Porschejevci so nas preteklo nedeljo in ponedeljek vodili kot mačke okoli vrele kaše. Šele na koncu drugega dneva so nas za dobro uro spustili za volane cayennov, najbolj športnih luksuznih terencev na trgu. A je bilo dovolj, da smo ugotovili, da porschejev cayenne obvlada vse, in to odlično za precej zasoljeno ceno od 79 do 169 tisoč evrov.
Sreča, znajo, ali oboje
Porscejevci znajo dražiti, ali pa se jim je le posrečilo. Prvi dan predstavitve porschejevih cayennov smo v nemškem Leipzigu le prespali, drugi dan so nas, lačne luksuznega terenca, najprej peljali na ogled gradbišča okoli porschejeve tovarne v Leipzigu. Na njem nastaja prizidek z lakirnico, karosernico in še proizvodnjo novega malega macana, ki bo konec prihodnjega leta zapeljal med kupce. Nemci so v razširitev proizvodnje doslej vložili 277 milijonov evrov (skupna številka bo dosegla pol milijarde), že več kot pol je narejenega.
Tisoč ljudi, 70 krav, 20 konjev
Ob tem so porschejevci za ta namen zaposlili tisoč ljudi v tovarni in še enkrat toliko v njeni okolici, Slovenci pa smo za polovičen znesek zvrtali, pa še to bolj klavrno, luknjo v šentviški hrib. No, pa se vrnimo k Porscheju. Na novi prizidek so Nemci zelo ponosni, saj bo energetsko zelo učinkovit, v njegovo neposredno bližino so naselili še 70 krav ter 20 divjih konjev. Zgolj zato, da bi malo ozelenili okolje tovarne, ki že sama po sebi pač ne more biti ekološka. Lahko pa je manj obremenjujoča za okolje in oko, kot v tem primeru.
Končno, cayenne! Po ogledu tovarne za volan, čakala nas je celotna paleta porschejevih cayennov, od osnovnega 3,6-litrskega bencinarja z 221 kilovati do brutalnega turba s 373 kilovati, vmes je bil povsem novi cayenne GTS s 309 kilovati, a bolj dirkaškim značajem kot močnejši turbo.
Lastniki ga najbrž tako ne mučijo
Ker je cayenne tudi terenec, so nas najprej spustili na teren, kjer smo se pognali prek ovir, ki jih lastniki cayenna najbrž nikoli ne bodo videli. Tudi sami od sebe se tudi s kakšnim brezkompromisnim terencem ne bi zapodili po takšnem zemljišču in prizorišču. To je le človeška značilnost, da sebi zaupamo manj kot stroju, in ta stroj je zmogel zelo veliko. Najprej smo se zagnalii v klanec s 45-stopinjski nagibom, asfaltno podlago in železno rešetko v sredini, da bi grobe terenske gume cayenna bolje zagrabile v podlago.
Porschejevci imajo radi številko 45
Cayenne je brez težav preplezal vzpetino in že smo se zapodili v naslednjo - nekoliko manj strmo, a tlakovano z velikimi in neenakomernimi granitnimi kockami, ki so pošteno pretresle avto in njegovo vsebino. Porschejevci imajo radi številko 45, saj so nam pripravili še prav toliko stopinjski bočni nagib, ki mu prek dve toni težkega terenca ni uspelo zvrniti, tudi zanihal ni, le nam je oznojil dlani. Spet, sami in brez strokovnega vodenja se ne bi lotili česa takega. Luknjast kolovoz je dokazal cayennovo precejšnjo oddaljenost od tal, saj je po luknjah guncal in dvigal kolesa ne da bi podrsal po tleh.
Potop ...
Iz makadama v vodo, in to pol metra globoko. Po njej je cayenne s samodejnim menjalnikom krmaril brez težav in brez dodajanja plina. »Le vrat ne odpirajte,« so nas opozorili inštruktorji.
... in galop
Cayenne je kljub terenskim zmogljivostim pravi porsche, zato se dobro znajde tudi na dirkališču, kjer smo preživeli drugo polovico ure. »Vrooom,« je zagrmel 4,8-litrski V8 s turbo polnilnikom v cayennu turbo, ko smo vseh 500 žrebcev pognali po porschejevi preizkusni stezi ob tovarni. V programu sport se dvotonski cayenne skoraj ni nagibal v ostro voženih zavojih, iz njih pa je pospeševal in prijetno ter glasno brundal kot super športnik. Številke so zgovorne, do sto kilometrov na uro cayenne turbo kljub prek dvema tonama teže pospeši v le 4,7 sekunde, kar je celo hitreje od atletskega športnika BMW M3. Cayenne S, z enakim strojem le brez turbopolnilnika in manj konji (400 konjskih moči oziroma 294 kilovatov) se je peljal podobno, le pospeševal je manj brutalno in tudi zaviral je malo slabše.
GTS je najbolj razgrajaški cayenne
Najbolj agresivno med vsemi pa je deloval povsem novi cayenne GTS, razgrajač po obliki in zvoku, a z manj sape kot turbo. Poganja ga nekoliko dodelan V8 iz cayenna S z dodatnimi 13 kilovati (zmore 309 kilovatov oziroma 420 konjskih moči), ki dvotonca do stotice požene v 5,7 sekunde, cayenne S je za dve desetinki počasnejši. Ob tem ima GTS še bolj agresiven prednji del v slogu cayenna turbo, razširjene blatnike in pragove, dvojni spojler, zatemnjene zadnje luči, svetleče črna platišča in po želji kupca tudi strupeno zeleno barvo.
Rjove, a ne sledi turbu
Tehnično pa ga v primerjavi s cayennom S označujejo zmogljivejše zavore, za 2,4 centimetra znižano podvozje in bolj čvrsto vzmetenje ter serijsko nastavljivo podvozje PASM. Vse skupaj stane 126 tisoč evrov oziroma 23 tisočakov več kot cayenne S, a tudi 43 tisočakov manj kot cayenne turbo. V vožnji pa GTS očara predvsem z glasnejšim grmenjem pri priganjanju in tudi med prestavljanji, čvrstim in bolj togim podvozjem ter motorjem, ki se zelo rad vrti v visoke vrtljaje, a seveda na zmore ponuditi tako energičnega pospeševanja kot s 700 newtonmetri obdarjeni turbo.