Avto

Japonska grožnja evropski avtoindustriji

Evropska unija je z Japonsko začela pogajanja o prostotrgovinskem sporazumu, ki bo prinesel odpravo od deset- do 22-odstotne carine za vozila japonske proizvodnje

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.12.2012 22:30
Čas branja: 2 min

»Odprava carin za japonske avte lahko odnese od 35 do 73 tisoč evropskih delovnih mest in prinese le majhne pozitivne učinke,« svari evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA. V slovenski Mazdi se odprave carin veselijo, saj jim bo izboljšala položaj na trgu.

Novica o začetku pogajanj Evropske unije (EU) z Japonsko o prostotrgovinskem sporazumu, ta bi ob sprejetju odpravil desetodstotne carine na avtomobile in 22-odstotne na tovornjake, izdelane na Japonskem, je zbudila največ strahu pri evropskih avtomobilskih proizvajalcih, saj se bojijo nekdaj zelo močnih tekmecev iz Japonske.

Pridobili bodo predvsem Japonci

[A] 6adfUntitled-1.1354732550.jpg

Ta strah podpira analiza svetovalne hiše Deloitte, ki pravi, da bi se ob sprejetju sporazuma izvoz evropskih avtov na Japonsko do leta 2020 povečal za le 7.800 vozil. Izvoz japonskih avtomobilov (izdelanih na Japonskem) v Evropo pa bi se do omenjenega leta povečal za 443 tisoč vozil.

ACEA svari pred izgubo delovnih mest ...

To bi po besedah predstavnikov ACEA povzročilo izgubo od 35 do 73 tisoč delovnih mest v evropski avtomobilski industriji.

... in zahteva

V ACEA so ob začetku pogajanj EU z Japonsko vložili še zahtevo po odpravi tehničnih sprememb, ki jih morajo uvesti za prodajo na japonskem trgu, in po poenotenju obdavčitve majhnih avtomobilov, pri katerih imajo japonske znamke zdaj boljše pogoje na trgu. Uvoznih carin za evropske avte na Japonskem že doslej ni bilo.

Sporazum dober za Evropo

Evropski komisar za trgovino Karl de Gucht pa je pogajanj vesel, pravi, da lahko sporazum s tretjo največjo trgovinsko partnerico Evropi prinese dodatnih 400 tisoč delovnih mest in 0,8-odstotno rast BDP. Evropske avtomobilske proizvajalce poskuša ob tem pomiriti z besedami, da bo sporazum ratificiran šele čez štiri do pet let, v tem času pa bodo lahko okrepili konkurenčnost.

Korejci že uvažajo brez carin

EU je podoben prostotrgovinski sporazum že sklenila z Južno Korejo. Korejski znamki Kia in Hyundai pa zaradi odprave carin, tudi novih tovarn v Evropi in boljših avtomobilov, zadnjih nekaj let skokovito rasteta v prodaji.

Po japoncih poleg carin tolče še močan jen

Položaj japonskih znamk pa se zaradi vse ostrejše, predvsem korejske konkurence, močnega tečaja japonskega jena in uvoznih carin v zadnjih petih letih močno slabša. Na slovenskem trgu osebnih vozil so si japonske znamke še leta 2006 rezale 11,5-odstotni, lani osem-, letos pa le še 7,3-odstotni tržni delež.

Mazdi polovični upad

Zato se direktor slovenske Mazde Bogdan Žvanut, ki je v zadnjih nekaj letih zaradi omenjenih razlogov za polovico zmanjšal prodajo mazd v Sloveniji, veseli sporazuma o prosti trgovini. Čeprav ne pričakuje, da bi jim Mazda znižala cene sorazmerno s prihrankom, ki ga prinaša odprava carin. Še prej pa upa na upad tečaja jena, ki bi jim omogočil znižanja cen avtomobilov in večjo konkurenčnost na trgu. »Danes je evro vreden 107 jenov, normalno pa lahko poslujemo pri menjavi vsaj 120 jenov za evro,« dodaja Žvanut.

Druge japonske znamke so manj izpostavljene

Mazda avtomobile za evropski trg izdeluje le na Japonskem. Toyota, Nissan, Suzuki in Honda pa nekatere modele izdelujejo tudi v Evropi, zato jih carine manj obremenjujejo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
ESG
Izzivi trajnostnega poročanja
ESGAna Ivančič Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
FINANCE
Dražbe
Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali
Dražbe
DražbeRedakcija Dražbe Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali

Katere počitniške nepremičnine se dajo trenutno kupiti na dražbah.

FINANCE
Okolje & energija
Mervarjeva analiza: Električna energija v Sloveniji je med cenejšimi, omrežnina pa druga najcenejša
Okolje & energija
Električna energija
Okolje & energijaNataša Koražija Mervarjeva analiza: Električna energija v Sloveniji je med cenejšimi, omrežnina pa druga najcenejša 1

Razlog za morebitno krčenje in slabše rezultate velikih porabnikov električne energije niso visoke cene električne energije, ampak ohlajanje povpraševanja na glavnih trgih, meni šef Elesa Aleksander Mervar

FINANCE
Prevozi
Nova Scanijina delavnica v Kranju bo letno delala vsaj 330 servisnih ur
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Nova Scanijina delavnica v Kranju bo letno delala vsaj 330 servisnih ur

Nova servisna delavnica bo odprta le med tednom do 16. ure. Omogoča sočasno vzdrževanje šestih tovornih vozil, predstavniki Scanie pa ne izključujejo možnosti širitve.