Ceedova slovenska pot se je zdela kot salto mortale. Na začetku recesije je prvi ceed udaril s ceno pod deset tisočakov, zrasel v prodajne višave, nato omahnil za dve tretjini. Novi ceed je dražji vsaj za dva tisočaka, boljši pa je za štiri.
Številke sicer niso tako imenitne kot pred leti, lani sta novi in stari ceed skupaj pritegnila dobrih 900 slovenskih kupcev, pred leti pa kar 2.700. A slovenska Kia se tokrat ne vozi več po prodajnem toboganu, temveč s tako odličnim avtomobilom, kot je novi ceed, lahko stavi na stabilnejšo prodajno pot.
Dobra na vseh področjih
Res je, cena tudi v teh časih ne more biti edino merilo za dolgoročni uspeh. Avto mora imeti tudi dobro vsebino in pri novem ceedu je ta tako dobra, da preseneča. Privlačna oblika ceeda je le magnet, ki vabi kupce na testno vožnjo. Med njo pa ceed pokaže druge adute. Denimo zelo prostorno in lično urejeno potniško kabino, nad katero bodo navdušeni tudi zahtevni kupci, vajeni golfov, focusov in audijev A3. Armaturna plošča je primer lepe oblike, kakovostne plastike na videz in otip. Sredinska konzola je v opremi EX style naličena še z bleščečim klavirskim lakom, ta je resda pravi magnet za prah.
Hvalimo še prostorne predale med sedeži, udobne sedeže s solidnim oprijemom in dolgo sedalno površino, grajamo pa kopico stikal na volanu, preširoko sredinsko konzolo v delu kolen. Zadovoljna sta tudi potnika na zadnjih sedežih. Prtljažnik je nadpovprečno velik - 380 litrov.
Osnovni bencinar je prijeten sopotnik
Večinoma prijetna presenečenja ceed prinaša tudi v vožnji. Zanimal nas je predvsem osnovni, torej najdostopnejši bencinar 1.4 VVTI s 73 kilovati (100 konjskimi močmi), začuda pa je stroj prinesel dovolj živahnosti, zelo uglajeno in tiho delovanje ter povsem solidno motorno žejo - v povprečju je spil natanko sedem litrov. V prijetno celoto sodijo tudi zelo lahkoten menjalnik in volan, temu je mogoče odmerjati lahkotnost v treh stopnjah (oprema EX style), zelo dobro zvočno zatesnitev in udobno podvozje. Zahtevni pa bodo potarnali nad premalo natančnim volanskim mehanizmom, ki ponuja premalo informacij s ceste, slišnim pretikanjem prestav, premalo veseljaškim motorjem v višjih vrtljajih in še nad kakšno podrobnostjo.
Naložen z opremo za 15 tisočakov
Pri varnosti je Kia dobro opravila delo, serijsko je vgradila vse potrebno, osem zračnih blazin, ESP in ASR. Vsi ceedi imajo tudi klimatsko napravo, oprema EX style pa ponuja še parkirne senzorje, dvopodročno klimo, 16-palčna aluminijasta platišča, sedemletno garancijo in še kaj (to sicer delno poplačate z dragimi servisi). Takšen ceed z odštetimi popusti stane 15 tisočakov, to je ena izmed boljših ponudb na trgu.