Avto

Zelo nevarna ljubica

Zadnja generacija slovite športne ikone M5 je v marsičem močno različna od prejšnjih štirih generacij. Mišičnjak zna biti uglajen gospod; umirjen, nežen in celo skromen. Če pa ga razjezite, pločevinasti Mike Tyson sleče frak, pozabi na lepo vedenje in deli smrtonosne udarce.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.11.2012 22:30
Čas branja: 3 min

BMW oddelku M motorsport je kombinacija obeh svetov in nravi tega avta uspela odlično. M5 je namreč ohranil dvojno osebnost. Pravzaprav je še poudaril svojo gosposko in tudi divjo naravo, zadnja je seveda ostala pod strogim nadzorom številnih elektronskih pripomočkov. Le na enem področju jim je vidno spodletelo.

ms
Na dirkališču je M5 izjemno hiter, zabaven, zaradi teže tudi zahteven. Na navadnih cestah pa se je bolje prepustiti razkošju, grmenju in občasnim izbruhom moči.

V času, ko tudi športne limuzine vztrajno izgubljajo kilograme, se je novi M5 zredil za več kot sto, na celih 1.955 kilogramov, ki so opazni predvsem takrat, ko je to najmanj potrebno; pri ostri vožnji z izklopljeno elektronsko pomočjo.

Manjši, a še bolj divji stroj

Bistvo novega M5 je motor, ki mu prvič pomaga dihati turbo polnilnik. Stroj s 4,4 litra prostornine je manjši kot petlitrski v prejšnjem M5, ima samo osem, in ne več deset valjev, a zaradi turba ima več moči in precej več navora. V primerjavi s petlitrskim V10 v prejšnjem M5 prinaša za 30 odstotkov manjšo porabo goriva, le 9,9 namesto 14,8 litra in ob tem še precej odločnejše zmogljivosti.

plata

Dvostopenjski turbo polnilnik (twin scroll) namreč omogoča kar 420 kilovatov oziroma 560 konjskih moči in 680 newtonmetrov že pri 1.500 vrtljajih v minuti, kar v praksi pomeni, da M5 zelo odločno pospešuje že iz dizelsko nizkih vrtljajev, kjer je bil V10 še precej zaspan.

Zna vse, od nežnosti do brutalnosti

Izkušnja s tem strojem je izjemna. Po mestu se kotališ neslišno, motor daleč v ospredju tiho prede, ob nežnem menjavanju prestav sedemstopenjske avtomatike z dvema sklopkama motor vsakič zamolklo zagrmi, kar ti dvigne srčni utrip pri komaj 50 kilometrih na uro. Ob tem pozabiš, da je menjalnik prestavil že v peto, da deluje s komaj 1.500 vrtljaji, pa kljub temu na vsak dotik pedala za plin živahno premakne dvotonsko limuzino. Ko te takole razgreje, je jasno, kaj bo sledilo.

Spomladi ni bilo težav, teren - dirkališče Ascari na jugu Španije - je bil pripravljen na takojšnjo akcijo. Na navadnih cestah pa je M5 lahko zelo nevarna ljubica, ki te vseskozi sili v prepovedane reči. Najdemo podeželsko cesto, kjer se da v okviru omejitev pošteno uživati med zavoji.

avto
Urejena in športna kabina ima seveda nekaj M-posebnosti, denimo poseben in prijetno odebeljen volan M, aluminijaste stopalke, M-merilnike z izpisom do 330, manjšo prestavno ročico.

Kromirana obroba zračnika in logo M5 na prednjem boku sta že tradicionalna dodatka BMW z oznako M.

Številka 330 je tam le zaradi prestiža. Merilnik sicer utegne prilesti do številke 305, vprašanje je le, kje boste to preizkušali.

Zadek ni kričeč, pa vseeno tudi ne želi skriti, da gre za najmočnejšo petico. Glavne spremembe so spojler na zadku, štiri izpušne cevi in odbijač.

Motor ob grobem dodajanju plina zagrmi, zmeče prestave navzdol, se z veseljem zavrti v rdeče polje in te silovito prilepi na usnjen sedež - v 4,4 sekunde do sto kilometrov, pravi BMW. Le dobrih osem sekund pozneje pa M5 že preseže številko 200, smo izkusili na prvi vožnji spomladi. Potopimo ga v zavoj, sicer čvrsto nastavljeni M5 se nasloni na zunanji kolesi, pokaže svojo težo in daje jasno vedeti, da ni športnik, ampak zelo športna, a tudi težka in razkošna limuzina.

Adrenalin nadzira elektronika

Seveda gre kot po tirih, elektronika ne pušča zdrsov, kroti silovite izbruhe moči, avto pa ostaja stabilen, lahko vodljiv in predvidljiv. Ko se poigramo še z nastavitvami menjalnika (nastaviš lahko hitrost menjav, hitrejše so, bolj cuka sicer uglajeni menjalnik) in podvozja, M5 v najbolj športnem programu sport plus še bolj otrdi, vleče kot ponorel in se spremeni v skoraj superšportni avto, ki ga nazaj vleče le velika teža. S programom MDM si nastavimo še način delovanja sistemov ESP in ASR, v najbolj športnem načinu elektronika komaj še deluje, M5 pa se pri takem neodgovornem ravnanju spremeni v ponorelega Mika Tysona, ki odvrže frak in spusti vse zavore. Če nisi dovolj vešč z volanom, te hitro spravi s tira oziroma ceste, zabava pa se spremeni v kup zverižene pločevine.

Skriva hitrost, grize nespametne

Jasno, M5 ugrizne le ob izzivanju in nespametni vožnji. Če elektroniki pustite, da opravlja svoje delo, pa je zelo obvladljiv. Ob vsakem dodajanju plina je treba pozorno spremljati le iglo na merilniku hitrosti, ki se vzpenja s strašljivo hitrostjo v višave, kjer tudi elektronika ne more več kljubovati fizikalnim zakonom. Ko pa nekajkrat zaužijete slast brutalne moči, se umirite in začnete uživati tudi v drugih stvareh. Denimo odličnih in zelo udobnih sedežih, bogati opremi, majhni in odebeljeni ročici menjalnika, odebeljenem in oprijemljivem volanu, merilniku hitrosti, ki draži z izpisom številk do 330, ali pa v multifunkcijskem gumbu, ki vodi v svet neštetih nastavitev in informacij.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

24.05.2012
24.05.2012
29.04.2014
17.12.2014
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 1

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.