Avto

Okorni raček je postal labod

Mercedesu E nikoli ni nič resnega manjkalo, razen skladnosti. Zato je novi dobil zelo lepo sprednjo masko, zraven pa še boljšo varnostno in tehnično vsebino.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.02.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Prejšnji ni bil grd, prav lep pa tudi ne. Novi, oprostite, prenovljeni, pa se je brez dvoma prelevil v laboda. Štiri pravokotne žaromete so zamenjali novi, skriti za kapljičasto oblikovanimi stekli z LED-trakom v spodnjem delu. E je dobil še dve novi izbočeni maski (več spodaj), na novo urezane stranske poteze in precej prijetnejši videz kot okorni predhodnik. Manjše spremembe so zajele še zadek, ki se na sredini prtljažnih vrat končuje z ostrim robom. Še manj pa je sprememb v kabini. Ta je dobila nov volanski obroč, ohranila je tradicionalno in še vedno nekoliko okorno obliko ter odlično ergonomijo, pridobila pa nove sedeže in nekaj dodatnih funkcij. Videz kabine oziroma stopnja imenitnosti je kot doslej odvisna predvsem od opremljenosti.

Mercedes-E-1.1360869925.jpg.o.470px.jpg
Okorni mercedes E letnika 2009 se je s konkretno operacijo prednjega dela iz račka prelevil v prelepega in elegantnega laboda. Pri nas bo marca letos.

Varnost za vikati

Pomembno je, da je varnost vselej temeljita. Vsak E ima devet zračnih blazin ter sisteme ABS, ESP za nadzor stabilnosti, BAS za pomoč pri zaviranju v sili in proti trkom, ki zmore zaznavati nevarnost trka in nanj pripraviti potnike z zategovanjem varnostnih pasov, pomikom sedežev in volanskega obroča. Novi E zna tudi držati smer znotraj voznega pasu in ob nevarnosti trka z nasproti vozečim avtom še dodatno zavirati. V mestu ali kjerkoli drugje zmore zaznavati pešce in sam zavirati z vso silo do ustavitve, če jih voznik ne opazi. Pri hitrosti do 50 kilometrov na uro bo pešec odnesel celo kožo, pri višjih hitrostih pa meje postavlja fizika, zagotavljajo Mercedes-Benzovi inženirji. V križiščih pa s pomočjo kamer, ki spremljajo okolico avtomobila v kotu 360 stopinj, opazi vsiljivce tudi z desne ali leve in zna hitro ustaviti avto. Novih ali osveženih varnostnih sistemov je sicer 11, a zgoraj omenjeni so najbolj pomembni za izboljšanje varnosti, so prepričani pri tej nemški znamki.

Mercedes-E-armatura.1360869925.jpg.o.470px.jpg
V kabini so oblikovalci predvsem počivali, delali pa manj. Dobila je sicer nov volan in nekaj funkcij, zadržala pa je odlično ergonomijo in tudi bolj okorne oblike.

Za taksiste in zahtevne menedžerje

Pri motorjih izbira ne pušča odprtih želja, sega od dizelskega E 200 CDI s sto kilovati in ceno pod 40 tisočaki, tega bodo najbrž vzljubili predvsem taksisti, do brutalnega E 63 AMG s ceno prek 150 tisočakov. Mi smo po cestah v okolici Barcelone zapeljali novi E 400 s trilitrskim biturbo bencinarjem in 245 kilovati, ki znajo vse, od tihega teka prek prožnosti do silovitega pospeševanja ob polnem plinu. Takšen E do stotice skoči v 5,4 sekunde, poraba pa je raztegljiv pojem, od šest (tovarna obljublja 7,5 litra) do 13 in več litrov goriva. Bolj racionalna, a manj prijetna izbira je dizelski E 250 CDI s 150 kilovati, ki ima tišji, a še vedno slišen dizelski ropot, odločen navor 500 newtonmetrov in prijaznejši razpon porabe od slabih pet do osem litrov. V obeh primeri pa bodo potniki uživali v zelo udobnem vzmetenju in razkošni prostornosti na sprednjih in zadnjih sedežih.

Pohodite plin in recite mercedes-benz E 63 AMG S. Ob koncu stavka oziroma po le 3,6 sekunde boste že drveli s hitrostjo prek sto kilometrov na uro.

Najhitrejši ptič med limuzinami

Mercedesov labod se, če to dopušča denarnica, v različici E 63 AMG spremeni tudi v sokola selca - najhitrejšega ptiča svoje vrste. Hitrosti 320 kilometrov na uro, ki jo zmore najhitrejša ptica na svetu, sicer ne dosega, saj elektronika ustavi drvenje pri številki 250. Prestol med serijskimi limuzinami (in karavani) dosega z bolj vznemirljivimi številkami, denimo kar 430 kilovati moči iz 5,5-litrskega biturbo osemvaljnika v različici E 63 AMG S (E 63 AMG jih ima 20 manj) in silovitim pospeškom le 3,6 sekunde do sto kilometrov na uro, kar je tri desetinke hitreje kot audi RS6 in kar osem desetink hitreje kot BMW M5.

Konji se odrivajo z vsemi štirimi

Morda se razlike zdijo malenkostne, a za kupce najhitrejših limuzin sveta so to zelo pomembni podatki. Mercedesov sokol rekordne podatke dosega s številčnejšo (ima jih 25 več kot BMW in Audi) čredo pod prednjim pokrovom, izjemnim štirikolesnim pogonom 4matic, ki zna ogromno količino moči, na dobrem asfaltu seveda, v celoti spraviti na cesto. Pri sprintu pa mu pomaga tudi bliskoviti samodejni menjalnik 7Gtronic plus.

mercedes-AMG-2.1360869925.jpg.o.470px.jpg
Kombinacija, ki je ne najdeš na trgu. Karavanski E s skoraj tovornim 695- litrskim prtljažnikom, razkošno kabino in brutalnimi 430 kilovati. Ta »tovornjak« vas bo do sto kilometrov na uro izstrelil v 3,6 sekundah.

Zato z E 63 AMG S sledite ferrarijem

Ko se ujamejo vse tri sestavine, vas bo poln plin nalepil na čvrste in udobne usnjene sedeže, želodec se bo povesil od silnih pospeškov in kar 800 newtonmetrov navora, grmenje osemvaljnika pa bo pokonci spravilo vse dlake na telesu. S takšnim mercedesom boste brez težav sledili ferrariju 458 italia, lamborghiniju gallardu in porscheju 911 turbo. Vsi po vrsti so seveda rojeni športniki, ki obvladajo vse discipline športne panoge. Ne znajo pa tudi razvajati s prostorom, udobjem, kot to zmore E 63 AMG S. To je glavna odlika tega avtomobila in tudi razlog, zakaj bi si ga kdo omislil. Zna vse, in to odlično, seveda za visoko ceno prek 150 tisoč evrov.

NA OGLED

Klasični razred E se ne zmore več upirati oblikovnim smernicam, zato so štirje žarometi skriti pod lične kapjičaste luči, maski pa sta zdaj dve. Dinamična pri modelih avantgarde in sport z dvema odebeljenima prečnima letvama in ležečim Mercedesovim znakom na maski ali klasična pri classicu in eleganceu s tremi letvami in tradicionalno pokončno zvezdo na motornem pokrovu.

Mercedes-E-maska1.1360869925.jpg.o.470px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 1

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.