Zmešnjava z avtomobilskimi razredi postaja pravilo, tudi za škodo. Že prejšnja octavia je bila na pol poti do poslovnega razreda, nova mu je še bliže. Če bo njena cena ostala razred nižje, ji slava ne uide.
Breme uspeha prvih dveh
Škoda ima pri octavii srečno roko in posluh lastnika Volkswagna. Leta 1996 je po dobrih 30 letih spanja spet zapeljala v svet kot avto na osnovi golfa, s ceno golfa ter z merami med golfom in passatom. Recept je bil dober, do zdaj so jih v več kot sto državah prodali 3,7 milijona.
Raztegnila se je do 4,69 metra
Tretja octavia je zato razumljivo obljubljala veliko dobrega. Zdaj vemo, da to drži. Stoji na koncernski prilagodljivi osnovi MQB, kot golf, leon ali audi A3. Po merah je spet oziroma še bolj oddaljena od trojice, v dolžino se je raztegnila za devet centimetrov - na 469 centimetrov, v širino pa za 4,5 centimetra.
Za skoraj 11 centimetrov daljša medosna razdalja ponuja precej razkošja v potniškem prostoru - tudi zadaj prostora za kolena zlepa ne zmanjka. Poglavje zase je s 590 litri prostornine prtljažnik, ob podrtih klopeh ponudi velikanskih 1.580 litrov. Samo mislimo si lahko, kaj vse bo od junija pogoltnila karavanska različica. Kljub rasti v vse smeri je octavia shujšala za dober cent, učinki so jasni.
Znani stroji iz golfa sedme generacije
Octavio bodo sprva poganjali štirje turbinsko podprti bencinski in dizelski motorji z močjo od 63 (1.2 TSI) do 132 (1.8 TSI) kilovatov. Voznik jim ukazuje prek ročnega pet- ali šeststopenjskega menjalnika ter avtomatskega DSG z dvema sklopkama. Najbolj varčen je 81-kilovatni (110 konjev) 1,6- litrski motor TDI z ekotehnologijo greenline. Ta naj bi na sto kilometrov porabil le 3,4 litra dizelskega goriva, z enim polnjenjem bi tako, po Škodinih obljubah, iz Ljubljane dosegli špansko Barcelono.
Dobro leži in blaži
Octavio smo spoznavali na vijugastih in ozkih cestah v okolici mesta Faro, kjer se je dobro izkazala. V zavojih se je ceste držala kot klop, cviljenje pa smo tako lahko pripisali sopotnikom, in ne gumam. Neravnine je pobirala brez težav, dobre zmogljivosti je pokazala tudi na odprtih cestah in kot taka zlahka zadovoljila tudi bolj dinamičnega voznika.
Prijetno in urejeno okolje
Armatura in celotna notranjost sta nas prepričali s kakovostjo, s prijetnimi materiali ter z dobro ergonomijo. Radio je prežvečil razne podatkovne nosilce. Do osempalčni LCD-informacijski zaslon na dotik smo hitro obvladali, sprehod po menijih je namreč precej preprost in se ga hitro naučimo.
Varnost brez pripomb
Tudi pri varnosti, serijski in doplačilni, ni odprtih vprašanj, saj ima čehinja devet zračnih blazin in zaves, po želji pa tudi sistem za preprečevanje nenamerne menjave pasu, opozarjanje na možnost naleta s samodejnim zavornim asistentom, samodejno ustavljanje v sili pri mestnih hitrostih, funkcijo večnaletnega zaviranja, ki po trčenju samodejno še vedno ustavlja vozilo ... Za doplačilo ima denimo tudi aktivni radarski tempomat, samodejnega prečnega in bočnega parkirnega asistenta, aktivne žaromete, panoramsko streho in zagon motorja brez ključa.