Avto

Kakšne avte vozijo direktorji

Zelo priljubljeni audiji in športni terenci

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.02.2013 22:30
Čas branja: 4 min

Kakšen avto je v teh časih primeren za šefa velike slovenske borzne družbe, banke ali zavarovalnice in kakšno sporočilo ta direktor daje vsem deležnikom s svojim avtom? Kako pomembni so statusni simboli, kot je nova pisarna, za menedžment slovenskih družb in kakšne bonitete imajo slovenski menedžerji v pogodbah?

tomazin-anthony3-ih.1361215379.jpg.n.240px.jpg
Anthony Tomažin, Terra Australis: »Če bi ta gospod bil lastnik NLB, bi precej drugače gledal na stroške in ne bi niti pomislil na nakup avtomobila v času, ko banki ne gre dobro. To je tipično slovensko ravnanje, gre za ostanke neke stare miselnosti in gospod sam gotovo ni kriv za to, da v tem sistemu takšno ravnanje šteje za dopustno.«

Po razkritju voznega parka nove uprave NLB - predsednik Janko Medja si je najel novega audija A6, član Nima Motazed pa je dobil novo limuzino s pogonom na vsa štiri kolesa, vredno 57 tisoč evrov - smo povprašali tudi druge družbe, v katerih je država pomembna ali vsaj delna solastnica, kakšne avtomobile vozi uprava, kdaj so nazadnje prenovili pisarne in kakšne so bonitete uprave. Čeprav so nekateri v preteklosti prejeli tudi državno pomoč, niso skromni pri bonitetah.

Priljubljeni so športni terenci

V voznem parku slovenskih menedžerjev državnih podjetij se največkrat znajdejo avtomobili znamke Audi, zelo priljubljeni pa so tudi športni terenci. Predsedniki uprav imajo navadno kakšno leto mlajšega in za razred boljšega jeklenega konjička od preostalih članov uprave.

Med vprašanimi družbami imajo najnovejši avtomobil (letnik 2013) v upravi Petrola, BMW serije 5, v vrednosti 44 tisoč evrov brez davka, ki so ga kupili zaradi zamenjave ukradenega vozila. Predsednik uprave Petrola Tomaž Berločnik sicer vozi športnega terenca BMW X5, letnik 2010. Nad terenci je navdušena tudi Triglavova uprava. Predsednik uprave Matjaž Rakovec vozi volkswagna touarega, letnik 2011, katerega nabavna vrednost je bila 57.700 evrov, člana uprave Andrej Slapar in Benjamin Jošar prav tako touarega (prvi je letnik 2010, Jošarju so avto kupili lani). Marica Makoter vozi Hondinega terenca v vrednosti 36.500 evrov, ki so ga kupili lani, Stanislav Vrtunski pa je dobil rabljenega mercedsa R320CDI iz voznega parka.

Mercator nima več audijev

V Mercatorju niso želeli razkriti, kakšen konkretno avtomobil vozi predsednik uprave Toni Balažič. Povedali pa so, da so lani in letos najeli 29 novih službenih vozil, ki so nadomestila stara. »Pravila uporabe službenih vozil smo konec lanskega leta, v skladu z varčevalnimi ukrepi, tudi zaostrili. Eden od ukrepov je znižanje vrednosti službenih avtomobilov, omejili pa smo tudi nabor znamk avtomobilov. Vozil znamke Audi tako ni več v naboru naših službenih vozil,« so pojasnili.

Na Slovenskih železnicah (SŽ) delavski direktor vozi mlajši avtomobil kot generalni direktor. Albert Pavlič ima namreč opla insignio, letnik 2011, medtem ko se Dušan Mes prevaža z audijem A6, letnik 2007.

Skobirjev najstarejši, brez avta Türk in Podobnik

Najstarejši avto vozi predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir. Njegov mercedes razreda E je namreč star deset let. Brez službenega vozila pa sta novopečeni direktor Elesa Vitoslav Türk in predsednik uprave Hita Drago Podobnik.

prijovic-irena-br.1361215379.jpg.o.470px.jpg
Irena Prijović, Združenje nadzornikov Slovenije: »Kakšen je primeren avto za predsednike uprav državnih družb, je vedno treba gledati v okviru posameznega podjetja, v kakšnih razmerah posluje, pa tudi kakšna je družbena percepcija. V zadnjih letih se je vrednostni sistem v družbi spremenil in na splošno je veliko stvari, ki so nam bile prej normalne, zdaj pa nanje gledamo kot na nepotreben luksuz. Z bonitetami in avtomobili mora biti seznanjen tudi nadzorni svet, saj so del pogodbe z upravo, in tako lahko tudi odloča o tem, kaj je primerno in kaj ne. Ne glede na splošno družbeno percepcijo pa se od najvišjih vodilnih pričakuje, da imajo primeren poslovni avto, ko prihajajo na pogajanja s partnerji, predstavljajo družbo pri pomembnih deležnikih družbe in službeno potujejo. A tu gre za najvišje vodilne oziroma določen krog posameznikov v sistemu družb. Podobno je tudi z razmišljanjem, ali potrebujejo voznika: menedžer na poti iz Ljubljane do Beograda lahko vso pot dela, se pripravlja na sestanke in telefonira in tudi zanj je varneje, da ima v takih primerih voznika.«

Direktorju SŽ prenovili pisarno za 10 tisoč evrov

Pri pisarnah so menedžerji bolj konservativni in od začetka krize večina svojih prostorov ni prenavljala. Izjema so v državnih Slovenskih železnicah, kjer so predlanskim za prenovo pisarne prejšnjega generalnega direktorja Gorana Brankoviča kupili za slabih 10 tisoč evrov opreme. V Zavarovalnici Triglav so pisarne prenovili leta 2009, po načrtih, pravijo, a stroškov prenove ne razkrivajo.

Seveda pa ne gre pozabiti prvih potez nekdanjega predsednika uprave Petrola Aleksandra Svetelška, ko je prenovil nekaj pisarn in sejno sobo za približno 30 tisoč evrov. Takrat, poudarjajo v Petrolu, je bila notranja oprema stara 32 let.

Precej nižji stroški reprezentance

Pri stroških reprezentance so se v večini podjetij pohvalili, da so jih v primerjavi z letom 2008 precej znižali. V Merkurju so jih lani glede na leto 2008 sklestili na le še slabih šest odstotkov. Koliko konkretno je to, niso razkrili. Na Darsu so lani imeli skoraj 15 tisoč evrov reprezentančnih stroškov uprave, kar je trikrat več kot leto prej. V zadnjih petih letih pa so največ zapravili leta 2009 pod vodstvom Tomislava Nemca, in sicer 45.418 evrov. Edini, ki lani ni imel stroškov reprezentance, je direktor TEŠ Franc Rosec.

V Pošti Slovenije so pojasnili, da stroškov reprezentance uprave ne vodijo ločeno od stroškov ostale reprezentance družbe, zato so posredovali skupni strošek reprezentance, ki v povprečju na leto znaša okoli 90 tisoč evrov.

Med bonitetami večinoma zavarovanja

Državna podjetja večinoma niso želela razkriti bonitet uprav v prejšnjem letu in so nas preusmerjala na letna poročila. V Merkurju in Žitu so denimo povedali, da so bonitete uprave poslovna skrivnost. Podjetja sicer med bonitete navadno prištevajo premije za različna zavarovanja (nezgodna, dodatna pokojninska, zavarovanje odgovornosti), uporabo službenega vozila, mobilnega telefona in prenosnega računalnika, izobraževanja, uporabo plačilnih kartic za plačilo službenih stroškov in podobno.

tabela

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
IKT
Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji
IKT
ZASEBNA 5G OMREŽJA
IKTPodpornik projekta Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji

Gre za naložbo v robustno omrežno infrastrukturo, ki je pripravljena na prihodnost in podpira trenutne in prihodnje potrebe po brezžični povezljivosti v proizvodnji in skladišču

FINANCE
IKT
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Vlagatelj Maks
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice 1

Trojica delnic, povezanih z bitcoinom, v zadnji polovici leta več kot 150 odstotkov v zelenem.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo

FINANCE
IKT
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
IKT
KIBERNETSKA VARNOST
IKTMiran Varga Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi

Več ko je virov, do katerih dostopa mobilna naprava, strožje mora biti varovana.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)