Kombinacija je res nenavadna, kakšni urejeni ali togi nemški znamki, kakorkoli gledate na stvar, se ne bi mogla zgoditi. Francozom pa se je, kar ima dobro in slabo stran. Dobra je v raziskovalnem duhu, ki bo Peugeot ali njegove tekmece nekoč gotovo pripeljal do odličnih rešitev, slaba pa je v tem, da avto kot celota deluje nekoliko neusklajeno in nedodelano. Ideja sama je odlična, z nekaj dodelavami bo najbrž takšna tudi izvedba.
V praksi 508 RXH potrebuje nekaj privajanja, da ga vzljubiš. Zelo ugaja neslišno delovanje pri zagonu, takrat pač deluje le električni motor s 27 kilovati in sta speljevanje in pospeševanje neslišna, dokler zadošča energija iz akumulatorjev. Nato se vklopi stari znanec, dvolitrski turbodizel s 120 kilovati, ki tudi v težkem RXH deluje odločno.
Menjalniku se prilagajate, ne nasprotno
Med vožnjo zmoti cukajoč robotiziran ročni menjalnik. Če ste s stopalko za plin neusmiljeni, bo cukal kot za stavo, če boste nežni, bo skoraj neopazen, a počasen. Medtem se bo že napolnil akumulator in v mestnem ciklu bo električni motor pomagal ali pa bo kar prevzel pogon. Takrat bo tudi RXH lahko varčen, celo zelo varčen s porabo med štirimi in petimi litri. Ko boste spet na avtocesti, se bo elektrika umaknila dizlu, poraba pa bo zrasla na šest ali sedem litrov. Ko se ujamete v celoten ritem delovanja obeh motorjev, lahko vožnja postane svojevrsten užitek, tekma za čim manjšimi številkami o porabi na potovalnem računalniku. Ko potrebujete moč, pa oba stroja združita moči in suneta voznika in potnike v sedež, a le za kratek čas, dokler se ne izprazni baterija.
Občasno je pravi športni terenec
Ko delujeta oba stroja, je RXH, našminkan z videzom terenca, avto s štirikolesnim pogonom. To pride prav, ko se izkopavate iz snega, plezate po kakšnem krajšem kolovozu ali speljujete na blatno vzpetino. V takšnih primerih pridejo prav tudi dodatni štirje centimetri med voziščem in trebuhom avta. Terenska šminka torej ni le šminka, ima tudi uporabno vrednost. Ob končni oceni pa je treba upoštevati še resnično polno opremljenost RXH, ki ima serijsko vse, kar moramo predvsem pri Nemcih drago doplačevati. Potem postane tudi cena 43.300 evrov precej razumna za tako bogat, a žal še malo neusklajen paket.