Avto

Kar zmore Audi, naredi tudi BMW

Tudi štirikolesno gnani BMW mora biti zabaven, zato so inženirji 60 odstotkov moči speljali na zadnji par.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
03.01.2013 22:30
Čas branja: 3 min

BMW je v preteklosti brezpogojno stavil na zadnji pogon, tekmec Audi pa je medtem zgradil ugled okoli imena quattro - najslavnejše oznake za štirikolesni pogon. Povsem zdrava diferenciacija, bi lahko rekli, vse dokler niso audiji začeli prehitevati BMW na zasneženih cestah proti smučiščem.

Zato so konec devetdesetih let v Münchnu pljunili v roke in se vrgli še v ta segment. Danes si lahko pri kar 66 avtih iz hleva BMW izberete model s štirikolesnim pogonom xDrive, le roadster Z4 se po cestah poganja le prek zadnjega para.

bmw

Pogonu ukazuje elektronika

Srce beemvejevega štirikolesnega pogona xDrive je elektronika, ki omogoča kar najboljši oprijem koles v različnih razmerah. Elektronika zato lahko zaznava dogajanje na cesti in se z razporeditvijo moči med sprednji in zadnji kolesni par odzove, še preden se vklopita sistem za nadzor zdrsa in uravnavanje stabilnosti. V kritičnih položajih, denimo pri podkrmarjenju, zna povsem odvzeti moč sprednjim kolesom in nasprotno. Razporeditev moči uravnava sklopka, ki v ovinkih avtomatsko izklopi sprednji pogon, in sicer zaradi boljše vodljivosti.

Prednje gnan, ko je treba

Prav tako sistem sam prepozna, kdaj avto parkiramo ali ostro zavijamo, takrat deluje le sprednji pogon. Podobno se dogaja pri hitrostih nad 200 kilometrov na uro, ko se začne sistem pregrevati. Sklopka samodejno preklopi na zadnji kolesni par, da se hidravlično olje v sklopki spet zadosti ohladi. Vnovičen vklop pogona vseh štirih koles je samodejen in nezaznaven.

Še bolj prefinjen sistem za X5 in X6

Novost in posebnost je še sistem dynamic performance control, na voljo je le v modelih X5M ter X6 in X6M. Ta omogoča še brezstopenjski prenos moči med zadnjima kolesoma. V zavoju zavira zadnje notranje, preostalim trem pa doda toliko moči več, kolikor se je izgubi pri zaviranju notranjega zadnjega kolesa v zavoju.

Najprej po cesti

Dovolj teorije! Štirikolesni pogon najbolje preizkusiš v slabih vremenskih razmerah, zato smo se odpravili na BMW-dogodek Winter Technic Drive v zasneženi avstrijski Sölden. Tam so nam pripravili celotno paleto xDrive BMW, od serije ena do sedem, in nas sprva dražili na razmočenih vijugastih cestah. Tu smo preizkušali različne nastavitve elektronike, ki uravnava zdrs in stabilnost.

BMW 650i kljub ogromno moči ni prinesel največjih užitkov na snegu. To je uspelo izjemno okretnemu

335i xDrive, malo manj pa majhnemu 120d. Najbolj suveren je bil na snegu BMW X3, medtem ko v orjaško sedmico sploh nismo sedli.

Nato še na sneg

Na zasneženi cesti in pozneje na ustvarjenem poligonu, napolnjenem s stožci tik ob smučišču, smo preizkušali še speljevanje, drsenje in druge vragolije na snegu. Preizkus je dokazal, da le dober pogon ni idealen v vseh razmerah, veliko pomagajo še nastavitve elektronike in delovanja menjalnika.

Učili so nas speljevati

Za uporabno rešitev pri speljevanju po klancu navzgor pri zelo spolzki podlagi je najbolje voziti v programu eco pro, v drugi prestavi samodejnega menjalnika, in nato čim prej menjati pri nizkih vrtljajih, da se kolesa ne zavrtijo v prazno. V tem programu je tudi stopalka za plin manj občutljiva ter bolj zvezno in počasi dodaja plin.

In zavirati

Na zasneženi cesti je dober trik tudi pri zaviranju s pomočjo elektronske ročne zavore. Ta zavira z največ 50 odstotki zavorne moči. Če imaš občutek na pedalu zavore in zaviraš ravno do meje vklopa sistema ABS, tudi brez elektronske zavore dosežeš najkrajšo možno zavorno pot.

Po poučnih vajah so nas spustili z vajeti, med stožce s polnim plinom in z več različnimi nastavitvami elektronike.

Če drsijo, drsijo prek zadnjih koles

V vsakem programu so BMW drseli prek zadnjih koles, predvsem pa so odlično grabili v sneg. V osnovni nastavitvi DSC (ta prinaša maksimalno stabilnost avtomobila) elektronika še vedno dovoljuje manjše zdrse. S postopnim izklapljanjem pa je teh seveda še več. Pri terenskih X5 in X6 pa tudi pri izklopljeni elektroniki še vedno deluje sistem tilt protection, ki zaznava nevarnost prevračanja. V tem primeru samodejno zavira, da stabilizira in prepreči prevračanje avtomobila.

Noro, kako gre v zasnežen hrib

Za volanom 650i s prek 300 kilovati je bilo kar strašljivo, kako hitro avto pospešuje v zasnežen klanec. Dejansko se je na zasneženi cesti odrival v hrib, grabil z vsemi štirimi kolesi, se boril z elektroniko, ki je vseskozi zavirala zdrse in vnovič spuščala salve moči h kolesom.

Največ zabave v trojki

Pa vseeno, 650i kljub ogromno moči ni prinesel največjih užitkov na snegu. To je uspelo izjemno okretnemu 335i xDrive, malo manj pa majhnemu 120d. Najbolj suveren je bil na snegu BMW X3, medtem ko v orjaško sedmico sploh nismo sedli.

Zgodovina štirikolesno gnanih BMW

[A] 6524Untitled-55.1357240734.jpg

1938 prvi BMW s štirikolesnim pogonom - model 326; izdelanih jih je bilo 3.225

[A] 2186Untitled-56.1357240760.jpg

1985 325ix, izdelanih 30 tisoč

[A] 21cdUntitled-57.1357240774.jpg

1991 525ix, izdelanih 10 tisoč

[A] 5628Untitled-58.1357240786.jpg

1999 X5, izdelanih 500 tisoč

[A] 12b2Untitled-59.1357240807.jpg

2000 serija 3, izdelanih 120 tisoč

[A] 875bUntitled-60.1357240814.jpg

2004 X3, izdelanih 610 tisoč

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

05.02.2014
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.

FINANCE
Manager
Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR
Manager
Vesolje
ManagerWorldcrunch / TCE Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR

Pri ameriški vesoljski agenciji pripravljajo misijo, v okviru katere bi na Zemljo pripeljali vzorce snovi s površja Marsa. A nekateri znanstveniki se sprašujejo, ali je to res pametna naložba.