta 153, karoserija 230 kilogramov, pogon skupaj z baterijo pa 227 kilogramov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

03.06.2014
11.03.2015
16.04.2015
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 1

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.