Mazdi je s prvo generacijo mazde6 leta 2002 uspel skok v poslovni razred, druga je nekako zbledela, tudi zaradi visokih cen, tretja pa ima znova vonj prve. Je lahka, športna, zelo sodobna in igriva, vabi tudi njena cena od 21.290 evrov.
Mazda se je pri novi šestici, tudi pri drugih modelih, odločila za povsem svojo oblikovno in razvojno smer. Oblikovna je logična, ubirajo jo tudi drugi proizvajalci. Pri Mazdi se oblikovalski jezik imenuje Kodo, zanj pa so značilne petkotna sprednja maska in zelo razgibane poteze blatnikov.
Soliden bencinar
Tehnično pa je mazdina smer drugačna od tehnikov. Pri bencinskih motorjih so inženirji opustili misel na turbopolnilnik in raje, ker je to ceneje, močno dodelali klasične. Seriji sky activ-G (dvolitrski in 2,5-litrski) so povečali kompresijo do razmerja 14 proti ena in dosegli zelo ugodno porabo pod šest litrov. V praksi je dvolitrski motor s 121 kilovati porabil solidnih 7,5 litra, navdušil je s prijetnim zvokom in veseljem do vrtenja, manj pa s prožnostjo v nižjih vrtljajih.
Odličen dizel
Pri dizelskih motorjih, šestica ima 2,2-litrskega s 110 oziroma 129 kilovati, pa sky activ-D prinaša rekordno nizko kompresijo 14 proti ena in resnično zelo dobre lastnosti. Šestica pri obeh motorjih navdušuje s prožnostjo že pod 1.500 vrtljaji in vrtenjem čez 4.500. Ob tem je motor tih, uglajen in zelo varčen. Pri limuzini s 110 kilovati je poraba le 3,9 litra, karavan s 129 kilovati in samodejnim menjalnikom pa spije 4,9 oziroma manj kot šest v praksi.
Nova zasnova prinaša tudi zelo lahko gradnjo, šestica tehta le od 1.300 do 1.500 kilogramov, dobra ročni in samodejni menjalnik ter še nekaj drugih rešitev.
Varčuje, le pri užitkih ne
Šestica ima še nekaj drugih dobrih rešitev, denimo sistem i-Eloop, ki shranjuje elektriko, pridobljeno pri zaviranju, in ki jo porablja za pogon električnih naprav (prinesel naj bi za desetino manjšo porabo), po želji ima tudi radarski tempomat, sistem za opozorilo pri nenadni zamenjavi pasu in še kaj. Dobro je, da šestica ima te dodatke. Najpomembneje pa se zdi, da je zadržala zelo športno naravo, saj natančen volan in podvozje ter odzivni motorji kar vabijo med zavoje. Ostal je tudi davek pri udobju zaradi precej čvrsto nastavljenega podvozja.
Prostor v službi oblike
Ob vsej oblikovni drznosti pa ni razumljiva zadržanost pri oblikovanju armaturne plošče. Ta je povzeta iz mazde CX-5, njena črnina in preprosta oblika pa delujeta preresno. Kabino poživijo šele svetlo usnje na sedežih in letve v živahnejših barvah na armaturi. Zameriti gre tudi količini prostora za glave na zadnji klopi, ki je skromno odmerjen tako v limuzini kot v karavanu (s prostorom za kolena, še posebno v limuzini, sicer ni težav), tudi prtljažnika s 489 oziroma 522 litri ne sodita med največje. Je pa res, da je šestica enako seksi v obeh različicah.
Enaka cena za limuzino in karavan
Res je, petvratne šestice ni več, limuzina je zdaj dolga kar 4,87 metra (13 centimetrov več kot prejšnja), karavan pa 4,8 metra. Novost je tudi v tem, da imata obe šestici enako ceno 21.290 evrov za bencinarja 2.0i s 107 kilovati in opremo emotion ter 23.290 za osnovnega dizla CD150 emotion. Ni najcenejša na trgu. Je pa vsekakor eden najboljših poslovnih avtov ta hip, zato je cena zelo poštena.