Avto

Okorni raček je postal labod

Mercedesu E nikoli ni nič resnega manjkalo, razen skladnosti. Zato je novi dobil zelo lepo sprednjo masko, zraven pa še boljšo varnostno in tehnično vsebino.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.02.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Prejšnji ni bil grd, prav lep pa tudi ne. Novi, oprostite, prenovljeni, pa se je brez dvoma prelevil v laboda. Štiri pravokotne žaromete so zamenjali novi, skriti za kapljičasto oblikovanimi stekli z LED-trakom v spodnjem delu. E je dobil še dve novi izbočeni maski (več spodaj), na novo urezane stranske poteze in precej prijetnejši videz kot okorni predhodnik. Manjše spremembe so zajele še zadek, ki se na sredini prtljažnih vrat končuje z ostrim robom. Še manj pa je sprememb v kabini. Ta je dobila nov volanski obroč, ohranila je tradicionalno in še vedno nekoliko okorno obliko ter odlično ergonomijo, pridobila pa nove sedeže in nekaj dodatnih funkcij. Videz kabine oziroma stopnja imenitnosti je kot doslej odvisna predvsem od opremljenosti.

Mercedes-E-1.1360869925.jpg.o.470px.jpg
Okorni mercedes E letnika 2009 se je s konkretno operacijo prednjega dela iz račka prelevil v prelepega in elegantnega laboda. Pri nas bo marca letos.

Varnost za vikati

Pomembno je, da je varnost vselej temeljita. Vsak E ima devet zračnih blazin ter sisteme ABS, ESP za nadzor stabilnosti, BAS za pomoč pri zaviranju v sili in proti trkom, ki zmore zaznavati nevarnost trka in nanj pripraviti potnike z zategovanjem varnostnih pasov, pomikom sedežev in volanskega obroča. Novi E zna tudi držati smer znotraj voznega pasu in ob nevarnosti trka z nasproti vozečim avtom še dodatno zavirati. V mestu ali kjerkoli drugje zmore zaznavati pešce in sam zavirati z vso silo do ustavitve, če jih voznik ne opazi. Pri hitrosti do 50 kilometrov na uro bo pešec odnesel celo kožo, pri višjih hitrostih pa meje postavlja fizika, zagotavljajo Mercedes-Benzovi inženirji. V križiščih pa s pomočjo kamer, ki spremljajo okolico avtomobila v kotu 360 stopinj, opazi vsiljivce tudi z desne ali leve in zna hitro ustaviti avto. Novih ali osveženih varnostnih sistemov je sicer 11, a zgoraj omenjeni so najbolj pomembni za izboljšanje varnosti, so prepričani pri tej nemški znamki.

Mercedes-E-armatura.1360869925.jpg.o.470px.jpg
V kabini so oblikovalci predvsem počivali, delali pa manj. Dobila je sicer nov volan in nekaj funkcij, zadržala pa je odlično ergonomijo in tudi bolj okorne oblike.

Za taksiste in zahtevne menedžerje

Pri motorjih izbira ne pušča odprtih želja, sega od dizelskega E 200 CDI s sto kilovati in ceno pod 40 tisočaki, tega bodo najbrž vzljubili predvsem taksisti, do brutalnega E 63 AMG s ceno prek 150 tisočakov. Mi smo po cestah v okolici Barcelone zapeljali novi E 400 s trilitrskim biturbo bencinarjem in 245 kilovati, ki znajo vse, od tihega teka prek prožnosti do silovitega pospeševanja ob polnem plinu. Takšen E do stotice skoči v 5,4 sekunde, poraba pa je raztegljiv pojem, od šest (tovarna obljublja 7,5 litra) do 13 in več litrov goriva. Bolj racionalna, a manj prijetna izbira je dizelski E 250 CDI s 150 kilovati, ki ima tišji, a še vedno slišen dizelski ropot, odločen navor 500 newtonmetrov in prijaznejši razpon porabe od slabih pet do osem litrov. V obeh primeri pa bodo potniki uživali v zelo udobnem vzmetenju in razkošni prostornosti na sprednjih in zadnjih sedežih.

Pohodite plin in recite mercedes-benz E 63 AMG S. Ob koncu stavka oziroma po le 3,6 sekunde boste že drveli s hitrostjo prek sto kilometrov na uro.

Najhitrejši ptič med limuzinami

Mercedesov labod se, če to dopušča denarnica, v različici E 63 AMG spremeni tudi v sokola selca - najhitrejšega ptiča svoje vrste. Hitrosti 320 kilometrov na uro, ki jo zmore najhitrejša ptica na svetu, sicer ne dosega, saj elektronika ustavi drvenje pri številki 250. Prestol med serijskimi limuzinami (in karavani) dosega z bolj vznemirljivimi številkami, denimo kar 430 kilovati moči iz 5,5-litrskega biturbo osemvaljnika v različici E 63 AMG S (E 63 AMG jih ima 20 manj) in silovitim pospeškom le 3,6 sekunde do sto kilometrov na uro, kar je tri desetinke hitreje kot audi RS6 in kar osem desetink hitreje kot BMW M5.

Konji se odrivajo z vsemi štirimi

Morda se razlike zdijo malenkostne, a za kupce najhitrejših limuzin sveta so to zelo pomembni podatki. Mercedesov sokol rekordne podatke dosega s številčnejšo (ima jih 25 več kot BMW in Audi) čredo pod prednjim pokrovom, izjemnim štirikolesnim pogonom 4matic, ki zna ogromno količino moči, na dobrem asfaltu seveda, v celoti spraviti na cesto. Pri sprintu pa mu pomaga tudi bliskoviti samodejni menjalnik 7Gtronic plus.

mercedes-AMG-2.1360869925.jpg.o.470px.jpg
Kombinacija, ki je ne najdeš na trgu. Karavanski E s skoraj tovornim 695- litrskim prtljažnikom, razkošno kabino in brutalnimi 430 kilovati. Ta »tovornjak« vas bo do sto kilometrov na uro izstrelil v 3,6 sekundah.

Zato z E 63 AMG S sledite ferrarijem

Ko se ujamejo vse tri sestavine, vas bo poln plin nalepil na čvrste in udobne usnjene sedeže, želodec se bo povesil od silnih pospeškov in kar 800 newtonmetrov navora, grmenje osemvaljnika pa bo pokonci spravilo vse dlake na telesu. S takšnim mercedesom boste brez težav sledili ferrariju 458 italia, lamborghiniju gallardu in porscheju 911 turbo. Vsi po vrsti so seveda rojeni športniki, ki obvladajo vse discipline športne panoge. Ne znajo pa tudi razvajati s prostorom, udobjem, kot to zmore E 63 AMG S. To je glavna odlika tega avtomobila in tudi razlog, zakaj bi si ga kdo omislil. Zna vse, in to odlično, seveda za visoko ceno prek 150 tisoč evrov.

NA OGLED

Klasični razred E se ne zmore več upirati oblikovnim smernicam, zato so štirje žarometi skriti pod lične kapjičaste luči, maski pa sta zdaj dve. Dinamična pri modelih avantgarde in sport z dvema odebeljenima prečnima letvama in ležečim Mercedesovim znakom na maski ali klasična pri classicu in eleganceu s tremi letvami in tradicionalno pokončno zvezdo na motornem pokrovu.

Mercedes-E-maska1.1360869925.jpg.o.470px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Dostopnost nepremičnin: rast plač v Ljubljani lani konkretno večja od rasti cen stanovanj
Finance
trg
Jurij Šimac Dostopnost nepremičnin: rast plač v Ljubljani lani konkretno večja od rasti cen stanovanj

Stanovanja v Ljubljani so bila lani dostopnejša kot v letu 2022, izhaja iz primerjave števila potrebnih neto plač za nakup 60 kvadratnih metrov velikega stanovanja.

FINANCE
Končuje se gradnja Novartisove tovarne v Ljubljani: kdaj jo bodo zagnali
Finance
naložbe v farmaciji
Petra Sovdat Končuje se gradnja Novartisove tovarne v Ljubljani: kdaj jo bodo zagnali

Verovškova ulica v Ljubljani postaja vse bolj farmacevtska ulica

FINANCE
Tragikomično: globe za izvajalce v zdravstvu po uredbi sicer višje, a ostajajo mrtva črka na papirju?
Finance
NADZOR V ZDRAVSTVU
Andreja Rednak Tragikomično: globe za izvajalce v zdravstvu po uredbi sicer višje, a ostajajo mrtva črka na papirju?

Pri zdravstveni ministrici niso našli rešitve za zagato, da ZZZS bolnišnicam, zdravstvenim domovom in koncesionarjem za prekrške ne more izreči glob v hitrem postopku. Bo v praksi postopkov bistveno manj, globe pa še vedno le minimalne – to pa je le 200 evrov za pravno in 50 evrov za odgovorno osebo?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
"Pripravimo se, kot da bo jutri vojna"
Finance
RUSIJA IN IRAN
Simona Toplak "Pripravimo se, kot da bo jutri vojna" 4

Kako se trgi odzivajo na Rusijo in iranski napad na Izrael? Je pri svarilih o splošni vojni ekonomiji čas tudi za zasebno vojno ekonomijo? Kaj se dogaja z vrednostmi zlata, švicarskih frankov in ameriških dolarjev?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)