Nanj smo povabili štiri družine z otroki, te smo izžrebali med tistimi, ki so izpolnile našo anketo, in še tri po velikosti podobne, a v drugih lastnostih precej različne družinske avtomobile: praktično in športno mazdo5, imenitnega in tehnično odličnega mercedes-benza razreda B ter zajetnega in udobnega citroëna C4 grand picassoja.
»V avtomobilu so za vašo varnost in varnost vaših otrok pomembne podrobnosti, ki jih pri vsakodnevni uporabi avtomobila niti ne opazite,« nas je opozoril Legan, ki je z različnimi vajami dokazal, da smo največkrat premalo pozorni pri natovarjanju prtljage, pripenjanju varnostnega pasu in še čem.
Tesno prilegajoč se pas je pogoj za varnost
Prva vaja: otroški sedež moramo pošteno in pravilno pritrditi z varnostnimi pasovi, ki se morajo tesno prilegati otroku ali sedežu, če gre za lupinice za otroke prvega starostnega obdobja. Če to prevažamo na sprednjem desnem sedežu, jo moramo nujno obrniti v obratno smer vožnje in izklopiti zračno blazino, ki bi ob trku poškodovala otroka. Enaka pravila veljajo za privezovanje odraslih.
Roke 15 do treh
Druga točka je pravilna drža rok na volanu. »Petnajst do treh,« je ponazoril Legan. Roke morajo biti pri tem vselej rahlo pokrčene, saj v tem primeru lahko brez težav sučemo volan, ob trku pa bi iztegnjene roke lahko povzročile večje poškodbe. Za varnost je pomembno tudi pametno pakiranje prtljage.
Kovčki kot hladno orožje
»Kovčki morajo biti v prtljažniku nameščeni drug ob drugem in čim bolje pritrjeni ali z drugimi kosi prtljage ali z mrežico, da se med vožnjo ne zadevajo in nam ne kradejo pozornosti. Dobra zaščita, ne pa tudi mesto za prtljago, je rolo prtljažnika. Enako velja za zadnje vzglavnike. Ti sicer zakrivajo pogled nazaj, a nas ščitijo pred prtljago v prtljažniku, ki se pri trku lahko spremeni v usodno orožje, je še dodal Legan.
Kako učinkovito obrniti velikana
Poučni, a manj zabavni teoriji je sledila vaja parkiranja na simuliranem parkirišču, premera osem metrov. S pametnim vrtenjem volana, vselej do skrajne točke na mestu, je bilo največjega C4 grand picassoja mogoče obrniti v štirih potezah. No, brez podiranja stožcev ni šlo.
Na glavo in še ven iz avta
Malo bolj adrenalinski pa je bil prikaz pomena pravilne uporabe varnostnega pasu v simulatorju prevračanja, ki potnika dejansko obrne na glavo in še nazaj, kot če bi se z avtomobilom zavrteli na cesti. Naši udeleženci so bili dobro pripeti in so ostali v sedežih, dame so najprej prebledele, nato pa planile v nekoliko paničen smeh. Glave družin pa so se morali še skobacati iz simulatorja, ko so viseli na glavo, seveda.
Na koncu še na cesto
Na koncu so naše družine vse skupaj, razen prevračanja, preizkusile še v praksi. V vse tri družinske avtomobile so namestile otroške sedeže, vanje pravilno privezale svoje otroke in se zapodile po okoliških cestah. Kako so ocenile avte, pa preberite v spodnji anketi.
Naši bralci o avtomobilih
Danijel Vrbec s hčerko Saro in sinom Kristijanom: »Pri mazdi5 so super drsna stranska vrata, avto je simpatičen, prostoren in se dobro pelje, le zadaj je nekoliko starikav. Mercedes-benz B je super na skoraj vseh področjih, je zelo udoben, tih, v kabini najbolj imeniten. Zdi pa se mi premalo prostoren za družino in njeno prtljago, a takole, le na prvi pogled in v primerjavi s citroënom C4 grand picassojem. To pa je avto, ki bi ga imel doma. Vsekakor je cenovno bolj dosegljiv. Je zelo pregleden, v kabini pa ponuja super občutek prostornosti. Malo sem se ustrašil le širine, a vem, to je stvar navade.«
Jaka in Klara Korenč: »Mercedes-benz razreda B je lahko super drugi avto za družino. Je lep, športen, pa tudi zelo udoben. Je avto, ki bi ga z veseljem imel, ko otroci malo odrastejo. Mazda5 in citroën C4 grand picasso pa sta prava avta za mlade družine, zelo prostorna in bolj dostopna. Pri mazdi so super predvsem drsna vrata, avto je soliden in dobro vodljiv, a je bolj za ljubitelje klasike. Citroën pa blesti s preglednostjo in udobjem. Morda se nama zdi kar malo prevelik, sprašujeva se tudi, kako ohladiš tako veliko kabino. Zagovarjava pa souporabo avtomobila, tako lahko veliko prihraniš.« In otroci? »Ostali so pri starih starših, to dopoldne sva si vzela zase.«
Andrej Šteklič in Maja Kerkoš: »Pri mazdi5 so zelo uporabna drsna stranska vrata, mercedes-benz razreda B je odličen, vsekakor najboljši avto tega preizkusa, a je tudi drugačen. Citroëna C4 grand picassoja pa bi izbral za dopust. Prostornost je res zakon.«
Velikost C4 grand picassoja Andreju ni delala težav, saj je brez napak in najhitreje izpeljal preizkus obračanja na majhnem improviziranem parkirišču, ograjenem s stožci.
Matej Krajnc s hčerko Živo: »Zelo mi je bila všeč mazda5 z odličnim dizelskim motorjem, ki se hipoma odziva na stopalko plina. Ima tudi zelo uporabna drsna vrata, je zelo pregledna, všeč mi je klasična oblika. Slabosti? Jih ni! Pri mercedes-benzu me je zmotil samodejni menjalnik, nisem ga navajen. Sicer je pa prav tako super avto, izjemno udoben, zelo lepa je predvsem kabina, tudi motor je živahen. Kaj, samo 109 konjev ima!? Sem mislil, da jih je več!«