Torej o pravih »delavcih«, pri katerih veljajo pravila racionalnosti in uporabnosti, manj pa razkošja in ugleda blagovne znamke. Anketiranci ste na prvo mesto postavili predvsem kakovosten in dostopen servis, najpomembnejše vam torej je, da vaš delavec neutrudno in s čim manj okvarami nabira kilometre.
Cena šele na četrtem mestu
Ugotovitve ankete o dostavnikih so tudi drugačne kot pri naših prejšnjih anketah, ko ste bralci na prvo mesto postavljali predvsem ceno, porabo goriva in udobje. Vsak od vas je izbral tri najpomembnejša merila. Pri dostavnikih so bili najpogostejši odgovori kakovosten in dostopen servis, tovorni prostor dostavnika in poraba goriva. Za vse tri lastnosti je glasovalo več kot 50 odstotkov bralcev. Cena je pristala šele na četrtem mestu, z 49 odstotki glasov. Prilagodljivost in okretnost vašega dostavnika, kot kaže, sodi med manj pomembne lastnosti.
Polovica avto uporablja le za službo
Polovica anketirancev dostavni avto uporablja zgolj v službene namene, za prevoz tovora ali potnikov, če gre za potniški dostavnik. Skoraj 40 odstotkov bralcev pa svoj dostavnik uporablja tudi kot družinski avto, kar niti ni nenavadno. Znano je, da so dostavniki odlični predvsem zaradi izjemne prostornosti že v nižjih velikostnih razredih. V primeru velikih, šest- in veččlanskih družin, pa je velik potniški dostavnik pravzaprav edina prava rešitev prostorskih izzivov. Dobra desetina bralcev dostavnik uporablja tudi kot počitniško vozilo. Prav zaradi prostornosti ga je namreč razmeroma preprosto spremeniti v bivalnik ali pa vsaj spalnik v kampih.
Sanjate o mercedesu in volkswagnu
Ko smo vas spraševali po sanjskem dostavniku, ste nihali predvsem med znamkama Volkswagen in Mercedes-benz. Pri volkswagnu vas večina sanja o modelu multivan, luksuznemu enoprostorcu, ki je nastal na temelju dostavnega transporterja. Pri mercedes-benzu pa ste, zanimivo, razmišljali predvsem o največjem kombiju te znamke sprinterju, in ne o razkošnem vianu, ki je neposreden tekmec volkswagnu multivanu.
Cenite varčnost in varnost
Pri tehnoloških dosežkih proizvajalcev, ki so jih pri dostavnikih dosegli v zadnjih letih, najbolj cenite varčnejše motorje, vgrajen sistem za izboljšanje varčnosti (denimo start&stop), podaljšane servisne intervale, nižje stroške vzdrževanja, vse večjo vsestranskost avtomobilov, boljše udobje v kabini ter večji poudarek, ki so ga snovalci namenili vozniku. Cenite tudi vse boljšo varnost dostavnikov, ki so se začeli pojavljati tudi v vrhovih lestvic konzorcija EuroNCAP.
Pogrešate bolj privlačne oblike
Prepričani pa ste, da bi proizvajalci lahko naredili kaj več pri oblikovanju dostavnikov, da bi ti imeli še daljše servisne intervale, več serijske varnostne in udobnostne opreme, možnost pogona na prednja ali zadnja kolesa (to danes ponujajo le tri znamke) in tovarniško predelavo na avtoplin. Eden izmed obrtnikov si je zaželel tudi mercedes-benza sprinterja brez kabine. To bi si naredil sam ali pa naročil po svojih željah.
Nagrajenci!
Med tistimi, ki ste izpolnili tokratno anketo, smo izžrebali sedem nagrajencev. Od prve do tretje nagrade vam bomo podelili knjigo z naslovom Brezplačno, v kateri avtor Chris Anderson razkriva, kakšna bo prihodnost poslovne dejavnosti in kako izkoristiti brezplačno kot poslovno strategijo in ob tem zaslužiti. Od četrte do sedme nagrade pa brezplačno polletno naročnino na revijo Moje finance.
Iskrene čestitke vsem nagrajencem!
Miloš Kogej, Ljubljana
Tine Matko, Grosuplje
Samo Tekavec, Ljubljana
Marjan Petelin, Štanjel
Tadeja Butinar, Črni Kal
Andrej Zidarič, Ormož
Simon Smolak, Prevalje
Kako obrtniki kupujejo avto?
Drago Klenovšek, mercedes-benz sprinter
Moj sprinter je moje življenje. V tem hipu je sicer na tritedenskem bolniškem dopustu. Potrebuje namreč zamenjavo pragov, blatnikov, dela nosilcev in še kaj. Star je že 17 let in bo v celoti obnovljen, kar si tudi zasluži. Je rumene barve, podobnega imajo gasilci in poštarji. Čeprav so napisi za dejavnost strojne instalacije na njem zbledeli, kljub temu pleni pozornost oziroma je prepoznaven. Če je recimo parkiran pred gostilno, rad pritegne policiste - ti mislijo, da sem kaj popil. A pozneje vselej spoznajo, da se motijo, ker pač ne pijem. S sprinterjem sva za različna društva opravljala tudi humanitarne dejavnosti, kot so selitve, prevoz oblačil in drugih predmetov.
Gregor Lisec, opel vivaro
Z vivarom sem zelo zadovoljen, ima zelo majhno porabo od osem do devet litrov, kar se mi zdi ugodno glede na to, da se vozim na precej kratke razdalje. Res je sicer, da avta nikoli ne obremenim, prevažam predvsem lažje tovore. Zadovoljen sem tudi z motorjem in prostorom, pogrešam pa boljše sedeže z več stranske opore, tu si delno pomagam z naslonom za roke, in boljšo oblazinjenostjo. Moj vivaro bi bil tudi bolj uporaben, če bi imel manjšo odprtino v pregradi med tovornim in potniškim delom. Prevažam namreč preproge, ki so včasih tudi daljše od treh metrov, zato bi mi takšna odprtina občasno prišla prav. Večjih okvar do zdaj ni bilo, s tega vidika sem z avtomobilom zelo zadovoljen. Teži me le slabo popravilo pločevine, ki sem ga pred leti prepustil nepooblaščenemu serviserju, ki ga ni več na trgu. Danes mi pokrov motorja zaradi slabo opravljenega dela že rjavi. Kaj pogrešam? Pravzaprav nič posebnega, saj sem kupil osnovni model. No, ja, ko bom kupoval naslednji kombi, si bom omislil CD ali MP3, v tem imam namreč še kasetar.
Aleš Možina, opel vivaro
Z vivarom sem na splošno zadovoljen, za ceno okoli 16 tisoč evrov bi od takšnega avtomobila težko pričakoval več. Sprašujem se le, kdaj bo prišel nov model, saj je ta že kar star in bi ga rad zamenjal. A tega v avtomobilskih salonih ne povedo, tudi na Mercedesu niso, ko sem kupoval novega vita. Tri mesece za tem, ko sem se odpeljal z avtom, pa je prišel novi model. Pri vivaru sicer ni vse brez napak, pri 180 tisoč kilometrih sem moral zamenjati sklopko. Menim, da gre za tovarniško napako, saj so imeli z okvaro težave tudi moji znanci, a na servisu niso priznali garancije. Svojega na servis vozim k znancu, saj se popravila loti takoj. Do pooblaščenih servisov sicer ne gojim večjih zamer, v Mostah sem bil zelo zadovoljen. Res so se potrudili zame, v nekaj dneh so iz Nemčije pripeljali vivara v daljši različici in z novim motorjem (tega žene veriga, jermenu ne zaupam), ker takšnega pač niso imeli v zalogi. S kranjskim servisom pa imam slabše izkušnje, fantje znajo samo odčitavati na računalniku, kaj je narobe z avtom. Pred oplom vivarom sem imel dva mercedesa vita. Po prvega sem se odpravil v ljubljanski salon v delovnem kombinezonu, pa so gledali kar skozi mene. Vsi so se ukvarjali s tistimi, ki so nosili kravate. Jo moram imeti tudi jaz, da mi boste postregli, sem jim navrgel in odšel po avto v Koper. Moj prvi vito dela še danes kljub 540 tisoč kilometrom na merilniku.